Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

Η εικαστική τέχνη ξαφνιάζει στην Υδρα


Τι μπορεί να κάνει την Υδρα ξεχωριστή περίπτωση, ακόμη περισσότερο από την επιβεβλημένη πεζοπορία λόγω απαγόρευσης των οχημάτων και τη γραφικότητα του διατηρητέου πέτρινοι οικισμού της;
Τι αναζωογονεί τους κατοίκους ενός νησιού κοντά στην Αθήνα, εντός του χάρτη της μονοήμερης τουριστικής κρουαζιέρας ; Τι διαφορετικό μπορεί να εκτοπίσει τη μονοτονία της ευθυγραμμισμένης με τον τουριστικό χρόνο συνήθειας;

Το ξάφνιασμα της τέχνης. Το συναπάντημα των παιδιών με την φούρια του καλλιτέχνη. Η ανακούφιση των μεγάλων για την εύρεση δημιουργικού χρόνου σε ένα αυτοσχέδιο εργαστήριο γλυπτικής όπου ο πηλός υπάρχει για δοκιμασίες, πειράματα, γνωριμίες με εαυτούς και αλλήλους.

Κυριακή 2 Ιουνίου 2013

Οι αρχαιότητες επιστρέφουν!

 logo

01-06-2013
Οι αρχαιότητες επιστρέφουν!
Τα τελευταία χρόνια, η κουβέντα για τις γερμανικές αποζημιώσεις, τις αρχαιότητες που έχουν κλαπεί από τα κατοχικά στρατεύματα, την πολιτιστική μας κληρονομιά, έχει αναζωπυρωθεί. Η αναζωπύρωση αυτή είναι και αποτέλεσμα της κρίσης, σαφώς. Αλλά όπως λέει κι ο λαός, κάλλιο αργά παρά ποτέ!

Σχεδόν 70 χρόνια έχουν περάσει από τότε που τα στρατά της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Βουλγαρίας αποχώρησαν, χωρίς να φύγουν με άδεια χέρια. Λαθρανασκαφές αποκάλυψαν χιλιάδες αρχαιότητες, τις οποίες οι κατοχικοί στρατοί πήραν ως λάφυρα πολέμου. Η τεκμηριωμένη έκθεση του 1946, με τίτλο «Ζημίαι των Αρχαιοτήτων εκ του Πολέμου και των Στρατών Κατοχής» αποκαλύπτει κάποιες από τις καταστροφές και κλοπές. Ωστόσο, λόγω ελλείψεως προσωπικού, ο μοναδικός αυτός κατάλογος δεν είναι πλήρης.

Είμαι μια Σουλιωτοπούλα



Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η δήλωση που έκανε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ, Μαρία Ρεπούση, για το χορό του Ζαλόγγου. Η κυρία Ρεπούση υποστήριξε πως ο χορός του Ζαλόγγου είναι εθνικός μύθος, ενώ έφτασε στο σημείο να αμφισβητήσει ακόμα και το ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας.
Σύμφωνα με την κυρία Ρεπούση, οι Σουλιώτισσες συνωστίζονταν δίπλα στον γκρεμό και αυτό τις έκανε να μοιάζουν πως χορεύουν χιπ χοπ.
Επίσης, η κυρία Ρεπούση υποστηρίζει πως ο Σαμουήλ δεν ανατινάχτηκε στο Κούγκι αλλά η έκρηξη έγινε επειδή ο καλόγερος έπαιζε με τα σπίρτα δίπλα στους δυναμίτες.

Πόλεμοι μνήμης

 Εφημερίδα των Συντακτών


Της Πέπης Ρηγοπούλου

Αυτό που ζει η Ελλάδα σήμερα είναι ένας πόλεμος που πίσω από το πρόσωπο/προσωπείο του οικονομικού είναι και πόλεμος μνήμης. Η ένταξη στο ΤΑΙΠΕΔ του Σκοπευτηρίου της Καισαριανής είναι μία ακόμα απόδειξη γι” αυτό, μία ακόμα βαρύτατη συνέπεια και όχι απλώς παράπλευρη απώλεια της επιχειρούμενης «αναδιάρθρωσης» της πατρίδας μας. Οπως αμφισβητείται η γενοκτονία των Εβραίων από τους ναζί, των Αρμενίων, των Ποντίων και των υπόλοιπων Ελλήνων το ’22 από τους Τούρκους -και όσους Ελληνες σπεύδουν να συμφωνήσουν μαζί τους διεκδικώντας δάφνες νεοφιλελεύθερου διεθνισμού-, το ίδιο μπορεί να συμβεί και με την Κατοχή και την Αντίσταση.

Για ξεπούλημα και το Σκοπευτήριο...

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ,
τεύχος 1762 στις 30 Μαΐου 2013
Το Ποντίκι
 
«Η Καισαριανή είναι ταυτισμένη στο συλλογικό υποσυνείδητο όλων των ανθρώπων με τον ήχο των πολυβόλων και ο κρότος αυτός εξακολουθεί να ηχεί μέσα μας, σαν διαρκής υπόμνηση της οφειλής μας απέναντι σε όσους θυσιάστηκαν».
Αυτά τα λόγια ανήκουν στον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια από τότε που είχε βρεθεί στον χώρο του Σκοπευτηρίου. Στον χώρο όπου την περίοδο της γερμανοϊταλικής φασιστικής κατοχής εκτελέστηκαν πάνω από 1.000 άτομα την περίοδο 1941-1944, με αποκορύφωμα την εκτέλεση των 200 κομμουνιστών κρατούμενων στο Χαϊδάρι την 1η Μαΐου του 1944.
Στη σημερινή γερμανική «κατοχή» ο χώρος του Σκοπευτηρίου, μετά και την επιβεβαίωση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιου Σταυρίδη, βρίσκεται στη λίστα των 3.151 κρατικών ακινήτων που έχουν εκχωρηθεί στο ταμείο προκειμένου να «αξιοποιηθούν» (εκχώρηση με μακροχρόνια μίσθωση, πώληση κ.ο.κ.).

Νομίσματα της Αιτωλικής Συμπολιτείας

Διάλεξη της Δήμητρας Τσαγκάρη (Νομισματική συλλογή της Alpha Bank), με τίτλο
 «Αιτωλική Συμπολιτεία: Η ιστορία μέσα από τα νομίσματα».
Η διάλεξη πραγματοποιείται στο πλαίσιο των Νομισματικών Συναντήσεων που διοργανώνει το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε συνεργασία με τη Γαλλική Σχολή Αθηνών και τη Βελγική Σχολή Αθηνών.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να προβάλει τη δυναμική της νομισματικής έρευνας στην Ελλάδα τονίζοντας τους δεσμούς που συνδέουν τη νομισματική με τις συγγενείς επιστήμες της ιστορίας και αρχαιολογίας. Όλο το φάσμα των προσεγγίσεων και όλες οι διαθέσιμες πηγές που σχετίζονται με τη νομισματική αποτελούν στοιχεία ενδιαφέροντος για το σεμινάριο: τεχνικές μέθοδοι, μετρολογία, εικονογραφία, νομισματική και οικονομική ιστορία. Το χρονολογικό πλαίσιο του σεμιναρίου καλύπτει την περίοδο από τη γέννηση του νομίσματος έως και το τέλος της Βυζαντινής περιόδου, με ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αρχικά, για τη νομισματική της Κλασικής και της Ελληνιστικής περιόδου.
Οι Έλληνες και ξένοι ομιλητές καλούνται να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα των νεότερων ερευνών τους, καθώς επίσης και σημαντικά πρόσφατα ευρήματα στο πλαίσιο ωριαίας διάλεξης που θα συνοδεύεται από ερωτήσεις και διάλογο με το κοινό.
Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013
Πανεπιστήμιο Αθηνών, κτήριο «Κωστής Παλαμάς», Ακαδημίας 48 και Σίνα
18.00
Info:Τηλ.: 210 3679904 (Philippa Pistikidis)
e-mail :philippa.pistikidis@efa.gr

Πήλινα ειδώλια

Διάλεξη της Caroline Thurston (University of Oxford & BSA Student) με τίτλο «After the break: terracotta figures and figurines in Postpalatial and Early Iron Age Greece».
H ομιλία εντάσσεται στα Upper House Seminars της Βρετανικής Σχολής Αθηνών.

Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013
Βρετανική Σχολή Αθηνών, Σουηδίας 52, Αθήνα
19.00
Info:Τηλ.: 211 1022800
e-mail :admin@bsa.ac.uk

Φεστιβάλ «Στη σκιά των βράχων 2013»

festival-sti-skia-ton-vraxon-2013-analytiko-programma
Το Φεστιβάλ «Στη σκιά των βράχων 2013» ανακοίνωσε το πρόγραμμα των εκδηλώσεών του που, όπως κάθε καλοκαίρι, περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες παραστάσεις και συναυλίες.  
 
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜA

Φαντασιακή πτήση μεσογειακής «Ηχογεωγραφίας»

Στο πλαίσιο των εικαστικών δράσεων του Φεστιβάλ Αθηνών
Με θέμα τη Μεσόγειο Θάλασσα και τους ήχους της, το έργο που εκπροσώπησε την Ελλάδα στη «Μασσαλία 2013, Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης» αποτελεί έναν συνδυασμό εικόνας και ήχου, χωρίς διάρκεια, αρχή ή τέλος, ο οποίος δημιουργείται και εξελίσσεται επ’ άπειρον σε πραγματικό χρόνο μέσω υπολογιστή, από ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα.

Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας: παράδειγμα οτι μπορούμε και μόνοι μας!


428108 375166745937975 1452310463 nΝομίζω ότι τον τελευταίο καιρό γίνεται πολύ λόγος για το τίποτα όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα έλθει η πολυπόθητη ανάπτυξη. Επιστήμονες και αναλυτές, καθηγητές και ειδικοί, πολιτικοί και επιχειρηματίες, ο καθένας τους ξεχωριστά προτείνει και έναν διαφορετικό τρόπο για να καταφέρουμε να βγούμε από την μέγγενη της κρίσης και να επιτρέψουμε σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.