Σάββατο 29 Ιουνίου 2013

«ΊΛΙΟΝ, ΦΙΛΟΞΕΝΗ ΠΟΛΗ – ΦΩΤΕΙΝΗ ΝΥΧΤΑ» ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΙΛΙΟΥ

Τρίτη, 25 Ιουνίου 2013

Ο Δήμος Ιλίου με γνώμονα τη διαρκή αναβάθμιση της ζωής στην πόλη και την τόνωση της τοπικής αγοράς, φέρνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Ευρωπαϊκό θεσμό «Λευκή Νύχτα» και διοργανώνει τη δική του γιορτή με κεντρικό μήνυμα «Ίλιον, Φιλόξενη Πόλη – Φωτεινή Νύχτα», το Σάββατο 29 Ιουνίου 2013.

Από τις 7.00 το απόγευμα μέχρι το πρωί τα καταστήματα της πόλης θα παραμείνουν ανοικτά με μεγάλες εκπτώσεις, ενώ τέσσερεις μουσικές σκηνές με καταξιωμένους καλλιτέχνες όπως Δημήτρης Μπάσης, Ελένη Πέτα, Ζωή Παπαδοπούλου, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ορχήστρα ΕΜΜΕΤΡΟΝ, Active Member, Πέτρος Λούκας Χαλκιάς κ.ά., θα δημιουργήσουν μια γιορτινή και χαρούμενη ατμόσφαιρα, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα μουσικών ακουσμάτων.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης, νεανικά συγκροτήματα, θέατρο δρόμου, θέατρο σκιών, ζογκλέρ, ξυλοπόδαρους, γκράφιτι, έκθεση βιβλίου και αθλητικές δραστηριότητες, ενώ στη γιορτή συμμετέχουν οι πολιτιστικοί - ενθικοτοπικοί σύλλογοι και φορείς της πόλης.

Ο Δήμος Ιλίου, περιμένει τους επισκέπτες να δώσουν το δικό τους ιδιαίτερο χρώμα και φως σε αυτή τη γιορτή, συνδυάζοντας τις αγορές τους με τη διασκέδαση και την ξεγνοιασιά.
 
 

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013

Habemus Υπουργείο Πολιτισμού

Τα καλά νέα είναι ότι με τον νέο ανασχηματισμό της κυβέρνησης ο πολιτισμός απέκτησε πάλι την αυτονομία του και έχει το δικό του υπουργείο. Βέβαια, σηκώνει μεγάλη συζήτηση κατά πόσον πρόκειται για ένα στιβαρό υπουργείο, αφού το μέγεθός του, δηλαδή η συρρίκνωση που έχει υποστεί, μάλλον παραπέμπει σε Γενική Γραμματεία.

http://tvxs.gr/sites/default/files/imagecache/node_image/article/2013/07/119758-75562-kthbe.jpg

Ο νέος υπουργός, ο δημοσιογράφος και δικηγόρος Πάνος Παναγιωτόπουλος, μεταπήδησε στα του πολιτισμού από τα της Εθνικής Άμυνας (υπουργός στο προηγούμενο κυβερνητικό σχήμα). Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο; Καμία. Αλλά μια καραμπόλα του πέταξε τον πολιτισμό της χώρας στα χέρια του. Και να πεις ότι ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς δεν γνωρίζει τι εστί υπουργείο Πολιτισμού...
Το ξέρει από πρώτο χέρι, αφού έχει καθίσει στην καρέκλα της οδού Μπουμπουλίνας, όπως και τρεις ακόμα αρχηγοί κομμάτων της χώρας, που κάποια στιγμή στην καριέρα τους πέρασαν από τη θέση του υπουργού Πολιτισμού. Ο Ευάγγελος Βενιζέλος, ο Κώστας Καραμανλής και η Ντόρα Μπακογιάννη. Ο πρωθυπουργός, πάντως, αντιμετωπίζει το υπουργείο σαν παιχνίδι. Τη μία το καταργεί και την άλλη το χρησιμοποιεί ως μεταβατικό βόλεμα για όποιον περισσεύει.

Film Is Dead? Long Live Movies

 How Digital Is Changing the Nature of Movies
Weinstein Company
 By  and                  New York Times
  •  FACEBOOK
  • TWITTER
  • GOOGLE+
  • E-MAIL
  • SHARE
  • PRINT
  • REPRINTS
IN the beginning there was light that hit a strip of flexible film mechanically running through a camera. For most of movie history this is how moving pictures were created: light reflected off people and things would filter through a camera and physically transform emulsion. After processing, that light-kissed emulsion would reveal Humphrey Bogart chasing the Maltese Falcon in shimmering black and white.
 
The New Season | Movies
Nicole Kidman indulges her wild streak, Ben Affleck gains confidence behind the camera, the critics discuss the state of film and more.
    Wellspring/Photofest
    Alexander Sokurov’s “Russian Ark” (2002),  with Sergey Dreiden, has a 90-minute Steadicam shot.
    Rhythm & Hues/20th Century Fox
    Suraj Sharma in Ang Lee’s forthcoming “Life of Pi,” has special digital effects.
    Associated Press
    Gregg Toland, cinematographer, behind the camera with the director Orson Welles on “Citizen Kane.”

    More and more, though, movies are either partly or entirely digital constructions that are created with computers and eventually retrieved from drives at your local multiplex or streamed to the large and small screens of your choice. Right before our eyes, motion pictures are undergoing a revolution that may have more far reaching, fundamental impact than the introduction of sound, color or television. Whether these changes are scarcely visible or overwhelmingly obvious, digital technology is transforminghow we look at movies and what movies look like, from modestly budgeted movies shot with digital still cameras to blockbusters laden with computer-generated imagery. The chief film (and digital cinema) critics of The New York Times, Manohla Dargis and A. O. Scott, look at the stuff dreams are increasingly made of.
    A. O. SCOTT In Jean-Luc Godard’s 1986 movie “Keep Up Your Right” a movie director (played by Mr. Godard) declares that “the toughest thing in movies is carrying the cans.” Those once-ubiquitous, now increasingly quaint metal boxes contained the reels of exposed celluloid stock that were the physical substance of the art form. But nowadays the easiest thing in digital movies might be carrying the hard drive or uploading the data onto the server. Those heavy, bulky canisters belong to the mechanical past, along with the whir of the projectors and the shudder of the sprockets locking into their holes.

    Τζάμπα δεν καίει η λάμπα

    28/06/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
    Το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων δεν μπορεί να διαθέσει τα έσοδά του

    Μουσεία, εφορείες και αρχαιολογικοί χώροι έχουν στεγνώσει από ρευστό. Αδυνατούν να επιτελέσουν απλές, καθημερινές, απαραίτητες λειτουργίες τους
    Μουσεία, εφορείες και αρχαιολογικοί χώροι έχουν στεγνώσει από ρευστό. Αδυνατούν να επιτελέσουν απλές, καθημερινές, απαραίτητες λειτουργίες τους, από καθαριότητα μέχρι κλιματισμό, και μάλιστα σε τουριστική περίοδο. Κι αυτό γιατί νόμος του Μνημονίου δεν επιτρέπει την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής

    Της Βασιλικής Τζεβελέκου
    getFile (60)

    Τι κάνει άραγε ο διευθυντής ενός μουσείου, που υποδέχεται καθημερινά 2.000 επισκέπτες και δεν λειτουργούν τα κλιματιστικά του, δεν διαθέτει αναψυκτήριο, δεν έχει δυνατότητα παροχής ειδών καθαριότητας στους χώρους υγιεινής; ΄Η η Εφορεία Εναλίων, όταν δεν μπορεί να εξασφαλίσει τα 70 ευρώ για το τσεκάπ των δυτών πριν από την κατάδυση;

    Φωτογραφίες, νότες και ταινίες για τον Αώο

    28/06/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
    Ραντεβού οικολόγων και καλλιτεχνών στη Βοβούσα

    Για να μη δημιουργηθεί νέο φράγμα, που θα εκτρέψει τα νερά του ποταμού προς τη λίμνη Ιωαννίνων, και για να προστατευτεί μια περιοχή, που υπάγεται στη NATURA
    Για να μη δημιουργηθεί νέο φράγμα, που θα εκτρέψει τα νερά του ποταμού προς τη λίμνη Ιωαννίνων, και για να προστατευτεί μια περιοχή, που υπάγεται στη NATURA 2000, αύριο, Σάββατο, μια ενδιαφέρουσα ημερίδα οργανώνεται στο ιστορικό χωριό με το χαρακτηριστικό πέτρινο γεφύρι

    getFile (63)Στην κοιλάδα του Αώου, σε υψόμετρο 1.000 μέτρων βρίσκεται η πανέμορφη Βοβούσα, ιστορικό χωριό του Νομού Ιωαννίνων, με το χαρακτηριστικό πέτρινο γεφύρι στο κέντρο του εθνικού δρυμού της Βόρειας Πίνδου και στις παρυφές του εθνικού δρυμού της Βάλια Κάλντα, σε μια προστατευόμενη περιοχή, όπου κυριαρχεί το ορεινό τοπίο και το υδάτινο στοιχείο με τη μορφή του ποταμού Αώου.

    Αβάν πρεμιέρα Λυρικής σε εργοτάξιο

    28/06/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ Εφημερίδα των Συντακτών
    Το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» προχωρά με γοργούς ρυθμούς

    Με μια μικρή σκηνή από τη «Δύναμη του πεπρωμένου», με τους χορευτές ντυμένους σαν εργάτες, ξεκίνησε η χθεσινή ξενάγηση του Τύπου
    Με μια μικρή σκηνή από τη «Δύναμη του πεπρωμένου», με τους χορευτές ντυμένους σαν εργάτες, ξεκίνησε η χθεσινή ξενάγηση του Τύπου. «See you at 2016», έγραφε ένα μικρό πλακάτ στο τέλος της παράστασης. Η πρώτη κορδέλα θα κοπεί, πάντως, το φθινόπωρο-τότε θα δοθεί στο κοινό το δημοτικό πάρκο Καλλιθέας

    Της Χαράς Τζαναβάρα

    Με μια απρόσμενη «γεύση» από όπερα ξεκίνησε χθες συμβολικά η πρώτη ουσιαστικά ξενάγηση στο εργοτάξιο του νέου πόλου πολιτισμού, στον χώρο του παλιού ιπποδρόμου, στον Φαληρικό όρμο, που αναμένεται να λειτουργήσει το φθινόπωρο του 2016. Ομάδα καλλιτεχνών της Λυρικής, με την καθοδήγηση του σκηνοθέτη Ρενάτο Τζανέλα, παρουσίασε μια συμβολική εκδοχή του έργου του Βέρντι «Η δύναμη του πεπρωμένου», με ένα μέρος των χορευτών να είναι ντυμένοι με ρούχα εργοταξίου. Αποκορύφωμα ήταν η μονομαχία ενός ιππότη με ξίφος με έναν εργάτη οπλισμένο με… σφουγγαρίστρα.

    Σύγχρονη τέχνη στην πατρίδα των Ελευσινίων Μυστηρίων


    27/06/13 Εφημερίδα των Συντακτών ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
    Υψηλού επιπέδου Αισχύλεια 2013

    Εικαστική εγκατάσταση του Νίκου Ναυρίδη στο Παλαιό Ελαιουργείο, έκθεση φωτογραφίας της Λίζης Καλλιγά, παραστάσεις, συναυλίες, ελληνικό σινεμά...

    Εικαστική εγκατάσταση του Νίκου Ναυρίδη στο Παλαιό Ελαιουργείο, έκθεση φωτογραφίας της Λίζης Καλλιγά, παραστάσεις, συναυλίες, ελληνικό σινεμά… Ο θεσμός από τα τέλη του Αυγούστου μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου δελεάζει κάθε χρόνο και περισσότερο κόσμο

    Της Παρής Σπίνου

    getFile (50)
    Φυτώριο μπιεναλιστών έχει ονομαστεί το Παλαιό Ελαιουργείο στην παραλία της Ελευσίνας. Δύο από τους εικαστικούς που παρουσίασαν εκεί την πρωτογενή δουλειά τους, η Διοχάντη και ο Στέφανος Τσιβόπουλος, πήραν στη συνέχεια «εισιτήριο» για την Μπιενάλε Βενετίας.

    ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ

    diastixo.gr
    Εκτύπωση E-mail
    Κυριακή, 23 Ιούνιος 2013 21:57
     
    ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣΜία ενδιαφέρουσα έκθεση με τίτλο «Το Παλάτι της Μνήμης» φιλοξενείται αυτές τις μέρες στο Victoria & Albert Museum του Λονδίνου.
    Για τις ανάγκες της έκθεσης, ο συγγραφέας Χάρι Κούνζρου έγραψε μία νουβέλα 10.000 λέξεων, στην οποία περιγράφει έναν δυστοπικό κόσμο όπου κάθε μορφή τέχνης έχει απαγορευτεί. Κατόπιν, είκοσι σχεδιαστές κατασκεύασαν οπτικές αναπαραστάσεις της αφήγησης, επιτρέποντας ουσιαστικά στους επισκέπτες να περπατήσουν μέσα στο λογοτεχνικό έργο του Κούνζρου.
    Ίσως η πιο εντυπωσιακή από τις αναπαραστάσεις του έργου είναι η εγκατάσταση του καλλιτέχνη Έρικ Κέσελς, ο οποίος κατασκεύασε ένα αληθινό παλάτι από τις δικές του, προσωπικές μνήμες: Προσωπικά αντικείμενα, έγγραφα και μνήμες συμπτύχθηκαν σε «μπλοκ», από τα οποία προέκυψε ένας εντυπωσιακός πύργος που κλέβει την παράσταση.
    Η έκθεση θα είναι ανοιχτή ως τις 20 Οκτωβρίου.
    [επιμέλεια: Σπύρος Πιστικός]

    Η ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΙΑ ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΝΕΣΤ ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΪ

    Τετάρτη, 26 Ιούνιος 2013 08:33
    ΝΕΑ
    Η ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΙΑ ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΝΕΣΤ ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΪ diastixo.grΕνενήντα χρόνια αφού το περιοδικό Vanity Fair απέρριψε ένα διήγημα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ, ο Αμερικανός συγγραφέας παίρνει εμμέσως την εκδίκησή του, καθώς οι κληρονόμοι του αρνήθηκαν να δώσουν την άδεια στο περιοδικό να δημοσιεύσει το διήγημα αυτό.
    Πρόκειται για ένα πεντασέλιδο διήγημα που ο Χέμινγουεϊ έγραψε σε ηλικία 25 ετών και εκτυλίσσεται σε μία αρένα ταυρομαχιών στην Ισπανία.
    «Είμαστε πολύ προσεκτικοί με το αδημοσίευτο υλικό. Το ερώτημα είναι: Αν ζούσε ο Χέμινγουεϊ θα ήθελε να δημοσιευθεί σε ένα περιοδικό σαν το Vanity Fair;», δήλωσε ο εκπρόσωπος των κληρονόμων του συγγραφέα, Μάικλ Κατάκις, εξηγώντας την αρνητική τους απάντηση στο αίτημα του περιοδικού.
    Από την πλευρά του, ο γιος του Χέμινγουεϊ, Πάτρικ, σχολίασε: «Δεν είμαι φαν του Vanity Fair. Είναι κατά κάποιον τρόπο το περιοδικό του πολυτελούς διανοητή – για ανθρώπους που αντλούν ικανοποίηση οδηγώντας μία Jaguar αντί για ένα Mini».

    Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

    ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ
    Εκτύπωση E-mail
    Σάββατο, 22 Ιούνιος 2013 19:47       diastixo.gr
     
    ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ diastixo.grσυνέντευξη στη Ράνια Μπουμπουρή
    Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου «Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία» (https://sarantakos.wordpress.com/) είναι σημείο αναφοράς για όλους όσοι ασχολούνται επαγγελματικά με τη γλώσσα ή αγαπούν να εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους στα γλωσσικά ζητήματα. Με το τελευταίο του βιβλίο, Οπωροφόρες λέξεις (Εκδόσεις Κλειδάριθμος), ο Νίκος Σαραντάκος προσκαλεί τον αναγνώστη σ’ ένα συμπόσιο ιστορικό, γλωσσικό, λογοτεχνικό και λαογραφικό, αφού παρουσιάζει την ιστορία κάθε καρπού, πώς έφτασε στα μέρη μας, την ετυμολογία των διαφόρων ονομασιών του, καθώς και την παρουσία του στη λογοτεχνία και στη λαογραφία.
    Κύριε Σαραντάκο, στα τριάντα ένα κεφάλαια του βιβλίου σας διαβάζουμε για όλα τα γνωστά μας φρούτα και τους ξηρούς καρπούς. Ποιο απ’ όλα αυτά ήταν για σας το πιο ζουμερό από άποψη έρευνας; Ποιο σας απέφερε τους πιο αναπάντεχους καρπούς;
    Κοιτάξτε, όλα τα κεφάλαια είχαν πολύ ενδιαφέροντα σημεία και σε πολλά από αυτά είχα αναπάντεχες ανακαλύψεις. Ίσως το πιο δύσκολο θέμα που αντιμετώπισα ήταν το πότε έφτασαν στα μέρη μας τα λεμόνια και τα πορτοκάλια – υπάρχουν σοβαροί μελετητές που υποστηρίζουν ότι οι αρχαίοι Έλληνες ήξεραν τα λεμόνια και ότι οι Βυζαντινοί γνώριζαν τα πορτοκάλια, ενώ η δική μου γνώμη (φυσικά και πολλών άλλων μελετητών) είναι ότι γνώριζαν οι μεν τα κίτρα και οι δε τα νεράντζια.