Διασχίσαμε οδικώς την περιοχή Brussel Midi, την πλέον κακόφημη της βελγικής πρωτεύουσας, κάτι σαν τον δικό μας Άγιο Παντελεήμονα. Κάπου εκεί εδρεύει το μπαράκι - μουσική σκηνή «Art Base», με τον Φλαμανδό ιδιοκτήτη του να μιλάει άπταιστα ελληνικά και να σερβίρει στους πελάτες του ντολμαδάκια, τυροκαυτερή κι ελιές. Το μαγαζί του άλλωστε δουλεύει σαν πόλος έλξης για Βέλγους που επιθυμούν μια διά ζώσης επαφή με την ψαγμένη ελληνική «αντιτουριστική» μουσική.
Δευτέρα 13 Μαΐου 2013
Στο Βέλγιο τραγουδούν ελληνικά
Διασχίσαμε οδικώς την περιοχή Brussel Midi, την πλέον κακόφημη της βελγικής πρωτεύουσας, κάτι σαν τον δικό μας Άγιο Παντελεήμονα. Κάπου εκεί εδρεύει το μπαράκι - μουσική σκηνή «Art Base», με τον Φλαμανδό ιδιοκτήτη του να μιλάει άπταιστα ελληνικά και να σερβίρει στους πελάτες του ντολμαδάκια, τυροκαυτερή κι ελιές. Το μαγαζί του άλλωστε δουλεύει σαν πόλος έλξης για Βέλγους που επιθυμούν μια διά ζώσης επαφή με την ψαγμένη ελληνική «αντιτουριστική» μουσική.
Το ελληνικό σινεμά στο Λουξεμβούργο
Δεν ήμουν ο πρώτος Έλληνας σκηνοθέτης που προσκλήθηκε πριν από λίγες μέρες στο Λουξεμβούργο από την εκεί Ελληνική Κινηματογραφική Λέσχη για προβολή της δουλειάς του.
Αν κι είχα ξαναπάει το 2007 για τον ίδιο λόγο, συνάδελφοι που προηγήθηκαν και ακολούθησαν έκτοτε ήταν οι Περικλής Χούρσογλου, Γιάννης Σολδάτος, Κωνσταντίνος Γιάνναρης, Πάνος Χ. Κούτρας, Μαργαρίτα Μαντά κ.ά.
Ελληνικές Κινηματογραφικές Λέσχες υπάρχουν σε ολόκληρο τον κόσμο, σχεδόν όπου υπάρχουν κι Έλληνες, η ιδιαιτερότητα, όμως, αυτής του Λουξεμβούργου έγκειται στην ένταξη στους κόλπους της και αρκετών ξένων σινεφίλ, Γερμανών και κυρίως Φλαμανδών. Άνθρωποι, οι οποίοι δεν θα γνώριζαν από κοντά το «νέο αίμα» και όλες τις τάσεις του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου, κι ας ξέρουν τις «κλασικές» αξίες, δηλαδή τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου και του Κώστα Γαβρά.
Το Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα
Πέντε μήνες απλήρωτοι
Μια ακόμη καταγγελία στην επιθεώρηση
εργασίας κατέθεσαν στις 8 Μαΐου οι απλήρωτοι εδώ και περίπου πέντε μήνες
90 εργαζόμενοι του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού (Θέατρον στην Πειραιώς
και Θόλος στη Λεωφόρο Συγγρού), στους οποίους δεν έχει καταβληθεί ούτε
το δώρο Πάσχα.
Η καθυστέρηση στην καταβολή των μισθών δεν είναι νέο πρόβλημα. Ξεκίνησε να ταλαιπωρεί το Ιδρυμα εδώ και δύο χρόνια, όπως παραδέχεται ακόμη και ο γενικός διευθυντής του, Θεόκλητος Δραγώνας. Αρκετοί από τους εργαζομένους μετά και τον πρόσφατο θάνατο του προέδρου του ΙΜΕ, Λάζαρου Εφραίμογλου, θεωρούν την επιβίωσή του άκρως επισφαλή και τις απολύσεις προ των πυλών.
Κινδυνεύει πράγματι το Ιδρυμα;
CNN: Η Ακρόπολη 2η στη λίστα με πιο όμορφα μνημεία του κόσμου
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ 962
Μια λίστα γεμάτη ομορφιά και μεγαλείο συνέταξε το CNN η οποία μάλιστα
χάρισε μια ακόμη «διάκριση» στην Ακρόπολη, αφού ανάμεσα σε 962 μνημεία
πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, το ελληνικό μνημείο κατέλαβε την
δεύτερη θέση.
Μια καλλονή 2.500 ετών
Το αμερικανικό δίκτυο συνέταξε τη λίστα με αφορμή τις «πλουσιότερες διακοπές» όλων των εποχών, που αγόρασαν πρόσφατα δύο άτομα έναντι 1,5 εκ. δολαρίων.Στο «πακέτο» αυτό των διακοπών, που θα διαρκέσουν δύο χρόνια, οι δύο (πάμπλουτοι) τυχεροί θα επισκεφθούν τα 962 μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Το CNN λοιπόν αποφάσισε να φτιάξει μία λίστα με εκείνα που θεωρεί πιο όμορφα, κατατάσσοντας στο Νο 2 την Ακρόπολη. Την πρώτη θέση κατέλαβε ο ναός της Ανγκόρ, το κύριο τουριστικό αξιοθέατο της Καμπότζης.
Στο κείμενο που συνοδεύει την εντυπωσιακή φωτογραφία της φωτισμένης Ακρόπολης επισημαίνεται ότι ο «η αρχαία ελληνική Ακρόπολη χτίστηκε τον 5ο αιώνα π.Χ. και στο πέρασμα των χρόνων ωραιοποιούνταν συνεχώς χάρη σε εύπορους πολίτες της χώρας. Παρά τις επιθέσεις και τις λεηλασίες που υπέστη από όλους, από τους Βυζαντινούς που μετέτρεψαν τους ναούς σε εκκλησίες, ως τους Βενετούς, που αργότερα κατέστρεψαν την περιοχή, το αξιοθέατο εξακολουθεί να παρέχει μια εντυπωσιακή εικόνα της ελληνικής μυθολογίας».
Τα 20 πιο όμορφα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς σύμφωνα με το CNN είναι:
Τρίτο καλύτερο στον κόσμο το Μουσείο της Ακρόπολης, σύμφωνα με λίστα των Times
Στην τρίτη θέση της λίστας των Times με τα 50 καλύτερα μουσεία του κόσμου φιγουράρει το Μουσείο της Ακρόπολης, ενώ στις δύο πρώτες θέσεις βρίσκονται το Σμιθσόνιαν στην Ουάσιγκτον και το Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο.
Αέριοι ρύποι καταστρέφουν τα εκθέματα των μουσείων; Υπάρχει λύση
Η πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας φυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού
στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου. Είναι, όμως, όλα τα μνημεία του
παγκόσμιου πολιτισμού απόλυτα ασφαλή;
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι αέριοι ρύποι αποτελούν μεγάλο κίνδυνο. Πρόκειται για αόρατα, καταστροφικά και δύσκολα ανιχνεύσιμα αιωρούμενα σωματίδια. Η εκπομπή Futuris επισκέπτεται το Μουσείο των Βίκινγκς στο Όσλο, όπου η ποιότητα του αέρα μέσα στις προθήκες αμφισβητείται έντονα.
Για να λύσουν το μυστήριο, οι συντηρητές δοκιμάζουν ένα δοσίμετρο νέου τύπου, που αναπτύχθηκε μέσω ενός ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος, που φέρει την ονομασία Memori. Στόχος του οργάνου μέτρησης των ρύπων της ατμόσφαιρας, η έγκαιρη προειδοποίηση, αναφορικά με τη ρύπανση του αέρα σε εσωτερικούς χώρους, πριν τα μικροσωματίδια διαβρώσουν τα εκθέματα.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι αέριοι ρύποι αποτελούν μεγάλο κίνδυνο. Πρόκειται για αόρατα, καταστροφικά και δύσκολα ανιχνεύσιμα αιωρούμενα σωματίδια. Η εκπομπή Futuris επισκέπτεται το Μουσείο των Βίκινγκς στο Όσλο, όπου η ποιότητα του αέρα μέσα στις προθήκες αμφισβητείται έντονα.
Για να λύσουν το μυστήριο, οι συντηρητές δοκιμάζουν ένα δοσίμετρο νέου τύπου, που αναπτύχθηκε μέσω ενός ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος, που φέρει την ονομασία Memori. Στόχος του οργάνου μέτρησης των ρύπων της ατμόσφαιρας, η έγκαιρη προειδοποίηση, αναφορικά με τη ρύπανση του αέρα σε εσωτερικούς χώρους, πριν τα μικροσωματίδια διαβρώσουν τα εκθέματα.
Αίγυπτος: Ενοπλες συμμορίες, κοπριά από καμήλες και χωματερές στα σημαντικά μνημεία
Εκτός ελέγχου η κατάσταση σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς πολιτισμού
Το γιγαντιαίο κεφάλι του Ραμσή ΙΙ
έχει μείνει όπως ήρθε στο φως από την ανασκαφή. Τώρα στην περιοχή
συχνάζουν πλέον τοξικομανείς
Καλά οργανωμένες και άριστα
εξοπλισμένες συμμορίες κακοποιών λεηλατούν τους αρχαιολογικούς
χώρους της Αιγύπτου. Παράλληλα ιδιώτες, τους καταπατούν και μερικές
φορές κτίζουν σύγχρονες κατασκευές επάνω τους. Οι ιδιοκτήτες
αλόγων και καμήλων μπαίνουν
μέσα στους αρχαιολογικούς χώρους προκειμένου να βρουν πελάτες, οι οποίοι όμως λόγω της δραματικής πτώσης του τουρισμού έχουν εξαφανισθεί. Η κοπριά των ζώων έχει γίνει ένα σοβαρό πρόβλημα, που δύσκολα αντιμετωπίζεται. Αλλού τα μνημεία έχουν γίνει χωματερές, αλλού τη δράση αναλαμβάνουν οι μπουλντόζες και αλλού τα πολυβόλα. Η κατάσταση στην χώρα χαρακτηρίζεται από τους διεθνείς οργανισμούς πολιτισμού ως εκτός ελέγχου, παρ΄ ό,τι έχουν περάσει περισσότερα από δύο χρόνια μετά την επανάσταση του Ιανουαρίου του 2011.
μέσα στους αρχαιολογικούς χώρους προκειμένου να βρουν πελάτες, οι οποίοι όμως λόγω της δραματικής πτώσης του τουρισμού έχουν εξαφανισθεί. Η κοπριά των ζώων έχει γίνει ένα σοβαρό πρόβλημα, που δύσκολα αντιμετωπίζεται. Αλλού τα μνημεία έχουν γίνει χωματερές, αλλού τη δράση αναλαμβάνουν οι μπουλντόζες και αλλού τα πολυβόλα. Η κατάσταση στην χώρα χαρακτηρίζεται από τους διεθνείς οργανισμούς πολιτισμού ως εκτός ελέγχου, παρ΄ ό,τι έχουν περάσει περισσότερα από δύο χρόνια μετά την επανάσταση του Ιανουαρίου του 2011.
ΛΕΗΛΑΣΙΕΣ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΤΟΧΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ
Εκεί που μας χρωστάγανε, μας πήραν και τα αρχαία
Οχτώμισι χιλιάδες αρχαία έκλεψαν οι
Γερμανοί κατά την περίοδο της Κατοχής.
Από αυτά ελάχιστα έχουν
επιστραφεί στις δεκαετίες '60 και '90. Με αφορμή τη συζήτηση που έχει
ξεκινήσει για το κατοχικό δάνειο και τις πολεμικές αποζημιώσεις που δεν
λάβαμε ποτέ, η Αρχαιολογική Υπηρεσία ανέλαβε την πρωτοβουλία να
αναδιφήσει στα κρατικά αρχεία για να εντοπίσει κλοπές, αυθαίρετες
ανασκαφές, καταστροφές αρχαιολογικών τόπων και μνημείων, οτιδήποτε
μπορεί σήμερα να διεκδικηθεί από την ελληνική πλευρά.
Η έρευνα άρχισε αθόρυβα, εδώ και μήνες, με βάση την πρώτη καταγραφή που έγινε από την τότε Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Ιστορικών Μνημείων, η οποία εκδόθηκε το 1946 σε ένα τόμο με τον τίτλο
«Ζημίαι των Αρχαιοτήτων εκ του Πολέμου και των Στρατών Κατοχής».
Ο θεσμός της Αστυνομίας στην Αρχαία Ελλάδα
ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
Η προέλευση του όρου "ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ" των σύγχρονων κρατών έχει τις ρίζες του στην αρχαία Ελληνική λέξη "ΠΟΛΙΤΕΙΑ", η οποία σήμαινε το σύνολο των Αρχών και η δύναμη ή η εξουσία του προϊσταμένου ( άρχοντα ) να μεριμνά για τη τήρηση των θεσπισθέντων και να καθιστά αυτά απαραβίαστα.
Ο όρος "ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ" προέρχεται από την σύνθεση των όρων "Άστυ" και "Νόμος", παρελήφθη από τους Ρωμαίους ως "P O L I T I A" με την ίδια έννοια, δηλαδή την έννοια την οποία είχε καθορίσει ο Αριστοτέλης (καλή τάξη-διοίκηση της πόλεως- προστασία της ζωής ,της τιμής και της περιουσίας των πολιτών), με την έννοια την οποία είχε καθορίσει ο Πλάτωνας (κατά Νόμο ρύθμιση της ζωής της πόλεως), ο Ισοκράτης (η ψυχή της πόλεως - το σύμβολο ευφυΐας, αυτή που σκέπτεται τα πάντα και ρυθμίζει κάθε κακό και αντιμετωπίζει πάσα επισυμβαίνουσα συμφορά), αλλά και άλλοι αρχαίοι σοφοί.
Από τη Ρώμη ο όρος "POLITIA", ο οποίος αναφερόταν τόσο στο σύνολο των κρατικών Αρχών αλλά και στην Αστυνομία ειδικότερα, μεταπήδησε στη Γαλλία ως " POLICE" από τη Γαλλία στην Αγγλία με την ίδια ορολογία και από εκεί στη Γερμανία ως "POLIZEI" και στην Ιταλία ως "POLIZIA".
Ο διεθνής όρος της "Αστυνομίας" με την Ελληνική έννοια ισχύος της "ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ" είναι μια απόδειξη του ρόλου τον οποίο διαδραμάτισε η Ελλάδα από την αρχαιότητα στη Παγκοσμιότητα των Εθνών.
Κυριακή 12 Μαΐου 2013
Πίσω από τις γρίλιες - Ν.Πορτοκάλογλου
Στα παλιά μας μοναστήρια
είδα γέρους να μιλάνε για θεούς.
Μες στης πόλης τα σκουπίδια
είδα χίλιους ξεχασμένους μου γνωστούς.
Κι οι πλατείες μας φουντώνουνε στη βία,
οι έμποροι, οι δάσκαλοι κι οι ληστές
μας πουλάνε νοσταλγία
και ενέσεις απ΄ το χτες.
Στ΄ ακρογιάλια είδα φίλους
να ορκίζονται σε όρκους τρομερούς,
σε σχολές και σε γραφεία
τους ξανάδα γερασμένους και χλωμούς.
Κι οι αλήτες γυροφέρνουνε στα πάρκα
να ξανάβρουν τις χαμένες τους βραδιές.
Εσύ πίσω από τις γρίλιες
βλέπεις μόνο τις σκιές.
Τα παλιά, καλά τραγούδια
μας αφήσαν, θέλει θάρρος να το λες,
κι οι παλιές μου θεωρίες
δε μου φτάνουν να σ΄ αγγίξω όταν κλαις.
Οι πλατείες μας φουντώνουνε στη βία,
οι έμποροι, οι δάσκαλοι κι οι ληστές
μας πουλάνε νοσταλγία
και ενέσεις απ΄ το χτες.
είδα γέρους να μιλάνε για θεούς.
Μες στης πόλης τα σκουπίδια
είδα χίλιους ξεχασμένους μου γνωστούς.
Κι οι πλατείες μας φουντώνουνε στη βία,
οι έμποροι, οι δάσκαλοι κι οι ληστές
μας πουλάνε νοσταλγία
και ενέσεις απ΄ το χτες.
Στ΄ ακρογιάλια είδα φίλους
να ορκίζονται σε όρκους τρομερούς,
σε σχολές και σε γραφεία
τους ξανάδα γερασμένους και χλωμούς.
Κι οι αλήτες γυροφέρνουνε στα πάρκα
να ξανάβρουν τις χαμένες τους βραδιές.
Εσύ πίσω από τις γρίλιες
βλέπεις μόνο τις σκιές.
Τα παλιά, καλά τραγούδια
μας αφήσαν, θέλει θάρρος να το λες,
κι οι παλιές μου θεωρίες
δε μου φτάνουν να σ΄ αγγίξω όταν κλαις.
Οι πλατείες μας φουντώνουνε στη βία,
οι έμποροι, οι δάσκαλοι κι οι ληστές
μας πουλάνε νοσταλγία
και ενέσεις απ΄ το χτες.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)