Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

New Orleans Greeks celebrate heritage with 40 years of festival fun

Greater New Orleans

(Gallery by Michael DeMocker, NOLA.com and the Times-Picayune)
Chris Waddington, NOLA.com | The Times-PicayuneBy Chris Waddington, NOLA.com | The Times-Picayune 
Follow on Twitter
on May 20, 2013 at 9:04 PM, updated May 21, 2013 at 9:29 AM
Email
Greek Festival New Orleans turns 40 this year, but don’t expect a midlife crisis from the volunteers who have staged this joyous party near the lakefront since 1973. The basics remain the same, volunteer George Tzavellas said.
“You can’t have a real Greek festival without dancing, food and drink,” he said. “Those things go together. Those things make us happy here in New Orleans, just like they did in the little Greek village where I was born.”
Tzavellas, a retired Gretna restaurant owner who came to the U.S. at age 25, is among the two dozen New Orleans Greeks who have volunteered at the festival for 40 years in a row. This year, he expects to spend most of his time spit-roasting and carving 175 lambs for hungry Greek Fest diners.
“For me, it’s not work to be at the festival,” Tzavellas said. “It’s a trip back to the world of my boyhood, long before television and computers. It’s a world of good friends who love to talk about the old country, the village, the beauty of life. If I take a break from carving or cooking, it’s only to sit down for a minute, to joke a little, to sip some wine for refreshment.”
Ginny Zissis, who directs the 2013 gathering, is another one of those 40-year Greek Fest veterans. She said the festival has some serious, unwavering goals: to share Greek culture with youngsters in their community, and to benefit Holy Trinity Cathedral, the Greek Orthodox institution that provides the festival’s site.

New Fage TV Spot Emphasises on Greek Heritage

Greek Reporter Europe

New Fage TV Spot


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2RQi9ZksUEM
While the Greek yoghurt boom is still here and many Greek and Greek-style yoghurt brands are flooding the market, Total Greek yoghurt maker Fage is launching a new British TV ad which will be aired for the first time in the United Kingdom on June 8, during ITV’s Britain’s Got Talent finals.
With this new advert, Fage wants to highlight that its yoghurt is made and has a history in Greece, “the real deal in a world of Greek-style pretenders,” as the company comments. The Greek dairy company Fage S.A., is one of the major dairy brands in Greece, headquartered in Athens.

Δίκες γειτόνων για τον αγώνα του Φιλοπάππου

Προοίμιο για νέα απόπειρα σαλαμοποίησης και ξεπουλήματος του λόφου μέσω ΤΑΙΠΕΔ;

Στις 16 Μαϊου 2013 καταδικάστηκαν στο τριμελές πλημ)κείο τρεις κάτοικοι της περιοχής Φιλοπάππου για ηθική αυτουργία σε καταστροφές περιφράξεων απο 3-3-06 εως 4-4-08. Οι κατήγοροι τους, αρχαιολόγοι της εφορίας Ακροπόλεως (Α`ΕΠΚΑ), δεν έφεραν κανένα στοιχείο και καμία μαρτυρία που να βεβαιώνει την κατηγορία, γι`αυτό και η τελείως αδικαιολόγητη απόφαση προκαλεί αγανάκτηση και σκέψεις.
Άλλωστε όχι το 2006 και 2007, αλλά από τον Νοέμβριο του 2002 που οι κάτοικοι στην πρώτη συγκέντρωσή τους έριξαν τα κάγκελα, δεν έπαψαν να το κάνουν μέχρι το τέλος, χωρίς να χρειάζεται να τους υποκινήσει κανένας.
Αυτός ο αγώνας που είναι νικηφόρος δεν είχε υποκινητές, αρχηγούς, ιεραρχίες και καπέλα.Ήταν η γνήσια έκφραση της κοινωνίας της περιοχής και όχι μόνο, γιατί ο λόφος Φιλοπάππου είναι κομμάτι της ζωής όλων μας. Οι τρεις που απομονώθηκαν τεχνητά και στοχοποιήθηκαν είχαν ασχοληθεί με την τεκμηρίωση των θεμάτων και με δικαστικές ενέργειες εναντίον ιδιωτών καταπατητών, (Λουμπαρδιάρης -καταπάτηση Πνύκας και κερδοσκοπικές συνεστιάσεις, αλλοίωση μνημείου και Διόνυσος -τεράστια παράνομη εκσκαφή του αρχαιολογικού χώρου 400κοσίων κυβικών και αυθαίρετες οικοδομικές επεκτάσεις 600κοσίων τετραγωνικών μέσα στον αρχαιολογικό χώρο Φιλοπάππου και σφετερισμός του δημοτικού χώρου στάθμευσης).
Όλα αυτά συνεπάγονταν βαρειές ευθύνες των ιδίων των κατηγόρων για αποσιώπηση όταν γίνονταν και συγκάλυψη αργότερα, ενώ πληρώνονται με δημόσιο χρήμα για την προστασία του αρχαιολογικού χώρου.
Οι δύο από τους τρεις και άλλος ένας κάτοικος, είναι επίσης κατηγορούμενοι σε δίκη που θα γίνει στις 21 Ιουνίου 2013 στο Β` Μονομελές πλημμελειοδικείο, Κτίριο 8 Ευελπίδων για…..δενδροφύτευση στο λόφο.
Η ηθική αυτουργία πλέον γίνεται η κατηγορία λάστιχο που ταιριάζει παντού σε όποιον έχει γνώμη που δεν συμφωνεί με την πολιτική ενος κράτους που ξεπουλάει σε ιδιωτικά συμφέροντα όλα τα δημόσια αγαθά.
Όσοι συμμετείχαμε στο κίνημα των κατοίκων για τον Φιλόπαππο, είχαμε καλύτερες δουλειές να κάνουμε από το να χειροκροτάμε τις απατεωνιές του Βενιζέλου και του Ζαχόπουλου η να σκύβουμε το κεφάλι στο βαθύ κράτος που εκφράζουν οι γραφειοκράτες της Α`ΕΠΚΑ. Όλοι αυτοί έτρωγαν τα κοινοτικά κονδύλια με άχρηστα έργα και μοίραζαν τον Φιλόπαππο.

Τρύπες στον Παρθενώνα

http://aristotelisguidegr.wordpress.com/

Parthenon architrave, eastern side
Πάνω στην Ακρόπολη έχει κανείς τόσα πολλά να δει, που οι λεπτομέρειες χάνονται. Έχω μιλήσει για την πιο αγαπημένη μου απ’ αυτές. Μια άλλη, είναι οι τρύπες πάνω στο επιστύλιο του Παρθενώνα. Τι ήταν αυτές οι τρύπες; Ποιος ο ρόλος τους εκεί; Ας πάμε λίγο πίσω στο χρόνο…
Η νίκη
Το  Ιούνιο του 334 π.Χ. ο Αλέξανδρος ο Γ΄ πέτυχε θριαμβευτική νίκη επί των Περσών στο Γρανικό ποταμό. Με την νίκη αυτή άνοιξε ουσιαστικά ο δρόμος για την κατάκτηση της Περσικής αυτοκρατορίας, κατάκτηση που θα του έδινε την επωνυμία Μέγας και θα δημιουργούσε μια νέα εποχή.
Τα τρόπαια
Μετά από τη νίκη αυτή, ο Αλέξανδρος ανέθεσε ένα σύνταγμα 25 αγαλμάτων στο ιερό του Διός στο Δίον της Μακεδονίας, τα οποία απεικόνιζαν τους 25 εταίρους που έπεσαν σ’ αυτή την μάχη.
Έστειλε όμως κι ένα άλλο μεγάλο ανάθημα στην Ακρόπολη των Αθηνών, ένα σύνολο από 300 πανοπλίες, όπως αναφέρει ο Αρριανός, με την αναθηματική επιγραφή «Αλέξανδρος Φιλίππου και οι Έλληνες, πλην Λακεδαιμονίων, από των Βαρβάρων των την Ασία κατοικούντων». Μέρος αυτού του αφιερώματος πρέπει να αποτελούσαν και επίχρυσες ασπίδες οι οποίες αναρτήθηκαν στον Παρθενώνα.
Η προϋπάρχουσα παράδοση
Η πράξη αυτή του Αλεξάνδρου, να αφιερώσει όπλισμό σε ένα ιερό, δεν ήταν χωρίς προηγούμενο. Η ανάθεση όπλων στα τοπικά και πανελλήνια ιερά αποτελούσε διαδεδομένη  πρακτική ήδη από την αρχαϊκή  περίοδο. Οι αναθέτες πρόσφεραν είτε τον οπλισμό που έφεραν οι ίδιοι στη μάχη (όπως το κράνος που αφιέρωσε ο Μιλτιάδης στο ιερό του Δία στην Ολυμπία), είτε (κυρίως) για οπλισμό που εγκαταλείφθηκε από τον νικημένο εχθρό ή ακόμα καλύτερα πάρθηκε από αυτόν μετά τον θάνατο του στην μάχη.
Την πρακτική μαρτυρούν τα ευρήματα στην ίδια την Ακρόπολη αλλά κυρίως στην Ολυμπία και τους Δελφούς. Εφόσον επρόκειτο ουσιαστικά για ανακοίνωση της νίκης από τους νικητές προς τους επισκέπτες του ιερού, η προτίμηση σε ιερά πανελλήνιας ακτινοβολίας είναι κατανοητή.
Τα αναθήματα συνοδεύονταν συνήθως από επιγραφή με την προέλευση του οπλισμού και το όνομα του αναθέτη. Τα όπλα αυτά είτε αναρτώνταν στους τοίχους των ναών, είτε στήνονταν σαν τρόπαια στους εξωτερικούς χώρους των ιερών. Στην τελευταία περίπτωση χρησιμοποιούσαν ξύλινους πασσάλους, πάνω στους οποίους στήριζαν μια ανασύνθεση της πανοπλίας (αποτελούμενης από θώρακα, κράνος, ασπίδα, περικνημίδες) συνοδευόμενης από τον επιθετικό οπλισμό.
Η ανάρτηση ασπίδων στους τοίχους ναών μαρτυρείται ήδη από τον 5ο αιώνα. Οι Σπαρτιάτες είχαν αναρτήσει χρυσή ασπίδα στο ναό του Διός στην Ολυμπία για την νίκη τους στην Τανάγρα το 457 π.Χ., ενώ ο Παυσανίας αναφέρει ότι στον ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς είδε ασπίδες αναρτημένες από τους Αθηναίους, λάφυρα από τους Πέρσες.
Ρωμαίοι μιμητές
Το έθιμο αυτό συνεχίστηκε και στους μετέπειτα αιώνες και βρήκε μιμητές ακόμα και ανάμεσα στους Ρωμαίους. Για παράδειγμα, ο στρατηγός Μόμμιος ανέθεσε ασπίδες στην Ολυμπία μετά την καταστροφή της Κορίνθου.
Η σημασία του αναθήματος
Είναι ενδεικτικό ότι ο Αλέξανδρος επέλεξε  την Ακρόπολη για την ανάθεση ενός τέτοιου πλούσιου αφιερώματος. Αυτό αποτελεί αδιαμφισβήτητη απόδειξη ότι η Αθήνα διατηρούσε ακόμη τη σημασία της, τουλάχιστον ως χώρος πολιτικής προβολής. Ας μην ξεχνάμε ότι το 334 π.Χ.  η Αθήνα είναι ακόμα η μεγαλύτερη ναυτική δύναμη στο Αιγαίο και, τυπικά τουλάχιστον, σύμμαχος του Αλεξάνδρου (η πόλη συμμετείχε στην πανελλήνια Συμμαχία της Κορίνθου, της οποίας ο Αλέξανδρος ήταν Ηγεμών στρατηγός). Λίγο αργότερα ο Δημήτριος ο Πολιορκητής αφιέρωσε 12.000 πανοπλίες στο ίδιο ιερό.
Στην επιγραφή γίνεται σαφής αναφορά σε αυτόν ακριβώς τον πανελλήνιο χαρακτήρα της εκστρατείας, καθώς ώς αναθέτες αναφέρονται μαζί με τον Αλέξανδρο και οι όλοι οι Έλληνες εκτός από τους Σπαρτιάτες, οι οποίοι δεν καταδέχτηκαν να συμμετάσχουν στην εκστρατεία. Έτσι, μολονότι εκείνη την εποχή η Σπάρτη είναι μόνο μια σκιά του παλιού της μεγαλείου, οι σπαρτιάτες λάμπουν κυριολεκτικά με την απουσία τους. Εικοσιτρείς αιώνες αργότερα αυτό σχολιάστηκε πολύ εύστοχα από τον Καβάφη (εδώ).
Τι απέγιναν τα αναθήματα
Σύμφωνα με τις αρχαίες πηγές το ανάθημα αυτό χάθηκε την εποχή του τυράννου Λάχαρη, ο οποίος, πιθανώς το 295 π.Χ., λεηλάτησε όχι μόνο τον πολύτιμο οπλισμό αλλά ακόμα και αυτή την Αθηνά ξεγύμνωσε από το χρυσάφι της. Αυτό δεν τον βοήθησε ιδιαίτερα – η διάδοση της είδησης τον έκανε πανελλήνια γνωστό ως πάμπλουτο, με αποτέλεσμα (όταν αργότερα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πόλη για να γλιτώσει από το Δημήτριο τον Πολιορκητή) να δολοφονηθεί από κλέφτες.
Τα ίχνη τους στην Ακρόπολη
Μπορεί οι ασπίδες και οι πανοπλίες να έχουν χαθεί για πάντα, αλλά είναι πιθανόν να έχει μείνει ένα ίχνος αυτού  του αφιερώματος πάνω στον Παρθενώνα.
Τι εννοώ; Στην ανατολική πρόσοψη του ναού, πάνω στο επιστύλιο διακρίνονται 14 ορθογώνιες οπές, μέσα στις οποίες σώζονται ακόμα οι σύνδεσμοι. Αν κάποιος κοιτάξει λίγο πιο προσεκτικά θα διακρίνει γύρω από αυτές κυκλικά ίχνη, που ουσιαστικά είναι η επιφάνεια που ήταν καλυμμένη από την ασπίδα η οποία παρουσιάζει κάπως μικρότερη φθορά από το εκτεθειμένο μάρμαρο γύρω από αυτήν. Σε κάποιες άλλες διακρίνεται ακόμα το ίχνος της ίδιας της ασπίδας.
http://aristotelisguidegr.files.wordpress.com/2013/06/parthenon-architrave-eastern-side-trace-of-a-shield-01.jpg?w=593&h=444
parthenon-architrave-eastern-side-shield-outline
Τα στοιχεία
Τα σημάδια αυτά καταδεικνύουν την θέση ανάρτησης 14 ασπίδων διαμέτρου 1,25μ που αντιστοιχούν στις 14 μετόπες του ναού. Οι διαστάσεις αυτές είναι αρκετά μεγαλύτερες από τη συνηθισμένη οπλιτική ασπίδα που είχε διαστάσεις περίπου 1 μέτρο.
Στις υπόλοιπες πλευρές του ναού διακρίνονται οπές για την ανάρτηση άλλων 42 αντικειμένων, οι οποίες ανήκουν σε διαφορετικές φάσεις. Εάν ήταν και αυτά ασπίδες, η διάμετρος τους  ήταν αρκετά μικρότερη και είχαν τοποθετηθεί ακριβώς πάνω από τους κίονες. Άλλοι υποστηρίζουν ότι εκεί είχαν τοποθετηθεί χρυσοί στέφανοι.
Ο Αρριανός αναφέρει 300 πανοπλίες, όχι ασπίδες. Άραγε, τα ίχνη που βλέπουμε σήμερα αντιστοιχούν σε ένα τμήμα αυτού του αφιερώματος; Αν αυτό ισχύει, τότε, μετά τη λεηλασία του Λάχαρη, πρέπει να αντικαταστάθηκαν γιατί όταν, το 61 μ.Χ., ανοίχθηκαν στην ανατολική πλευρά οπές για τα γράμματα μιας επιγραφής, έλαβαν υπόψη το χώρο που καταλάμβαναν οι ασπίδες.

Από τη Νέα Υόρκη στον Πόρο. Ο Κρις Γιαννάκος εκθέτει στο Αρχαιολογικό Μουσείο του νησιού του Αργοσαρωνικού


E-mailΕκτύπωσηPDF
chris giannakos poros
Έκθεση με έργα του Κρις Γιαννάκου θα φιλοξενεί έως τις 30 Ιουνίου τοΑρχαιολογικό Μουσείο του Πόρου, με τη συνεργασία της ΚΣΤ' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων και της γκαλερί Citronneτου Πόρου.
Στην έκθεση με τίτλο «Διάλογοι με τον Χρόνο», θα παρουσιαστούν δεκαπέντε πίνακες σε mylar και περγαμηνή, καθώς και collage και τροποποιήσεις σε εκτυπώσεις και φωτογραφίες, όλα επιλογές από τις τρεις τελευταίες δεκαετίες.
Ο Έλληνας καλλιτέχνης της διασποράς, που ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη, δουλεύει πάνω στις γεωμετρικές φόρμες και στις κλασικές αναλογίες.
Τα σύγχρονα έργα τέχνης θα παρουσιασθούν στην αίθουσα του ισογείου της μόνιμης έκθεσης του μουσείου, η οποία περιλαμβάνει επιγραφές, γλυπτά και αρχιτεκτονικά εκθέματα. Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται η «συνομιλία» των τρισδιάστατων αρχαίων έργων που είναι ελεύθερα τοποθετημένα στον χώρο, με τις δισδιάστατες παρεμβάσεις του καλλιτέχνη, ο οποίος εμπνέεται από τη δυναμική της αρχαίας φόρμας επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο θέασής της.
 

Νέο είδος αμφιπόδου ανακαλύφθηκε στη Μελισσότρυπα της Ελασσόνας

Νέο είδος αμφιπόδου ανακαλύφθηκε στη Μελισσότρυπα της Ελασσόνας
 
Ημερομηνία Δημοσίευσης:
31 Μαΐου 2013
 http://www.apocalypsejohn.com/2013/05/Neo-eidos-amfipodou-anakalyfthhke-sth-Melissotrypa-ths-Elassonas.html
 
Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε τους επιστήμονες του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Βόλου, οι οποίοι τα τελευταία δύο χρόνια έκαναν έρευνες στο σπήλαιο Μελισσότρυπα της Ελασσόνας σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο Βιογεωλογίας του Πανεπιστημίου του Göttingen στη Γερμανία. Πρόκειται για ένα νέο είδος αμφιπόδου, το οποίο ανήκει στο γένος Niphargus και είναι ενδημικό, ζει δηλαδή αποκλειστικά σε μία μικρή λίμνη μέσα στο σπήλαιο της Μελισσότρυπας.

Ο προσδιορισμός του νέου είδους πραγματοποιήθηκε με βάση τα μορφολογικά χαρακτηριστικά του και ανάλυση DNA. Το είδος αυτό, όπως και πληθώρα άλλων βακτηρίων που μελετήθηκαν, παίζουν σημαντικό ρόλο στη σπηλαιογένεση, στη δημιουργία και εξέλιξη των σπηλαίων.

Τα χαρακτηριστικά της υποθαλάσσιας κατασκευής στο βυθό της Θάλασσας της Γαλιλαίας


Νέα από τη Γαλιλαία
  από Archaeology newsroom - Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2013
Ένα  κωνικό μνημείο, αποτέλεσμα ανθρώπινης εργασίας φαίνεται να αποτελεί η μυστηριώδης κατασκευή που είχε εντοπιστεί τον περασμένο Απρίλιο στο βυθό της θάλασσας της Γαλιλαίας από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ.
Η ερευνητική ομάδα που αποτελείται από τον Καθ. Σμούλικ Μάρκο, του Τμήματος Γεωφυσικής και Πλανητικών Επιστημών, τους επίσης καθηγητές Ζβι Μπεν Αβραάμ και Μοσέ Ρεσέφ και τον δρα Γκίντεον Τίμπορ του Ωκεανογραφικού και Λιμνολογικού Ερευνητικού Ινστιτούτου, εντόπισε με σόναρ  το μνημείο, διαμέτρου 70 μ., ύψους σχεδόν 12 μ.  και βάρους περ. 70 τόνων, κατά τη διάρκεια γεωφυσικής έρευνας στο Ν τμήμα της θάλασσας της Γαλιλαίας. Η ηλικία της κατασκευής υπολογίστηκε συνδυάζοντας το ύψος της άμμου που είχε συσσωρευθεί γύρω από την κρηπίδα της και το ρυθμό συσσώρευσής της ανά έτος.

«Ιχνηλατώντας την Αθήνα»

 των Θ. Γιοχάλα και Τ. Καφετζάκη
Παρουσιάζεται την Τρίτη στο Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών
«Ιχνηλατώντας την Αθήνα», βιβλίο των Θ. Γιοχάλα και Τ.  Καφετζάκη
Εικόνα της μεταπολεμικής καλοκαιρινής Αθήνας.
εκτύπωση  

Η Αθήνα από την αρχαιότητα ως τους νεότερους χρόνους. Κυρίως η Αθήνα από την ίδρυση του ελληνικού κράτους ως τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια. Αυτή είναι η πρωταγωνίστρια του βιβλίου Αθήνα. Ιχνηλατώντας την πόλη με οδηγό την ιστορία και τη λογοτεχνία (Εστία, 2012) των ιστορικών Θανάση Γιοχάλα και Τόνιας Καφετζάκη, το οποίο θα παρουσιαστεί στο Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών, Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία (Ι. Παπαρρηγοπούλου 7, Πλατεία Κλαυθμώνος), την Τρίτη 18 Ιουνίου, στις 8.00 μ.μ.

Το ανθρώπινο σώμα ως τοπίο

Η έκθεση, με τίτλο «Γυμνά και Μεγάλιθοι. Στο πέρασμα του χρόνου» παρουσιάζεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Το ανθρώπινο σώμα  ως  τοπίο
2
εκτύπωση  

Μελετητής εδώ και 30 χρόνια του ανθρώπινου σώματος σε συνδυασμό με τους μεγάλιθους του Stanton Drew στην Αγγλία ο φωτογράφος και διευθυντής του κινηματογραφικού αρχείου της Νέας Υόρκης Robert Haller παρουσιάζει μία σειρά αυτών των έργων του στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Η έκθεση, με τίτλο «Γυμνά και Μεγάλιθοι. Στο πέρασμα του χρόνου» παρουσιάζει σε παράλληλη αφήγηση δύο γνώριμα θέματα: το γυμνό και το τοπίο. 

Διεθνές συνέδριο Αρχαιοβοτανικής στη Θεσσαλονίκη

 
Τα μυστικά των φυτών και των ανθρώπων
Τα μυστικά των φυτών και των ανθρώπων





























Υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις, ότι στα μέσα της 5ης π. Χ. χιλιετίας στο Ντικιλί Τας στους Φιλίππους οι πρώτοι γεωργοί της Ευρώπης παρασκεύαζαν κρασί! Στη βόρεια Ελλάδα πάλι, στους οικισμούς Αρχοντικό και Μεσημεριανή Τούμπα οι άνθρωποι της 3ης π. Χ. χιλιετίας άλεθαν δημητριακά και έφτιαχναν πλιγούρι και τραχανά. Αλλά και στην Μινωική Κρήτη γινόταν επεξεργασία ελαίων και αρωματικών φυτών προκειμένου να παρασκευάσουν αρωματικά έλαια για να τα προσφέρουν στη Μητέρα θεά. Πρόκειται για ελάχιστα μόνον από τα αποτελέσματα της Αρχαιοβοτανικής, επιστήμης που έχει προσφέρει πλήθος στοιχείων για την αρχαία ιστορία και τις κοινωνίες, η ανάπτυξη των οποίων και η εξέλιξή τους βρισκόταν σε άμεση σχέση με την καλλιέργεια των φυτών. Ολο αυτό τον θαυμαστό κόσμο λοιπόν  ερευνά το συνέδριο που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στη Θεσσαλονίκη (17 _22 Ιουνίου) με οργανωτή το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και υπό την αιγίδα του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας.