Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Πρόσληψη αρχαιοφυλάκων ζητά η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας-Θράκης



Επιστολή διαμαρτυρίας στον υπουργό Πολιτισμού για τη μη έγκριση της

Πρόσληψη αρχαιοφυλάκων ζητά η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας-Θράκης

Καβάλα 
Επιστολή διαμαρτυρίας στον υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο για τη μη έγκριση πρόσληψης εποχιακού προσωπικού για τη λειτουργία των αρχαιολογικών χώρων, μουσείων και μνημείων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε συνεχές ωράριο (08:00-20:00), κατά τους θερινούς μήνες, απέστειλε ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού-Τουρισμού της Περιφέρειας Γιώργος Γερομάρκος.

Ευρωβουλή: «Να μη λειτουργήσει η Αγία Σοφία Τραπεζούντας ως τζαμί»

Αίτημα της Ολομέλειες ο ναός να παραμείνει ως μουσείο

Ευρωβουλή: «Να μη λειτουργήσει η Αγία Σοφία Τραπεζούντας ως τζαμί»

Υπερψηφίστηκε την Τετάρτη στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τροπολογία, με την οποία Ανώτατο Δικαστήριο της Τουρκίας καλείται να ανακαλέσει απόφασή του για λειτουργία του ιστορικού ναού της Αγίας Σοφίας στην Τραπεζούντα, ως τζαμί. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε να ασκήσει πιέσεις για την άμεση επαναλειτουργία της Αγίας Σοφίας ως Μουσείο.
Την τροπολογία κατέθεσε ο ευρωβουλευτής, επικεφαλής του κόμματος Έλληνες Ευρωπαίοι Πολίτες, Γ. Χατζημαρκάκης.
Η τροπολογία εγκρίθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης προόδου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Τουρκία. Αποτελεί την ακροτελεύτια αναφορά στο άρθρο 24, το οποίο αναφέρεται στον τομέα της ελευθερίας της σκέψης, της συνείδησης και της θρησκείας στην Τουρκία.

Για παράνομη κατοχή 230 αρχαίων αντικειμένων συνελήφθη 54χρονος

Νεολιθικά και υστεροβυζαντινά κεραμικά και προϊστορικά λίθινα είχε η «συλλογή»

Για παράνομη κατοχή 230 αρχαίων αντικειμένων συνελήφθη 54χρονος
 
 
Στη σύλληψη ενός 54χρονου προχώρησαν οι αστυνομικές αρχές στην Αλεξανδρούπολη, καθώς διαπιστώθηκε πως έκρυβε μέσα σε αποθήκη 230 αρχαία αντικείμενα, τα οποία εμπίπτουν στις διατάξεις της νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γενεί της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Πρόκειται για έργα κεραμικής, χρονολογούμενα από τη νεολιθική μέχρι την υστεροβυζαντινή περίοδο και λίθινα αντικείμενα προϊστορικών χρόνων.

Τα αντικείμενα κατασχέθηκαν και μεταφέρθηκαν στην ΙΘ' Εφορία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.

Η Κρήτη χορεύει την Ανοιξη


Παράσταση με κρητικούς χορούς, ποίηση, τραγούδι, διηγήσεις και προβολές
Η Κρήτη χορεύει την Ανοιξη

 
Οι χορευτές κρητικών χορών Γιάννης και Γιώργος Μεγαλακάκης, η τραγουδοποιός Μαρία Αναματερού, ο λυράρης Γιώργος Κοντογιάννης και ο μουσικός Δημήτρης Βαρελόπουλος συμπράττουν για πρώτη φορά για μία παράσταση αφιερωμένη στην άνοιξη. Κρητικοί χοροί, ποίηση, τραγούδι, διηγήσεις και χρώματα μέσα από προβολές σμίγουν και εναλλάσσονται.

Η Ομάδα Έκφρασης Κρητικών Χορών Γιάννη και Γιώργου Μεγαλακάκη θα παρουσιάσει χορούς από ολόκληρη την Κρήτη δίνοντας έμφαση στον αυτοσχεδιασμό. Για την Ομάδα οι γιορτές τις άνοιξης στην Κρήτη αλλά και σε όλη την Ελλάδα είναι γιορτές χαράς, ανανέωσης με κίνηση, με χορό, με τραγούδια.

Εκδηλώσεις ιδιωτών επέτρεψε το ΚΑΣ σε Καλλιμάρμαρο και Στοά Αττάλου

Προβληματισμούς προκαλεί η παραχώρηση των μνημείων

Εκδηλώσεις ιδιωτών επέτρεψε το ΚΑΣ σε Καλλιμάρμαρο και Στοά Αττάλου

«Ναι» κατά πλειοψηφία είπε το ΚΑΣ στην παραχώρηση του Παναθηναϊκού Σταδίου αλλά και της Στοάς Αττάλου σε ιδιωτικές εταιρείες για την διοργάνωση εκδηλώσεων. Στη συνεδρίαση, ωστόσο, επικράτησε έντονος προβληματισμός για το εάν είναι ηθικά σωστό να στρώνονται τραπεζοκαθίσματα εντός μνημείων, όπως τα παραπάνω, ή υπάρχει μια κόκκινη γραμμή που δεν πρέπει να ξεπεραστεί;

Τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου κλήθηκαν να γνωμοδοτήσουν ως προς την παραχώρηση χρήσης του Παναθηναϊκού Σταδίου και της Στοάς του Αττάλου, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις στο πλαίσιο δράσεων ξένης επενδυτικής εταιρίας.

Η Ευρώπη της Ελλάδας» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης


Από τις 10 Απριλίου 2014 ως τις 19 Απριλίου 2015
«Η Ευρώπη της Ελλάδας» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
 
 
Οι αρχαίες ελληνικές αποικίες στην Ευρώπη θα βρεθούν στο επίκεντρο της περιοδικής έκθεσης «Η Ευρώπη της Ελλάδας. Αποικίες και νομίσματα από τη συλλογή της Alpha Bank» που θα ξεκινήσει στις 10 Απριλίου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και θα διαρκέσει ώς τις 19 Απριλίου 2015.
Πρόκειται για την κύρια δράση του Μουσείου στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με στόχο την παρουσίαση του φαινομένου του ελληνικού αποικισμού. Βασικός κορμός της έκθεσης -που πήρε το «πράσινο φως» από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Μουσείο- θα είναι νομίσματα από τη συλλογή της Alpha Bank, η οποία θα καλύψει το κόστος της διοργάνωσης και του επιστημονικού καταλόγου που θα εκδοθεί.

Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Ιδιωτικοποιούνται τα Προσφυγικά

http://www.thepressproject.gr/article/57910/Idiotikopoiountai-ta-Prosfugika
Ακόμη 167 ακίνητα του Δημοσίου μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Μεταξύ αυτών τα προσφυγικά της Αλεξάνδρας, ο Σχοινιάς, ολυμπιακά ακίνητα, παραλίες και οικόπεδα-φιλέτα
Η μεταβίβαση, κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή των συγκεκριμένων ακινήτων, έγινε με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, ενώ, παράλληλα, μεταφέρεται στο ΤΑΙΠΕΔ και το δικαίωμα παραχώρησης του Κωπηλατοδρομίου στον Σχοινιά.

Αρχαιολογικοί θησαυροί στη Μακεδονία

Ανακοίνωση στο Αρχαιολογικό Συνέδριο για τις ανασκαφές του 2013 στη Β. Ελλάδα

Τον Ιούλιο του 2013 η ομάδα της πανεπιστημιακής ανασκαφής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης έκλεισε 20 χρόνια συνεχούς παρουσίας στο Καραμπουρνάκι. Τα αρχαιολογικά δεδομένα και το υλικό που προέκυψαν κατά την πορεία των εργασιών στον αρχαίο οικισμό αποδείχθηκαν αντιστρόφως ανάλογα προς την περιορισμένη έκταση των ανασκαφών.

Σύμφωνα με τους Μιχάλη Τιβέριο, Καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας Α.Π.Θ, Ελένη Μανακίδου, Αν. Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας Α.Π.Θ. και Δέσποινα Τσιαφάκη, Ερευνήτρια Β΄ «Αθηνά», πέρσι συντηρήθηκε και μελετήθηκε η κεραμική από τις ημιυπόγειες κατασκευές (υπόσκαπτα) μίας παλιότερης τομής, η οποία παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία και στο σύνολό της χρονολογείται στην αρχαϊκή περίοδο (β΄ μισό του 7ου και α΄ μισό του 6ου αιώνα π.Χ.).

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Αγωνία για το Σικελικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών,

Βιντσέντζο Ρότολο

Οι Ευρωπαίοι του Βορρά δεν καταλαβαίνουν τους Μεσογειακούς

Ο σπουδαίος Ιταλός νεοελληνιστής και μεταφραστής κορυφαίων ποιητών μας αγωνιά για το Σικελικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών, που κινδυνεύει να κλείσει χάνοντας τους πόρους του από Ιταλία, Ελλάδα και Κύπρο. Και συγχρόνως, ονειρεύεται μια Ευρώπη που να μην πιστεύει στον θεό του χρήματος και να νοιάζεται για τις χώρες.
Της Παρής Σπίνου  https://www.efsyn.gr/?p=180727

ΒΙΝΤΣΕΝΤΖΟ ΡΟΤΟΛΟΠάνω από 60 χρόνια έχουν περάσει από τότε που ο σπουδαίος ελληνιστής Βιντσέντζο Ρότολο, πρόεδρος σήμερα του Σικελικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών, πάτησε πρώτη φορά το πόδι του στην Ελλάδα. Σπούδασε ελληνική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, ενώ στη συνέχεια δίδαξε για μια δεκαετία στο Ιταλικό Ινστιτούτο και είχε την τύχη να γνωρίσει από κοντά -αλλά και να μεταφράσει- τους μεγάλους ποιητές μας Γιώργο Σεφέρη, Οδυσσέα Ελύτη, Γιάννη Ρίτσο, Νικηφόρο Βρεττάκο, ενώ επίσης παντρεύτηκε Ελληνίδα. «Προοριζόμουν για κλασικός φιλόλογος, αρχικά τα νεοελληνικά τα θεωρούσα περιθωριακά, όμως έγινα νεοελληνιστής. Η τριβή με τον κόσμο, η γλώσσα, η λογοτεχνία, η επαφή με τους ποιητές μου άνοιξαν νέους ορίζοντες», μας λέει στη συνάντηση που είχαμε με την ευκαιρία του συμποσίου «Ο συγγραφέας σε περιβάλλον κρίσης», που οργάνωσε στο Megaron Plus η Εταιρεία Συγγραφέων.

Για τη διάσωση της Δημοτικής Αγοράς Χαλκίδας

https://www.efsyn.gr/?p=180788

Η διάσωση αλλά και ανάδειξη της Δημοτικής Αγοράς Χαλκίδας είναι το βασικό αίτημα της κινητοποίησης που οργανώνει η Πρωτοβουλία Ομάδας Πολιτών και πραγματοποιείται απόψε στις 7.30 μ.μ. στο θέατρο Παπαδημητρίου.

Σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της πόλης, η Δημοτική Αγορά είναι ένα συγκρότημα χαμηλών κτιρίων σε σχήμα «Π» στην «καρδιά» της πόλης, με πρόσοψη επί της λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου. Το πρώτο τμήμα κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και είναι πέτρινο. Το νεότερο προστέθηκε το 1932 και βασίστηκε στα σχέδια του σημαντικού αρχιτέκτονα Σόλωνα Κυδωνιάτη, που πέτυχε να δώσει ενιαίο χαρακτήρα στο συγκρότημα με στοιχεία του μοντέρνου κινήματος.