Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Κάρυστος: Υποψηφιότητα για τη "Σφυριά" στην UNESCO

Η ανακοίνωση από τον Δήμο Καρύστου:
Από την πρώτη στιγμή που ως νέα δημοτική αρχή αναλάβαμε τον Δήμο Καρύστου, είχαμε στους πρωταρχικούς μας στόχους, την ανάδειξη και προστασία των πλούσιων πολιτιστικών αγαθών του τόπου μας. Η πολιτιστική μας κληρονομιά πρέπει να αναδειχθεί και οι μοναδικοί υπεύθυνοι, είμαστε εμείς η διοίκηση σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και τους συνδημότες μας.
Ένα από τα πολλά πολιτιστικά αγαθά που χρίζει ανάδειξης, ήταν και είναι η σφυριχτή γλώσσα της Αντιάς, γνωστή και ως “Σφυριά” η οποία ομιλείται από τους κατοίκους του ορεινού χωριού Αντιά της τοπικής κοινότητας Κομίτου.
Κατόπιν ενεργειών του Δημάρχου Καρύστου κ. Νικόλαου Μανώλη σε συνεργασία με την Πρόεδρο της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για τηνUNESCO κα. Αικατερίνη Τζιτζικώστα, καταθέσαμε πλήρη φάκελο υποψηφιότητας για την εγγραφή της “Σφυριάς”  στον Αντιπροσωπευτικό Παγκόσμιο Κατάλογο της Άϋλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Αφιερωμένο εξαιρετικά στους αρνητές της ιστορίας και της κληρονομιάς μας!

Αφιερωμένο εξαιρετικά στους αρνητές της ιστορίας και της κληρονομιας μας!
Παρατημένοι θησαυροί στα νυχια και τη ιδεολογική ασέβεια των εχθροπαθών κλεφτών και καταχραστών της ιστορίας.
Να κλέψουν ήθελαν ή να καταστρέψουν τα στοιχεία και την υπογραφή καταγωγής του «αλβανού» ζωγράφου που υπέγραφε ως “Protopapas” (Ελληνικά Πρωτόπαππας),
Η με το επίθετο Αργίτης, που εμφανίζεται σε μια τοιχογραφία κοντά στην Καστορια δείχνοντας το Άργος σαν τόπο της γέννησής του.
( The epithet Argitis, which appears in a fresco near Kastoria may point to Argos (southern Greece)as his place of birth, although as he used it only once it is regarded probable that it refers to a location in the area of Kastoria εξηγούν οι ερμηνευτές της οικιοποίησης ενός Έλληνα Ηπειρώτη που τον 16οαιώνα βάζει στην δέλτο του Αγίου, «Εξαίρετου της Παναγίας Αχράντου και Υπερευλογημένης Ενδόξου…» σε …απταιστα «σκιουπιτάρικα», αλβανικά δηλαδη!)

Μεξικό: Σπάνιες τοιχογραφίες μέσα σε σπήλαια

                     Μπροστά σε μια σημαντική ανακάλυψη βρέθηκαν αρχαιολόγοι σε οροσειρά στο βορειοανατολικό τμήμα του Μεξικού, μετέδωσε το βρετανικό τηλεοτπικό δίκτυο BBC.

Συνολικά 4.926 βραχογραφίες εντοπίστηκαν σε 11 τοποθεσίες στην οροσειρά του Σαν Κάρλος ντε λα Σιέρα της μεξικανικής πολιτείας Ταμαουλίπας. Οι εικόνες σε αποχρώσεις του κόκκινου, του κίτρινου, του μαύρου και του λευκού δείχνουν ανθρώπους, ζώα και έντομα σε μια σειρά από σκηνές της καθημερινής ζωής. Μόνο σ’ ένα σπήλαιο οι τοίχοι του έχουν διακοσμηθεί με 1.550 σκηνές.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Εθνικού Ινστιτούτου Ανθρωπολογίας (INAH) ακόμα δεν μπορεί να προσδιοριστεί η χρονική περίοδος κατά την οποία δημιουργήθηκαν αυτές οι ζωγραφιές, καθώς δεν έχει εντοπιστεί κάποιο άλλο αντικείμενο που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως οδοδείκτης. Ωστόσο, υπάρχει ελπίδα πως η λήψη δειγμάτων από τα χρώματα θα ανοίξει τον δρόμο για την έστω και κατά προσέγγιση ηλικιακή εκτίμηση των τοιχογραφιών.


(Η λεκάνη του Μπούργκος όπου βρίσκεται η οροσειρά Σαν Κάρλος ντε λα Σιέρα)

Cave paintings in Mexico: Carvings uncovered in Burgos

Cave painting 
 Archaeologists found more than 1,500 paintings in one cave of the Burgos region
Archaeologists in Mexico have found 4,926 well-preserved cave paintings in the north-eastern region of Burgos.
The images in red, yellow, black and white depict humans, animals and insects, as well as skyscapes and abstract scenes.
The paintings were found in 11 different sites - but the walls of one cave were covered with 1,550 scenes.
The area in which they were found was previously thought not to have been inhabited by ancient cultures.
Mexico cave painting
The paintings suggest that at least three groups of hunter-gatherers dwelled in the San Carlos mountain range.
Experts have not yet been able to date the paintings, but hope to chemically analyse their paint to find out their approximate age.

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

«Sexperience» Ολόκληρο θεατρικό από σεξπιρικές ατάκες

Εφημεριδα των συντακτών 23/5
 
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Αrt

«Sexperience» στο Kέντρο Τέχνης και Πολιτισμού ΒΕΤΟΝ 7

Ενα πρωτότυπο έργο, με υπόθεση εμπνευσμένη από τα πολιτικά σκάνδαλα των τελευταίων ετών, συνέθεσε η Κατερίνα Δασκαλάκη. Εντάσσεται στο Φεστιβάλ «Θεατρικές Συνθέσεις», στο οποίο συμμετέχουν δεκατέσσερις παραστάσεις με θεματικό άξονα από τα αριστουργήματα του βάρδου

Της Εφης Μαρίνου


getFile (45)
«Σε παρακαλώ, έλεγξε τον θυμό σου», «Η δημόσια περιουσία κατασπαταλιέται», «Ω γυναίκα του ολέθρου», «Σε όλα σου είσαι ψεύτικη», «Σίγουρα κάτι ρίξατε στο ποτό μου», «Δεν αξίζεις ούτε τη σκόνη που ο άνεμος ρίχνει στα μούτρα σου», «Το συμβούλιο πρέπει να το μάθει», «Το κράτος έχει γίνει σφαγείο», «Ω να γινόταν τα μάτια μου να μετατραπούν σε σφαίρες»…

Οι παραπάνω φράσεις, μαζί με άλλες πολλές, έχουν σταχυολογηθεί προσεκτικά από όλα τα έργα του Σέξπιρ κι έχουν μεταφερθεί διάσπαρτες για να γεμίσουν τον «σκελετό» ενός ολοκαίνουργιου και εντελώς σύγχρονου έργου, του «Sexperience». Με άλλα λόγια, ένα διαφορετικό «Ολος ο Σέξπιρ σε μια ώρα», αφού ο συγγραφέας και σκηνοθέτης δημιουργεί ένα πρωτότυπο έργο με μπόλικα μάλιστα «σεξ, ψέματα και βιντεοταινίες»…

Η παράσταση είναι ενταγμένη στο Φεστιβάλ «Θεατρικές Συνθέσεις», που διοργανώνει το Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού Βeton7. Στο πλαίσιό του θεατρικές ομάδες αλλά και μεμονωμένοι καλλιτέχνες παρουσιάζουν δεκατέσσερα έργα με θεματικό άξονα έργα του Σέξπιρ.

Θέαμα για τουρίστες ο πόλεμος αλλά και η κρίση

Συνέντευξη με τον Καταλανό δραματουργό Ιγνάσι Γκαρσία
Η ελληνική κρίση έχει γίνει αξιοθέατο για τουριστικά γραφεία στη Βρετανία και στη Γερμανία. Ο «σαδιστικός» τουρισμός, που βαφτίστηκε «πολιτικός», είχε ξεκινήσει νωρίτερα με τις εμπόλεμες ζώνες. «Αγοραστές» των πακέτων ήταν Αμερικανοί, Βρετανοί και Γερμανοί τουρίστες. Τότε ακριβώς ένας από τους πιο πολιτικοποιημένους Καταλανούς δραματουργούς, ο Ιγνάσι Γκαρσία, σοκαρισμένος, συνέγραψε το μονόλογο «Διαδρομές υψηλού κινδύνου».
Ο πόλεμος στο Κόσοβο (φωτ.) ήταν μία από τις εμπόλεμες ζώνες που επηρέασαν τη συγγραφή τού «Διαδρομές υψηλού κινδύνου» Ο πόλεμος στο Κόσοβο (φωτ.) ήταν μία από τις εμπόλεμες ζώνες που επηρέασαν τη συγγραφή τού «Διαδρομές υψηλού κινδύνου» Η ξεναγός-πρωταγωνίστρια καθοδηγεί την ομάδα τουριστών της (τους θεατές) σε ένα βομβαρδισμένο τοπίο, στο οποίο έφτασαν για να «απολαύσουν» την ανθρώπινη τραγωδία με την αποστασιοποίηση που έχει κανείς όταν βρίσκεται αντιμέτωπος με μια εικονική πραγματικότητα.
Η Ζωή Ξανθοπούλου, η ξεναγός που καθοδηγεί στο «104» σε εμπόλεμες ζώνες-ατραξιόν τους τουρίστες-θεατές της Η Ζωή Ξανθοπούλου, η ξεναγός που καθοδηγεί στο «104» σε εμπόλεμες ζώνες-ατραξιόν τους τουρίστες-θεατές της Το θεατρικό έργο, ενώ έπρεπε μετά την Ισπανία να ανεβεί στις χώρες όπου «επωάστηκαν» τα συγκεκριμένα «πακέτα» -οπότε οι θεατές θα συνέπιπταν με τους τουρίστες για τους οποίους γράφτηκε-, ανεβαίνει σε πανελλαδική πρώτη στην Ελλάδα. Εκανε πρεμιέρα το Σάββατο στο «104», σε σκηνοθεσία Μιχάλη Παλίλη, με ξεναγό τη Ζωή Ξανθοπούλου.
Ο Γκαρσία, θεωρούμενος μετρ του θεατρικού μονολόγου και βραβευμένος με το Buero Vallejo, κάθεται απέναντί μας στη ζεστή Αθήνα και παραγγέλνει μια μπίρα Αλφα. Απορεί αν κάνει πάντα τόση ζέστη τέτοια εποχή.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΕΝΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

  "ΤΡΟΥΜΠΑ... ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΥ"

18 Μαίου 2013 ... 26 Μαίου 2013 | Ηλεκτρικός Σταθμός Πειραιά > Κέντρο Πειραιά

Πειραιάς, ένα ανοιχτό μουσείο - Τρούμπα... από την Ιστορία, στην ιστορία του περιθωρίου • Ξενάγηση στους δρόμους της Τρούμπας
Σάββατο, 18 Μαΐου, 17:30 – 19:30
Τόπος συνάντησης: Ι.Ν. Αγίου Σπυρίδωνα, Ακτή Μιαούλη

• Ξενάγηση στον Βιομηχανικό Πειραιά
Κυριακή, 26 Μαΐου, 11:30 – 13:30
Τόπος συνάντησης: Ηλ. Σταθμός Πειραιά, Ακτή Καλλιμασιώτη

Οι ξεναγήσεις θα πραγματοποιηθούν από την ιστορικό, Ευαγγελία Μπαφούνη και τον επιμελητή Σύγχρονης Τέχνης,
 

O Ναός της Αθηνάς Αφαίας


O Ναός της (Αθηνάς) Αφαίας βρίσκεται στην Αίγινα, στο ιερό αφιερωμένο στην ομώνυμη θεότητα. Βρίσκεται σε ύψος 160 μέτρων στην ανατολική πλευρά του νησιού. Το ιερό επίσης βρίσκεται 29 περίπου χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Ακρόπολης των Αθηνών.

Η θεότητα ταυτίζεται με την κρητική Δίκτυννα ή Βριτόμαρτη. Σύμφωνα με μια σύμπτυξη μύθων από την ελληνική μυθολογία, ο βασιλιάς της Κρήτης Μίνως ερωτεύθηκε τη Βριτόμαρτη και την κυνηγούσε και εκείνη για να γλιτώσει έπεσε στη θάλασσα. Την έσωσαν όμως ψαράδες που τη μετέφεραν στην Αίγινα, αλλά κι εκεί την κυνηγούσε ένας από αυτούς. Κατέφυγε λοιπόν στο ιερό άλσος της Άρτεμις και εξαφανίστηκε με τη βοήθεια της θεάς. Σίγουρη είναι η σχέση της με την Άρτεμις, καθώς αλλού αναφέρεται η Βριτόμαρτις ως νύμφη, κόρη της, ενώ η ίδια η Άρτεμις έχει τα λατρευτικά ονόματα Αφαία, Βριτόμαρτη, Δίκτυννα[2].

Όταν οι ντόπιοι έψαξαν να τη βρουν βρήκαν στη θέση της ένα άγαλμα κι έτσι την ονόμασαν Αφαία (δηλαδή άφαντη). Στη θέση εκείνη ίδρυσαν αργότερα οι Αιγινήτες ένα ιερό και αργότερα χτίστηκε ναός, ο οποίος χρονολογείται στις αρχές του 5ου αιώνα π.Χ. μετά τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, στην οποία πήρε μέρος και το νησί. Η εύρεση της θεότητας πραγματοποιήθηκε μετά την ανακάλυψη αρχαϊκής επιγραφής. O αρχικός τύπος του ονόματός της είναι Άφα. Το ιερό της Αφαίας το αναφέρει ο Παυσανίας. Πριν βρεθούν οι επιγραφές, το θεωρούσαν ιερό της Αθηνάς ή του Ηρακλή.

Το ελληνικό βιβλίο ταξιδεύει μέσω Amazon

Κινήσεις κατά της εσωστρέφειας για τον χώρο των εκδόσεων (αλλά και του CD και του DVD),σε μια στιγμή που «η κρίση δείχνει το χειρότερό της πρόσωπο», αποτελούν η φιλόδοξη και απαιτητική συνεργασία την οποία εγκαινιάζουν τα καταστήματα Public με τον ιντερνετικό κολοσσό και η Εκθεση Βιβλίου στο Πεδίον του Αρεως με το πλήθος των εκδηλώσεών της

Συσκευασμένες παραγγελίες έτοιμες για αποστολή σε μια από τις αχανείς αποθήκες του Amazon στη Γερμανία
Το ελληνικό βιβλίο ταξιδεύει μέσω Amazon
 
 
 
Το αγοραστικό κοινό πολιτιστικών προϊόντων στην Ελλάδα βρίσκεται σε εξαιρετικά δυσμενή οικονομική κατάσταση. Γι' αυτό και συγγραφείς, καλλιτέχνες, εκδότες, δισκογραφικές εταιρείες βλέπουν ως ενδεχόμενη τονωτική ένεση τη συνεργασία που εγκαινιάζουν τα καταστήματα Public με το διαδικτυακό κατάστημα Amazon.
Περί τα 6 εκατομμύρια Ελληνες του εξωτερικού (ομογενείς, φοιτητές, νέοι μετανάστες) σε 37 χώρες θα έχουν πρόσβαση σε 50.000 ελληνικούς τίτλους βιβλίων, CD και DVD που θα παραγγέλνουν μέσω Amazon, η οποία για πρώτη φορά θα δέχεται αναζήτηση με ελληνική γραμματοσειρά.

Ενας αρχαίος έλληνας πολεμιστής στο Λονγκ Αϊλαντ

Ακτινογραφία στα λείψανα άνδρα του 4ου π.Χ. αιώνα
Ενας αρχαίος έλληνας πολεμιστής στο Λονγκ Αϊλαντ
Ιδού ένας αρχαίος έλληνας πολεμιστής όπως αποκαταστάθηκε σχεδιαστικά σε αμερικανικό πανεπιστήμιο



  Δεν συμβαίνει κάθε μέρα να γίνεται ακτινογραφία στα λείψανα ενός αρχαίου έλληνα πολεμιστή του 4ου π.Χ. αιώνα, όταν όμως συμβεί, επιφυλάσσει εκπλήξεις.

Την ευκαιρία έδωσε ο έλληνας καθηγητής και διευθυντής της Σχολής Ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο Adelphi της Νέας Υόρκης κ. Αναγνώστης Αγελαράκης, ο οποίος μετέφερε υπό μορφή δανείου φυσικά και με άδεια της Ελληνικής Αρχαιολογικής Υπηρεσίας τα λείψανα του αρχαίου πολεμιστή στο Εβραϊκό Ιατρικό Κέντρο του Λονγκ Αϊλαντ προκειμένου να εξετασθούν. Το ερώτημα ήταν, πώς αυτός ο άνδρας είχε κατορθώσει να επιζήσει από ένα σοβαρό τραύμα, που υπέστη κατά τη διάρκεια μιας μάχης.