/03/14
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Συγκέντρωση υπογραφών για τη σωτηρία της ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ
Τρίτη 1 Απριλίου 2014
«Κομμένο» κείμενο του Μπέκετ στο φως
https://www.efsyn.gr/?p=186109
Οι Faber & Faber εκδίδουν το «Echo’s Bones», που το 1934 είχε απορριφτεί ως δύσκολο
Το 13.500 λέξεων κείμενο προοριζόταν να κλείσει τη συλλογή διηγημάτων «More Pricks Than Kicks», που κυκλοφόρησε το 1934. Ο εκδότης του, όμως, Τσάρλς Πρέντις, το βρήκε δύσκολο και περίεργο.
Η επέτειος Καρλ Φίλιπ Εμάνουελ Μπαχ στη δισκογραφία
Του Γιάννη Σβώλου
Σφήνα ανάμεσα στο μπαρόκ και στην πρώτη ανάδυση του κλασικισμού, η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα δημιουργία του Καρλ Φίλιπ Εμάνουελ Μπαχ (1714-1788) υπήρξε ανέκαθεν επισκιασμένη από την κολοσσιαία πατρική φιγούρα του Ιωάννη Σεβαστιανού Μπαχ. Πέμπτος γιος του κάντορα της Λειψίας, ο Φίλιπ Εμάνουελ υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες της περιόδου 1750-1800: ο Μότσαρτ τον αποκαλούσε «πατέρα όλων», ο Χάιντν θα ήταν αδιανόητος δίχως το παράδειγμά του, ο Μπετόβεν τον θεωρούσε μεγαλοφυΐα.
Σφήνα ανάμεσα στο μπαρόκ και στην πρώτη ανάδυση του κλασικισμού, η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα δημιουργία του Καρλ Φίλιπ Εμάνουελ Μπαχ (1714-1788) υπήρξε ανέκαθεν επισκιασμένη από την κολοσσιαία πατρική φιγούρα του Ιωάννη Σεβαστιανού Μπαχ. Πέμπτος γιος του κάντορα της Λειψίας, ο Φίλιπ Εμάνουελ υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες της περιόδου 1750-1800: ο Μότσαρτ τον αποκαλούσε «πατέρα όλων», ο Χάιντν θα ήταν αδιανόητος δίχως το παράδειγμά του, ο Μπετόβεν τον θεωρούσε μεγαλοφυΐα.
Ενας ινδικός θεός-ελέφαντας στη Γερμανία του Χίτλερ
Πολυσυζητημένη διεθνώς παράσταση στη Στέγη (2-5 Απριλίου)
Με
επαγγελματίες ηθοποιούς, που έχουν νοητική υστέρηση, η καινοτόμος ομάδα
«Back to Back Theatre» από την Αυστραλία παρουσιάζει ένα παραμύθι
σπάνιας ομορφιάς και ευαισθησίας που καταρρίπτει στερεότυπα για την
αναπηρία, τον φασισμό και την ηθικήhttps://www.efsyn.gr/?p=186431
Μία ώρα και σαράντα λεπτά. Τόσο χρόνο θα χρειαστεί η αυστραλέζικη ομάδα «Back to Back Theatre» για να καταρρίψει μια σειρά από κοινωνικά στερεότυπα για την ομορφιά και την αναπηρία, τον φασισμό και τη χειραγώγηση, την ηθική και τον ανθρωπισμό. Μία ώρα και σαράντα λεπτά είναι η διάρκεια αυτής της –σπάνιας ομορφιάς και ευαισθησίας– παράστασης, που πραγματεύεται το ταξίδι του ινδικού θεού- ελέφαντα Γκανές στη ναζιστική Γερμανία, προκειμένου να διεκδικήσει από τον Αδόλφο Χίτλερ τη σβάστικα, το πανάρχαιο σανσκριτικό σύμβολο.
Μνήμες Σκαλκώτα και Τζωρτζινάκη
Αφιερώματα σε Ελληνες δημιουργούς με το «Κυκλικό κοντσέρτο» και έργα για κιθάρα
Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ Β. ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΤΗΣ
Δύο πρόσφατα αφιερώματα σε Ελληνες
δημιουργούς, το ένα εμφανώς και ομολογημένα επετειακού χαρακτήρα, το
άλλο συγκαλυμμένα επετειακό, προκάλεσαν την ανάγκη μας για ιδιαίτερη
αναφορά. Το πρώτο πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Συναυλιών του Ωδείου
Φίλιππος Νάκας και μας υπενθύμισε ότι τούτη τη χρονιά συμπληρώνονται 25
χρόνια από τότε που ο συνθέτης και κιθαριστής Κυριάκος Τζωρτζινάκης
(1950-1989) πέρασε πρόωρα στην αιωνιότητα.
«Με επιμονή και ρομαντική διάθεση»
Η Γιάννα Γραμματοπούλου μιλά για τη φετινή Art-Athina
Του ΓΙΑΝΝΗ Ε. ΣΤΑΜΟΥ
Μία από τις μακροβιότερες εκθέσεις
Σύγχρονης Τέχνης στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο ετήσιο εικαστικό γεγονός
στην Ελλάδα, η Art-Athina, έχει αποτελέσει επί μία εικοσαετία σημείο
συνάντησης για τη διεθνή καλλιτεχνική δημιουργία που φέρνει κοντά
σημαντικές ελληνικές και ξένες αίθουσες τέχνης, πολιτιστικούς φορείς,
επιμελητές, συλλέκτες, κριτικούς τέχνης και το φιλότεχνο κοινό.
Στο γνώριμο πλέον χώρο τού TaeKwonDo (Κλειστό Π. ΦΙαματικά λουτρά της Ελλάδας
Ηλεκτρονική Έκδοση Ελευθεροτυπία, 13:00 Τρίτη 1 Απριλίου 2014
Υπεύθυνος: Ελένη Καρατζά
Η ιστορία των λουτρών είναι
συνδεδεμένη με την ιστορία του τόπου μας. Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν από
τους πρώτους που χρησιμοποίησαν τα λουτρά, καθώς επίσης αρχαίοι Έλληνες
γιατροί, φυσικοί, ιστορικοί και γεωγράφοι ήταν οι πρώτοι που ασχολήθηκαν
με τις πηγές και τα μεταλλικά νερά.
Στα Ασκληπιεία, από τον 13ο π.Χ. αιώνα, χρησιμοποιούσαν τα
λουτρά για θεραπευτικούς λόγους. Πρώτος παρατηρητής των ιαματικών νερών
ήταν ο ιστορικός Ηρόδοτος, που προηγήθηκε του Ιπποκράτη, περιγράφοντας
μάλιστα αρκετές ιαματικές πηγές. Στην Ελλάδα οι θεραπευτικές ιδιότητες
ορισμένων πηγών, όπως της Ικαρίας, της Αιδηψού κ. ά., ήταν γνωστές από
την αρχαιότητα. Η χώρα μας θεωρείται το μέρος που έχει τις περισσότερες
ιαματικές πηγές απ’ όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Οι περισσότερες
λουτροπόλεις συνδυάζουν ήρεμες διακοπές με καλό κλίμα και μπάνια στις
θερμές πηγές με πολλές θεραπευτικές ιδιότητες. Οι περισσότερες πηγές
συνδυάζουν το βουνό με τη θάλασσα και με θερμό κλίμα, τους περισσότερους
μήνες του χρόνου. Για τους λόγους αυτούς αποτελούν και μέσο ξεκούρασης,
αναζωογόνησης και ανανέωσης για τον επισκέπτη, εκτός από μέσο
θεραπείας, συνδυάζοντας και την ανάγκη για διακοπές και θεραπεία.
**
Λουτρά Αιδηψού
Σύμφωνα με τη μυθολογία, η θεά Αθηνά ζήτησε από τον Ήφαιστο, τον θεό που δάμαζε τη φωτιά, να δημιουργήσει θερμά λουτρά για να πηγαίνει εκεί ο Ηρακλής για να ξεκουράζεται μετά τους άθλους του. Ο Ήφαιστος, λοιπόν, εκπληρώνοντας την επιθυμία της Αθηνάς, χτύπησε με το σφυρί του τον βράχο της Αιδηψού δημιουργώντας στο σημείο εκείνο μια ιαματική πηγή απ’ όπου ξεπήδησαν θερμά νερά. Κάπως έτσι ξεκίνησε η ιστορία της Αιδηψού, την οποία συναντάμε και αργότερα, μέσα από τα κείμενα του Αριστοτέλη, του Πλούταρχου και του Στράβωνα.
Στο ΕΜΣΤ η κληρονομιά της Χρύσας
Ανοιξε, προ ημερών, η διαθήκη της διάσημης Ελληνίδας γλύπτριας
Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΚΛΕΦΤΟΓΙΑΝΝΗ
Με ένα σημαντικό κληροδότημα, που
περιλαμβάνει μνημειακά έργα τέχνης, χρήματα και ένα ακίνητο, προικίζει
το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης η διεθνής Ελληνίδα γλύπτρια Chryssa
(Χρύσα Βαρδέα), που «έφυγε», σε ηλικία 80 ετών, στις 23 Δεκεμβρίου του
2013. Το ΕΜΣΤ είναι ο βασικός κληρονόμος της σύμφωνα με τη διαθήκη της,
που άνοιξε προ ημερών.
Η εισηγήτρια του αμερικανικού
μινιμαλισμού φρόντισε να εμπλουτίσουν τις συλλογές του Μουσείου
Σύγχρονης Τέχνης έξι από τα ιστορικά έργα της συλλογής «Cityscapes»
(Τοπία Πόλεων), δημιουργίες τρισδιάστατες και επιτοίχιες, φτιαγμένες από
φώτα νέον και το αλουμίνιο με το οποίο κατασκευάζονται τα αεροσκάφη.
Θεωρούνται από τα έργα που συνέβαλαν αποφασιστικά στη διαμόρφωση της
φυσιογνωμίας της σύγχρονης τέχνης και έχουν παρουσιαστεί είτε σε
ατομικές είτε σε ομαδικές εκθέσεις στα μεγάλα μουσεία της Αμερικής. Θα
καταλήξουν στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης από το διαμέρισμά της στην
Κηφισιά, όπου βρίσκονται και διεμένε μετά το μόνιμο επαναπατρισμό της
στην Ελλάδα, έπειτα από περίπου μισό αιώνα παραμονής στις ΗΠΑ.Εναρξη για το διευρυμένο ωράριο σε Μουσεία και Αρχαιολογικούς χώρους
Εγκαινιάζεται με σειρά εκδηλώσεων σε 15 περιοχές σε όλη την Ελλάδα
Με σειρά μουσικών εκδηλώσεων
σε 15 περιοχές σε όλη την Ελλάδα και σε 17 αρχαιολογικούς χώρους και
μουσεία, εγκαινιάζεται η έναρξη του διευρυμένου ωραρίου λειτουργίας, από
την 1η Απριλίου σε 33 Μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.
Το πρόγραμμα εκδηλώσεων περιλαμβάνει συναυλίες και παραστάσεις στα Προπύλαια της Ακρόπολης, στην αυλή του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, στο αίθριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών, στο αίθριο του Μουσείου της Αρχαίας Ολυμπίας, στην είσοδο του Αρχαιολογικού Χώρου του Μυστρά, στον Αρχαιολογικό Χώρο Παλαμηδίου, αλλά και στη Δήλο, τις Μυκήνες, την Επίδαυρο, την Ρόδο, την Κέρκυρα, την Σαντορίνη, το Ηράκλειο και το Λασίθι ξεκινάει το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας των Μουσείων, συμβολίζοντας έτσι την καινούργια αρχή.
Το πρόγραμμα εκδηλώσεων περιλαμβάνει συναυλίες και παραστάσεις στα Προπύλαια της Ακρόπολης, στην αυλή του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, στο αίθριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών, στο αίθριο του Μουσείου της Αρχαίας Ολυμπίας, στην είσοδο του Αρχαιολογικού Χώρου του Μυστρά, στον Αρχαιολογικό Χώρο Παλαμηδίου, αλλά και στη Δήλο, τις Μυκήνες, την Επίδαυρο, την Ρόδο, την Κέρκυρα, την Σαντορίνη, το Ηράκλειο και το Λασίθι ξεκινάει το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας των Μουσείων, συμβολίζοντας έτσι την καινούργια αρχή.
Η Ελλάδα της Αιγύπτου ζει στην καρδιά μας
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ ART,
τεύχος 358 στις 27 Μαρτίου 2014 Χρήστος Παρίδης
Στο πολυπληθές Κάιρο, το Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο συντηρείται και συνεχίζει το έργο του χάρη στην επιμονή του διευθυντή του Χρίστου Γ. Παπαδόπουλου. Αυτός, καθώς και o Μανώλης Μαραγκούλης, διευθυντής του παραρτήματος στην Αλεξάνδρεια, μιλούν στο «Ποντίκι Art» για την προσπάθειά τους να γεφυρώσουν τη νέα γενιά Αιγυπτίων με την Ελλάδα του σήμερα.
Αν βρεθείς σε μία οποιαδήποτε γειτονιά της Αλεξάνδρειας ή του Καΐρου, νομίζεις ότι γύρισε ο χρόνος μερικές δεκαετίες πίσω και βρέθηκες ξαφνικά στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη του ’70. Τηρουμένων των αναλογιών, βέβαια!
τεύχος 358 στις 27 Μαρτίου 2014 Χρήστος Παρίδης
Στο πολυπληθές Κάιρο, το Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο συντηρείται και συνεχίζει το έργο του χάρη στην επιμονή του διευθυντή του Χρίστου Γ. Παπαδόπουλου. Αυτός, καθώς και o Μανώλης Μαραγκούλης, διευθυντής του παραρτήματος στην Αλεξάνδρεια, μιλούν στο «Ποντίκι Art» για την προσπάθειά τους να γεφυρώσουν τη νέα γενιά Αιγυπτίων με την Ελλάδα του σήμερα.
Αν βρεθείς σε μία οποιαδήποτε γειτονιά της Αλεξάνδρειας ή του Καΐρου, νομίζεις ότι γύρισε ο χρόνος μερικές δεκαετίες πίσω και βρέθηκες ξαφνικά στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη του ’70. Τηρουμένων των αναλογιών, βέβαια!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)