Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Εκδήλωση: Από την Άλωση της Πόλης στην… Άλωση του Ελληνισμού

Πεντακόσια εξήντα χρόνια μετά την Άλωση της Ρωμανίας ο Ελληνισμός δίνει και πάλι τον υπέρ πάντων αγώνα. «Ή ταν ή επί τας», «Ελευθερία ή Θάνατος».

Οι σημερινοί Έλληνες, οι Ακρίτες της Ευρώπης, θα αποδείξουν ότι η Ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα για τους ανιστόρητους βαρβάρους, τους «επίδοξους κατακτητές”.

Πόντιοι, Κωνσταντινοπολίτες, Κύπριοι, Ηπειρώτες και Βορειοηπειρώτες σέρνουν πρώτοι το χορό της νίκης και σας καλούν την Τετάρτη 29 Μαΐου 2013, ώρα 8.30 μ.μ. στο θέατρο ΑΛΦΑ, στην Αθήνα.
Να μη λείψει κανείς!

Πληροφορίες για προσκλήσεις στο 6945408703
http://www.aftonomi.gr

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ

Πρεμιέρα με Εκάβη στη Θεσσαλονίκη

Μια γιορτή πολυπολιτισμικότητας, όπου οι τέχνες μπλέκονται μεταξύ τους αναδεικνύοντας την πολυφωνία και την πολυχρωμία των πολιτιστικών υποβάθρων, στήνεται -εκτός από την Αθήνα και το Ηράκλειο- από σήμερα στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή του δήμου.

Οι εκδηλώσεις ξεκινούν με το θεατρικό project «Εκάβη» σε σκηνοθεσία Ενκο Φεζολάρι, στο θέατρο «Αυλαία»
Οι εκδηλώσεις ξεκινούν με το θεατρικό project «Εκάβη» σε σκηνοθεσία Ενκο Φεζολάρι, στο θέατρο «Αυλαία»

Το Φεστιβάλ των Πολιτισμών περιλαμβάνει συναυλίες και εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε διαφορετικούς χώρους, με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

Κόρινθος: Βουτιά στην Ιστορία

Μια σύγχρονη πόλη, ένα επίτευγμα της μηχανικής, ερείπια αρχαίων ναών και μεσαιωνικών κτισμάτων κι ένα κάστρο τρομερό στην όψη να διηγείται με τον δικό του τρόπο ιστορίες αλαργινές... Αυτά και άλλα πολλά είναι τα θαύματα του χρόνου και των ανθρώπων που συνωστίζονται σε τούτη την πανάρχαια γη

Με τον προαστιακό σιδηρόδρομο ή ακόμη καλύτερα οδηγώντας πάνω στον κλειστό αυτοκινητόδρομο είναι πλέον εύκολη υπόθεση - δεν χρειάζεσαι πάνω από 45 λεπτά για να βρεθείς από την πρωτεύουσα στην αγκαλιά της θάλασσας, στο αντάμωμα του Κορινθιακού και του Σαρωνικού Κόλπου εκεί όπου απλώνεται η σύγχρονη πολιτεία της Κορίνθου.
Αρχαία Κόρινθος, τα μάτια όλων στρέφονται στο σημείο όπου δεσπόζει ο ναός του Απόλλωνα με τους 7 από τους 38 μονολιθικούς κίονές του να στέκουν όρθιοι στο πέρασμα των αιώνων.   Φωτογραφία: Θοδωρής Αθα
Αρχαία Κόρινθος, τα μάτια όλων στρέφονται στο σημείο όπου δεσπόζει ο ναός του Απόλλωνα με τους 7 από τους 38 μονολιθικούς κίονές του να στέκουν όρθιοι στο πέρασμα των αιώνων.
Δεν ήταν όμως έτσι τα πράγματα πριν από 2.000 χρόνια και βάλε.
«Ου παντός πλειν εις Κόρινθον», είχε επισημάνει ο αρχαίος γεωγράφος και ιστορικός Στράβων. Δηλαδή δεν μπορούν όλοι να έρθουν στην Κόρινθο και φυσικά εννοούσε την ευημερούσα, ζάμπλουτη και πανίσχυρη θαλασσοκράτειρα, πόλη-κράτος των προχριστιανικών χρόνων. Χτισμένη καθώς ήταν σε νευραλγική γεωγραφική θέση, ήλεγχε δυο από τις πιο πολυσύχναστες θάλασσες του τότε ελληνικού κόσμου, τον Σαρωνικό (και κατ' επέκταση το Αιγαίο), αλλά και τον Κορινθιακό Κόλπο (και τη φυσική του συνέχεια, το Ιόνιο).
Επιπλέον, βρισκόταν πάνω στα εμπορικά μονοπάτια που συνέδεαν την Ανατολή με τη Δύση, τον Βορρά με τον Νότο και αποτελούσε υποχρεωτικό πέρασμα για όλους εκείνους που κινούνταν ανάμεσα στη Βόρεια Ελλάδα και στην Πελοπόννησο, στις αποικίες της Νότιας Ιταλίας και σε αυτές των Μικρασιατικών ακτών. Ωστόσο, οι πολυμήχανοι Κορίνθιοι δεν έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια. Στα ναυπηγεία τους τελειοποίησαν έναν νέο τύπο καραβιού, την περίφημη κορινθιακή τριήρη και με αυτήν κυριάρχησαν στα πελάγη.

Ρήγας Φεραίος: Συντηρείται το κτίριο του Μουσείου Γεωργικών Εργαλείων

Συνεδρίασε σήμερα η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ρήγα Φεραίου, όπου μεταξύ άλλων αποφασίστηκε ο ορισμός του αναδόχου που θα αναλάβει τη συντήρηση του κτιρίου του Αγροτικού Συνεταιρισμού, όπου εκεί θα στεγαστεί προσωρινά το Μουσείο Γεωργικών Εργαλείων το οποίο σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή θα ξεκινήσει να λειτουργεί στα μέσα Φθινοπώρου.

Η λειτουργία του Μουσείου αποτελεί μια πολύχρονη αναγκαιότητα διαφύλαξης της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Συνολικά υπάρχουν 2000 εκθέματα με διάφορα γεωργικά αντικείμενα που μπορούν να αξιοποιηθούν και το Μουσείο να αποτελέσει τόπο προσέλκυσης πολλών επισκεπτών και σχολείων για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Παράλληλα ο Δήμος βρίσκεται σε επικοινωνία και με τη Διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών κ. Καμηλάκη για την εκπόνηση της μουσειολογικής μελέτης.Μελλοντικός στόχος του Δήμου είναι να ανεγερθεί νέο κτίριο που θα στεγάσει το Μουσείο Γεωργικών Εργαλείων σε οικόπεδο που έχει δωρίσει το Ίδρυμα Δεληγεώργη για το σκοπό αυτό. Μάλιστα ήδη είχε ξεκινήσει μια μελέτη από την πρώην Νομαρχία Μαγνησίας, η οποία βρίσκεται σε στάδιο περαιτέρω επεξεργασίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες. 
Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013,  http://www.ert.gr

Παρέλαση «αστέρων» στα εγκαίνια του νέου Μαριίνσκι

Δέκα χρόνια και ένα ποσό που ξεπερνάει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ απαιτήθηκαν, για να ολοκληρωθεί η κατασκευή της δεύτερης σκηνής του θεάτρου Μαριίνσκι.
 Κατά τη διάρκεια των λαμπρών τριήμερων εορτασμών των εγκαινίων, από την Αγία Πετρούπολη παρήλασε η αφρόκρεμα του λυρικού τραγουδιού και του χορού

Με την προσθήκη του Μαριίνσκι 2, το συγκρότημα που περιλαμβάνει ακόμα την ιστορική σκηνή Μαριίνσκι 1 και την αίθουσα συναυλιών, που κατασκευάστηκε το 2006, είναι ένα από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά κέντρα στον κόσμο. Εμπνευστής του σχεδίου ο χαρισματικός μαέστρος Βαλέρι Γκέργκιεφ.
«Οι νεαροί καλλιτέχνες νεαρούς δεν θα χρειάζεται να περιμένουν δύο και τρία χρόνια για να λάμψουν, αλλά θα έχουν την ευκαιρία, άμεσα, μέσα σε τρεις με τέσσερις μήνες, να ανέβουν στη σκηνή. Τα ανερχόμενα αστέρια μπορούν πλέον να δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους» τονίζει ο Γκέργκιεφ, ο οποίος θεωρεί ότι η προσέλκυση ξένων καλλιτεχνών και η αύξηση των παραγωγών θα προσδώσει στην Αγία Πετρούπολη διεθνή αίγλη.

Πανδαισία Βάγκνερ σε όλο τον κόσμο με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννησή του

Στις 22 Μαΐου, συμπληρώθηκαν 200 χρόνια από τη γέννηση του Ρίχαρντ Βάγκνερ και σε όλον τον κόσμο διοργανώνονται εκδηλώσεις με αφορμή αυτή την επέτειο.

Ο γερμανός συνθέτης συνεχίζει μέχρι σήμερα όχι μόνο να εμπνέει, αλλά και να δημιουργεί έντονες αντιπαραθέσεις, εξαιτίας του ασυνήθιστου μουσικού του στυλ, των αντισημιτικών απόψεών του και του πώς χρησιμοποίησε το ναζιστικό καθεστώς τη μουσική του.
Ο Βάγκνερ γεννήθηκε στις 22 Μαΐου του 1813 στην εβραϊκή συνοικία της Λειψίας, στο κρατίδιο της Σαξωνίας. Η οικογένειά του ήταν πολύ φτωχή.
Πέρασε την περισσότερη ζωή του στην εξορία, λόγω των πολιτικών του ιδεών.

Πώς γεννήθηκε η μόδα;


 
Η Condé Nast διηγείται την ιστορία της μέσα από τις δουλειές διάσημων φωτογράφων
Πώς γεννήθηκε η μόδα;
 

Η Condé Nast, η εκδοτική εταιρεία κολοσσός που μόνο στην Αμερική είναι υπεύθυνη για 18 περιοδικά – ανάμεσά τους τα  GQ, The New Yorker, Vanity Fair και Vogue, για 24 site και για πάνω από 50 ηλεκτρονικές εφαρμογές για κινητά και ταμπλέτες, αποφάσισε να παρουσιάσει σε μία έκθεση το πλούσιο φωτογραφικό που διαθέτει από τους διασημότερους φωτογράφους μόδας παγκοσμίως.
Τα ρούχα και αυτό που θέλουν να εκφράσουν συχνά δεν προκαλούν κανένα συναίσθημα ή καμία εντύπωση αν δεν βρεθεί ο κατάλληλος άνθρωπος που θα τα βάλει στο πλαίσιο που τους αρμόζει. Ετσι ακριβώς γεννιούνται η μόδα και οι τάσεις, μέσα από τον φωτογραφικό φακό όλων εκείνων που τόλμησαν να πάρουν τις δημιουργίες των σχεδιαστών από την πασαρέλα και να τις παρουσιάσουν μέσα από απίστευτα τοπία και πρόσωπα.
Αυτό ακριβώς θέλει να παρουσιάσει και η έκθεση «Coming Into Fashion: A Century Of Photography at Conde Nast» που θα βρίσκεται στο «City Art Centre» του Εδιμβούργου από τις 15 Ιουνίου μέχρι και τις 8 Σεπτεμβρίου. Η Condé Nast έχει άλλωστε αναγνωρίσει εδώ και πολλά χρόνια τις μοναδικές δυνατότητες που προσφέρει η φωτογραφία μόδας για πειραματισμό, καθώς ισορροπεί ανάμεσα στην εμπορικότητα και τη δημιουργία, καταγράφοντας τον παλμό της εποχής και συλλαμβάνοντας τα όνειρα και τις επιθυμίες μας.
Ο Κόντε Ναστ, ο οποίος ίδρυσε την εταιρεία «Condé Nast Publications», έγινε γνωστός για το ξεχωριστό στυλ που είχαν όλα τα περιοδικά που αγόρασε, ανυψώνοντας την υψηλή ραπτική και μετατρέποντας τη φωτογραφία μόδας σε τέχνη. Σκοπός του ήταν να ανακαλύπτει συνεχώς νέα ταλέντα, βρίσκοντας έτσι τους καλύτερους φωτογράφους και προωθώντας τις καριέρες τους, κάτι που συνέχισαν να κάνουν όσοι τον διαδέχθηκαν στην εταιρεία του.
Η έκθεση περιλαμβάνει 160 φωτογραφίες από τη δουλειά διάσημων πρωτοπόρων του χώρου, όπως οι Ντέιβιντ Μπέιλι, Σεσίλ Μπίτον και Κορίν Ντέι. «Εψαξα για δυνατές και δυναμικές δουλειές των φωτογράφων» είπε σχετικά η επιμελήτρια της έκθεσης Νάταλι Χερσντόρφερ. «Πρόκειται για μία βόλτα στον 20ο αιώνα, γιατί καθώς κοιτάμε αυτές τις εικόνες βλέπουμε και πώς έχει αλλάξει και εξελιχθεί η κοινωνία. Κάθε εικόνα λέει μία ιστορία και μας προσκαλεί να συσχετιστούμε μαζί της, αλλά ταυτόχρονα κλείνει μέσα της τα γούστα, τις φιλοδοξίες και τα όνειρα εκείνης της εποχής».

Πολιτιστικές εκδηλώσεις«150 χρόνια με τα φτερά της Νίκης»


Πολιτιστικές εκδηλώσεις με αφορμή τον εορτασμό των 150 χρόνων από την εύρεση του αγάλματος της Νίκης με θέμα «150 χρόνια με τα φτερά της Νίκης,» διοργανώνει φέτος το καλοκαίρι ο Δήμος Σαμοθράκης με την στήριξη της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού- ΙΘ Εφορίας, των Δήμων Αλεξανδρούπολης, Αθηναίων και Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης καθώς και τα Υπουργεία Τουρισμού και Μακεδονίας Θράκης.

15 Απριλίου του 1863……
150 χρόνια έχουν περάσει από τότε που ένας Σαμόθραξ εργάτης που συμμετείχε στις ανασκαφές του Charles Champoiseau, ( επικεφαλής του γαλλικού προξενείου στην Αδριανούπουλη), στην Παλαιάπολη, φώναξε «Κύριε, εύραμεν μια γυναίκα,» ήταν η μισή Νίκη της Σαμοθράκης. Ένα από τα σημαντικότερα αγάλματα στον κόσμο.

 Το πιο αναγνωρίσιμο και ίσως το πιο επιβλητικό έκθεμα του Μουσείου του Λούβρου.
 Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς που κάνει τη Σαμοθράκη περήφανη μάνα γη.
 Η Σαμοθράκη τόπος καταγωγής της Νίκης τιμά φέτος την επέτειο των 150 χρόνων διαδίδοντας το μήνυμα της Νίκης προβάλλοντας την παγκοσμιότητα της τέχνης της Νίκης και τη σημαντική συμβολή της Σαμοθράκης στην παγκόσμια ιστορία.
  • Σύνταξη: Όλγα Ορφανίδου

Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013,  ert.gr

Η Ελένη Αρβελέρ πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού

Βράβευση από τον Φρανσουά Ολάντ
Η πρύτανης Ελένη Αρβελέρ, πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών (Ε.Π.Κε.Δ.), είναι πλέον και πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, σύμφωνα με δήλωση του  αναπληρωτή υπουργού ΠΑΙΘΠΑ αρμόδιου για θέματα Πολιτισμού, Κώστα Τζαβάρα, στο πλαίσιο σημερινής  συνέντευξης Τύπου στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

«Για την προβολή και την αξιοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς»

Ο υπουργός ανέφερε ότι στο πρόσωπο της Ελένης Αρβελέρ το υπουργείο αισθάνεται ένα πολύτιμο συνεργάτη, ενώ η δουλειά που προσφέρει είναι ό,τι καλύτερο για την αξιοποίηση του πολιτισμού μας. Στα πλαίσια αυτά της ανατίθενται και νέα καθήκοντα ως πρόεδρος  του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, το οποίο συγχωνεύεται με το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών.

Γνωριμία με τη μεσαιωνική τέχνη της Σερβίας

Χρυσό δαχτυλίδι με νιέλλο (1219-20) που ανήκε στον πρίγκιπα Ραδοσλάβο.
 
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, παρουσιάζονται πρωτότυπα σημαντικά έργα της σερβικής πολιτιστικής κληρονομιάς, πριν από την επανέκθεσή τους στο Εθνικό Μουσείο Βελιγραδίου, προσφέροντας στους επισκέπτες τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν τη μεσαιωνική τέχνη της Σερβίας.

Τη Δευτέρα 27 Μαΐου, στις 8 το βράδυ, ο αν. υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κώστας Τζαβάρας και ο υπουργός Πολιτισμού και Πληροφόρησης της Σερβικής Δημοκρατίας κ. Bratislav Petković εγκαινιάζουν στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο την έκθεση «Μεσαιωνική τέχνη της Σερβίας».


Ο άγιος Σάββας και ο Συμεών Νεμάνια. Μονή της Μιλέσεβα, περί το 1223. Αντίγραφο τοιχογραφίας, τέμπερα καζεΐνης σε καμβά. Έργο του Naum Andrić (15.12.1965).