Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

«Η Αττική και η Κρήτη υποδέχονται τους πρόσφυγες του ’22»



Εγκαίνια της έκθεσης στα Χανιά
Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη

Δημοκρατία και η Αδελφότητα Μικρασιατών Ν. Χανίων, εγκαινιάζουν την έκθεση «Η

Αττική και η Κρήτη υποδέχονται τους πρόσφυγες του ’22», στο Τζαμί Κιουτσούκ

Χασάν (Γιαλί Τζαμισί) στα Χανιά, την Κυριακή 30 Μαρτίου 2014 στις 19.30.

Η αρχική έκθεση με τίτλο «Η αττική γη υποδέχεται τους πρόσφυγες του ’22»

είχε παρουσιαστεί το 2006 στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος της Βουλής στην

Αθήνα. H έκθεση στα Χανιά είναι εμπλουτισμένη με τοπικά στοιχεία και καταγράφει

τη διπλή εμπειρία της υποδοχής των προσφύγων του 1922 στην Αττική και την Κρήτη.

Ο Κλιμπτ και ο μύθος του

Έντυπη Έκδοση
Μεγάλη έκθεση με 100 πίνακες στο Παλάτσο Ρεάλε στο Μιλάνο
Το Μιλάνο φιλοξενεί τον Κλιμπτ, τον Βιεννέζο ζωγράφο που χαρακτήριζε το έργο τέχνης ως «διανοητική περιπέτεια». Στο Παλάτσο Ρεάλε παρουσιάζονται περί τους εκατό πίνακες, δικοί του αλλά και άλλων ομότεχνών του, των οποίων η δουλειά έχει άμεση σχέση με αυτή του Κλιμπτ.
«Ο Κλιμπτ στις απαρχές του μύθου» είναι ο τίτλος της έκθεσης που οργανώνεται σε συνεργασία με το Μουσείο Μπελβεντέρε της Βιέννης, σε επιμέλεια του διευθυντή Αλφρεντ Βάιντινγκερ.
Είναι περί τις είκοσι οι ελαιογραφίες του Κλιμπτ που το κοινό θα μπορεί να θαυμάζει ώς τις 20 Ιουλίου. Εκτίθενται ακόμα σχέδια, χαρακτικά και πάρα πολλά έγγραφα, πράγματι μια εκπληκτική συλλογή αν λάβουμε υπόψη μας πως δεν είναι γνωστοί πάνω από εκατό πίνακες του καλλιτέχνη σε παγκόσμιο επίπεδο, πολλούς από τους οποίους το Μπελβεντέρε εξέθεσε με αφορμή τα 150 χρόνια από τη γέννησή του. Η έκθεση δίνει ακόμα τη δυνατότητα σε μια μοναδική εμπειρία, αφού περιλαμβάνει το «Διάκοσμο του Μπετόβεν» -παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1902 στη Βιέννη στο Μέγαρο της Ανεξαρτησίας, που χτίστηκε το 1897- που καταλαμβάνει από μόνος του μια αίθουσα. Ετσι ο επισκέπτης εισάγεται σε ένα «συνολικό έργο τέχνης», προϊόν της έμπνευσης των Βιεννέζων ανεξάρτητων καλλιτεχνών πάνω στις νότες της Ενάτης του Μπετόβεν.

Το Νέο Κύμα χωρίς τη φωνή του



Έντυπη Έκδοση
Εφυγε στα 76 του χρόνια ο Λάκης Παππάς, ένας αισθαντικός ερμηνευτής του νέου ελληνικού τραγουδιού και των έργων του Μάνου Χατζιδάκι
Την τελευταία φορά που είδα και άκουσα τον τραγουδιστή με τη θαμπή φωνή Λάκη Παππά, ήταν τον Ιούλιο του 2012. Στην εκδήλωση «Είμαστε εδώ. Με ποιήματα και μουσική», που οργάνωσε μπροστά σε πολυπληθές κοινό, επί της πλατείας Κλαυθμώνος, το περιοδικό «Μανδραγόρας» του Κώστα Κρεμμύδα.
Ο Λάκης των μπουάτ της δεκαετίας τού '60 ήταν το όμορφο νεαρό μελαχρινό αγόρι με τα πλούσια γένια και είχε επάνω του την επαναστατικότητα της εποχής. Μπροστά μου βρέθηκε ένας γλυκός ασπρομάλλης κύριος, εβδομήντα τεσσάρων ετών. Με κάπως σπασμένη φωνή, αλλά πάντα εκ βάθους ψυχής και καρδίας, μετέδωσε το γράμμα και την ουσία των τραγουδιών του Μάνου Χατζιδάκι, από τα έργα «Ματωμένος γάμος» και «Παραμύθι χωρίς όνομα».
Δύο χρόνια μετά, χθες το πρωί, η καρδιά του ερμηνευτή, που έδωσε φωνή παρηγοριάς και ανακούφισης στις μελαγχολικές Κυριακές τών περισσοτέρων από εμάς, με το «Πάει κι αυτή την Κυριακή», σταμάτησε να χτυπάει.

Το πρώτο υποβρύχιο Μουσείο στην Ελλάδα

Ηλεκτρονική Έκδοση

Το 2015 θα ανοίξει τις πύλες του στο κοινό, ένα υποβρύχιο μουσείο–πάρκο, 2500 τετραγωνικών χιλιομέτρων
Ενα μεγάλο, μοναδικο και σημαντικό για τα δεδομένα της Ελλάδας εγχείρημα υλοποιείται στις βόρειες Σποράδες και τον δυτικό Παγασητικό. Ένα υποβρύχιοι μουσείο – πάρκο 2.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων, που από το 1996 (με υπουργική απόφαση) χαρακτηρίστηκε ως «ενάλιος αρχαιολογικός χώρος», προετοιμάζεται και το 2015 θα ανοίξει τις πύλες του στο κοινό.
 
  Ανάμεσα στα εκθέματα που θα μπορούν να θαυμάσουν οι επισκέπτες του θα βρίσκονται και 10 ναυάγια πλοίων, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα και καταδύσεων. Αποτελεί «έργο σημαία» για την Περιφέρεια Θεσσαλίας, το οποίο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με το πόσο του 1.600.000 ευρώ.

Διήμερο για το Αιγαίο στις Βρυξέλλες


Σύνορο και κοιτίδα ανταλλαγών σε τομείς όπως οι ιδέες, το εμπόριο, η τέχνη, το αρχιπέλαγος αποτελούσε από την αρχαιότητα και αποτελεί ακόμη ένα δυναμικό κομμάτι της πιο δυναμικής θάλασσας του κόσμου, της Μεσογείου.

Ενα άκρως ενδιαφέρον συνέδριο για το Αιγαίο έγινε την περασμένη Παρασκευή και το Σάββατο στο Μουσείο Βασιλικών Τεχνών και Ιστορίας των Βρυξελλών. Ηταν αφιερωμένο στην «Αρχαιολογία της Θάλασσας» (στην ουσία στο Αιγαίο) και συγκέντρωσε πολλούς Ελληνες και ξένους επιστήμονες. Το συνέδριο λειτούργησε συμπληρωματικά με την έκθεση «Ναυτίλος: Ταξιδεύοντας την Ελλάδα», η οποία παρουσιάζεται στο Palais de Bozar στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας με χιλιάδες επισκέπτες και εγκωμιαστικά σχόλια. «Ως γνωστόν, η Ελλάδα αποτελεί μία από τις νησιωτικότερες χώρες του κόσμου. Η θάλασσα και τα νησιά της αποτελούν θεμελιώδη στοιχεία της ελληνικής γεωφυσικής ιδιαιτερότητας, αλλά και του ξεχωριστού ελληνικού πολιτισμού», είπε η γενική γραμματέας Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη ανοίγοντας το συνέδριο.

Αργός θάνατος ενός μουσείου

ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ
Τι ντροπή πια! Απαξιωμένο όσο ποτέ το Κέντρο Μελέτης και Ερευνας του Ελληνικού Θεάτρου - Θεατρικό Μουσείο υποδέχεται σήμερα την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου παραιτημένο. Παραδομένο στην υγρασία και τα κειμήλιά του στις κατσαρίδες που έχουν τρυπώσει ακόμη και στο στρίφωμα των φουστανιών των μεγάλων πρωταγωνιστριών, με ταβάνια, ταπετσαρίες και δάπεδα μουχλιασμένα και παντού αραχνιασμένες γωνιές, καταρρέει.

Εβδομήντα έξι χρόνια ιστορίας, με μια πλούσια βιβλιοθήκη πάνω από 70.000 τόμους, πηγή για ερευνητές, με χειρόγραφα από το 1860 και σπάνιες εκδόσεις, σημειώσεις της Ελένης Παπαδάκη, πολύτιμα αρχεία όπως του Αδαμάντιου Λαιμού από την Αμερική κ.ά., χιλιάδες ώρες βιντεοσκοπημένων παραστάσεων, όλα απόδειξη ενός παρελθόντος όπου οι αξίες μετρούσαν διαφορετικά, έχει να παλέψει με την αδιαφορία και τις υποσχέσεις των πολιτικών χρόνια τώρα.