Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Η διάδοχος του Ανδρόνικου και οι νέοι θησαυροί της Βεργίνας

 
   

 
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΤΤΑΡΙΔΗ

Στα χνάρια της μεγάλης πολιτισμικής άνθησης που σημειώθηκε στη μακεδονική γη στους χρόνους της κλασικής αρχαιότητας βαδίζει η νέα «επική αποκάλυψη» των πέντε βασιλικών τάφων στη Βεργίνα.

Η Αγγελική Κοτταρίδη με τον αείμνηστο δάσκαλο Μανόλη Ανδρόνικο στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας.
Η Αγγελική Κοτταρίδη με τον αείμνηστο δάσκαλο Μανόλη Ανδρόνικο στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας.
Η επίμονη σκαπάνη της αρχαιολόγου Αγγελικής Κοτταρίδη, που χρόνια τώρα δουλεύει στη «Μακεδονίδα γη» του Ηροδότου και στους πρόποδες των Πιερίων όπου βρίσκονται οι Αιγές, η πρώτη πόλη των Μακεδόνων, φέρνει πιο κοντά στο φως τη ζωή των ένδοξων βασιλέων. Τους πέντε νέους βασιλικούς τάφους με την πλούσια διακόσμηση και τα μοναδικά κτερίσματα ανακάλυψε στη βασιλική νεκρόπολη των Αιγών η λάτρις της Ιστορίας αλλά και συνεχίστρια του Μανόλη Ανδρόνικου, Αγγελική Κοτταρίδη.

«Nautilus: Navigating Greece».


ΑΤΖΕΝΤΑ

 

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΤΟΥΠΑΚΗ 
http://www.kathimerini.gr/757948/article/politismos/atzenta/maties-ston-kosmo
ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
ΕΚΘΕΣΗ
Bozar
www.bozar.be


«Nautilus: Navigating Greece». Διοργανωμένη με την ευκαιρία της ανάληψης της ευρωπαϊκής προεδρίας από την Ελλάδα, η έκθεση «Ναυτίλος: Ταξιδεύοντας την Ελλάδα» εστιάζει στη στενή σχέση των Ελλήνων με τη θάλασσα της Μεσογείου διαμέσου των αιώνων. Σε ένα υποβλητικό σκηνικό, εκτίθενται περίπου εκατό αρχαία έργα (αγγεία, τοιχογραφίες, ορειχάλκινα και μαρμάρινα γλυπτά, κυκλαδικά ειδώλια, νομίσματα και σφραγιδόλιθοι, κοσμήματα, επιγραφικά μνημεία και ανάγλυφα), τα οποία ιχνηλατούν την ελληνική ιστορία και τον πολιτισμό από την αρχαϊκή εποχή ώς τα ελληνιστικά χρόνια, με αναφορές σε θέματα όπως η σχέση με τη φύση, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, οι κοινωνικές δομές και οι μετακινήσεις όλων των ειδών (περιήγηση, μετανάστευση, εμπόριο).

Θεσσαλονίκη: Εκδηλώσεις στη μνήμη θυμάτων του Ολοκαυτώματος



Λευκά γαρύφαλλα και πορεία προς τον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό
Θεσσαλονίκη: Εκδηλώσεις στη μνήμη θυμάτων του Ολοκαυτώματος
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=577481
Θεσσαλονίκη 
Λευκά γαρύφαλλα στη μνήμη των θυμάτων του Ολοκαυτώματος «φύτρωσαν» στις ράγες του Παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Θεσσαλονίκης, αφετηρία των θανάσιμων εκτοπίσεων των εβραίων της πόλης και κατάληξη της σημερινής πορείας μνήμης για όσους πλήρωσαν με αίμα τη ναζιστική θηριωδία.

Ξεκινώντας από την πλατεία Ελευθερίας, από όπου άρχισαν τα ανθεβραϊκά μέτρα τον Ιούλιο του 1942, και βαδίζοντας στην ίδια διαδρομή που αναγκάστηκαν να ακολουθήσουν πριν από ακριβώς 71 χρόνια (και μία μέρα) πάνω από 2.500 Θεσσαλονικείς εβραίοι προτού τούς στοιβάξουν στο πρώτο τρένο του θανάτου για το Άουσβιτς, όσοι επέστρεψαν, οι απόγονοί τους, αλλά και άνθρωποι με διαφορετική καταγωγή και θρήσκευμα έδωσαν το «παρών» στο προσκλητήριο της Ισραηλιτικής Κοινότητας, του Δήμου Θεσσαλονίκης και του ΑΠΘ.

Διευρύνεται το ωράριο των μουσείων από τον Απρίλιο


 
Διευρύνεται το ωράριο των μουσείων από τον Απρίλιο
Σύσκεψη με τους διευθυντές των Μουσείων και αρχαιολογικών χώρων που αναβαθμίζονται εν όψει της νέας τουριστικής περιόδου, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, υπό τον υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού,                           κ. Παναγιωτόπουλο.
«Όλα δείχνουν ότι ο τουρισμός φέτος θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο. Θέλουμε η συμμετοχή του πολιτισμού στην τουριστική εκτίναξη της χώρας να είναι όλο και πιο σημαντική. Η επέκταση του ωραρίου και η αναβάθμιση των 33 μνημείων και αρχαιολογικών χώρων που καλύπτουν το 95% της επισκεψιμότητας είναι ένα σχέδιο εθνικό. Και η δική σας συμβολή σε αυτό είναι καθοριστική».

Θεσσαλονίκη: “Μνήμες Κατοχής” στο Εβραϊκό Μουσείο


ΑΠΕ-ΜΠΕ
 
"Η μνήμη, όπου και να την αγγίξεις, πονεί" έγραφε ο Γιώργος Σεφέρης. Ιδιαίτερα δε, όταν η μνήμη είναι "δεμένη" με μαύρες σελίδες της Ιστορίας, ο πόνος γίνεται κραυγή και ξεπηδά από τα σωθικά για να βροντοφωνάξει "ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ".
Στις "Μνήμες Κατοχής" που ξεδιπλώνονται από αύριο και για τρεις εβδομάδες στο Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, μια σειρά τεκμηρίων με πυρήνα τη συλλογή του Μάνου Μαλαμίδη ανασύρει από τη λήθη πτυχές -ακόμη και άγνωστες- της καθημερινότητας μιας δύσκολης εποχής.

Ανησυχία για το μέλλον του ΟΜΜΑ


ΑΠΕ-ΜΠΕ

 Να διασφαλιστεί το μέλλον του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (ΟΜΜΑ) ζητάει με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων.
«Παρά τις ποικίλες τοποθετήσεις, κοινή παραδοχή όλων παραμένει ότι η ύπαρξη και λειτουργία του συγκεκριμένου Οργανισμού προάγει και ενισχύει την εικόνα της Αθήνας σε διεθνές επίπεδο» σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.
Αναφέρεται ακόμη από τον Σύνδεσμο ότι οι χώροι τού Μεγάρου έχουν ήδη επιλεγεί για διοργανώσεις διεθνών/ πανευρωπαϊκών και εθνικών συνεδρίων έως και το 2018, «με αποτέλεσμα οποιοδήποτε σενάριο διακοπής λειτουργίας του να εκθέτει ανεπανόρθωτα όχι μόνο τους εμπλεκόμενους επαγγελματίες της συνεδριακής αγοράς, αλλά και την Ελλάδα σε παγκόσμιο επίπεδο ως έναν μη αξιόπιστο και ικανό συνεδριακό προορισμό».

Saving Cultural Heritage, One Tweet at a Time



Example of a tweetPublish, publish, publish. If I have ever heard a mantra for academic archaeologists, it is this. Repeated over and over again to every aspiring undergraduate, graduate, and doctoral candidate, this phrase is the driving force in this field. But for whom are we publishing? More often than not, papers are geared towards other academics, which is a necessary and critical practice to advance research and gain awareness. However, when it concerns looting, smuggling, and trading illicit antiquities, there is an audience that needs even more attention — the general public.
Archaeologists are in a unique position to inform the public of issues regarding looting because many have firsthand experience with it. In the recent article “Archaeological Site Looting in “Glocal” Perspective: Nature, Scope, and Frequency,” Blythe Bowman Proulx surveyed 3,009 archaeologists and found that 78.5% encountered “looting or evidence of looting while participating in fieldwork of any kind.” Of those archaeologists, 24.1% had encountered “looters on-site and looting activity in progress” (Proulx 2013:119).

Protecting the Cultural Heritage of Countries Around the World


Posted by Evan M. Ryan
February 20, 2014
Special Coordinator for Iraqi Cultural Heritage John Russell Inspects Ancient Brickwork at the Site of Ancient Babylon in Southern Iraq
The events recounted in the new movie The Monuments Men are unfolding every day around the world. It’s a little less dramatic, but the work by the State Department to preserve, protect, and recover works of art is as vital today as it was in World War II.
Today’s villains are more likely to be transnational organized crime syndicates that traffic in antiquities that fetch big dollars on the black market. But threats also come from conflicts and natural disasters.
So the Department has a team of experts whose sole job is to care for and protect the cultural heritage of countries around the world. The art historians, archaeologists, and architectural historians of the Cultural Heritage Center, part of the State Department's Bureau of Educational and Cultural Affairs, don’t carry guns, but these new soldiers of diplomacy work on the frontlines to restore a country’s archaeological wealth. They provide expert guidance in protecting and restoring sites and work with international law enforcement to prevent looted items from entering the United States.

Sea level rise threatens our cultural heritage too

 

When it comes to our rising seas, we often think of the impending loss of the spaces in which we live our lives. Beachside cities and towns are poised to lose in a big way as their streets and highways give way to beaches and waterways. We also think of the lost space for wildlife. As the amount of dry land decreases, humans will increasingly compete with animals for the use of that space, even more than we already do. But it isn’t just our infrastructure that will be flooded. Our cultural heritage may wash away along with it.
Researchers Ben Marzeion and Anders Levermann wondered what rising sea levels would mean for the 720 places that UNESCO has identified as world cultural heritage sites. They point out that most socioeconomic projections related to sea level rise are limited to the next hundred years, which is about as far as we can reasonably plan. “[But] cultural heritage,” they write, “needs to be considered on a longer time scale when informing societal decisions.”

‘Stop the destruction’, UN officials urge in plea to save Syria’s cultural heritage

http://www.un.org/apps/news/story.asp/story.asp?NewsID=47340&Cr=Syria&Cr1#.UyVew857S8A

Three UNESCO World Heritage Sites in Syria are being used for military purpose and this raises the risk of imminent and irreversible destruction. Photo: UNESCO, UNESCO/Ron Van Oers
12 March 2014 – The rampant destruction of Syria’s cultural heritage – including ancient cities, houses and temples – is deepening hatred in the war-torn country and must stop, United Nations and Arab League officials warned today, stressing that the protection of Syria’s ancient history is inseparable from the protection of its people.
“Destroying the inheritance of the past robs future generations of a powerful legacy, deepens hatred and despair and undermines all attempts to foster reconciliation,” said Secretary-General Ban Ki-moon, UN Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) Director General, Irina Bokova, and UN and League of Arab States Joint Special Representative for Syria, Lakhdar Brahimi.