Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

Αύξηση επισκεπτών και εισπράξεων στα μουσεία τον Οκτώβριο 2013

Παρόµοια άνοδος παρατηρείται και στους αρχαιολογικούς χώρους

Αύξηση επισκεπτών και εισπράξεων στα μουσεία τον Οκτώβριο 2013

 
Αύξηση των επισκεπτών των µουσείων σε ποσοστό 17,5%, καθώς και αύξηση των εισπράξεων κατά 28,2% σημειώθηκε τον Οκτώβριο του 2013 σε σχέση µε τον αντίστοιχο µήνα του 2012, σύμφωνα με Έρευνα Κίνησης Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων.
Παρόµοια τάση παρατηρείται και στους αρχαιολογικούς χώρους, όπου εµφανίζεται αύξηση των επισκεπτών κατά 20,5% και αύξηση των αντίστοιχων εισπράξεων σε ποσοστό 16,7% σε σχέση µε τον αντίστοιχο µήνα του 2012.

Πιο σημαντικά τα έργα που βρέθηκαν στο Σάλτσμπουργκ από αυτά του Μονάχου


Εξετάζεται εάν είχαν κλαπεί από τους ναζί
Πιο σημαντικά τα έργα που βρέθηκαν στο Σάλτσμπουργκ από αυτά του Μονάχου
Το σπίτι του συλλέκτη έργων τέχνης Κορνήλιους Γκούρλιτ στο Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας



Σάλτσμπουργκ 
Οι πίνακες που βρέθηκαν στο σπίτι του συλλέκτη έργων τέχνης Κορνήλιους Γκούρλιτ είναι πιο σημαντικά από τον «θησαυρό του Μονάχου», σύμφωνα με τον δικηγόρο του συλλέκτη.

Ανάμεσα στα έργα τέχνης βρίσκονται πίνακες του Ρενουάρ, του Μονέ και άλλων γάλλων ιμπρεσιονιστών.

Πρόκειται για πολύ σημαντικά έργα.

Συνολικά, περίπου 60 έργα τέχνης βρέθηκαν στο σπίτι του συλλέκτη στο Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας.

Ο Κορνήλιος Γκούρλιτ είναι γιος του εμπόρου έργων τέχνης που συνεργαζόταν με τους ναζί.

Ο δικηγόρος αρνείται ότι τα έργα τέχνης είναι κλεμμένα. Ωστόσο, οι αρχές εξετάζουν την πιθανότητα ο πίνακας που βρέθηκαν στο σπίτι στο Σάλτσμπουργκ να ανήκαν και αυτοί στον «θησαυρό των ναζί».

Κατολισθήσεις στην αρχαία Ολυμπία

Έντυπη Έκδοση

Εργα αντιστήριξης και ανάδειξης μνημείων στο Κρόνιο
Αποκαλύπτεται το Γυμνάσιο όπου προπονούνταν οι αθλητές προτού μπουν στο Ολυμπιακό Στάδιο
Ηαρχαία Ολυμπία, μετά τη μεγάλη πυρκαγιά του 2007, κινδυνεύει από κατολισθήσεις των πρανών του Κρόνιου Λόφου. Αυτή τη φορά και «λόγω της κλιματικής αλλαγής», όπως αναφέρθηκε προχθές στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, κατά την παρουσίαση των μελετών αντιστήριξης του αναλήμματος των Θησαυρών και του Ιερού της Δήμητρας Χαμύνης.

Το Μουσείο της Αγίας Βαρβάρας


Ηλεκτρονική Έκδοση
MuSaBa
Φύση, πολιτισμός και τουρισμός βρίσκουν την ισορροπία τους στο MuSaBa
Μουσείο, σχολείο και εξωτερικά εργαστήρια, το MuSaBa είναι ο θύλακας της πολιτιστικής κληρονομιάς της Καλαβρία.
 

  Η ιδέα για το MuSaBa προέκυψε το 1969, ως μια πρωτοβουλία των καλλιτεχνών Nik Spatari και Hiske Maas, ιδρυτές της Santa Barbara Art Foundation, που για χρόνια έχει προωθήσει μια σειρά από έργα με σκοπό την ολοκλήρωση αυτού του μουσείου, που είναι πλέον ανοιχτό για το κοινό.

Βρήκε τη χαμένη τοιχογραφία του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Έντυπη Έκδοση
Ο μελετητής έργων τέχνης Μαουρίτσιο Σερατσίνι
«Αίθουσα των 500» στο Παλάτσο Βέκιο της Φλωρεντίας Μονάχα δύο λέξεις: «Ψάξε βρες»! Είναι ίσως οι λέξεις που οδηγούν στο κλειδί του μυστηρίου για τη χαμένη «Μάχη του Ανγκιάρι», την τοιχογραφία του Λεονάρντο ντα Βίντσι; Είναι γραμμένες ψηλά, πάνω σε μια άλλη τοιχογραφία που απεικονίζει τη «Μάχη του Μαρτσιάνο», του διάσημου κατά το 15ο αιώνα ζωγράφου και αρχιτέκτονα Τζόρτζιο Βαζάρι. Μήπως η μια μάχη καλύπτει την άλλη σ' έναν από τους τοίχους της περίφημης «Αίθουσας των 500» στο Παλάτσο Βέκιο της Φλωρεντίας;

Μνήμη, φαντασία, δημιουργικότητα

Έντυπη Έκδοση

Πειραγμένες φωτογραφίες του Γερμανού πορτρετίστα Αουγκούστ Σάντερ από τον Αμερικανό Μάικλ Σομόροφ στο Μουσείο Μπενάκη
Ζαχαροπλάστης 2007 «Ενα σχόλιο πάνω στη θνητότητα», όπως το χαρακτήρισε ο ίδιος, κάνει ο Αμερικανός φωτογράφος Μάικλ Σομόροφ, επεξεργαζόμενος τις φωτογραφίες του Αουγκούστ Σάντερ, του σημαντικότερου ίσως Γερμανού πορτρετίστα των αρχών του 20ού αιώνα.
Ζαχαροπλάστης 2007 Ενα σχόλιο που το κοινό απολαμβάνει από χθες στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς.
Με τίτλο «Εν απουσία θέματος» ο Σομόροφ, χρησιμοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες, σβήνει τον άνθρωπο από τις φωτογραφίες του Σάντερ, αφήνοντας σκέτο το φόντο. Επιπλέον στο κενό που μένει το φόντο αναπλάθεται. Εν ολίγοις ο χώρος παραμένει αναλλοίωτος, είναι ο θνητός άνθρωπος που νομοτελειακά φεύγει.

Ο άνθρωπος που κυνηγάει τον χαμένο Ντα Βίντσι


Ο Μαουρίτσιο Σερατσίνι θα μιλήσει στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»

http://www.athensvoice.gr/article/city-news-voices/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%BE%CE%B7/%CE%BF-%CE%AC%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%89%CF%80%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%85%CE%BD%CE%B7%CE%B3%CE%AC%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%87%CE%B1%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CE%BD%CF%84%CE%B1-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CF%83%CE%B9
n
Είναι από τους λίγους ανθρώπους που μπορούν να υπερηφανευτούν ότι αφιέρωσαν ολόκληρη τη ζωή τους σε έναν «ιερό» σκοπό. Ο Μαουρίτσιο Σερατσίνι εγκατέλειψε την προοπτική μιας καριέρας στη γενετική μηχανική και προτίμησε, αντ’ αυτού, να θέσει εαυτόν στο κυνήγι ενός χαμένου πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, του θρυλικού «Η Μάχη του Ανγκιάρι».
Μονομανία ή αφοπλιστική αποφασιστικότητα; Εδώ και περίπου 35 χρόνια, από το 1977, ο Σερατσίνι αναζητά τον χαμένο πίνακα, από τότε δηλαδή που ίδρυσε την πρώτη εταιρεία αξιολόγησης έργων τέχνης στην Ιταλία (συγκεκριμένα στη Φλωρεντία), εφαρμόζοντας τις γνώσεις που αποκόμισε από τις σπουδές του στον χώρο της ιατρικής τεχνολογίας για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου καταστροφής των έργων κατά την ανάλυσή τους. Μέσα σε όλες αυτές τις τρεισίμισι δεκαετίες, ο Σερατσίνι καθιερώθηκε ως ο μεγαλύτερος εν ζωή ειδήμων στη ζωή και το έργο του ντα Βίντσι, γνωμάτευσε για την αποκατάσταση του πίνακά του «Η Προσκύνηση των Μάγων», μέχρι που απαθανατίστηκε και στην ποπ κουλτούρα μέσω των βιβλίων του Νταν Μπράουν που δηλώνει φαν του έργου του.

Φροντίδα για την Ολυμπία

13/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ http://www.efsyn.gr/?p=174224
Μέτρα αντιστήριξης στον Κρόνιο λόφο και στο Ιερό της Δήμητρας Χαμύνης
Με ένα μεγάλο τεχνικό έργο θα υποστηριχτούν προληπτικά τα δύο μνημεία, που κινδυνεύουν λόγω των κλιματικών και γεωλογικών φαινομένων στην περιοχή

ΜΕΓΑΛΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΑΝΤΙΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ Προληπτικά έργα αντιστήριξης των πρανών του αναλήμματος των Θησαυρών του Κρόνιου λόφου και του Ιερού της Δήμητρας Χαμύνης θα γίνουν στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας και με την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Η υλοποίηση του μεγάλου τεχνικού έργου θα ξεκινήσει άμεσα και κρίθηκε αναγκαία, καθώς τα δύο μνημεία κινδυνεύουν λόγων των κλιματικών και των γεωλογικών φαινομένων στην περιοχή.

Η βρετανική ποπ αρτ στο μουσείο

13/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ http://www.efsyn.gr/?p=174226
Αναδρομική του Ρίτσαρντ Χάμιλτον στην Tate Modern
  
"Shock and Awe"Ο Ρίτσαρντ Χάμιλτον πέθανε την ίδια χρονιά (2011) με τον Λούσιαν Φρόιντ. Hταν 89 χρόνων. Η βρετανική τέχνη έχασε μαζί δύο μεγάλους εκπροσώπους της. Κι ενώ κάποιοι ιερόσυλοι υποστηρίζουν ότι σήμερα ο Φρόιντ φαίνεται ξεπερασμένος, ο Χάμιλτον περνάει μέρες δόξας και το έργο του επανεκτιμάται, όχι μόνο ως σύμπτωμα μιας εποχής. Διότι δεν είναι άλλος από τον πατέρα της βρετανικής pop art, που ποτέ δεν έπαψε να πειραματίζεται στη διάρκεια μιας καριέρας 60 χρόνων. Ηταν ο πρώτος Βρετανός που αγκάλιασε την εννοιολογική τέχνη και την ψηφιακή τεχνολογία, αυτός που άνοιξε τον δρόμο για τους Young British Artists τρεις δεκαετίες αργότερα.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η Tate Modern αποφάσισε για πρώτη φορά να τον τιμήσει με μια ρετροσπεκτίβα, που εγκαινιάζεται σήμερα, ενώ το ενδιαφέρον κοινού και μίντια είναι μεγάλο. Φιλοξενεί μεγάλο εύρος έργων του, από τις πρώιμες απόπειρές του στο ντιζάιν (δεκαετία του ’50) μέχρι τους πίνακες της τελευταίας χρονιάς της ζωής του. Οι επιμελητές αποφάσισαν να εξερευνήσουν κάθε πτυχή του: το ντιζάιν, τη ζωγραφική, τη φωτογραφία, την τηλεόραση, την πολιτική καθώς και τις επιρροές και συνεργασίες του με άλλους καλλιτέχνες (από τον Φρα Αντζέλικο και τον Μαρσέλ Ντισάν μέχρι τον Ντίτερ Ροτ).

Τα παραμύθια θέλουν χέρια, πρόσωπο, φωνή

13/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ http://www.efsyn.gr/?p=174225
Το νέο ντοκιμαντέρ του Βασίλη Λουλέ στο Ιδρυμα Κακογιάννης

Στην ταινία με τίτλο «Πέρασα κι εγώ από κει κι είχα παπούτσια από χαρτί/ Παραμύθια για πάντα» ο σκηνοθέτης κατέγραψε 16 ηλικιωμένους παραμυθάδες στα χωριά των Τρικάλων. Δεν του αρκούσε να διασώσει μια παράδοση. Κυρίως ήθελε να καταγράψει τη δική τους εικόνα και έκφραση και, μάλιστα, σε τοπία και χώρους που κάποτε έσφυζαν από ζωή και μόχθο

Της Βασιλικής Τζεβελέκου

ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΥΛΕΣ«Πέρασα κι εγώ από κει κι είχα παπούτσια από χαρτί. Από πάνω κόκκινα κι από κάτω κόσκινα»… Κάπως έτσι άρχιζαν και τέλειωναν τις αφηγήσεις τους οι παραμυθάδες στα χωριά των Τρικάλων. Την προφορική παράδοση με την ιδιαίτερη ντοπιολαλιά, τους θρύλους και τις παραδόσεις της περιοχής καταγράφει στο καινούργιο ντοκιμαντέρ του ο Βασίλης Λουλές. «Γεννήθηκα και μεγάλωσα με την αγάπη των παραμυθιών. Παραμύθια η μάνα μου στο σπίτι, παραμύθια ο παππούς, η γιαγιά, οι θείες και οι θείοι μου στο άλλο χωριό, παραμύθια παντού», θυμάται ο σκηνοθέτης που γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Τρίκαλα.

Η Γιαννούλα αφηγείται το δικό της παραμύθιΕτσι, το περασμένο καλοκαίρι με την κάμερα στο χέρι και τους συνεργάτες του βρέθηκαν στα χωριά των Τρικάλων με σκοπό να καταγράψουν αφηγήσεις ηλικιωμένων, να σώσουν τη λαϊκή παράδοση, αλλά και να καταγράψουν το αποτύπωμα του κάθε αφηγητή που έχει τη δική του στόφα, τη δική του έμπνευση κι εκφραστική δύναμη. Το ντοκιμαντέρ «Πέρασα κι εγώ από κει κι είχα παπούτσια από χαρτί/ Παραμύθια για πάντα» προβάλλεται για πρώτη φορά στην Αθήνα από αύριο κι έως την Κυριακή στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Την αυριανή προβολή θα προλογίσει η παραμυθού Σάσα Βούλγαρη, ενώ μετά την ολοκλήρωση του ντοκιμαντέρ θα συζητήσει μαζί με τον σκηνοθέτη και τους θεατές.