Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Απογοήτευση στο μουσείο

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο εξακολουθεί να έχει εικόνα παρακμής.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΠΡΟ-ΒΟΛΕΣ
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο εξακολουθεί να έχει εικόνα παρακμής.Ανεβαίνοντας προχθές, Κυριακή πρωί, τις κατάλευκες σκάλες του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, με κυρίευσε ένας σχεδόν παιδικός ενθουσιασμός. Οπως παιδί δείχνεις με πρωτόγνωρη χαρά σε έναν φίλο το αγαπημένο σου σημείο για βουτιά στη θάλασσα, με την ίδια χαρά ως ενήλικος συνοδεύεις έναν φίλο, ένα αγαπημένο πρόσωπο ή έναν συνεργάτη στην πρώτη του επίσκεψη στους θησαυρούς της πόλης σου. Και τι πιο ξεχωριστό, από το ίδιο το θησαυροφυλάκιό της.

Ιστορίες τέχνης από την Ελλάδα της κρίσης


Οι Βρυξέλλες υποδέχονται έλληνες καλλιτέχνες σε μια έκθεση με τίτλο-λογοπαίγνιο,βασισμένο στο μυθιστόρημα «Καμία πατρίδα για τους μελλοθάνατους»
Ιστορίες τέχνης από την Ελλάδα της κρίσης
Palais des Beaux Arts, γνωστό και ως Βozar, όπου στεγάζεται η έκθεση



 
Στις Βρυξέλλες μυρίζει Ελλάδα. Λογικό, δεδομένου ότι η χώρα έχει αναλάβει την προεδρία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οπότε ως είθισται σε αντίστοιχες περιπτώσεις, μια σειρά πλούσιων πολιτιστικών εκδηλώσεων θα μεταφέρουν το άρωμα της χώρας στην καρδιά της Ευρώπης. Στον τομέα των εικαστικών, για παράδειγμα, προχθές εγκαινιάστηκε στο Palais des Beaux Arts, γνωστό και ως Βozar, η έκθεση «Ναυτίλος: ταξιδεύοντας την Ελλάδα» υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού η οποία εστιάζει στη στενή σχέση των Ελλήνων με τη θάλασσα πρωτίστως μέσα από αρχαία, αλλά και από ορισμένα εκθέματα σύγχρονης τέχνης με έργα των Νίκου Αλεξίου, Βλάση Κανιάρη, Στράτου Καλαφάτη, Σπύρου Στάβερη κ.ά.

ΚΑΣ: Σε επισκέψιμο χώρο οι αρχαιότητες του σταθμού Βενιζέλου



Εντονες αντιπαραθέσεις στη μαραθώνια συνεδρίαση και αρχαιολογικού συμβουλίου
ΚΑΣ: Σε επισκέψιμο χώρο οι αρχαιότητες του σταθμού Βενιζέλου
Τμήμα της «Μέσης οδού» στο «σταθμό Βενιζέλου» του Μετρό Θεσσαλονίκης ( Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)
 
 
Μετά από μαραθώνια συνεδρίαση, που διήρκεσε περισσότερο από 10 ώρες και η οποία συνοδεύτηκε από στιγμές έντονης αντιπαράθεσης, αλλά και από πολλές ανταλλαγές απόψεων, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) τάχθηκε υπέρ της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου ως συνόλου στο ίδιο μέρος, που θα διαμορφωθεί σε επισκέψιμο χώρο.

Συγκεκριμένα, στη συζήτηση παρουσιάστηκαν έξι πιθανές λύσεις για την ανάδειξη των σημαντικότατων βυζαντινών μνημείων που βρέθηκαν στον συγκεκριμένο σταθμό κατά τη διάρκεια των εργασιών για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης.

Από τις λύσεις αυτές, τόσο οι εισηγητές των αρμόδιων διευθύνσεων όσο και η οριακή πλειοψηφία των μελών του ΚΑΣ τάχθηκαν υπέρ του συνδυασμού των δύο, που είχαν ως κύριο χαρακτηριστικό τη διατήρηση της ενότητας των αρχαιοτήτων στο μέγιστο βαθμό. 

Λονδίνο: Μισοάδειος ο ουρανοξύστης, η κατασκευή του οποίου προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από οργανώσεις για τα μνημεία της πόλης.

Δεν διαθέτει ακόμη μόνιμους νοικάρηδες λόγω οικονομικής δυσπραγίας
Λονδίνο: Μισοάδειος ο ψηλότερος ουρανοξύστης της Ευρώπης
O «Shard» ( «γυάλινο θραύσμα»), ύψους 310 μέτρων, εγκανιάστηκε στις 5 Ιουλίου 2012, λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων και αποτελεί το τελευταίο και πιο αμφιλεγόμενο τοπόσημο της βρετανικής πρωτεύουσας.

 
Ο ολοκαίνουργιος γυάλινος πύργος του Λονδίνου «The Shard» (Το Γυάλινο Θραύσμα), ύψους 310 μέτρων, ο υψηλότερος ουρανοξύστης στην Ευρωπαϊκή Ενωση (ΕΕ), δεν διαθέτει ακόμη μόνιμους… νοικάρηδες, αφού υπάρχει μια γενικότερη απροθυμία - πιθανότατα λόγω οικονομικής δυσπραγίας - από εταιρείες κι επιχειρήσεις να στεγαστούν σε κάποιον από τους 72 ορόφους του.

Οπως γράφει η εφημερίδα Guardian, από τους πρώτους 25 ορόφους, που είναι προορισμένοι για να επινοικιαστούν σε επιχειρήσεις, μόνο οι πέντε στεγάζουν μέχρι στιγμής κάποιες σχετικά μικρές εταιρείες. Το ειδησεογραφικό δίκτυο Al Jazeera έχει νοικιάσει έναν ολόκληρο όροφο αλλά ακόμη δεν έχει μετακομίσει εκεί, ενώ ο μοναδικός μεγάλος και «ενεργός» νοικάρης είναι η αμερικανική εταιρεία επενδύσεων και συμβούλων επιχειρήσεων Duff and Phelps.

Λισαβόνα: Ακυρώθηκε την τελευταία στιγμή η δημοπρασία έργων του Μιρό



Η κυβέρνηση ήλπιζε να καλύψει την τρύπα στα δημοσιονομικά
Λισαβόνα: Ακυρώθηκε την τελευταία στιγμή η δημοπρασία έργων του Μιρό
Η δημοπρασία θα γίνει από τον οίκο Christie's(EPA)
 
 
Ακυρώθηκε, την τελευταία στιγμή, η δημοπρασία των 85 έργων του Μιρό που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί από την Τρίτη στο Λονδίνο.

Η Πορτογαλία επρόκειτο να θέσει σε δημοπρασία, μέσω του λονδρέζικου οίκου Christie's, 85 πίνακες του ζωγράφου που ανήκαν σε τράπεζα που είχε διασωθεί με κρατικά κεφάλαια το 2008.

Η δημοπρασία ακυρώθηκε από τον Christie's, με τον οίκο δημοπρασιών να επικαλείται «διαμάχη ενώπιον του πορτογαλικού δικαστηρίου, της οποίας διαμάχη ο Christie's δεν είναι μέλος».

Νωρίτερα, δικαστήριο στην Πορτογαλία είχε απορρίψει την προσπάθεια βουλευτών της αντιπολίτευσης να μπλοκάρουν την πώληση των έργων. Η Λισαβόνα ήλπιζε ότι από τα έσοδα της δημοπρασίας θα κατάφερνε να καλύψει μέρος των δημοσιονομικών της εξόδων.

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

Η ψυχανάλυση επιστρέφει στον Αριστοτέλη


 Βασικές αρχές της ψυχοθεραπείας είχε θέσει αιώνες πριν ο Αριστοτέλης. Η ταξινόμηση των ψυχικών λειτουργιών από τον φιλόσοφο είναι παρόμοια με αυτήν που γίνεται στην σύγχρονη κλινική πράξη. Ο Αριστοτέλης αποδεικνύεται ακόμη αρκετά σύγχρονος με τον τρόπο που ακολουθεί το λεγόμενο βιο-ψυχο-κοινωνικό μοντέλο.
   Τα παραπάνω επισημαίνονται σε διάλεξη τού ομότιμου καθηγητή Ψυχιατρικής του ΑΠΘ και επίτιμου προέδρου της Ψυχιατρικής Εταιρείας Κύπρου και της Εθνικής Εταιρείας Ψυχοθεραπείας Ελλάδος Χαράλαμπου Ιεροδιακόνου, με θέμα "Η Ψυχολογική διάσταση στα Αριστοτελικά κείμενα", που θα πραγματοποιηθεί αύριο στο αμφιθέατρο 1 του Κέντρου Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων στο πλαίσιο του 2ου κύκλου του "Διεθνούς Colloquium για τον Αριστοτέλη".

Οδός Ιάσονος, επένδυση στο «σήμερα»

 


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ
Η νέα όψη της οδού Ιάσονος μετά την ολοκλήρωση της δράσης.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Η νέα όψη της οδού Ιάσονος μετά την ολοκλήρωση της δράσης.Μόνο αν περπατήσεις το βράδυ σε έναν σωστά φωτισμένο δρόμο που για διαφορετικούς λόγους δεν θεωρείται από τους πιο ασφαλείς της Αθήνας μπορείς να εκτιμήσεις το βάθος και την αποτελεσματικότητα κινήσεων όπως της ΚΜ Πρότυπης Γειτονιάς και της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού στην οδό Ιάσονος. Η σύνθετη δράση των δύο οργανισμών που ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Κυριακής με μια μικρή συμβολική εκδήλωση και την πολύτιμη χορηγία της εταιρείας «Παπαστράτος» δεν ανέδειξε μόνο δημιουργικά το άμεσο θέμα της ασφάλειας σε έναν από τους πιο όμορφους δρόμους του κέντρου (επιβιώνουν σπάνια, ενιαία μέτωπα νεοκλασικών σπιτιών της προπολεμικής Αθήνας) αλλά έβαλε τις βάσεις για μια πολύ διαφορετική ανάγνωση των προβλημάτων και του δυναμικού της οδού Ιάσονος.

Στη διάρκεια μιας εβδομάδας έγιναν όσα δεν είχαν γίνει για χρόνια: υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων και εθελοντές αντικατέστησαν τα 18 φώτα του δρόμου με φωτιστικά τεχνολογίας LED για εξοικονόμηση ενέργειας τουλάχιστον 50% και για τη βελτίωση της ποιότητας και ποσότητας φωτισμού, αποκατέστησαν και καθάρισαν τα 25 παρτέρια του πεζόδρομου και των μικρών κάθετων οδών Περδίκκα και Λεοννάτου, φύτεψαν δέντρα και πράσινο, αποκατέστησαν το πλακόστρωτο αντικαθιστώντας τις σπασμένες πλάκες και καθάρισαν τον δρόμο. Παράλληλα, το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού ανέδειξε τον αρχιτεκτονικό πλούτο της οδού Ιάσονος, η οποία έχει 32 κτίρια χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα, τοποθετώντας σε ορισμένα από αυτά ενημερωτικές πινακίδες με την αρχιτεκτονική και ιστορική τους αξία. Σε τουλάχιστον δέκα εξ αυτών συστεγάζονται περισσότεροι από 20 παράνομοι οίκοι ανοχής.

Η εταιρεία «Παπαστράτος», εκτός από τη δράση στην οδό Ιάσονος, χρηματοδοτεί και μελέτη για την ανάπλαση της γειτονικής οδού Κεραμεικού, η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο των εγκρίσεων από τα αρμόδια όργανα του Δήμου προκειμένου να ενταχθεί σε ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Το «παρών» έδωσε στην εκδήλωση και ο δήμαρχος Αθηναίων, κ. Γιώργος Καμίνης, ο οποίος τόνισε ότι «ο Δήμος έχει δεσμευτεί να στηρίξει οποιαδήποτε ιδιωτική πρωτοβουλία αναπτύσσεται στην περιοχή».

Οι ιδιώτες ανοίγουν έναν δρόμο. Το κράτος οφείλει να ανταποκριθεί στον ρόλο του.

Η αξία της μνήμης στη Δ.Τ.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΡΟΥΛΑ ΚΑΡΑΚΟΥΣΗ
Με ένα κλικ κάποιος μπορεί να δει on demand το βίντεο απονομής Νομπέλ στον Σεφέρη το ’63 και πολλά άλλα.
Με ένα κλικ κάποιος μπορεί να δει on demand το βίντεο απονομής Νομπέλ στον Σεφέρη το ’63 και πολλά άλλα.Σε μια περίοδο που η ΕΡΤ δεχόταν πανταχόθεν χτυπήματα, το Αρχείο της -εφαρμόζοντας μια πολιτική εξωστρέφειας- κράτησε ζωντανή την εικόνα της εταιρείας σε πολιτιστικό επίπεδο, δίνοντας τη δυνατότητα στον πολίτη, στον ιστορικό ερευνητή, αλλά και στα πανεπιστήμια και στα σχολεία να μοιραστούν τους ανεκτίμητους θησαυρούς του. Με σύνθημα «Θυμόμαστε το παρελθόν, ανακαλύπτουμε το παρόν, μοιραζόμαστε το μέλλον», το μοναδικού πλούτου οπτικοακουστικό αρχείο της... πρώην ΕΡΤ ή -αν προτιμάτε- της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, είναι από την περασμένη εβδομάδα και πάλι διαθέσιμο σε όλους, μέσα από την ιστοσελίδα www.hprt-archives.gr.

Σε εξέλιξη έκθεση αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας

 
Στο Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου πραγματοποιείται έκθεση για την αρχαία ελληνική τεχνολογία. Τα εκθέματα συνοδεύονται από πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, περιλαμβάνουν μια εξαιρετική επιλογή 350 εφευρέσεων των αρχαίων Ελλήνων, που καλύπτουν την περίοδο από το 2000 π.χ. μέχρι το τέλος της αρχαιότητας.

Οι επισκέπτες της έκθεσης θα ανακαλύψουν ότι η τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων λίγο πριν από το τέλος του αρχαίου ελληνικού κόσμου ήταν εξαιρετικά όμοια με τις απαρχές της σύγχρονης τεχνολογίας μας.

Ναζάν Ολτσέρ, διευθύντρια Μουσείου Σαμπαντζί: Η υπερηφάνεια και αξιοπρέπεια ενός λαού είναι ο πολιτισμός

ΓΕΥΜΑ ΜΕ ΤΗΝ «Κ» ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ
Ελληνες και Τούρκοι μοιάζουμε σε πολλά, έχω αδελφικούς φίλους στη χώρα σας και τους νιώθω οικογένειά μου, λέει η διευθύντρια του Μουσείου Σαμπαντζί της Κωνσταντινούπολης.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ελληνες και Τούρκοι μοιάζουμε σε πολλά, έχω αδελφικούς φίλους στη χώρα σας και τους νιώθω οικογένειά μου, λέει η διευθύντρια του Μουσείου Σαμπαντζί της Κωνσταντινούπολης.Μέρα λαμπερή, με καθαρό ουρανό και τα νερά του Βοσπόρου να αντιφεγγίζουν τις ακτίνες του ήλιου. Απέναντί μας, η ασιατική ακτή διαγράφεται με διαύγεια, καθώς κατευθυνόμαστε παραλιακά από το Πέραν, βόρεια προς το Εμιργκάν. Μέσα στα 50 λεπτά της διαδρομής, αφήνουμε πίσω μας το ανάκτορο Ντολμαμπαχτσέ, το αριστοκρατικό ξενοδοχείο Τσιραγάν, το Ρουμελί Χισάρ, λιμανάκια και πολυτελείς κατοικίες. Αλλά και ο τελικός προορισμός είναι αντάξιος της πρότερης ομορφιάς. Το Σαμπαντζί, το σπουδαιότερο ιδιωτικό μουσείο της Κωνσταντινούπολης, βρίσκεται πάνω στην ευρωπαϊκή όχθη, σε μια υπέροχη βίλα του 19ου αιώνα με καταπληκτικό κήπο.