Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

Η Ιστορία της υπόγειας πόλης της Μαλακοπής (Derinkuyu) στην Καππαδοκία

Ηλεκτρονική Έκδοση
Το 1963 ένας κάτοικος του χωριού Μαλακοπή (Derinkuyu στα Τουρκικά, που σημαίνει Βαθύ Πηγάδι) στην περιοχή της Καππαδοκίας, γκρεμίζοντας ένα τοίχο στο σπίτι του που ήταν -όπως όλα της περιοχής- σκαμμένο στο βράχο, ανακάλυψε έκπληκτος, ότι πίσω από τον βράχο υπήρχε ένα μυστηριώδες δωμάτιο το οποίο δεν είχε ξαναδεί. Αυτό το δωμάτιο τον οδήγησε σ’ ένα άλλο και μετά σε άλλο και ούτω καθ’ εξής.
 
  Οι αρχαιολόγοι άρχισαν να μελετούν την υπόγεια πόλη και έφτασαν στα 40 μ. βάθος. Τελικά ανακαλύφθηκαν 11 επίπεδα εκ των οποίων μόνο στα οκτώ πρώτα είναι δυνατή η επίσκεψη, κάτι που ξεκίνησε το 1969. Στα υπόλοιπα γίνονται ακόμα μελέτες και ανασκαφές, από τους αρχαιολόγους.

Λουόμενοι στα Αστέρια Γλυφάδας για 6.000 χρόνια

Έντυπη Έκδοση

Επειτα από 28 χρόνια έρευνας, η αρχαιολόγος Ντίνα Καζά αφηγείται τη διαχρονική ιστορία του παραλιακού μετώπου της Αττικής


Οι κάτοικοι της Γλυφάδας και του Ελληνικού πρέπει να ξέρουν πως στα ίδια χώματα που παίζουν τα παιδιά τους σήμερα, ζούσαν και περπατούσαν κάποιοι άλλοι κατά την 4η και 3η χιλιετία π.Χ., δηλαδή πριν από 6.000 χρόνια.
Γενική άποψη του ακρωτηρίου Αγίου Κοσμά  
Γενική άποψη του ακρωτηρίου Αγίου Κοσμά Και ότι στα Αστέρια της Γλυφάδας έκαναν τα μπάνια τους, εγκατεστημένοι μάλιστα σε μόνιμες κατοικίες, άνθρωποι της πρωτοελλαδικής εποχής. Η περιήγηση στα λείψανα που άφησαν πίσω τους αυτοί οι μακρινοί μας πρόγονοι από το Παλαιό Φάληρο ώς τα Αστέρια της Γλυφάδας είναι πλέον δυνατή μετά το πλήθος των ευρημάτων που ήρθαν στο φως με την ευκαιρία διαφόρων έργων τα τελευταία χρόνια.

Κορνέλιους Γκούρλιτ: Σκοτεινός συλλέκτης ή παρεξηγημένο θύμα;


Το BBC προσπαθεί να απαντήσει στο ερώτημα αφού επισκέφθηκε το σπίτι όπου φυλάσσονται τα έργα που πιστεύεται ότι εκλάπησαν από τους εβραίους ιδιοκτήτες τους επί Τρίτου Ράιχ
Κορνέλιους Γκούρλιτ: Σκοτεινός συλλέκτης ή παρεξηγημένο θύμα;
Ο 81χρονος Γκούρλιτ ισχυρίζεται ότι κληρονόμησε τα έργα τέχνης από τον πατέρα του, έναν έμπορο έργων τέχνης που φέρεται να συνεργαζόταν με το Τρίτο Ράιχ



 
Απατεώνας ή... τζέντλεμαν; Τι από τα δύο είναι τελικά ο Κορνέλιους Γκούρλιτ, ο 81χρονος γερμανός συλλέκτης στα σπίτια του οποίου βρέθηκαν το 2012 περισσότεροι από 1.500 πίνακες ζωγραφικής που πιστεύεται ότι εκλάπησαν από τους εβραίους ιδιοκτήτες τους επί Τρίτου Ράιχ;

Το BBC θέτει το ερώτημα αυτό και προσπαθεί να το απαντήσει, αφού πρώτα πραγματοποίησε μια επίσκεψη στο μέρος όπου φυλάσσονται ερμητικά τα 238 σημαντικά έργα τέχνης που βρέθηκαν στη δεύτερη κατοικία του ηλικιωμένου συλλέκτη, στο Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας.

Ενας διαφορετικός «Μυστικός Δείπνος»


Στις αίθουσες και πάλι η ταινία του κουβανού σκηνοθέτη Τόμας Γκουτιέρεζ Αλέα που σατιρίζει τις καταπιεστικές κοινωνίες και τον δημαγωγικό τρόπο που χρησιμοποιούν τον χριστιανισμό
Ενας διαφορετικός «Μυστικός Δείπνος»



 
 
Συνδεδεμένος με ένα σινεμά που αγαπήθηκε ιδιαίτερα στην Ελλάδα στη δεκαετία του 1970, ο Τόμας Γκουτιέρεζ Αλέα παραμένει ο πιο διάσημος σκηνοθέτης που βγήκε ποτέ από την Κούβα. Ταινίες του όπως οι «Μνήμες υπανάπτυξης», «Ο Θάνατος ενός γραφειοκράτη», «Οι επιζήσαντες» και πολλά χρόνια αργότερα το «Φράουλες και σοκολάτα» είναι εμπνευσμένες από τις ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις στη χώρα του και εξερευνούν τη σχέση ατόμου - κράτους ενίοτε συμβολικά και πάντα σατιρικά. Τα ιδιαίτερα ριζοσπαστικά θέματα των ταινιών του διακρίνονταν από έναν σοφό διαλεκτικό σχεδιασμό, που εκδηλωνόταν στη φιλμική δομή και δημιουργούσε νοηματικές αλληλοκαλύψεις.

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Ευρωπαϊκή «παρέμβαση» για την Γέφυρα Κοράκου στον Αχελώο


Υπέρ της ανακατασκευής η επικεφαλής της Επιτροπής Πολιτισμού Ευρωκοινοβουλίουhttp://www.tovima.gr/culture/article/?aid=581394
Ευρωπαϊκή «παρέμβαση» για την Γέφυρα Κοράκου στον Αχελώο
Η ιστορική γέφυρα ανατινάχθηκε το 1949 από τον Δημοκρατικό Στρατό
 
Την ανακατασκευή της Γέφυρας Κοράκου στην Κοιλάδα του Αχελώου ζητά με παρέμβασή της η γερμανίδα επικεφαλής της Επιτροπής Πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου,  Ντόρις Πακ, με αφορμή τα 65 χρόνια από την ανατίναξη  και τα 500 από την κατασκευή της.

Στην δήλωσή της αναφέρει πως «η γέφυρα Κοράκου συνδέεται άμεσα και απτά με ιστορικά γεγονότα και ζωντανές παραδόσεις, ιδέες και πεποιθήσεις, της περιοχής η οποία είναι ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς και σημασίας. Αποτελούσε δε εξέχον και αντιπροσωπευτικό δείγμα των μειζόνων σταδίων εξέλιξης της ιστορίας της Κοιλάδας του Αχελώου».

Φένια Παπαδόδημα: «Ολα έχουν καταστραφεί στην Αθήνα»

Μέσα από το έργο της «Πωλούνται δάκρυα ελιάς» μιλάει για την πόλη που χάνεται
Φένια Παπαδόδημα: «Ολα έχουν καταστραφεί στην Αθήνα»

 
«Αφορμή για το έργο στάθηκε το βιβλίο του Καμπούρογλου και ο συγκινητικός τρόπος που μιλάει για την Αθήνα και τον Ελαιώνα» λέει η Φένια Παπαδόδημα που αυτές τις μέρες παρουσιάζει στη Β' Σκηνή του Θεάτρου της οδού Κεφαλληνίας το έργο της «Πωλούνται δάκρυα ελιάς». Μαζί με τη Μαρία Σκουλά, που ερμηνεύει τον κεντρικό γυναικείο λόγο, μοιράζονται μια ιδιαίτερη θεατρική εμπειρία.

«Εχουν όλα καταστραφεί» επανέρχεται η Φένια Παπαδόδημα, η μουσική καλλιτέχνις που γράφει, σκηνοθετεί και παίζει, θέλοντας να εκφράσει όλες τις πτυχές της προσωπικότητάς της. «Εχουν όλα καταστραφεί στην πόλη μας. Απέχουμε από τις εποχές εκείνες που μπορούσαμε να διακρίνουμε και να απολαύσουμε τη φύση, την ομορφιά...». Η δική της προσέγγιση σε όλο αυτό το χαμένο παρελθόν ίσως να έχει αφορμή τα έντεκα χρόνια που έζησε, σπούδασε και δούλεψε στο Παρίσι. «Ναι, ίσως είναι ο νόστος, η πατρίδα που μου έλειψε...».

Πάνος Παναγιωτόπουλος: «Η πολιτιστική κληρονομιά πρέπει να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο»


Ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού μίλησε στη RAI 1 εν όψει των εγκαινίων της έκθεσης «Κλασικισμός και Ευρώπη»

Πάνος Παναγιωτόπουλος: «Η πολιτιστική κληρονομιά πρέπει να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο»



 
 
«Η έκθεση την οποία προγραμματίστηκε να εγκαινιάσουν οι Πρόεδροι της Ελληνικής και της Ιταλικής Δημοκρατίας, ο κ. Παπούλιας και ο κ. Ναπολιτάνο αντίστοιχα, είναι ένα ξεχωριστό γεγονός. Όχι μόνο για την Ελλάδα και την Ιταλία, αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη, διότι είναι ακριβώς ο Ελληνικός και ο ρωμαϊκός πολιτισμός που αποτελούν το υπόβαθρο της κοινής Ευρωπαϊκής πολιτιστικής μας ταυτότητας». Με αυτή τη δήλωση ξεκίνησε η συνέντευξη που έδωσε ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος στη δημοσιογράφο της RAI 1 Τιτσιάνα Ντι Σιμόνε με αφορμή τα εγκαίνια της έκθεσης «Κλασικισμός και Ευρώπη. Το Ευρωπαϊκό πεπρωμένο της Ελλάδας και της Ιταλίας» που γίνονται σήμερα Παρασκευή στο Προεδρικό Μέγαρο της Ιταλίας, στη Ρώμη.

Museums matter: what makes our cultural institutions so special?

 

http://www.theguardian.com/culture-professionals-network/culture-professionals-blog/2014/mar/26/museums-matter-special-museum-week
From wellbeing to the magic of discovery, five museum pros from across the world reveal why they love doing what they do 
The Corpus museum in Leiden, Netherlands
What makes your local museum special? The Corpus museum in Leiden, Netherlands. Photograph: Linda Nylind for the Guardian

Tamsin Loveless, head of communications and development,
National Maritime Museum Cornwall

In every museum there is a little bit of you, whether it's a recognition that history does mean something to you – and that maybe you should have listened harder at school – or finding that one object that makes your heart sing. It could be an appreciation that your family has connections with years of heritage, or simply a connection to the environment by which you're surrounded.
Whatever, wherever, you will discover a little bit of you in every museum.

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Το Βατικανό ανοίγει τα αρχεία του στην Αποστολική Διακονία Ελλάδα

  http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=5742&catid=3
ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ  Πέμπτη, 27 Μαρτίου, 2014 | 15:31
Κείμενο Λουδάρος Ανδρέας Φωτογραφίες Γιώργος Φερδής | Δόγμα
Πρόσβαση στη Βιβλιοθήκη αλλά και στα αρχεία του Βατικανού αποκτά πλέον η Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη συνάντηση που είχε ο γενικός διευθυντής του εκδοτικού οργανισμού της Εκκλησίας της Ελλάδος, επίσκοπος Φαναρίου κ. Αγαθάγγελος, με τον διευθυντή της Βατικάνειας Βιβλιοθήκης Αρχιεπίσκοπο Ζαν Λουί Μπρουγκές αλλά και με στελέχη του εκδοτικού οίκου της Αγίας Έδρας.

Από τις συναντήσεις της αντιπροσωπείας της Αποστολικής Διακονίας προέκυψαν τρεις εξόχως σημαντικές συνεργασίες, η κάθε μια με τη δική της σημασία.

ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ

Το έτος 2015 είναι αφιερωμένο από την Εκκλησία της Ελλάδος στις διώξεις των χριστιανών του Πόντου οι οποίες κατέληξαν σε μια από τις πιο μαύρες σελίδες της παγκόσμιας Ιστορίας, την Γενοκτονία του Πόντου.

70 χρόνια ελληνικό animation. Τώρα και online!


http://flix.gr/news/greek-animation-site.html
Με ένα καλοσχεδιασμένο, πλήρες και εν είδει αρχείου κινηματογραφικό site, o σκηνοθέτης Αγγελος Ρούβας συγκεντρώνει την 70χρονη πορεία του ελληνικού animation, αποδεικνύοντας πως η ελληνική κινηματογραφική παραγωγή κινουμένων σχεδίων είναι πλουσιότερη απ' όσο θα φανταζόταν κανείς.
 
«Το έτος 2015 συμπληρώνονται 70 χρόνια από την πρώτη ελληνική ταινία κινουμένων σχεδίων, την ασπρόμαυρη δημιουργία του Σταμάτη Πολενάκη "Ο Ντούτσε Αφηγείται", που υλοποίησε στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής και κινηματογράφησε το 1945 με την απελευθέρωση. Θέλοντας να τιμήσει την επέτειο αυτή, ο σκηνοθέτης-ερευνητής, Αγγελος Ρουβάς, έστησε μια βάση δεδομένων στο ίντερνετ, σε μια προσπάθεια καταγραφής και παρουσίασης όλων των ελληνικών δημιουργιών στο χώρο του Κινουμένου Σχεδίου, των συντελεστών τους, των εταιρειών παραγωγής, των φεστιβάλ, των βραβείων και γενικά όλων των πληροφοριών που συνθέτουν την ιστορία του "Greek animation".