Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Η λαογραφική ιστορία μπήκε σε αρχοντικό

Φωτογραφία για Η λαογραφική ιστορία μπήκε σε αρχοντικό

Το 1993, η Αθηνά Σταράκη-Δασκαλάκη από την Αμνάτο, κοντά στο μοναστήρι του Αρκαδίου, εγκατεστημένη στο Ηράκλειο προχώρησε... στην παραχώρηση του πατρικού της σπιτιού στον τοπικό πολιτιστικό σύλλογο, για να βάλει στα «σπλάχνα» του τη λαογραφική ιστορία του χωριού, στεγάζοντας το Λαογραφικό Μουσείο Αμνάτου… Το σπίτι, κατάλυμα τότε, είχε εγκαταλειφτεί στη φθορά του χρόνου, όμως σε δυο χρόνια άλλαξε όψη και έγινε το ευπαρουσίαστο αρχοντικό που ξεχωρίζει μέσα στο σοκάκι με τα κτίσματα των βενετσιάνικων χαρακτηριστικών, έχοντας στην ίδια γειτονιά τις κατοικίες της γενναίας του ολοκαυτώματος Χαρίκλειας Δασκαλάκη και της μικρής Ελένης Λουκάκη ή Σφακιαναντώνενας, της μοναδικής που επέζησε από την αυτοθυσία στο μοναστήρι.

Κατοικία Ιόλα: «Πράσινο φως» για πολιτιστικό κέντρο

«Πράσινο φως» ανάβει η Δικαιοσύνη για να μπορέσει να απαλλοτριωθεί και να αξιοποιηθεί ως «κέντρο πολιτιστικών δραστηριοτήτων» το οικόπεδο στην Αγ. Παρασκευή όπου βρίσκεται η κατοικία όπου έζησε ο Αλέξανδρος Ιόλας και η οποία έχει χαρακτηριστεί από το 1998 ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο, με απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού.

Η οικία Ιόλα είχε εγκαταλειφθεί και λεηλατηθεί από αγνώστους, ενώ έχουν γίνει συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας για τον κίνδυνο οικοπεδοποίησης του «κτήματος Ιόλα» και την ανάγκη διάσωσης και μετατροπής του
 
Η οικία Ιόλα είχε εγκαταλειφθεί και λεηλατηθεί από αγνώστους, ενώ έχουν γίνει συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας για τον κίνδυνο οικοπεδοποίησης του «κτήματος Ιόλα» και την ανάγκη διάσωσης και μετατροπής του σε χώρο πολιτισμού.

To σπίτι του Τρότσκι γίνεται μουσείο


 Ο Λέων Τρότσκι έζησε εξόριστος στην ξύλινη κατοικία Arap İzzet Pacha από το 1929 ως και το 1933.
 
Η κατοικία όπου ο Ρώσος επαναστάτης έζησε αρκετά χρόνια, βρίσκεται σ΄ένα από τα Πριγκιπονήσια, που σήμερα ονομάζεται Büyükada, και βρίσκεται λίγα μίλια ανοικτά της Κωνσταντινούπολης.
 
Σύμφωνα με σχέδιο του ευρύτερου δήμου Κωνσταντινούπολης, που μόλις ανακοινώθηκε, η κατοικία όπου έζησε ο εξόριστος Τρότσκι, θα μετατραπεί σε Μουσείο.

Φλώρινα: Έκθεση "Αρχιτεκτονικά τοπία του Παρελθόντος"

 
Την έκθεση «Για τη Φλώρινα: Αρχιτεκτονικά Τοπία του Παρελθόντος» των αρχιτεκτόνων Αινεία Οικονόμου, του Μιχαήλ Παπαγιαννάκη και του Αχιλλέα Στόιου φιλοξενεί από το Σάββατο 13 Απριλίου το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας. Στόχος των αρχιτεκτόνων όπως είπαν στις ομιλίες του είναι να αποτελέσει η έκθεση αυτή το έναυσμα για προβληματισμό, συζήτηση και ευαισθητοποίηση των αρχών και των φορέων, αλλά κυρίως των κατοίκων της πόλης σε σχέση με την διάσωση των ιστορικών στοιχείων και κατασκευών του τόπου μας, τα οποία σήμερα, ταλαιπωρημένα από τον χρόνο και εξαιτίας της αδιαφορίας μας, καταρρέουν.

Σύνταξη: Τάμυ Αδάμου    http://www.ert.gr    Δευτέρα, 15 Απριλίου 2013

Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων αφιερωμένη στην εκπαίδευση


Δευτέρα, 15 Απριλίου 2013 
Ναυτεμπορική
Τα μνημεία που έχουν σχέση με την εκπαίδευση βρίσκονται στο επίκεντρο του εορτασμού της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας των Μνημείων.  Στη φωτογραφία  η Ακαδημία Πλάτωνος.
Αναδεικνύοντας το νόημα της Παγκόσμιας Ημέρας Μνημείων και Χώρων, η οποία γιορτάζεται στις 18 Απριλίου, το θέμα που επιλέχθηκε για αυτήν τη χρονιά είναι «Η πολιτιστική κληρονομιά της εκπαίδευσης».
Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Μνημείων και Χώρων έχει οριστεί από την Unesco και το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών (International Council on Monuments and Sites - ICOMOS) και, κάθε χρόνο, επικεντρώνεται σε ένα επίκαιρο θέμα, πάνω στο οποίο πραγματοποιούνται ποικίλες δράσεις.

Ο πολιτισμός χρωστάει στην Κύπρο

 ,
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ ART,
τεύχος 306 στις 28 Μαρτίου 2013
Ποντίκι Art
Λίγες μέρες πριν η Μέρκελ και ο Σόιμπλε αποφασίσουν ότι «η Κύπρος χρωστάει» και γι’ αυτό πρέπει να την τιμωρήσουν με πρωτοφανή βαρβαρότητα, ισοπεδώνοντας την οικονομία και την κοινωνία της, δικαστήριο του Μονάχου αποφάσισε να επιστρέψουν στην αυτοκέφαλη κυπριακή Εκκλησία 173 εικόνες, ψηφιδωτά, τοιχογραφίες και άλλα εκκλησιαστικά κειμήλια, που είχε συλήσει μετά την εισβολή του Αττίλα ο διαβόητος Τούρκος αρχαιοκάπηλος Αϊντίν Ντικμέν από ναούς και μοναστήρια στα Κατεχόμενα.
Η απόφαση συμβολίζει αυτό που οι στυγνοί αρχιλογιστές του Βερολίνου και των Βρυξελλών προσποιούνται ότι αγνοούν: πως στα ζητήματα του πολιτισμού η Ευρώπη και η Δύση οφείλουν στην Κύπρο, όχι η Κύπρος σε εκείνες.

Μαραθώνας: Η «μητέρα των μαχών» για τον δυτικό πολιτισμό

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ,
τεύχος 1754 στις 4 Απριλίου 2013
Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης
Η μάχη που έλαβε χώρα πριν από δυόμισι χιλιετίες στον Μαραθώνα υπήρξε, όπως οι περισσότεροι ιστορικοί συμφωνούν, καθοριστικής σημασίας για την εξέλιξη του δυτικού κόσμου. Πριν από αυτή τη μάχη, οι πιθανότητες της επικράτησης των Αθηναίων ήταν ελάχιστες. Αντίθετα, η περσική αυτοκρατορία με τη συντριπτική υπεροχή έναντι των αντίπαλων δυνάμεων ήταν κάτι περισσότερο από αναμενόμενο ότι θα έσερνε τους Αθηναίους αιχμάλωτους στην Περσία για να δικαστούν από τον Μεγάλο Βασιλέα Δαρείο, όπως ήδη είχε συμβεί το 494 με τους Μιλήσιους και το 490 με τους Ερετριείς…

Μαχητής σε ρόλο αρχαιολόγου

 
Ανακάλυψε μια υπόγεια πόλη κάτω από τα ερείπια της Εμπλα στη Συρία
Ενας μαχητής κατά των στρατευμάτων του Μπασάρ αλ Ασαντ, ο κ. Shibleh, καθώς περπατούσε στα ερείπια της αρχαίας Εμπλα (σημερινό Ταλ Μαρντίκ) στη βόρεια Συρία, έκανε μια μεγάλη ανακάλυψη.
Ο κ. Shibleh, καθώς περπατούσε στα ερείπια της αρχαίας Εμπλα (σημερινό Ταλ Μαρντίκ) στη βόρεια Συρία, έκανε μια μεγάλη ανακάλυψη. Ο κ. Shibleh, καθώς περπατούσε στα ερείπια της αρχαίας Εμπλα (σημερινό Ταλ Μαρντίκ) στη βόρεια Συρία, έκανε μια μεγάλη ανακάλυψη. Σήκωσε κάτι που έμοιαζε με ξερό ραβδί ή ανθρώπινο οστό. Το πίεσε με τα δάχτυλά του και αυτό έσπασε. Τότε διαπίστωσε ότι ήταν ένα ανθρώπινο οστό. Ο κ. Shibleh και μερικοί ακόμη μαχητές που αυτοαποκαλούνται «Τα βέλη της Δεξιάς» βρίσκονταν πίσω από ένα αρχαίο ανάχωμα το οποίο υψώνεται πάνω από την πεδιάδα Ιντλίμπ.

Μωαμεθανική υπεροχή

 

ΕΝΑ ΣΙΡΙΑΛ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ, ΤΡΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ !
Ξεκίνησαν για πλάκα το 2005 και μάλιστα με έναν ελληνοτουρκικό έρωτα (Τα σύνορα της αγάπης), με φόντο το Αιγαίο. Ομως, από το 2010 και μετά αυξάνονται και πληθύνονται σαν τη λερναία ύδρα. Ενα τουρκικό σίριαλ τελειώνει, τρία μπαίνουν στη θέση του.
Οι τουρκικές σειρές υπερέχουν αριθμητικά, και ειδικά τον τελευταίο χρόνο, στα ιδιωτικά κανάλια Οι τουρκικές σειρές υπερέχουν αριθμητικά, και ειδικά τον τελευταίο χρόνο, στα ιδιωτικά κανάλια Πέρα από τις ατέλειωτες συζητήσεις για το ποιοι τα βλέπουν, γιατί τα βλέπουν και τον ύπουλο προπαγανδιστικό χαρακτήρα τους, υπάρχει κάτι πιο σημαντικό. Η πραγματική αριθμητική τους υπεροχή σε σχέση με τις ελληνικές παραγωγές. Αλλο να το φαντάζεσαι και άλλο να το βλέπεις στα χαρτιά.

«Ζωγραφίζοντας την Ελλάδα

_DGZ1589.jpgΠαρασκευή 12 Απριλίου 2013

Στα εγκαίνια της έκθεσης «Ζωγραφίζοντας την Ελλάδα» στο Κέντρο Τεχνών-
Πάρκο Ελευθερίας του Δήμου Αθηναίων, ανακοινώθηκαν οι νικητές του
μαθητικού διαγωνισμού ζωγραφικής που διοργάνωσε η μη-κερδοσκοπική
οργάνωση Heritage&Museums (Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά
& Μουσεία), σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, τον ΟΠΑΝΔΑ
(Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων) και το
Κέντρο Τεχνών Πλάκα.