Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013

Σχέδιο Διαχείρισης Παλιάς Πόλης Κέρκυρας

 
Σάββατο, 17 Αύγουστος 2013 14:51
Σε συνέχεια της δημοσίευσης,  στις αρχές Μαϊου 2013, των προτάσεων της Ομάδας Έργου SUSTCULT της ΜΚΟ CulturePolis {εταίρου του έργου SUSTCULT} για την επικαιροποίηση του Σχεδίου Διαχείρισης Παλιάς Πόλης Κέρκυρας 2013-2018, τον Ιούλιο 2013 εκδόθηκε έναεκλαϊκευμένο 8σέλιδο φυλλάδιο, που αποτελεί τη σύνοψη των πλήρων προτάσεων που τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση.
Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να διαβάσει το φυλλάδιο αλλά και να στείλει σχόλια πατώντας εδώ:ΣΥΝΟΨΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗΣ


Συντονισμός Πολιτιστικών Φορέων Κέρκυρας

Πέμπτη, 29 Αύγουστος 2013 12:26 http://www.culturepolis.org/
CulturePolis
Το ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ μαζί με την ΕΝΩΣΗ ΧΟΡΩΔΙΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ οργάνωσαν την Τετάρτη 28/08/2013 σην αίθουσα του Επιμελητηρίου, συνάντηση όλων των πολιτιστικών συλλόγων και σωματείων του νησιού με σκοπό τη διαμόρφωση συγκεκριμένων πρωτοβουλιών και προτάσεων δράσεων, που θα προωθηθούν από το Επιμελητήριο Κέρκυρας, στο πλαίσιο της Στρατηγικής «Έξυπνης Εξειδίκευσης», δηλαδή της έξυπνης και εξειδικευμένης προώθησης προϊόντων (πολιτιστικών- τουριστικών, υπαρχόντων και νέων) στην Προγραμματική περίοδο 2014-2020.

Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ ΔΡΟΜΟΥ

Σάββατο, 31 Αυγούστου 2013


Δωρεά γεμάτη συμβολισμούς από τον ΑΠΣΔ ΠΙΕΡΙΑΣ ''ΖΕΥΣ''

Στεφάνι εμπνευσμένο από έργο, που έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη στην Αρχαία Πύδνα και φέρει τη δημιουργική σφραγίδα της Ράνιας Σαλαμάντη  (μέλος του συλλόγου), θα δωρίσει ο Αθλητικός Πολιτιστικός Σύλλογος Δρομέων Πιερίας ''ΖΕΥΣ'' στο Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου.

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ (ΕΗΠΚ) 2013

                                                            

27 έως 29 Σεπτεμβρίου 2013

«Τα πρόσωπα του Χρόνου»

…και οι μέρες άρχισαν να περπατούν.
Και μας δημιούργησαν.
Και γεννηθήκαμε εμείς, τα παιδιά τους,
είμαστε παιδιά των ημερών
που πορευόμαστε
εξερευνώντας τη ζωή…
(E. Galeano, Οι μέρες αφηγούνται, εκδ. Πάπυρος, Αθήνα 2012)

 


Η Ελλάδα συμμετέχει στον εορτασμό των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς από το 1996 υιοθετώντας πλήρως τους σκοπούς και το χαρακτήρα του. Βασικός στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των πολιτών στην προστασία και προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και ο χαρακτήρας του προγράμματος εορταστικός.
Η Διεύθυνση Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, που είναι και ο εθνικός συντονιστής του προγράμματος, έχει διαμορφώσει ένα συγκεκριμένο στίγμα εορτασμού: θεματολογία που αλλάζει ανά διετία, έμφαση στο νεανικό κοινό, αλλά και στην υψηλής ποιότητας παρεχόμενη πληροφορία, εξοικείωση του κοινού με το έργο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, συνεργασία δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, εθελοντισμός κ.ά.
Το θέμα των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς για τη διετία 2013-2014 είναι αφιερωμένο στο Χρόνο και ο γενικός τίτλος που καλύπτει τις εκδηλώσεις είναι «Τα πρόσωπα του Χρόνου».

Οι άνθρωποι είναι «παιδιά των ημερών», σύμφωνα με τους Μάγια. Υπάρχουμε ως εξερευνητές του κόσμου κάνοντας ένα προσωπικό και συλλογικό ταξίδι στο χώρο και το χρόνο. Ο Χρόνος είναι αναπόσπαστο στοιχείο της ύπαρξή μας και, κυρίως, της συνείδησής της. Είναι τόσο αυτονόητος και δεδομένος, που ξεχνούμε ότι υπάρχει και στην καθημερινότητά μας περνά απαρατήρητος. Και να που η έννοια της καθημερινότητας τον βάζει αμέσως στο παιχνίδι και τον κάνει «αισθητό». Τόσο, όσο και ο αέρας που αναπνέουμε - μολονότι που και αυτός ο τελευταίος δεν είναι τόσο αυτονόητος, όσο εκ πρώτης φαίνεται. Τα πράγματα αποδεικνύονται πιο δύσκολα, όταν προσπαθούμε να τον ορίσουμε. Έχουμε συνείδηση ότι υπάρχει, αλλά είναι τόσο αφηρημένος που «γλιστρά» και κάνει έμμεσα αντιληπτή την παρουσία του μέσα από τις οποιεσδήποτε μεταβολές. Βρίσκεται εκεί, ρέει, μετρά, γερνά, και δεν επιστρέφει. Γιατί βασικά, ο Χρόνος συνεπάγεται μεταβολή. Άμεσα συνδεδεμένος με την υλική μας υπόσταση - γεννιόμαστε, μεγαλώνουμε, πεθαίνουμε – βασανίζει κυρίως το νου και την ψυχή μας από πολύ παλιά.
Η έννοια του Χρόνου απασχόλησε από νωρίς τον άνθρωπο. Πώς γεννήθηκε ο κόσμος, ποια ήταν η αρχή του και πώς αυτή προκλήθηκε; Στην αρχή με μύθους προσπάθησε να δώσει μια λογική ή υπερφυσική εξήγηση σε ένα υπαρξιακό, όσο και φυσικό ερώτημα. Έτσι, έδωσε στο Χρόνο πολλά πρόσωπα και καταρχήν μια σειρά από ιστορίες. Ιστορίες για την αρχή και το τέλος του κόσμου, την αιώνια νεότητα, την περιοδικότητα των μεταβολών που αυτός προκαλεί, την εναλλαγή της μέρας με τη νύχτα, τις εποχές, την παλίρροια.

Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Δωρεές για αποκατάσταση της Νίκης της Σαμοθράκης ζητά το Λούβρο


Ελπίζει να συγκεντρώσει ένα εκατομμύριο ευρώ
Δωρεές για αποκατάσταση της Νίκης της Σαμοθράκης ζητά το Λούβρο
  
Εκκληση για δωρεές που θα χρηματοδοτήσουν τις εργασίες αποκατάστασης της Νίκης της Σαμοθράκης -ένα από τα αριστουργήματα που κοσμούν τις αίθουσές του- απηύθυνε το Λούβρο, ελπίζοντας να συγκεντρώσει ένα εκατομμύριο ευρώ έως τα τέλη του έτους.
Οπως ανακοίνωσε την Πέμπτη το μουσείο του Παρισιού, η νέα εκστρατεία υπό τον τίτλο «Ολοι μαικήνες» θα ξεκινήσει την Τρίτη.

Γιατί ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν βρίσκεται στην Αμφίπολη



Εδώ ο Αλέξανδρος… Εκεί ο Αλέξανδρος… Πού είναι ο Αλέξανδρος;
Γιατί ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν βρίσκεται στην Αμφίπολη
104
εκτύπωση  

Τι  χρειάζεται  η Ιστορία αν τα  παραμύθια   είναι  περισσότερο  δελεαστικά  και  πιστευτά; Προφανώς  για να  αποκοιμίζουν τους ανθρώπους. Ματαίως αρχαιολόγοι και  ιστορικοί  προσπαθούν αυτές  τις  ημέρες να αντιπαρατάξουν ιστορικές  πηγές  και  γνώση  αιώνων για τα γεγονότα  που  ακολούθησαν  μετά τον  θάνατο  του  Μεγάλου  Αλεξάνδρου στη Βαβυλώνα  το 323 π.Χ.  ως την  ταφή του,  η  οποία  επ΄ ουδενί  αναφέρεται  ότι  μπορεί να  είχε  γίνει στην Αμφίπολη.   Από την Βόρεια Ελλάδα ως την Κρήτη και εν  συνεχεία  πέραν των ελληνικών συνόρων - ας είναι καλά το διαδίκτυο -  βοά ο  κόσμος,  ότι σ΄ αυτόν τον εντυπωσιακό  πράγματι,  τύμβο  της Αμφίπολης,  που  ανασκάπτεται τα  τελευταία  δύο χρόνια   βρίσκεται  θαμμένος  ο  Μέγας Αλέξανδρος.  Από  πού  κι ως  πού; Μα,  ένας  τόσο  μεγάλος  τύμβος  μόνον έναν  πολύ  μεγάλο  βασιλιά  θα  μπορούσε να  κρύβει,  είναι  η αφελής  απάντηση,  η  οποία  μάλιστα γίνεται  πιστευτή!