Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Τόπος διακοπών το ανάκτορο των Αψβούργων


REUTERS
Υπνοδωμάτιο του διαμερίσματος των στενών συγγενών του αυτοκράτορα Φραγκίσκου-Ιωσήφ, που θα διατίθεται σε πελάτες για βραδιές μπαρόκ πολυτέλειας.
Υπνοδωμάτιο του διαμερίσματος των στενών συγγενών του αυτοκράτορα Φραγκίσκου-Ιωσήφ, που θα διατίθεται σε πελάτες για βραδιές μπαρόκ πολυτέλειας.ΒΙΕΝΝΗ. Τις πύλες του σε επισκέπτες που επιθυμούν να περάσουν μία νύχτα σε ανάκτορο των Αψβούργων, θα ανοίξει το ανάκτορο του Σένμπρουν της Βιέννης.

Τα πρώην θερινά ανάκτορα των αυτοκρατόρων της Αυστροουγγαρίας, κατοικία του Φραγκίσκου-Ιωσήφ και της αυτοκράτειρας Σίσι, θα προσφέρουν έτσι ένα από τα διαμερίσματα των επισκεπτών σε τουρίστες, έναντι 700 ευρώ τη βραδιά. Το διαμέρισμα των δύο υπνοδωματίων διαθέτει κουζίνα και τραπεζαρία, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα άτομα.

Εδώ γεννήθηκε το Internet


Στις 12 Μαρτίου ο Παγκόσμιος Ιστός γιόρτασε τα 25α γενέθλιά του, η επέτειος αυτή δεν θα ήταν όμως δυνατή αν δύο δεκαετίες νωρίτερα δεν είχε προηγηθεί το ARPANET, το πρώτο δίκτυο μεταγωγής δεδομένων σε «πακέτα». Το πρώτο διαδικτυακό μήνυμα του ARPANET εστάλη το 1969 από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Λος Αντζελες (UCLA). Αν και η πρώτη απόπειρα ήταν μάλλον «λειψή» (το σύστημα πρόλαβε να στείλει μόλις δύο γράμματα και μετά «κράσαρε»), σύντομα τα δεδομένα άρχισαν να «τρέχουν», ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία των επικοινωνιών. Σήμερα, η αίθουσα από όπου έγινε η ιστορική αποστολή έχει μετατραπεί σε μουσείο, προσφέροντας στο κοινό την ευκαιρία να δει το «δωμάτιο όπου γεννήθηκε το Internet».

Η αίθουσα 3420

Απ' έξω η αίθουσα 3420 στο κτίριο Boelter Hall του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Λος Αντζελες δεν «τραβάει» καθόλου το μάτι: μέσα από το τζάμι της καθ' όλα συνηθισμένης πόρτας φαίνεται ένα «αρχαίο» μηχάνημα που μοιάζει με μεγάλη γραφομηχανή και κάτι που μοιάζει με μεταλλικό ντουλάπι από όπου προεξέχουν ηλεκτρονικά εξαρτήματα και καλώδια. Κι όμως, αυτές οι «παλιατζούρες», οι οποίες 45 χρόνια πριν αποτελούσαν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ήταν εκείνες που οδήγησαν στο σημερινό θαύμα του Internet.

Λευκάδιος Χερν: Ένας σκιώδης Έλληνας στο Beton7

e-go.gr /  
16:03 11/3
Το Beton7 παρουσιάζει από τις 27.03 έως τις 16.04.2014 ένα αφιέρωμα στο ΛΕΥΚΑΔΙΟ ΧΕΡΝ (1850-1904) σε επιμέλεια Δημοσθένη Αγραφιώτη και υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα.
 
Λευκάδιος Χερν: Ένας σκιώδης Έλληνας στο Beton7
Ο ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ (1850-1904) ήταν συγγραφέας, μεταφραστής και εκπαιδευτικός. Από το τέλος του 19ου αιώνα, τα βιβλία του, με μια εξωτική και ρομαντική ματιά για τους Ιάπωνες, τα έθιμα και τις λαϊκές παραδόσεις τους, ήταν ευρέως γνωστά και επηρέασαν την Δυτική γνώμη για την Ιαπωνία.


Ο Χερν γεννήθηκε στη Λευκάδα, από Ελληνίδα μητέρα και Αγγλο-Ιρλανδό πατέρα, ιατρό-ταγματάρχη του Βρετανικού Στρατού. Μεγάλωσε στο Δουβλίνο. Αργότερα μετακόμισε στο Οχάιο όπου και ασχολήθηκε με την δημοσιογραφία. Το 1889 αποφάσισε να πάει στην Ιαπωνία και κατά την άφιξη του στο Τόκιο το 1890 δέχθηκε βοήθεια και υποστήριξη από τον Basil Hall Chamberlain. Ενώ δούλευε σε ένα κυβερνητικό κολέγιο, ο Χερν ολοκλήρωσε το βιβλίο του "Glimpses of an Unfamiliar Japan" (1894).

Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Το Θεατρικό Μουσείο γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου


Δημόσιος διάλογος την Πέμπτη 27 Μαρτίου στις 13.00
Το Θεατρικό Μουσείο γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

 
 
Με τον δικό τους τρόπο θα γιορτάσουν την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου, την Πέμπτη 27 Μαρτίου, οι εργαζόμενοι του Θεατρικού Μουσείου. Το Διοικητικό Συμβούλιο και το προσωπικό του Κέντρου Μελέτης και Έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου - Θεατρικό Μουσείο ανοίγουν δημόσιο διάλογο.

Στόχος τους να χτυπήσουν για άλλη μια φορά το καμπανάκι για το παρόν και το μέλλον «της μοναδικής κιβωτού διάσωσης της ιστορίας του ελληνικού θεάτρου δύο αιώνων». Αναφερόμενοι στο πλούσιο αρχειακό υλικό με κείμενα και ντοκουμέντα παραστάσεων από το δραματολόγιο του παγκόσμιου θεάτρου, «που έχει αφεθεί από την επίσημη πολιτεία στην τύχη του, μια τύχη», όπως λένε, «που ταυτίζεται  με τον θάνατό του». Γι΄ αυτό και καλούν πρόσωπα και φορείς του ελληνικού θεάτρου στο χώρο του Μουσείου (Ακαδημίας 50, Αθήνα) για μια συζήτηση με θέμα την επαναλειτουργία του αλλά και την απαξίωση του Ελληνικού Θεάτρου από την επίσημη πολιτεία.

Ο Γιώργος Χωραφάς μάς ξεναγεί στο Βυζαντινό Μουσείο


Παρουσιάστηκε το ειδικό σποτ που γυρίστηκε για τα 100 χρόνια του
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=580534
 Ο Γιώργος Χωραφάς μάς ξεναγεί στο Βυζαντινό Μουσείο



 
 
Το ειδικό σποτ που γυρίστηκε για τα 100 χρόνια του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου (Βασ. Σοφίας 22) παρουσίασε το μεσημέρι της Τετάρτης 26 Μαρτίου ο υπουργός Πολιτισμού κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος. Στο πάνελ της παρουσίασης που έγινε στα γραφεία του υπουργείου στην οδό Μπουμπουλίνας βρισκόταν και ο ηθοποιός Γιώργος Χωραφάς, τον οποίο στο σποτ βλέπουμε να ξεναγεί τον θεατή στους χώρους του Μουσείου.

Ο βασιλικός τάφος της Βεργίνας ανήκει στον βασιλιά Φίλιππο Β΄


Επιστημονικά συμπεράσματα από το 27ο αρχαιολογικό συνέδριο στη Θεσσαλονίκη
Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014 18:29
 
ΑΠΕ ΜΠΕ/STR
Ο τάφος του Φιλίππου Β΄στη Βεργίνα της Ημαθίας.
«Ο βασιλικός τάφος της Βεργίνας ανήκει στον βασιλιά Φίλιππο  Β΄» επιμένει να διακηρύσσει 37 χρόνια μετά την μνημειώδη ανακάλυψη του αείμνηστου Καθηγητή της, Μανόλη Ανδρόνικου, η διευθύντρια της πανεπιστημιακής ανασκαφής στη Βεργίνα Καθηγήτρια αρχαιολογίας του ΑΠΘ και ευρωβουλευτής, Χρυσούλα Σαατσόγλου - Παλιαδέλη.

Με σειρά επιστημονικών δεδομένων ως απάντηση  σε όσους - Έλληνες και ξένους συναδέλφους της - έχουν κατά καιρούς αμφισβητήσει τα επιστημονικά συμπεράσματα του Μανόλη Ανδρόνικου η κα Παλιαδέλη, ως επικεφαλής της πανεπιστημιακής ανασκαφής, επέστρεψε από το 2010 μέχρι σήμερα στην επανεξέταση του σκελετικού υλικού από τον τάφο ΙΙ της Μεγάλης Τούμπας στη Βεργίνα, επανεκτιμώντας τις παλιότερες έρευνες.

Εικαστικό ταξίδι στη δεκαετία του 1930


Στην αίθουσα τέχνης S.G. Art Gallery
Τετάρτη, 26 Μαρτίου 2014 10:45

Το εκκλησιαστικό «Ταριάδειον Παναρμόνιον» σε πρώτη παρουσίαση


Στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, την Πέμπτη 27 Μαρτίου
Σάββατο, 22 Μαρτίου 2014 09:15
Αφιερωμένη στο «Ταριάδειον Παναρμόνιον», το πληκτροφόρο όργανο που, σύμφωνα με τα πορίσματα της Πατριαρχικής Επιτροπής του 1881, αποδίδει πιστά τα διαστήματα της εκκλησιαστικής μουσικής, είναι η εκδήλωση με τίτλο «Τα πάθη τα σεπτά», η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στις 7 το απόγευμα.
Στην εκδήλωση θα γίνει η παρουσίαση του παναρμονίου, που δημιούργησε η ερευνητική ομάδα των Ηλία Ρεδιάδη - Τούμπα, Σπύρου Φανερωμένου, Στυλιανού Στυλιανίδη και Γιώργου Κοσμίδη, οι οποίοι άρχισαν, το 2012, την προσπάθεια σχεδιασμού και κατασκευής του και το ονόμασαν «Ταριάδειον Παναρμόνιον», προς τιμήν του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου του Ιερού Ναού Αγ. Παντελεήμονος Αχαρνών, Άβιβου Ταριάδη, ο οποίος και χρηματοδότησε την κατασκευή του.

«Παρα - μυθένια» αγάλματα με σάρκα και σφυγμό

Έκθεση ζωγραφικής στην Titanium Yiayiannos Gallery

Τρίτη, 25 Μαρτίου 2014 10:40
Μαρία Σκουλά «Η Αρπαγή της Ευρώπης» λάδι σε μουσαμά άμμος  130x160 (3).
Με το ανθρώπινο δέρμα που γεννά ο χρωστήρας να αγκαλιάζει σφιχτά το μάρμαρο, τα αρχαία ελληνικά αγάλματα αποκτούν σάρκα, χρώματα και «σφυγμό» μέσα από το άγγιγμα της ζωγραφικής και πλάθουν τους δικούς τους «παρα - μύθους».

Επιχειρώντας να ζωντανέψει στο σήμερα τον αρχαίο τρόπο αναπαράστασης, η εικαστικός Μαρία Σκουλά παρουσιάζει την έκθεση ζωγραφικής, με τίτλο «22 Παρα - μύθοι», που εγκαινιάζεται στην Titanium Yiayiannos Gallery, την Τετάρτη 26 Μαρτίου, στις 8 το βράδυ, και θα διαρκέσει έως την Τετάρτη 2 Απριλίου, με παράλληλες εκδηλώσεις - ομιλίες.

Ευρωπαϊκό βραβείο για τη θολωτή ρωμαϊκή κατασκευή στην Πελοπόννησο


Η τελετή απονομής θα πραγματοποιηθεί στις 5 Μαΐου, στη Βιέννη
Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014 10:10
Η Θολωτή ρωμαϊκή κατασκευή στην Πελοπόννησο.
Βραβείο πολιτιστικής κληρονομιάς της Ευρωπαϊκής Ένωσης/Europa Nostra 2014 κέρδισε η Ελλάδα, για το έργο «Θολωτή ρωμαϊκή κατασκευή στην Πελοπόννησο». Το έργο βασίζεται σε δεκαετή έρευνα του Δρ. Paolo Vitti, αρχιτέκτονα αναστηλωτή από τη Ρώμη, σχετικά με τις οικοδομικές και κατασκευαστικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν στην Πελοπόννησο για 400 χρόνια από τον πρώτο αιώνα π.Χ. έως το 300 μ.Χ..