Τρίτη 28 Μαΐου 2013

Τι συμβαίνει στη Ρήνεια;

 Η Ρήνεια από δορυφόρο (φωτ. Google Maps).

Καταγγελίες, ερωτήματα και απαντήσεις

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η νήσος Ρήνεια, με αφορμή ένα ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Alpha με τίτλο «Χτίζουν ανενόχλητοι στον αρχαιολογικό χώρο της Ρήνειας».
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αν και η Ρήνεια είναι αρχαιολογικός χώρος μη επισκέψιμος, «για κάποιους Μυκονιάτες είναι το ιδιωτικό τους νησί με τις παραθεριστικές τους κατοικίες». Στο ρεπορτάζ αναφερόταν χαρακτηριστικά ότι «περισσότερα από 60 παράνομα σπίτια με παράνομες επεκτάσεις παλαιών κελιών έχουν χτιστεί πάνω στον αρχαιολογικό χώρο». Η κάμερα του Alpha κατέγραψε σπίτια με ηλιακούς θερμοσίφωνες και φωτοβολταϊκές μονάδες, εκσκαφείς και άλλα σκαπτικά μηχανήματα στις αυλές των σπιτιών. Επιπλέον, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, κάποιοι διοργανώνουν ακόμα και κρουαζιέρες με παροχές διαμονής και διασκέδασης με μπάρμπεκιου στη Ρήνεια τις οποίες δεν διστάζουν να διαφημίζουν και στο διαδίκτυο.

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Δεν θα επιτρέψουμε το ξεπούλημα του Σκοπευτηρίου






Την έντονη αντίθεσή τους στην ένταξη του Σκοπευτηρίου στα προς αξιοποίηση ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ εκφράζει το δημοτικό συμβούλιο και οι δημότες Καισιαριανής
Σε ψήφισμά τους, υπογραμμίζεται: «Οποιαδήποτε σκέψη για ξεπούλημα από το ΤΑΙΠΕΔ αυτού του ιστορικού – μνημειακού χώρου, ενταγμένη σε μια συνολική μεθόδευση που απαξιώνει και παραγκωνίζει τις λαϊκές ανάγκες είναι απαράδεκτη και δεν θα υλοποιηθεί. Απαιτούμε την άμεση αποκατάσταση της ιστορικής μνήμης και τον τερματισμό των ακραίων και ανιστόρητων επιλογών της κυβέρνησης».
Υπογραμμίζουν, δε: «Πρέπει να κατανοήσουν όλοι ότι το Σκοπευτήριο αποτελεί όχι μόνο ελληνικό, αλλά και παγκόσμιο μνημείο κατά του φασισμού και χώρος στον οποίο θυσιάστηκαν χιλιάδες πατριώτες για τη λευτεριά της Ελλάδας. Για το λόγο αυτό είναι η ζωντανή ιστορία της πόλης μας και ολόκληρου του έθνους και κανείς Καισαριανιώτης, κανένας Έλληνας δεν θα δεχθεί το ξεπούλημά του, για κανέναν λόγο και για καμία, δήθεν, ανάπτυξη, καθώς δεν υπάρχει ανάπτυξη αποσυνδεδεμένη από το σεβασμό προς την ιστορία μας και τα ελληνικά ιδεώδη».

Εγκαινιάζεται απόψε η έκθεση για τη ''Μεσαιωνική Τέχνη της Σερβίας''


ek8es.servia2

Μια ιδιαίτερα σημαντική έκθεση με 55 σερβικά έργα τέχνης του 13ου και 14ου αιώνα, κάποια από τα οποία δεν έχουν βγει ποτέ εκτός των εθνικών συνόρων τους, εγκαινιάζεται απόψε στις 20:00 στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο από τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κώστα Τζαβάρα, και τον υπουργό Πολιτισμού και Πληροφόρησης της Σερβικής Δημοκρατίας, Μπρατισλάβ Πέτκοβιτς (Bratislav Petkovic).
Μέσα από την έκθεση «Μεσαιωνική Τέχνη της Σερβίας», που διοργανώνεται σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Βελιγραδίου –το οποίο ετοιμάζει την επανέκθεσή του- θα παρουσιαστούν στην Ελλάδα για πρώτη φορά σημαντικά πρωτότυπα έργα τέχνης, αλλά και εξαιρετικά αντίγραφα τοιχογραφιών, που αποτελούν μέρος της σερβικής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ανακαίνιση και εγκαίνια στο σπίτι του Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη

Ανακαίνιση και εγκαίνια στο σπίτι του Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/ellada-kosmos/item/26226-anakainisi-spiti-kemal
Παρουσία Υπουργών από την Ελλάδα και την Τουρκία θα γίνουν τα εγκαίνια του - επισκευασθέντος - σπιτιού που γεννήθηκε ο Ατατούρκ στην Θεσσαλονίκη και το οποίο λειτουργεί ως Μουσείο, γράφει η τουρκική εφημερίδα Vatan.
Η καθυστέρηση των εγκαινίων οφείλεται πλέον στην επιστροφή των επίπλων του κτηρίου από την Τουρκία όπου είχαν σταλεί  για επισκευή, αναφέρει η εφημερίδα που γράφει σχετικά με τον τίτλο: «το σπίτι του Ατατούρκ περιμένει τα έπιπλα».

Κρατούμενοι μετατρέπουν τοίχους στον Κορυδαλλό σε έργο τέχνης με τη βοήθεια του εικαστικού Μανώλη Χάρου [εικόνες]

Κρατούμενοι μετατρέπουν τοίχους στον Κορυδαλλό σε έργο τέχνης με τη βοήθεια του εικαστικού Μανώλη Χάρου [εικόνες]
Σε έργο τέχνης μετατράπηκαν οι καμένοι τοίχοι της θεραπευτικής κοινότητας του ΚΕΘΕΑ «Εν Δράσει» στις ανδρικές φυλακές Κορυδαλλού, από τους υπό θεραπεία κρατούμενους χρήστες.
Πρόκειται για το «σπίτι» τους που κάηκε ολοσχερώς από την πυρκαγιά τον περασμένο Σεπτέμβριο, στις ανδρικές φυλακές Κορυδαλλού. Σε αυτή την καταστροφή οι κρατούμενοι απάντησαν με δημιουργία, ζωγραφίζοντας πάνω στα απομεινάρια των καμένων τοίχων, υπό την καθοδήγηση του γνωστού εικαστικού Μανώλη Χάρου.

Διαδικτυακό «κυνήγι» για βανδαλισμό αιγυπτιακής αρχαιότητας από κινέζο μαθητή

«Ο Ντινγκ Τζινχάο ήταν εκεί» έγραψε ο μαθητής και λίγο καιρό μετά θα ευχόταν να μην το είχε κάνει 
«Ο Ντινγκ Τζινχάο ήταν εκεί» έγραψε ο μαθητής και λίγο καιρό μετά ο Ντινγκ Τζινχάο θα ευχόταν να μην ήταν εκεί και θα ευχόταν να μην το είχε κάνει 
Κάιρο, Αίγυπτος
Πριν από μερικά χρόνια ο κινέζος μαθητής, Ντινγκ Τζινχάο, έκανε το λάθος να γράψει πάνω σε μία αιγυπτιακή αρχαιότητα στο Λούξορ της Αιγύπτου.

Μερικά χρόνια αργότερα θα ευχόταν να μην το είχε κάνει ποτέ, καθώς διαδικτυακοί «ντετέκτιβ» τον ανακάλυψαν και δημοσιοποίησαν την ημερομηνία γέννησής του και το σχολείο όπου φοιτά.

Το αγόρι έγραψε πάνω σε αιγυπτιακό έργο τέχνης που βρίσκεται σε ναό στο Λούξορ τη φράση «Ο Ντινγκ Τζινχάο ήταν εδώ». Πολύ καιρό μετά, ο Ντινγκ Τζινχάο θα ευχόταν να μην είχε ποτέ βρεθεί εκεί.

Τουρκία: Παρέμβαση Ερντογάν για «κούρεμα» ουρανοξυστών

Προκειμένου να διασωθούν ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία
Τουρκία: Παρέμβαση Ερντογάν για «κούρεμα» ουρανοξυστών
Πρόκειται για ουρανοξύστες των 37 και 27 ορόφων, στο ευρωπαϊκό τμήμα της Πόλης οι οποίοι προβάλουν στο βάθος του πανοραμικού ορίζοντα ακριβώς πίσω από το μοναδικής συμμετρίας και ιστορικής αξίας τέμενος Σουλειμάνιγιε
 
Η επέμβαση του πρωθυπουργού Ρεσέπ Ταγίπ Ερντογάν στα πολεοδομικά και καλαισθητικά προβλήματα της Τουρκίας ίσως διασώσει ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία και οδηγήσει σε απαγόρευση της οικοδόμησης ουρανοξυστών και άλλων πολυώροφων κτιρίων.

Δικαστήριο της Κωνσταντινούπολης ζήτησε την Παρασκευή "να κατεδαφιστούν" τρεις ουρανοξύστες επειδή "καταστρέφουν την ιστορική εικόνα της πόλης". Το δικαστήριο γνωμάτευσε ότι τα τρία πολυώροφα οικοδομήματα "είναι παράνομα, καθότι επιδρούν αρνητικά σε έναν χώρο ιστορικής κληρονομιάς τον οποίον η τουρκική κυβέρνηση οφείλει να προστατεύει".

Αλή Πασάς: Το πιο ρομαντικό τέρας της Ιστορίας



 
Η μυθιστορηματική ζωή του τρομερού Πασά των Ιωαννίνων, σε δύο πολυτελείς τόμους. Ραδιουργίες, αποτρόπαια εγκλήματα, έρωτες, χλιδή και ναρκισσισμός λίγο πριν από την Ελληνική Επανάσταση
Αλή Πασάς: Το πιο ρομαντικό τέρας της Ιστορίας
Ο Αλής στα γόνατα της Βασιλικής, χαρακτικό του Αλεξάντρ-Μαρί Κολέν (1829). Τους χώριζαν 50 χρόνια αλλά μόνο στην αγκαλιά της μπορούσε να γαληνέψει


Αν η φράση «Πασάς στα Γιάννενα» έχει σήμερα τη σημασία της καλοζωίας και της ξεγνοιασιάς, στα τέλη του 18ου - αρχές του 19ου αιώνα η αναφορά της και μόνο μπορούσε να προκαλέσει τρόμο σε χιλιάδες ανθρώπους. Γιατί ο Αλή Πασάς των Ιωαννίνων, ο επονομαζόμενος και Λέων της Ηπείρου, δεν ήταν ούτε σαν τους άλλους ανθρώπους ούτε καν σαν άλλους ηγεμόνες. Ο μισός ελλαδικός χώρος ταρασσόταν συθέμελα όταν εκείνος θύμωνε. Οι εχθροί του δεν έβρισκαν έλεος, αλλά ούτε και οι φίλοι. Ακόμη και η Υψηλή Πύλη στην Κωνσταντινούπολη τον υπολόγιζε και τον φοβόταν, ενώ στην Ευρώπη γεννιόταν ο θρύλος του.

Η Λίτη και ο Χάρος «συνομιλούν» για τη φύση και το αστικό τοπίο


 
Εκθεση της γλύπτριας και του ζωγράφου σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών
Η Λίτη και ο Χάρος «συνομιλούν» για τη φύση και το αστικό τοπίο
εκτύπωση  


 Δώδεκα έργα της γλύπτριας Αφροδίτης Λίτη και δέκα του ζωγράφου Μανώλη Χάρου βρίσκουν θέση _ όχι σε ένα χώρο τέχνης ή μια γκαλερί, αλλά _ ένα ξενοδοχείο. «Γιατί όχι;», μας λέει η επιμελήτρια της νέας έκθεσης των δυο καλλιτεχνών, Ελένη Αθανασίου. «Τα έργα τέχνης δεν πρέπει να προορίζονται μόνο για μουσεία και συγκεκριμένους χώρους, αλλά μπορούν να έχουν θέση μέχρι και στο... δρόμο αρκεί να έχουν κάτι να "πουν" στο κοινό. Πόσο μάλλον σε ένα χώρο ξενοδοχείου που αποτελεί κόμβο συνάντησης ανθρώπων, Ελλήνων και ξένων, όπως το Radisson Blu Park Hotel».

Το Eτος Καβάφη γιορτάζει το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών

 

«Το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών θα απορροφήσει το Ελληνικό Ίδρυμα Πολισμού και πρόεδρός του θα είναι η κα Ελένη Αρβελέρ», ανακοίνωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τζαβάρας στη συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση των εκδηλώσεων του Κέντρου Δελφών, στο πλαίσιο του «Έτους Καβάφη».
Συμπλήρωσε δε απευθυνόμενος στην κα Αρβελέρ ότι «στο πρόσωπό σας το υπουργείο Πολιτισμού βλέπει ένα πολύτιμο συνεργάτη και κυρίως αισθάνεται ότι η δουλειά η οποία έχετε κάνει στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών είναι αυτό που χρόνια τώρα προσδοκά όλη η Ελλάδα, για την αξιοποίηση και την προβολή του ελληνικού πολιτισμού. Είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό που γίνεται στο Κέντρο Δελφών και γι’ αυτό θα σας αναθέσουμε πρόσθετα καθήκοντα».