Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

Εγκαίνια για το Μουσείο Ευρωπαϊκών και Μεσογειακών Πολιτισμών της Μασσαλίας


Le Musée des civilisations de l'Europe et de la Méditerannée (MuCem), vu de nuit.

VIDEO. Visite guidée du MuCEM à Marseille

Το Μουσείο Ευρωπαϊκών και Μεσογειακών Πολιτισμών εγκαινιάζεται αυτή την εβδομάδα στη Μασσαλία, που είναι φέτος Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Το καινούργιο αυτό κτίριο έχει μέγεθος 40.000 τ.μ., περιλαμβάνει το κάστρο του Αγίου Ιωάννη, το οποίο χρονολογείται από τον 12ο αιώνα.


Αρχιτέκτονας του νέου μουσείου είναι ο Ρούντι Ριτσιότι: «Το να είσαι πολίτης της Μεσογείου δεν έχει να κάνει με το πιστοποιητικό γέννησής σου. Είναι ένα πιστοποιητικό ταξιδιού. Αυτή η περιοχή είναι ένα ταξίδι.»
Στόχος του μουσείου είναι να αναδείξει τη Μεσόγειο Θάλασσα ως κοιτίδα και αφετηρία του σύγχρονου ευρωπαϊκού πολιτισμού. Μια θαλάσσια λεκάνη που δημιούργησε ιστορία που τη μοιράζονται σήμερα πολλοί λαοί, οι οποίοι έχουν πολλά κοινά πολιτισμικά στοιχεία.

Άνοιξε τις πύλες του το Μουσείο Συλλογών Τέχνης στο Βουκουρέστι

Οι εργασίες ανακαίνισης διήρκεσαν 27 χρόνια!

Το Μουσείο Συλλογών Τέχνης άνοιξε επίσημα τις πύλες του στο Μέγαρο Romanit, στη λεωφόρο Νίκης (Calea Victoriei) στο Βουκουρέστι και το κοινό μπορεί πλέον να το επισκέπτεται μετά την ολοκλήρωση των εργασιών ανακαίνισης που διήρκεσαν 27 χρόνια.

Ανάμεσα στους πρώτους επισκέπτες του Μουσείου ήταν ο πρωθυπουργός της Ρουμανίας, Βίκτορ Πόντα και ο διάδοχος του βρετανικού θρόνου, πρίγκιπας Κάρολος, πρέσβεις, διευθυντές άλλων μουσείων, πολιτικοί και δημοσιογράφοι.

Στο Μουσείο Συλλογών Τέχνης φυλάσσονται έργα ζωγραφικής Ρουμάνων δημιουργών, ένας πίνακας του Βίνσεντ βαν Γκογκ και μία σειρά έργων του Ιάπωνα καλλιτέχνη Ουταγκάουα Κουνισάντα.

Το Βρετανικό Μουσείο και η Ελλάδα

Το Μουσείο Τέχνης του Ντάλας, στο Τέξας των ΗΠΑ, φιλοξενεί αυτή την περίοδο την έκθεση του Βρετανικού Μουσείου «Το κάλλος του σώματος στην αρχαία Ελλάδα». Η έκθεση αυτή, που βρίσκεται σε διεθνή περιοδεία, είναι βέβαια μιας πρώτης τάξεως «επένδυση» για το Βρετανικό Μουσείο. 

Πρόκειται για ένα εξαιρετικό «διαφημιστικό» για να το επισκεφθεί κανείς και να θαυμάσει τα αρχαιοελληνικά εκθέματα στο Λονδίνο αντί για το φυσικό τους χώρο, την Ελλάδα. Το όφελος για το Μουσείο αλλά και για το βρετανικό τουρισμό είναι προφανές και δείχνει κάποιους από τους λόγους για την εμμονή του Μουσείου να μη δέχεται θέμα επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα (ή άλλων πολιτιστικών κειμηλίων από την Ελλάδα και άλλες χώρες).

Ηράκλειο: Εξελίξεις για αρχαιολογικούς χώρους, μουσείο και μνημεία

 
Θετικά είναι τα αποτελέσματα της συνάντησης που είχε στην Αθήνα ο δήμαρχος Ηρακλείου, Γιάννης Κουράκης, με τη γενική γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη. Στη συνάντηση στην οποία  μετείχαν στελέχη του υπουργείου, του δήμου και της 13ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, δόθηκαν λύσεις προκειμένου να προχωρήσουν σημαντικά έργα.
Σύμφωνα με το δήμο Ηρακλείου, θα επιλυθούν οι όποιες  λεπτομέρειες της μελέτης για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου του Αγίου Πέτρου, η οποία  θα επικυρωθεί από το ΚΑΣ  και άμεσα θα   υπογραφεί προγραμματική σύμβαση προκειμένου να εκτελεστεί το έργο.

Προστασία για τον ιστορικό ελαιώνα της Άμφισσας

Πρόγραμμα για την ιστορική ανάδειξη του ιστορικού ελαιώνα της Άμφισσας ξεκινά ο δήμος Δελφών.

Ο ελαιώνας είναι προστατευόμενη περιοχή Νατούρα και αποτελεί βασικό στοιχείο του αρχαιολογικού χώρου των Δελφών. Το ιστορικό μονοπάτι που οδηγεί προς το μαντείο των Δελφών, ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, διέρχεται μέσα από τον ιστορικό ελαιώνα.

Ο ελαιώνας της Άμφισσας είναι μια παραδοσιακή, μη γραμμική καλλιέργεια ελαιοδένδρων στην Κεντρική Ελλάδα.
Τα ελαιόδενδρα είναι μεγάλης ηλικίας και πολλά από αυτά είναι άνω των 150 ετών . Έχουν βαθιές πτυχές στους κορμούς τους και μια καλά ανεπτυγμένη κόμη και, σε ορισμένες περιπτώσεις, το ύψος τους ξεπερνά τα 10 μέτρα.
Πηγή: http://www.skai.gr/news/environment

Το σεντούκι των ιστοριών ανοίγει σε Σέρρες, Βέροια, Αλεξάνδρεια, Πολύκαστρο


04 Ιουνίου 2013,  http://www.imerisia-ver.gr

«Όλοι έχουν μια ιστορία να πουν, αρκεί να ψάξουμε να τους βρούμε». Έχοντας αυτή τη φράση ως αρχή, τέσσερεις βιβλιοθήκες βρήκαν τον τρόπο αυτές τις ιστορίες να τις καταγράψουν και να τις φυλάξουν σε ένα σεντούκι που θα μπορεί να το ανοίγει όποιος ενδιαφέρεται όπου και αν βρίσκεται. Πρόκειται για ιστορίες του τόπου μας: μαρτυρίες, θρύλοι και παραμύθια, ήθη, έθιμα και καθημερινότητα, ανθρώπινες σχέσεις, ιστορικά γεγονότα, ό,τι νομίζει ο καθένας ότι αξίζει να διασωθεί. Για πρώτη φορά λοιπόν, τέσσερεις βιβλιοθήκες της Ελλάδος θα δουλέψουν μαζί σαν ένα μικρό δίκτυο και θα επιδιώξουν να καταγράψουν μια άγραφη έως τώρα, πολιτιστική κληρονομιά.

Γουίλιαμ Αμπράνοβιτς: «Το ελληνικό φως είναι μοναδικό»

 
Ο διάσημος φωτογράφος καλεί όσους σκέπτονται να ταξιδέψουν το καλοκαίρι να αγνοήσουν την κρίση και να επισκεφθούν την Ελλάδα
Γουίλιαμ Αμπράνοβιτς: «Το ελληνικό φως είναι μοναδικό»
Φωτογραφία του Γουίλιαμ Αμπράνοβιτς από τη Σαντορίνη

Να αγνοήσουν την κρίση και να έρθουν στην Ελλάδα, το φως της οποίας χαρακτηρίζει "μοναδικό, το πιο τέλειο στον κόσμο" καλεί όλους όσοι σκέφτονται να ταξιδέψουν φέτος το καλοκαίρι, ο κορυφαίος Αμερικανός φωτογράφος William Abranowicz (Ουίλιαμ Αμπράνοβιτς), ο οποίος βρίσκεται από χθες το απόγευμα στα Ιωάννινα, προσκεκλημένος του καλλιτεχνικού φεστιβάλ "Φωτομετρία".
Ο επί 40 χρόνια φωτογράφος μεγάλων ταξιδιωτικών και αρχιτεκτονικών εντύπων και περιοδικών λέει ότι "η φωτογραφία μπορεί να αλλάξει τον κόσμο" και εξηγεί πως η δύναμή της "μπορεί και έχει επιφέρει μεγάλες αλλαγές στην κοινωνία", όπως - επί παραδείγματι - στην περίπτωση του Νόμου των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην Αμερική, αλλά και στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης.

Ξεκινά αύριο η κατασκευή μουσείου των Αιγών-νέοι βασιλικοί τάφοι στη Βεργίνα

 05 Ιουνίου 2013,  http://www.imerisia-ver.gr
Το Μουσείο στη Βεργίνα ήταν πάγιο αίτημα των αρχαιολογικών υπηρεσιών και της τοπικής κοινωνίας. Εξαγγέλθηκε πολλές φορές την τελευταία δεκαετία, αλλά πάντα έμενε στα λόγια.
 Έστω και μετά από τόσα χρόνια καθυστέρηση, τα…ψέματα τελείωσαν.
Η ανέγερση του Μουσείου των Αιγών ξεκινά. Την Πέμπτη θα εγκατασταθεί ο εργολάβος και εκτιμάται ότι μέχρι τον Ιούλιο του 2015 θα έχει ολοκληρωθεί. Αυτό ανακοίνωσε χθες η προϊσταμένη της ΙΖ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Αγγελική Κοταρίδου, σε συνέντευξη τύπου που παραχωρήθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο της Σχολής Αριστοτέλους, με αφορμή την επίσκεψη του προέδρου του «Διαζώματος» Σταύρου Μπένου και των συνεργατών του. Η κ. Κοταρίδου ήταν αισιόδοξη για την πορεία του έργου και τόνισε μάλιστα ότι μέχρι το Δεκέμβριο του 2015 θα έχει στηθεί εντός του Μουσείου και η έκθεση με τα εκθέματα.
Στο μουσείο ο επισκέπτης, εκτός από τα εκθέματα, θα έχει την ευκαιρία να κάνει ψηφιακή ξενάγηση στην αρχαία Μακεδονία και να λαμβάνει πληροφορίες για την ιστορία της, τους βασιλείς της και τη διαδρομή τους κλπ. Εκτός από την έναρξη εργασιών για το Μουσείο, η κ. Κοταρίδου είχε άλλη μια είδηση που αφορούσε στη Βεργίνα, ή τις Αιγές, όπως ζητά να λέγονται. Αποκάλυψε ότι βρέθηκαν νέοι βασιλικοί τάφοι, αλλά δεν θέλησε να πει περισσότερο. «Οι ανακοινώσεις τις επόμενες ημέρες» είπε η κ. Κοταρίδου.

«Λογείον – Περιοδικό για το Αρχαίο Θέατρο»

  από Archaeology newsroom - Τετάρτη, 5 Ιουνίου 2013
Λογείον – Περιοδικό για το Αρχαίο Θέατρο, τεύχος 2 (2012), Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2013, 360 σελ.
Το εξώφυλλο της έκδοσης.

Στο Λογείον: περιοδικό για το αρχαίο θέατρο δημοσιεύονται πρωτότυπες επιστημονικές εργασίες, οι οποίες αναφέρονται σε όλες τις όψεις του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού θεάτρου και δράματος, στην πρόσληψή του από το νεότερο θέατρο, τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο και τις άλλες τέχνες, καθώς και στη σύγκρισή του με το θέατρο άλλων περιόδων και γεωγραφικών περιοχών.

Με το βλέμμα των παιχνιδιών Ένα βιβλίο-λεύκωμα για τα παλιά παιχνίδια-αθύρματα

Με το σκεπτικό ότι το παιχνίδι στις διάφορες εκφάνσεις του είναι διαχρονικά ένας αποκαλυπτικός καθρέφτης της ιστορίας του πολιτισμού, στήθηκε το πολυσέλιδο, πλούσια εικονογραφημένο βιβλίο-λεύκωμα που το επιμελήθηκε με υψηλές αισθητικές προδιαγραφές ο εκδοτικός οίκος POLARIS εν ονόματι της Τράπεζας Πειραιώς.  

Το εξώφυλλο του λευκώματος.
 Η έκδοση ενός βιβλίου-λευκώματος για τα παλιά παιχνίδια-αθύρματα αποτελεί εξ ορισμού ένα τρυφερό γεγονός, ικανό να γοητεύσει όλες τις ηλικίες, σε διαφορετικό βέβαια βαθμό και για διαφορετικούς λόγους. Οι ενήλικες νοσταλγούν την παιδική τους ηλικία, την κοινή υπερπατρίδα των ανθρώπων απανταχού της Γης, ενώ τα παιδιά, απ’ την άλλη, ταξιδεύουν στους παρωχημένους χρόνους του παιχνιδιού, μαθαίνοντας κι ανακαλύπτοντας έναν κόσμο σε μικρογραφία, το εύρος, το ήθος και την ευρηματικότητα του οποίου ίσως δεν υποπτεύονται μες στον καταιγισμό της ηλεκτρονικής πραγματικότητας που βιώνουν.