Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Παρέλαση «αστέρων» στα εγκαίνια του νέου Μαριίνσκι

Δέκα χρόνια και ένα ποσό που ξεπερνάει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ απαιτήθηκαν, για να ολοκληρωθεί η κατασκευή της δεύτερης σκηνής του θεάτρου Μαριίνσκι.
 Κατά τη διάρκεια των λαμπρών τριήμερων εορτασμών των εγκαινίων, από την Αγία Πετρούπολη παρήλασε η αφρόκρεμα του λυρικού τραγουδιού και του χορού

Με την προσθήκη του Μαριίνσκι 2, το συγκρότημα που περιλαμβάνει ακόμα την ιστορική σκηνή Μαριίνσκι 1 και την αίθουσα συναυλιών, που κατασκευάστηκε το 2006, είναι ένα από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά κέντρα στον κόσμο. Εμπνευστής του σχεδίου ο χαρισματικός μαέστρος Βαλέρι Γκέργκιεφ.
«Οι νεαροί καλλιτέχνες νεαρούς δεν θα χρειάζεται να περιμένουν δύο και τρία χρόνια για να λάμψουν, αλλά θα έχουν την ευκαιρία, άμεσα, μέσα σε τρεις με τέσσερις μήνες, να ανέβουν στη σκηνή. Τα ανερχόμενα αστέρια μπορούν πλέον να δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους» τονίζει ο Γκέργκιεφ, ο οποίος θεωρεί ότι η προσέλκυση ξένων καλλιτεχνών και η αύξηση των παραγωγών θα προσδώσει στην Αγία Πετρούπολη διεθνή αίγλη.

Πανδαισία Βάγκνερ σε όλο τον κόσμο με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννησή του

Στις 22 Μαΐου, συμπληρώθηκαν 200 χρόνια από τη γέννηση του Ρίχαρντ Βάγκνερ και σε όλον τον κόσμο διοργανώνονται εκδηλώσεις με αφορμή αυτή την επέτειο.

Ο γερμανός συνθέτης συνεχίζει μέχρι σήμερα όχι μόνο να εμπνέει, αλλά και να δημιουργεί έντονες αντιπαραθέσεις, εξαιτίας του ασυνήθιστου μουσικού του στυλ, των αντισημιτικών απόψεών του και του πώς χρησιμοποίησε το ναζιστικό καθεστώς τη μουσική του.
Ο Βάγκνερ γεννήθηκε στις 22 Μαΐου του 1813 στην εβραϊκή συνοικία της Λειψίας, στο κρατίδιο της Σαξωνίας. Η οικογένειά του ήταν πολύ φτωχή.
Πέρασε την περισσότερη ζωή του στην εξορία, λόγω των πολιτικών του ιδεών.

Πώς γεννήθηκε η μόδα;


 
Η Condé Nast διηγείται την ιστορία της μέσα από τις δουλειές διάσημων φωτογράφων
Πώς γεννήθηκε η μόδα;
 

Η Condé Nast, η εκδοτική εταιρεία κολοσσός που μόνο στην Αμερική είναι υπεύθυνη για 18 περιοδικά – ανάμεσά τους τα  GQ, The New Yorker, Vanity Fair και Vogue, για 24 site και για πάνω από 50 ηλεκτρονικές εφαρμογές για κινητά και ταμπλέτες, αποφάσισε να παρουσιάσει σε μία έκθεση το πλούσιο φωτογραφικό που διαθέτει από τους διασημότερους φωτογράφους μόδας παγκοσμίως.
Τα ρούχα και αυτό που θέλουν να εκφράσουν συχνά δεν προκαλούν κανένα συναίσθημα ή καμία εντύπωση αν δεν βρεθεί ο κατάλληλος άνθρωπος που θα τα βάλει στο πλαίσιο που τους αρμόζει. Ετσι ακριβώς γεννιούνται η μόδα και οι τάσεις, μέσα από τον φωτογραφικό φακό όλων εκείνων που τόλμησαν να πάρουν τις δημιουργίες των σχεδιαστών από την πασαρέλα και να τις παρουσιάσουν μέσα από απίστευτα τοπία και πρόσωπα.
Αυτό ακριβώς θέλει να παρουσιάσει και η έκθεση «Coming Into Fashion: A Century Of Photography at Conde Nast» που θα βρίσκεται στο «City Art Centre» του Εδιμβούργου από τις 15 Ιουνίου μέχρι και τις 8 Σεπτεμβρίου. Η Condé Nast έχει άλλωστε αναγνωρίσει εδώ και πολλά χρόνια τις μοναδικές δυνατότητες που προσφέρει η φωτογραφία μόδας για πειραματισμό, καθώς ισορροπεί ανάμεσα στην εμπορικότητα και τη δημιουργία, καταγράφοντας τον παλμό της εποχής και συλλαμβάνοντας τα όνειρα και τις επιθυμίες μας.
Ο Κόντε Ναστ, ο οποίος ίδρυσε την εταιρεία «Condé Nast Publications», έγινε γνωστός για το ξεχωριστό στυλ που είχαν όλα τα περιοδικά που αγόρασε, ανυψώνοντας την υψηλή ραπτική και μετατρέποντας τη φωτογραφία μόδας σε τέχνη. Σκοπός του ήταν να ανακαλύπτει συνεχώς νέα ταλέντα, βρίσκοντας έτσι τους καλύτερους φωτογράφους και προωθώντας τις καριέρες τους, κάτι που συνέχισαν να κάνουν όσοι τον διαδέχθηκαν στην εταιρεία του.
Η έκθεση περιλαμβάνει 160 φωτογραφίες από τη δουλειά διάσημων πρωτοπόρων του χώρου, όπως οι Ντέιβιντ Μπέιλι, Σεσίλ Μπίτον και Κορίν Ντέι. «Εψαξα για δυνατές και δυναμικές δουλειές των φωτογράφων» είπε σχετικά η επιμελήτρια της έκθεσης Νάταλι Χερσντόρφερ. «Πρόκειται για μία βόλτα στον 20ο αιώνα, γιατί καθώς κοιτάμε αυτές τις εικόνες βλέπουμε και πώς έχει αλλάξει και εξελιχθεί η κοινωνία. Κάθε εικόνα λέει μία ιστορία και μας προσκαλεί να συσχετιστούμε μαζί της, αλλά ταυτόχρονα κλείνει μέσα της τα γούστα, τις φιλοδοξίες και τα όνειρα εκείνης της εποχής».

Πολιτιστικές εκδηλώσεις«150 χρόνια με τα φτερά της Νίκης»


Πολιτιστικές εκδηλώσεις με αφορμή τον εορτασμό των 150 χρόνων από την εύρεση του αγάλματος της Νίκης με θέμα «150 χρόνια με τα φτερά της Νίκης,» διοργανώνει φέτος το καλοκαίρι ο Δήμος Σαμοθράκης με την στήριξη της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού- ΙΘ Εφορίας, των Δήμων Αλεξανδρούπολης, Αθηναίων και Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης καθώς και τα Υπουργεία Τουρισμού και Μακεδονίας Θράκης.

15 Απριλίου του 1863……
150 χρόνια έχουν περάσει από τότε που ένας Σαμόθραξ εργάτης που συμμετείχε στις ανασκαφές του Charles Champoiseau, ( επικεφαλής του γαλλικού προξενείου στην Αδριανούπουλη), στην Παλαιάπολη, φώναξε «Κύριε, εύραμεν μια γυναίκα,» ήταν η μισή Νίκη της Σαμοθράκης. Ένα από τα σημαντικότερα αγάλματα στον κόσμο.

 Το πιο αναγνωρίσιμο και ίσως το πιο επιβλητικό έκθεμα του Μουσείου του Λούβρου.
 Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς που κάνει τη Σαμοθράκη περήφανη μάνα γη.
 Η Σαμοθράκη τόπος καταγωγής της Νίκης τιμά φέτος την επέτειο των 150 χρόνων διαδίδοντας το μήνυμα της Νίκης προβάλλοντας την παγκοσμιότητα της τέχνης της Νίκης και τη σημαντική συμβολή της Σαμοθράκης στην παγκόσμια ιστορία.
  • Σύνταξη: Όλγα Ορφανίδου

Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013,  ert.gr

Η Ελένη Αρβελέρ πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού

Βράβευση από τον Φρανσουά Ολάντ
Η πρύτανης Ελένη Αρβελέρ, πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών (Ε.Π.Κε.Δ.), είναι πλέον και πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, σύμφωνα με δήλωση του  αναπληρωτή υπουργού ΠΑΙΘΠΑ αρμόδιου για θέματα Πολιτισμού, Κώστα Τζαβάρα, στο πλαίσιο σημερινής  συνέντευξης Τύπου στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

«Για την προβολή και την αξιοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς»

Ο υπουργός ανέφερε ότι στο πρόσωπο της Ελένης Αρβελέρ το υπουργείο αισθάνεται ένα πολύτιμο συνεργάτη, ενώ η δουλειά που προσφέρει είναι ό,τι καλύτερο για την αξιοποίηση του πολιτισμού μας. Στα πλαίσια αυτά της ανατίθενται και νέα καθήκοντα ως πρόεδρος  του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, το οποίο συγχωνεύεται με το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών.

Γνωριμία με τη μεσαιωνική τέχνη της Σερβίας

Χρυσό δαχτυλίδι με νιέλλο (1219-20) που ανήκε στον πρίγκιπα Ραδοσλάβο.
 
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, παρουσιάζονται πρωτότυπα σημαντικά έργα της σερβικής πολιτιστικής κληρονομιάς, πριν από την επανέκθεσή τους στο Εθνικό Μουσείο Βελιγραδίου, προσφέροντας στους επισκέπτες τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν τη μεσαιωνική τέχνη της Σερβίας.

Τη Δευτέρα 27 Μαΐου, στις 8 το βράδυ, ο αν. υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κώστας Τζαβάρας και ο υπουργός Πολιτισμού και Πληροφόρησης της Σερβικής Δημοκρατίας κ. Bratislav Petković εγκαινιάζουν στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο την έκθεση «Μεσαιωνική τέχνη της Σερβίας».


Ο άγιος Σάββας και ο Συμεών Νεμάνια. Μονή της Μιλέσεβα, περί το 1223. Αντίγραφο τοιχογραφίας, τέμπερα καζεΐνης σε καμβά. Έργο του Naum Andrić (15.12.1965).

Κάρυστος: Υποψηφιότητα για τη "Σφυριά" στην UNESCO

Η ανακοίνωση από τον Δήμο Καρύστου:
Από την πρώτη στιγμή που ως νέα δημοτική αρχή αναλάβαμε τον Δήμο Καρύστου, είχαμε στους πρωταρχικούς μας στόχους, την ανάδειξη και προστασία των πλούσιων πολιτιστικών αγαθών του τόπου μας. Η πολιτιστική μας κληρονομιά πρέπει να αναδειχθεί και οι μοναδικοί υπεύθυνοι, είμαστε εμείς η διοίκηση σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και τους συνδημότες μας.
Ένα από τα πολλά πολιτιστικά αγαθά που χρίζει ανάδειξης, ήταν και είναι η σφυριχτή γλώσσα της Αντιάς, γνωστή και ως “Σφυριά” η οποία ομιλείται από τους κατοίκους του ορεινού χωριού Αντιά της τοπικής κοινότητας Κομίτου.
Κατόπιν ενεργειών του Δημάρχου Καρύστου κ. Νικόλαου Μανώλη σε συνεργασία με την Πρόεδρο της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για τηνUNESCO κα. Αικατερίνη Τζιτζικώστα, καταθέσαμε πλήρη φάκελο υποψηφιότητας για την εγγραφή της “Σφυριάς”  στον Αντιπροσωπευτικό Παγκόσμιο Κατάλογο της Άϋλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Αφιερωμένο εξαιρετικά στους αρνητές της ιστορίας και της κληρονομιάς μας!

Αφιερωμένο εξαιρετικά στους αρνητές της ιστορίας και της κληρονομιας μας!
Παρατημένοι θησαυροί στα νυχια και τη ιδεολογική ασέβεια των εχθροπαθών κλεφτών και καταχραστών της ιστορίας.
Να κλέψουν ήθελαν ή να καταστρέψουν τα στοιχεία και την υπογραφή καταγωγής του «αλβανού» ζωγράφου που υπέγραφε ως “Protopapas” (Ελληνικά Πρωτόπαππας),
Η με το επίθετο Αργίτης, που εμφανίζεται σε μια τοιχογραφία κοντά στην Καστορια δείχνοντας το Άργος σαν τόπο της γέννησής του.
( The epithet Argitis, which appears in a fresco near Kastoria may point to Argos (southern Greece)as his place of birth, although as he used it only once it is regarded probable that it refers to a location in the area of Kastoria εξηγούν οι ερμηνευτές της οικιοποίησης ενός Έλληνα Ηπειρώτη που τον 16οαιώνα βάζει στην δέλτο του Αγίου, «Εξαίρετου της Παναγίας Αχράντου και Υπερευλογημένης Ενδόξου…» σε …απταιστα «σκιουπιτάρικα», αλβανικά δηλαδη!)

Μεξικό: Σπάνιες τοιχογραφίες μέσα σε σπήλαια

                     Μπροστά σε μια σημαντική ανακάλυψη βρέθηκαν αρχαιολόγοι σε οροσειρά στο βορειοανατολικό τμήμα του Μεξικού, μετέδωσε το βρετανικό τηλεοτπικό δίκτυο BBC.

Συνολικά 4.926 βραχογραφίες εντοπίστηκαν σε 11 τοποθεσίες στην οροσειρά του Σαν Κάρλος ντε λα Σιέρα της μεξικανικής πολιτείας Ταμαουλίπας. Οι εικόνες σε αποχρώσεις του κόκκινου, του κίτρινου, του μαύρου και του λευκού δείχνουν ανθρώπους, ζώα και έντομα σε μια σειρά από σκηνές της καθημερινής ζωής. Μόνο σ’ ένα σπήλαιο οι τοίχοι του έχουν διακοσμηθεί με 1.550 σκηνές.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Εθνικού Ινστιτούτου Ανθρωπολογίας (INAH) ακόμα δεν μπορεί να προσδιοριστεί η χρονική περίοδος κατά την οποία δημιουργήθηκαν αυτές οι ζωγραφιές, καθώς δεν έχει εντοπιστεί κάποιο άλλο αντικείμενο που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως οδοδείκτης. Ωστόσο, υπάρχει ελπίδα πως η λήψη δειγμάτων από τα χρώματα θα ανοίξει τον δρόμο για την έστω και κατά προσέγγιση ηλικιακή εκτίμηση των τοιχογραφιών.


(Η λεκάνη του Μπούργκος όπου βρίσκεται η οροσειρά Σαν Κάρλος ντε λα Σιέρα)

Cave paintings in Mexico: Carvings uncovered in Burgos

Cave painting 
 Archaeologists found more than 1,500 paintings in one cave of the Burgos region
Archaeologists in Mexico have found 4,926 well-preserved cave paintings in the north-eastern region of Burgos.
The images in red, yellow, black and white depict humans, animals and insects, as well as skyscapes and abstract scenes.
The paintings were found in 11 different sites - but the walls of one cave were covered with 1,550 scenes.
The area in which they were found was previously thought not to have been inhabited by ancient cultures.
Mexico cave painting
The paintings suggest that at least three groups of hunter-gatherers dwelled in the San Carlos mountain range.
Experts have not yet been able to date the paintings, but hope to chemically analyse their paint to find out their approximate age.