Η Condé Nast διηγείται την ιστορία της μέσα από τις δουλειές διάσημων φωτογράφων
Ζιώγα Βασιλική ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: Bημα 24/5
Η Condé Nast, η εκδοτική εταιρεία κολοσσός που μόνο στην Αμερική είναι υπεύθυνη για 18 περιοδικά – ανάμεσά τους τα GQ, The New Yorker, Vanity Fair και Vogue, για 24 site και για πάνω από 50 ηλεκτρονικές εφαρμογές για κινητά και ταμπλέτες, αποφάσισε να παρουσιάσει σε μία έκθεση το πλούσιο φωτογραφικό που διαθέτει από τους διασημότερους φωτογράφους μόδας παγκοσμίως.
Τα ρούχα και αυτό που θέλουν να εκφράσουν συχνά δεν προκαλούν κανένα συναίσθημα ή καμία εντύπωση αν δεν βρεθεί ο κατάλληλος άνθρωπος που θα τα βάλει στο πλαίσιο που τους αρμόζει. Ετσι ακριβώς γεννιούνται η μόδα και οι τάσεις, μέσα από τον φωτογραφικό φακό όλων εκείνων που τόλμησαν να πάρουν τις δημιουργίες των σχεδιαστών από την πασαρέλα και να τις παρουσιάσουν μέσα από απίστευτα τοπία και πρόσωπα.
Αυτό ακριβώς θέλει να παρουσιάσει και η έκθεση «Coming Into Fashion: A Century Of Photography at Conde Nast» που θα βρίσκεται στο «City Art Centre» του Εδιμβούργου από τις 15 Ιουνίου μέχρι και τις 8 Σεπτεμβρίου. Η Condé Nast έχει άλλωστε αναγνωρίσει εδώ και πολλά χρόνια τις μοναδικές δυνατότητες που προσφέρει η φωτογραφία μόδας για πειραματισμό, καθώς ισορροπεί ανάμεσα στην εμπορικότητα και τη δημιουργία, καταγράφοντας τον παλμό της εποχής και συλλαμβάνοντας τα όνειρα και τις επιθυμίες μας.
Ο Κόντε Ναστ, ο οποίος ίδρυσε την εταιρεία «Condé Nast Publications», έγινε γνωστός για το ξεχωριστό στυλ που είχαν όλα τα περιοδικά που αγόρασε, ανυψώνοντας την υψηλή ραπτική και μετατρέποντας τη φωτογραφία μόδας σε τέχνη. Σκοπός του ήταν να ανακαλύπτει συνεχώς νέα ταλέντα, βρίσκοντας έτσι τους καλύτερους φωτογράφους και προωθώντας τις καριέρες τους, κάτι που συνέχισαν να κάνουν όσοι τον διαδέχθηκαν στην εταιρεία του.
Η έκθεση περιλαμβάνει 160 φωτογραφίες από τη δουλειά διάσημων πρωτοπόρων του χώρου, όπως οι Ντέιβιντ Μπέιλι, Σεσίλ Μπίτον και Κορίν Ντέι. «Εψαξα για δυνατές και δυναμικές δουλειές των φωτογράφων» είπε σχετικά η επιμελήτρια της έκθεσης Νάταλι Χερσντόρφερ. «Πρόκειται για μία βόλτα στον 20ο αιώνα, γιατί καθώς κοιτάμε αυτές τις εικόνες βλέπουμε και πώς έχει αλλάξει και εξελιχθεί η κοινωνία. Κάθε εικόνα λέει μία ιστορία και μας προσκαλεί να συσχετιστούμε μαζί της, αλλά ταυτόχρονα κλείνει μέσα της τα γούστα, τις φιλοδοξίες και τα όνειρα εκείνης της εποχής».