Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

«Νήματα της παράδοσης» στο Εθνικό Ελληνικό Μουσείο του Σικάγου

Το κτίριο του Εθνικού Ελληνικού Μουσείου (φωτ. ΑΠΕ-ΜΠΕ / Εθνικό Ελληνικό Μουσείο του Σικάγου).
Έκθεση με παραδοσιακές στολές
  από Archaeology Newsroom - Τετάρτη, 2 Απριλίου 2014
Η κοπέλα φόρεσε με ανυπομονησία την παραδοσιακή νυφιάτικη στολή, που την έκανε να αισθάνεται ακόμα πιο όμορφα την ημέρα του γάμου της, στο χωριό Χλωμό της Βορείου Ηπείρου. Η βελούδινη στολή με τα χρυσά και τα μοβ κεντήματα τοποθετήθηκε προσεκτικά στο μπαούλο και μαζί με τα υπόλοιπα υπάρχοντα ταξίδεψε στις ΗΠΑ, συνοδεύοντας την προσπάθεια της κατόχου της να δημιουργήσει μια καλύτερη ζωή. Πολλά χρόνια μετά, η δισέγγονη της νύφης εμπιστεύτηκε τη στολή στο Εθνικό Ελληνικό Μουσείο (National Hellenic Museum) στο Σικάγο και είναι μια από αυτές που μπορεί να δει ο επισκέπτης της έκθεσης «Νήματα της Παράδοσης» (Threads of Tradition).

Αστείρευτη πηγή αρχαιολογικών αποκαλύψεων οι νομισματικές έρευνες του Osmund Bopearachchi


Συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ
  από Archaeology Newsroom - Τετάρτη, 2 Απριλίου 2014
Το αναμνηστικό μετάλλιο που κόπηκε μετά τη Μάχη του Υδάσπη Ποταμού και την ήττα του Ινδού βασιλιά Πώρου από τον Μεγάλο Αλέξανδρο, σύμφωνα με τον δρα Osmund Bopearachchi (φωτ. ΑΠΕ-ΜΠΕ / Osmund Bopearachchi).
Το μοναδικό σωζόμενο χρυσό νόμισμα με το πορτρέτο του Αλεξάνδρου, που κυκλοφόρησε κατά τη διάρκεια της ζωής του μεγάλου στρατηλάτη, πιστεύει ακράδαντα ότι ανακάλυψε μέσα από περιπετειώδεις διαδρομές ο δρ Osmund Bopearachchi, καθηγητής των Πανεπιστημίων Σορβόννης και Μπέρκλεϊ, διευθυντής του Τμήματος Αρχαιολογίας «Ελληνισμός και Πολιτισμοί της Ανατολής» του Γαλλικού Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (CNRS-ENS).
Και δεν είναι το μόνο που έχει να καταθέσει. Η παρουσία του σε ταραχώδεις περιοχές του Αφγανιστάν και του Πακιστάν τον συνδέει με την ανακάλυψη νομισμάτων που φέρουν ονόματα άγνωστων έως πρότινος Ελληνο-ινδών βασιλιάδων, με τον εντοπισμό αρχαίων ελληνικών πόλεων, καθώς και με την εξερεύνηση ενός θησαυρού νομισμάτων 4 τόνων, από τους μεγαλύτερους που έχουν βρεθεί ποτέ.

Berlusconi to Buy Pompeii


Italy’s culture minister has confirmed that ex-Italian prime minister, Silvio Berlusconi, is to buy the historic site of Pompeii near Naples in Italy.
“Negotiations are at a advanced stage”, said minister Franceschino who went on to state that the sale should be completed by mid-April this year.
Full details of the Berlusconi Pompeii purchase deal have yet to emerge, though Italy’s press is reporting that the agreed price was somewhere in the region of €7 million.
The Location of Berlusconi's pool
The sale of one of Italy’s most well known tourist attractions is part of a plan to reduce Italy’s crippling level of national debt by selling off most of the nation’s artistic heritage.

Η υφαντική τέχνη της Κρήτης ταξίδεψε στον Βόλο



Εκδήλωση της Αποστολής «Πηνελόπη Γκάντι» του Πανεπιστημίου των Ορέων
Η υφαντική τέχνη της Κρήτης ταξίδεψε στον Βόλο
Η κυρία Βαρβάρα Τερζάκη-Παλλήκαρη μαζί με την κυρία Λουίζα Καραπιδάκη παρουσιάζουν στις γυναίκες του Βόλου τα υφαντά της Κρήτης
  
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση που διοργάνωσε το Λύκειο Ελληνίδων Βόλου (ΛΕΒ) το απόγευμα της Δευτέρας 31 Μαρτίου με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την κινητοποίηση του κοινού που αγαπάει και σέβεται την παράδοση και την «ξεχασμένη» οικιακή χειροτεχνία μέσω της παρουσίασης της Αποστολής «Πηνελόπη Γκάντι» που έχει συστήσει το Πανεπιστήμιο των Ορέων Κρήτης.

Την παρουσίαση της πρωτοποριακής και εξαιρετικά ενδιαφέρουσας Αποστολής «Πηνελόπη Γκάντι» πραγματοποίησαν η εμπνεύστρια και συντονίστριά της κυρίαΒαρβάρα Τερζάκη-Παλλήκαρη, η ιστορικός τέχνης της Ακαδημίας Αθηνών κυρίαΛουίζα Καραπιδάκη και η κυρία Τίνα Δασκαλαντωνάκη, ένθερμη υποστηρίκτρια της συγκεκριμένης προσπάθειας, με την ταυτόχρονη προβολή ολιγόλεπτων βίντεο από τη δράση που αναπτύσσεται στα χωριά της Κρήτης.

ΗΠΑ και Ιταλία εκθέτουν «Μνημειακά χάλκινα της ελληνιστικής εποχής»


Εργα από σημαντικά μουσεία του κόσμου, μεταξύ τους και ελληνικά
ΗΠΑ και Ιταλία εκθέτουν «Μνημειακά χάλκινα της ελληνιστικής εποχής»
To Παλάτσο Στρότσι της Φλωρεντίας.
 Έργα μνημειακής χαλκοπλαστικής από σημαντικά μουσεία του κόσμου, μεταξύ των οποίων και ελληνικά, θα συμπεριληφθούν στην έκθεση «Μνημειακά χάλκινα της ελληνιστικής εποχής», που θα πραγματοποιηθεί στο Παλάτσο Στρότσι της Φλωρεντίας (από 14 Μαρτίου έως 21 Ιουνίου 2015), στο Μουσείο Γκετί στο Λος Άντζελες (από 28 Iουλίου έως 1 Νοεμβρίου 2015) και στην Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσινγκτον (από 6 Δεκεμβρίου 2015 έως 13 Μαρτίου 2016)

Το κατοχικό δάνειο προς τη Γερμανία


 2 Απριλίου 2014
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ,
τεύχος 1805 στις 27 Μαρτίου 2014
 Του Θ. Αυγερινού*

Χρόνια τώρα στην πατρίδα μας παίζει το θέμα του κατοχικού δανείου προς τους Γερμανούς 476 εκατ. γερμανικών αυτοκρατορικών μάρκων, που σήμερα αντιστοιχούν σε 40 δισ. ευρώ, χωρίς τόκους.

Έχουν ειπωθεί τόσο πολλά, ώστε δημιουργήθηκαν στους Έλληνες προσδοκίες που κανείς δεν ξέρει πόσο ισχυρή βάση έχουν. Η επίσημη κυβέρνηση δεν παίρνει ξεκάθαρη θέση, με συνέπεια το θέμα να σέρνεται.
Από την άλλη μεριά, όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης το έκαναν σημαία τους και διατυμπανίζουν στον κόσμο ότι η οικονομική κρίση, που μαστίζει σήμερα την Ελλάδα, μπορεί να λυθεί εύκολα, αν πάρουμε πίσω εκείνα τα λεφτά, που με τους τόκους ξεπερνούν κατά πολύ το δημόσιο χρέος της Ελλάδας. Πράγματι, αυτή η αντίληψη είναι μια πολύ καλή θέση, αν όλα αυτά έχουν βάση, γιατί αλλιώς για άλλη μια φορά ο ελληνικός λαός θα βγει γελασμένος και οι πολιτικοί θα μας έχουν πουλήσει πάλι «φύκια για μεταξωτές κορδέλες».

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Η εκκρεμότητα που ξεχάστηκε


 http://www.kathimerini.gr/760730/article/politismos/polh/h-ekkremothta-poy-3exasthke
«Αττικόν», έργο της Ειρήνης Ηλιοπούλου.

«Αττικόν», έργο της Ειρήνης Ηλιοπούλου.Δεν χορταίνω να περνάω τις τελευταίες ημέρες από την πλατεία Συντάγματος. Tα έργα αποκατάστασης που εξελίσσονται εδώ και αρκετές εβδομάδες χάρη στην προσωπική χορηγία του κ. Θανάση Λασκαρίδη έχουν τονώσει το ηθικό των Αθηναίων. Χαίρεσαι να βλέπεις τους εργάτες να μεταμορφώνουν με τα ίδια τους τα χέρια την ταλαιπωρημένη πλατεία, την επίσημη πλατεία της πόλης, δίπλα στο Κοινοβούλιο και τα μεγάλα ξενοδοχεία.

Η Αθήνα έχει μπει τελεσίδικα σε φάση αναδημιουργίας ακόμα κι αν χάσκουν εδώ κι εκεί οι μαύρες τρύπες της δικής μας ευθύνης, της κρατικής αδιαφορίας αλλά και των τεσσάρων πολύ δύσκολων χρόνων που έχουμε πίσω μας.

Ξεχωριστοί τόποι στην αγκαλιά της «Εντοπίας»


  ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ http://www.kathimerini.gr/culture
Είναι ένας όρος που συνελήφθη από το ανήσυχο πνεύμα του Κωνσταντίνου Δοξιάδη.

Η «εντοπία», έλεγε ο στοχαστής - πολεοδόμος το 1968, περιγράφει ένα μέρος που ικανοποιεί τόσο τον ονειροπόλο όσο και τον επιστήμονα, ένα μέρος όπου το όραμα του καλλιτέχνη και του κτίστη γίνονται ένα.
«Εντοπία» βάφτισε τη νέα της πρωτοβουλία η Εuropa Nostra, η Ομοσπονδία των Ευρωπαϊκών Οργανώσεων για την Προστασία της Ιστορικής Κληρονομιάς και της Φύσης. Εστιάζει σε ευρωπαϊκές πόλεις με πληθυσμό κάτω των 15.000 κατοίκων. Σε τόπους που υπερηφανεύονται για την ξεχωριστή ιστορική τους φυσιογνωμία, την ιδιαίτερη σχέση με τη φύση που τις περιβάλλει, τον αρχιτεκτονικό τους πλούτο, τη σύνδεσή τους με την παράδοση.

Απαραίτητη η ηλεκτρονική βάση δεδομένων για το βιβλίο

/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ Συγκέντρωση υπογραφών για τη σωτηρία της ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ

«Να Σώσουμε τη ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ» ζητά μια ομάδα πνευματικών ανθρώπων, συγγραφέων, εκδοτών, καθηγητών, επιμελητών βιβλίων και κριτικών, να παραμείνει ζωντανό αυτό το εύχρηστο κι απαραίτητο εργαλείο. Η ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ δημιουργήθηκε το 1998, στο πλαίσιο του ΕΚΕΒΙ, το οποίο ως γνωστόν διαλύθηκε.

«Κομμένο» κείμενο του Μπέκετ στο φως

31/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
https://www.efsyn.gr/?p=186109 
Οι Faber & Faber εκδίδουν το «Echo’s Bones», που το 1934 είχε απορριφτεί ως δύσκολο
 
Ενα ανέκδοτο κείμενο του Σάμιουελ Μπέκετ, που θα εκδοθεί 80 ολόκληρα χρόνια μετά την απόρριψή του από τον οίκο Chatto & Windus, είναι μεγάλη είδηση. Στις 17 Απριλίου, που το «Echo’s Bones» θα κυκλοφορήσει από τον Faber & Faber, θα μπει τέρμα σε μια ιστορία που είχε απογοητεύσει τον μεγάλο Ιρλανδό.

Το 13.500 λέξεων κείμενο προοριζόταν να κλείσει τη συλλογή διηγημάτων «More Pricks Than Kicks», που κυκλοφόρησε το 1934. Ο εκδότης του, όμως, Τσάρλς Πρέντις, το βρήκε δύσκολο και περίεργο.