Κυριακή 2 Ιουνίου 2013

Πού έθαβαν τους κατάδικους στην Αρχαία Ελλάδα

Πού έθαβαν τους κατάδικους στην Αρχαία Ελλάδα
Χώρος ταφής για τους καταδικασμένους σε θάνατο υπήρξε κατά τον 7ο ως τον 5ο αιώνα π.Χ. ένα τμήμα του αρχαίου νεκροταφείου του Παλαιού Φαλήρου στην περιοχή όπου πρόκειται να ανεγερθεί το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Θαμμένοι με τα χέρια δεμένα πισθάγκωνα, με σοβαρές θλάσεις στα οστά, ενίοτε μάλιστα και με αποκοπή τους, είναι φανερό ότι αυτοί οι άνθρωποι είχαν τιμωρηθεί σκληρά από τη Δικαιοσύνη για σοβαρά εγκλήματα που είχαν διαπράξει. Μπροστά σε αυτό το μακάβριο αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρον για τις αρχαίες κοινωνίες εύρημα βρέθηκαν οι αρχαιολόγοι της ΚΣΤ' Εφορείας Αρχαιοτήτων, που με επικεφαλής την προϊσταμένη της κυρία Στέλλα Χρυσουλάκη ανασκάπτουν το νεκροταφείο, έκτασης σχεδόν 3.000 τ.μ. Ηδη μάλιστα έχει ερευνηθεί ένα τμήμα 1.150 τ.μ., ενώ την πρώτη εκτίμηση των στοιχείων έκανε η ίδια η κυρία Χρυσουλάκη σε ανακοίνωσή της την περασμένη Δευτέρα στη Βρετανική Σχολή Αθηνών.

Πολιτισμός, ιστορική συνείδηση και το πτώμα μιας παραχαραγμένης κληρονομιάς



Όταν συνηθίζεις το τέρας αρχίζεις να του μοιάζεις’’ .Με αυτή την φράση ο αείμνηστος Μάνος Χατζιδάκις κάποτε μας είχε εκπέμψει σήματα κινδύνου για την άμεση πιθανότητα της ανεπαίσθητης εκτροπής του κοινωνικού γίγνεσθαι σε σκοτεινά μονοπάτια.Μία προειδοποίηση η οποία στην ταραγμένη εποχή μας μοιάζει πιο επίκαιρη από ποτέ,αφού τα κάθε λογής τέρατα κάνουν την εμφάνιση τους ή και επινοούνται προκειμένου να αιτιολογηθεί μια ανεξήγητη πραγματικότητα. Κατά γενική ομολογία είναι όντως εύκολο να εντοπίσεις ένα ιδιότυπο τέρας του Φράνγκεσταϊν και να αναδείξεις τα φρικιαστικά χαρακτηριστικά του ,καθώς ήδη κατέχεις ένα μίνιμουμ μέτρο σύγκρισης προκειμένου να αναγνωρίσεις και να αποφύγεις το ανεπιθύμητο μορφοείδωλο. Τα πράγματα όμως δυσχεραίνουν διακριτά όταν το ίδιο το τέρας έχει την απαιτούμενη ευφυΐα ώστε να φορέσει μάσκα και πληθώρα καλλωπιστικών σκευασμάτων για να σου αποκρύψει την αληθινή φύση του ,κλέβοντας κομμάτια ακόμα και του ίδιου του εαυτού σου.Μία τέτοια περίπτωση είναι και το απεχθές φαινόμενο της Χρυσής Αυγής. Πολλά είναι όντως αυτά που μπορεί να καταλογίσει κάποιος στο ακροδεξιό κόμμα .Η βία, η μισαλλοδοξία και ο νεόκοπος φασισμός του είναι μόνο μερικές από τις ιδιότητες του, οι οποίες επισημαίνονται από την πλειοψηφία της κοινωνίας με μεγαλύτερη ή μικρότερη συνέπεια.Όμως μια σημαντική πτυχή του εν λόγω σχηματισμού η οποία δεν στιγματίζεται συχνά αν και επιφέρει καταστροφικές συνέπειες στην πνευματική ζωή του τόπου ,είναι η συνειδητή καπήλευση της ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού από μέρους του.

Σάββατο 1 Ιουνίου 2013

ΑΚΡΟΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΜΑ “CYCLOPS SURVIVAL”

  
Το Κέντρο Κλασικού Δράματος και Θεάματος του Παντείου Πανεπιστημίου (Τμήμα ΕΜΠΟ) συγκροτεί θίασο για την παράσταση του πολιτικού μιούζικαλ του Γιάγκου Ανδρεάδη “Cyclops Survival” που θα κάνει πρεμιέρα στο μικρό θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου στις 23 Αυγούστου 2013 στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος World Crisis Theatre στο οποίο ήδη μετέχουν θίασοι και μεμονωμένοι συντελεστές από επτά ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Σουηδία, Ιρλανδία, Ελλάδα) που θα παρουσιάσουν και αυτοί την δουλειά τους στον ίδιο χώρο μέχρι και τις 25 Αυγούστου. Στα πλαίσια αυτά καλεί ακρόαση (audition) την Πέμπτη 6 Ιουνίου στο...
Στούντιο Λήδρα, Κέκροπος 12 στην Πλάκα. Η πρόσκληση απευθύνεται σε νέους και νέες ηθοποιούς (μέχρι και 35 ετών)  και σπουδαστές/σπουδάστριες δραματικών σχολών (δευτεροετείς και τριτοετείς) και εκτός από την ερμηνεία κειμένου θα κριθεί και η επίδοση στο τραγούδι και στο χορό, Είναι δεκτή και η παρουσίαση τραγουδιών που θα έχουν ετοιμάσει οι ίδιοι είτε η ερμηνεία αυτών που θα προτείνουμε. Πρόσθετο προσόν θα είναι η επίδοση στα πνευστά ή τα κρουστά όργανα. Οι ενδιαφερόμενοι  θα πρέπει να στείλουν μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση cyclops.survivor.kedra@gmail.com, ώστε να τους γνωστοποιηθεί η ώρα προσέλευσης στην ακρόαση, για να αποφευχθεί μακρά αναμονή.

Θίασοι από την Ευρώπη «παίζουν» με την κρίση

καθημερινη Hμερομηνία δημοσίευσης: 19-05-13
 

Το πρότζεκτ World Crisis Theatre είναι ένα πρωτότυπο εγχείρημα με ελληνικό χρώμα Της Χριστινας Σανουδου
Η πραγματικότητα της οικονομικής κρίσης, όπως τη βιώνουν οι καλλιτέχνες και οι νέοι άνθρωποι διαφορετικών χωρών της Ευρώπης, γίνεται αφορμή για δημιουργικές συνεργασίες που υπερβαίνουν σύνορα, προκαταλήψεις και στερεότυπα. Το ευρωπαϊκό πολιτιστικό πρότζεκτ World Crisis Theatre γεννήθηκε με αφορμή το έργο του Αγγλου συγγραφέα και σκηνοθέτη David Hare «The Power of Yes», ένα θεατρικό ντοκιμαντέρ με θέμα τα αίτια και τις συνέπειες της κρίσης στη Βρετανία, το οποίο έκανε πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2009 στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας. Απώτερος στόχος του εγχειρήματος, που θα συνεχιστεί τουλάχιστον ώς το καλοκαίρι του 2014, είναι η δικτύωση θιάσων από όλα τα κράτη της Ε.Ε.
Η Ελλάδα καταλαμβάνει σημαντική θέση σε αυτό το πρωτότυπο εγχείρημα, αφού στη χώρα μας- και συγκεκριμένα στο νησί της Σίφνου- θα πραγματοποιηθεί ένα εργαστήρι από τις 29 Ιουνίου ώς και τις 14 Ιουλίου, με τη συμμετοχή ανθρώπων του θεάτρου από όλη την Ευρώπη, αλλά και καλλιτεχνών του νησιού. Δύο μήνες αργότερα, από τις 24 έως τις 26 Αυγούστου, οι συνεργαζόμενοι θίασοι από την Ιταλία, τη Γερμανία, την Πορτογαλία, τη Γαλλία και τη χώρα μας, με τη συμμετοχή ηθοποιών και από άλλες χώρες, θα συγκεντρωθούν στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου για να παρουσιάσουν πέντε νέες παραγωγές με θέμα την παγκόσμια οικονομική κρίση. Οι παραστάσεις τελούν υπό την αιγίδα του Φεστιβάλ Αθηνών, χωρίς να είναι ενταγμένες στο πρόγραμμά του, ενώ έχουν την υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού.
Ενεργό ρόλο στη διοργάνωση και διεξαγωγή του προγράμματος διαδραματίζει το Πάντειο Πανεπιστήμιο, καθώς το «δικό» του Κέντρο Κλασικού Δράματος και Θεάματος θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας με ένα αλληγορικό πολιτικό μιούζικαλ, εμπνευσμένο από τον «Κύκλωπα» του Ευριπίδη, σε κείμενο και σκηνοθεσία του αναπληρωτή διευθυντή και καλλιτεχνικού υπεύθυνου του κέντρου, καθηγητή Γιάγκου Ανδρεάδη. Επιπλέον, οι διδάκτορες θεατρολόγοι του Παντείου θα εμψυχώσουν το εργαστήρι στη Σίφνο, τα αποτελέσματα του οποίου θα παρουσιαστούν στους κατοίκους και στους επισκέπτες του νησιού με τη μορφή ανοιχτής πρόβας. Τα οφέλη για την εγχώρια θεατρική σκηνή δεν εξαντλούνται με τη συμμετοχή στο ενδιαφέρον διαπολιτισμικό εγχείρημα. Πιο πολύτιμη είναι η δέσμευση των ξένων θιάσων να παρουσιάσουν ελληνικές παραγωγές στις θεατρικές τους σκηνές. «Η θεατρική Ελλάδα πρέπει να μάθει να παράγει και να εξάγει, όχι μόνο να εισάγει», τονίζει ο κ. Ανδρεάδης, χαρακτηρίζοντας το όλο εγχείρημα «ένα πείραμα με μέλλον».
Ειδίκευση στις διασκευές Από το 2007, το Κέντρο Κλασικού Δράματος ειδικεύεται στη διασκευή αρχαίων κειμένων σε μιούζικαλ με πολιτικές ανησυχίες, όπως το «Αχ δολοφόνε μου!», βασισμένο στον «Οιδίποδα Τύραννο» ή το «_ (Λ)όλα κάφτα», μια καταγγελία για τις πυρκαγιές του 2007 εμπνευσμένη από τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου – και τα δύο σε κείμενο και σκηνοθεσία του Γιάγκου Ανδρεάδη. Το εξίσου πολιτικό μουσικοχορευτικό θεατρικό έργο «Ι love Mνημόνιο», που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2011 και επαναλήφθηκε σε ανανεωμένη εκδοχή το 2012, αποτέλεσε το έναυσμα για την πρόσκληση του κέντρου να λάβει μέρος στο World Crisis Theatre. Η παράσταση ήταν μια μικρή αποκάλυψη για τους Ευρωπαίους εκπροσώπους του προγράμματος, που «δεν φαντάζονταν ότι στην Ελλάδα ακόμα γελάμε. Πίστευαν πως ήταν μια χώρα θαμμένη», εξηγεί ο συγγραφέας του.
«Το χρήμα είναι ο Δίας των σοφών», προειδοποιεί ο Κύκλωπας στην πάντα επίκαιρη τραγωδία του Ευριπίδη. Η μετάφραση είναι του Γιάγκου Ανδρεάδη από την παράσταση του Κέντρου Κλασικού Δράματος και Θεάματος, που το 1998 ταξίδεψε από το Αιγαίο έως τη Λισσαβώνα πάνω σε ένα ειδικά διαμορφωμένο μεταγωγικό καράβι του ελληνικού στόλου.
Η συγκεκριμένη φράση είναι μία από τις ελάχιστες του αρχαίου κειμένου που χρησιμοποιούνται αυτούσιες στο πολιτικό μιούζικαλ «The Cyclops Survival», ωστόσο όσοι θεατές είναι εξοικειωμένοι με την υπόθεση του έργου δεν θα δυσκολευτούν να αντιληφθούν τους παραλληλισμούς. Στη σύγχρονη σατιρική εκδοχή της, η κλασική τραγωδία παίρνει τη μορφή ενός τηλεοπτικού θεάματος τύπου «Survivor», με τη σκηνή όπου ο Κύκλωπας τρώει να παραπέμπει σε «Master Chef». Ο συμβολισμός είναι ξεκάθαρος: «Αυτός ο καπιταλισμός που ζούμε είναι βουλιμικός», διευκρινίζει ο κ. Ανδρεάδης, ενώ ο αγώνας για επιβίωση στην εποχή της «ανταγωνιστικότητας» δεν απέχει πολύ από τις δοκιμασίες του γνωστού τηλεπαιχνιδιού. Από τους συντελεστές, μέχρι στιγμής έχουν επιβεβαιωθεί τα ονόματα του Γιώργου Μωρόγιαννη και της Μάνιας Παπαδημητρίου.
Στην Αρχαία Επίδαυρο Η ελληνική παραγωγή δεν είναι η μοναδική από τις πέντε παραστάσεις που εμπεριέχει αναφορές στο αρχαίο δράμα. Ο γερμανικός θίασος Βildung und Ιntegration, με τη συμμετοχή ηθοποιών από την Ελλάδα και την Αυστραλία, ετοιμάζει ένα διαδραστικό δικαστήριο για τα αίτια και τους ενόχους της κρίσης, με πρότυπο το δικαστήριο στην «Ορέστεια» του Αισχύλου και τίτλο «How to become more German». Παραστάσεις στο Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου -με ελληνικούς υπότιτλους- θα παρουσιάσουν, επίσης, το γαλλικό θέατρο La Transplansisphere, που έχει αναλάβει τον ρόλο του συντονιστή του πρότζεκτ και θα ανεβάσει το «The Pοwer of Yes» -πιθανώς παρουσία του ίδιου του David Hare-, το ιταλικό Ιnternational Theatre, το οποίο δημιούργησε και διαχειρίζεται μια ιστοσελίδα με οδηγίες για τη διακίνηση θεατρικών παραστάσεων μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε. (ww.europerformanceguide.eu) και το πορτογαλικό Ex Quorum με το έργο «La reposta» σε σκηνοθεσία Miguel Coelo Hugο. Μαζί τους στη διοργάνωση συμμετέχουν το ισλανδικό φεστιβάλ Vera Liv και ο σουηδικός θίασος Teatermaskinen. Περισσότερες πληροφορίες για το World Crisis Theatre στο www.worldcrisistheatre.com.
 

Κυριάκος Κατζουράκης: «Ο Ελληνας είναι άναυδος, άφωνος, αμήχανος, υποταγμένος»


Κυριάκος Κατζουράκης: «Ο Ελληνας είναι άναυδος, άφωνος, αμήχανος, υποταγμένος»
Ο σκηνοθέτης, εικαστικός και συγγραφέας μιλά στο Βήμα για την τελευταία ταινία του, για την αναδρομική έκθεση έργων του στο Μουσείο Μπενάκη και για την ανάγκη του Ελληνα να ανακτήσει την φωνή του
 Κυριάκος Κατζουράκης: «Ο Ελληνας είναι άναυδος, άφωνος, αμήχανος, υποταγμένος»

 

«Οταν ακούω τη λέξη κρίση αισθάνομαι τη γελοιότητα του αντιπάλου»
λέει ο Κυριάκος Κατζουράκης. «Προφανώς ο καπιταλισμός έχει κρίση ηλικίας και την ομολογεί ανοιχτά, αλλά γιατί την μοιράζεται με το λαουτζίκο και δε μοιράζεται τα κεφάλαιά του;». Για τον εικαστικό και σκηνοθέτη, του οποίου η τελευταία ταινία, «Μικρές εξεγέρσεις» με πρωταγωνίστρια την Κάτια Γέρου διανεμήθηκε πριν από λίγο καιρό στις αίθουσες, η κρίση είναι μια λέξη από το νέο οικονομικό λεξικό που σκοτεινιάζει τα απλά πράγματα. «Ακούς κρίση και τρομάζεις» λέει, «σε υπερβαίνει, αισθάνεσαι Δέος και Σοκ με το δικό σου θράσος, να ζητάς δηλαδή σύνταξη, μισθό, παιδεία, περίθαλψη. Ποιός θα σου τα δίνει αφού το αφεντικό είναι σε κρίση;»

Η Δημοκρατία ως ζητούμενο στον 21ο αιώνα

 
 
Κορυφαίοι πανεπιστημιακοί στο 9ο Σεμινάριο Διεθνούς Δικαίου Ναυπλίου που ξεκίνησε την Παρασκευή στο «Βουλευτικό»
«Η Δημοκρατία ως ζητούμενο στον 21ο αιώνα»
 
 
 
Με τη συμμετοχή ιδιαίτερα σημαντικών εισηγητών ξεκίνησε την Παρασκευή και ολοκληρώνεται την Κυριακή το βράδυ στο «Βουλευτικό» του Ναυπλίου το τριήμερο 9ο Σεμινάριο Διεθνούς Δικαίου Ναυπλίου που συνδιοργανώνεται από το  Ευρωπαϊκο Κεντρο Ερευνας και Κατάρτισης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και Ανθρωπιστικής Δράσης, του Παντείου Πανεπιστημίου, την Έδρα J. Monnet «Δημοκρατία και Δικαιώματα του Ανθρώπου στην ΕΕ» και την Έδρα Unesco «Δικαιώματα του Ανθρώπου, Δημοκρατία και Ειρήνη».
Το Σεμινάριο, κατά τη διάρκεια των εργασιών του οποίου μεγάλος αριθμός μεταπτυχιακών φοιτητών και υποψήφιων διδακτόρων από σειρά ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις εργασίες τους παρουσία διακεκριμένων καθηγητών, πραγματεύεται, μεταξύ άλλων, ζητήματα όπως «Η Δημοκρατία ως ζητούμενο στον 21ο αιώνα, σύγχρονες όψεις, περιεχόμενο, κρίσεις σε διεθνές και ελληνικό επίπεδο», αλλά και ζητήματα όπως εκείνα σχετικά με τις διεθνείς διαστάσεις του δικαιώματος στην υγεία και την περίθαλψη σε σχέση με τα βασανιστήρια και τα δικαιώματα των μετακινούμενων πληθυσμών.
«Ψυχή» της διοργάνωσης, όπως κάθε χρόνο, ο καθηγητής του Διεθνούς Δικαίου Στέλιος Περράκης. Με εισηγήσεις τους μετέχουν πλήθος κορυφαίων πανεπιστημιακών και άλλων ομιλητών. Οι εισηγήσεις τους, επιχειρούν να προσεγγίσουν ένα ευρύ φάσμα από ζητήματα τα οποία κάθε άλλο παρά «θεωρητική» σημασία έχουν πλέον για την πορεία της δημόσιας ζωής τόσο στην Ελλάδα όσο και στο ευρύτερο ευρωπαικό και διεθνές πλαίσιο και τα οποία άπτονται διαφόρων όψεων των προβλημάτων που συνθέτουν τη σημερινή εικόνα της πορείας της δημοκρατίας εν μέσω μιας πρωτόγνωρης κρίσης.
Συζήτηση: Τέχνη και κρίση
Θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς, την Κυριακή 2 Ιουνίου
Συζήτηση: Τέχνη και κρίση

 
«Πώς να μιλήσεις για τη σύγχρονη ελληνικότητα σε μια χώρα που πωλείται;» διερωτάται ο εικαστικός Κυριάκος Κατζουράκης. Πώς να μιλήσει κανείς για ζητήματα της τέχνης, ζητήματα εν πολλοίς πολυτελή, όταν η χώρα γύρω του βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, όταν η επισφάλεια είναι η μόνη βεβαιότητα της καθημερινότητας;

Το ερώτημα, το οποίο πραγματεύεται στο βιβλίο του Τάξη στο χάος: Ζωγραφική, θέατρο, κινηματογράφος (Καλειδοσκόπιο, 2013), θα συζητηθεί εκτενώς στην παρουσίαση του βιβλίου στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138) και στη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης που θα ακολουθήσει, την Κυριακή 2 Ιουνίου, στις 12 το μεσημέρι. Θέμα της, «Τέχνη και Κρίση». Στην εκδήλωση θα μιλήσουν οι: Κώστας Αρβανίτης, Πέπη Ρηγοπούλου, Νίκος Ξυδάκης και ο καλλιτέχνης Κυριάκος Κατζουράκης.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της αναδρομικής έκθεσης «Κυριάκος Κατζουράκης. Έργα 1963-2013», η οποία καλύπτει τα 50 χρόνια της εικαστικής του δημιουργίας, από το 1963 μέχρι σήμερα, και φιλοδοξεί να φωτίσει όλες τις πτυχές της δημιουργίας του καλλιτέχνη, όπως επίσης και την προσπάθειά του να αναδείξει τις σχέσεις της ζωγραφικής με τις άλλες τέχνες.

Στηρίξτε το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού Σουηδίας για να επιβιώσει!




    
Το 1991  με πρωτοβουλία συλλογικών φορέων και μεμονωμένων μελών της Κυπριακής και Ελληνικής παροικίας της Σουηδίας,δημιουργήθηκε το πρώτο πολιτιστικό Ίδρυμα, στη Σουηδία και γενικότερα στη Σκανδιναβία. Ήταν μια πρωτοποριακή ενέργεια για τα σύγχρονα πολιτιστικά δρώμενα του οικουμενικού ελληνισμού όπου εδρεύει ο Ελληνισμός του Βορρά!

 Τρία χρόνια αργότερα, με πρωτοβουλία του Ιδρύματος “Ελληνική Βιβλιοθήκη και Αρχείο Σουηδίας”(1) και σε συνεργασία με τον Κυπριακό συλλόγο  με  βάση το υλικό που διέθετε, εγκαινιαζεται τον Σεπτέμβριο του 1994 το πρώτο Κέντρο Πολιτισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση!
Έκτoτε το Κέντρο Πολιτισμού Σουηδίας (ΚΕΠΣ) λειτουργεί αδιάλειπτα συνδυάζοντας τη δράση Βιβλιοθήκης (με περίπου 30.000 τόμους βιβλίων), αρχείου (με υλικό απο την Κύπρο και στοιχεία προ του 1821) και του αναγνωρισμένου πλέων μικρού Ελληνικού Μουσείου στη Σουηδική πρωτεύουσα.

«Ημέρες Πολιτισμού» στο Δήμο Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη

imeres_politismou_rentiΜουσικοθεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, εκθέσεις ζωγραφικής, αγγειοπλαστικής, κεραμικής, βιτρώ, χαρακτικής, αθλητικές δράσεις, παιδικό φεστιβάλ σινεμά, 6ο Διαδημοτικό Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμων Αττικής και πολλά άλλα δρώμενα θα φιλοξενήσει ο Δήμος Νίκαιας –Αγ. Ι. Ρέντη από τις 29 Μαϊου έως τις 13 Σεπτεμβρίου.
Το Κατράκειο, το Δημοτικό Κηποθέατρο, το θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης», ο Πολιτιστικός Πολυχώρος «Μάνος Λοϊζος» γίνονται οάσεις πολιτισμού για μικρούς και μεγάλους.
Ο Δήμαρχος Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης επισημαίνει:
«Με στόχο μια πόλη ανοιχτή στη ζωή και στην Τέχνη, ο Δήμος μας εξακολουθεί να οργανώνει πολιτιστικά προγράμματα μέσα από τα τμήματα της Διεύθυνσης Πολιτισμού. Μοιάζει παράδοξο, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι, το να μιλάει κανείς για πολιτιστική ανάπτυξη μέσα στη συγκυρία της οικονομικής κρίσης. Παρά τις αντιξοότητες με  σταθερά, μεθοδικά και καλά σχεδιασμένα βήματα κάνουμε πράξη ένα πρόγραμμα  πολιτιστικών δράσεων και   σε πείσμα των καιρών καταβάλλουμε επίμονη και συστηματική προσπάθεια ώστε να αξιοποιούμε ποιοτικά και πολύπλευρα τον ελεύθερο χρόνο των δημοτών μας διατηρώντας την πολιτιστική κληρονομιά μας, καλλιεργώντας και ενδυναμώνοντας τη συλλογική συνείδηση.

Αυτό που βλέπεις, δεν είναι λάθος των Apple Maps. Είναι ένας πραγματικός δρόμος

Αν δεν διαβάζαμε προσεκτικότερα, θα νομίζαμε πως η φωτογραφία αυτή, είναι ένα από τα fails που είχαμε δει στους χάρτες της Apple όταν λανσαρίστηκαν με το iOS 6. Κι όμως δεν είναι. Είναι ένας πραγματικός δρόμος περίπου 8 χιλιομέτρων στη Νορβηγία.
Norway1
Ο δρόμος ονομάζεται Atlanterhavsveien στα Νορβηγικά, ή σε ελεύθερη μετάφραση, ο δρόμος του Ατλαντικού και αποτελεί μέρος της επαρχιακής οδού 64. Είναι από τις πιο γραφικές διαδρομές που μπορεί να κάνει κανείς, καθώς σχηματίζει 7 γέφυρες και διαθέτει 4 σημεία στάσης, στα οποία μπορεί κανείς να παρατηρήσει τη Νορβηγική θάλασσα που είναι και η αρχή του Ατλαντικού ωκεανού. Ο δρόμος ενώνει ένα μεγάλο αριθμό από μικρά νησάκια με τις κοινότητες του Eide και του Averoy στην επαρχία More og Romsdal.