Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Μαρκ Πακιέν: «Αντιγόνη» ή η δύναμη της προσωπικής αντίστασης

Ο γάλλος σκηνοθέτης που υπογράφει την «Αντιγόνη» του Ανούιγ μιλάει για σύμβολα και συμβολισμούς
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=583630
Μαρκ Πακιέν: «Αντιγόνη» ή η δύναμη της προσωπικής αντίστασης
Μαρκ Πακιέν:«Το έργο κουβαλά την ελπίδα της εποχής του αλλά και της εποχής μας»
 
 
Η Comedie Francaise έρχεται στην Αθήνα. Εχουν περάσει 60 χρόνια από τη μία και μοναδική φορά που επισκέφθηκε τη χώρα μας το ιστορικό αυτό θέατρο της Γαλλίας, που ιδρύθηκε το 1680 με το βασιλικό διάταγμα του Λουδοβίκου 14ου. Θα παρουσιάσει την «Αντιγόνη» του Ανούιγ που έκανε πρεμιέρα στο Παρίσι, στο Τheatre du Vieux-Colombier, στις 14 Σεπτεμβρίου 2012 και έκτοτε περιοδεύει. Οι δύο παραστάσεις θα δοθούν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Σάββατο 26 και την Κυριακή 27 Απριλίου 2014. Εντάσσονται δε στο πλαίσιο του προγράμματος «Ελλάς - Γαλλία - Συμμαχία 2014», που γίνεται σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο.

Πώς ο Χατζιδάκις πανικόβαλε το Χόλιγουντ


Στοιχεία από το αρχείο ελληνοαμερικανού παραγωγού της 20th Century-Fox
Πώς ο Χατζιδάκις πανικόβαλε το Χόλιγουντ
Ο Μάνος Χατζιδάκις στη Νέα Υόρκη, όπου έμεινε έξι χρόνια, χωρίς όμως να αγγίξει το όνειρο του Σκούρα να δει έναν έλληνα συνθέτη να κατακτά την Αμερική όπως είχαν ήδη επιτύχει η Κάλλας και ο Μητρόπουλος
 
 
Είκοσι χρόνια μετά την πρόωρη διαφυγή του στον κόσμο του ονείρου και της άσβεστης νιότης ο Χατζιδάκις παραμένει ένας μύθος της μεταπολεμικής Ελλάδας. Τα αφιερώματα στη ζωή του δεν θα λείψουν. Θα είναι όμως λειψά αν στηθούν μόνο στη μαρτυρία φίλων και θαυμαστών. Η ιστορική αποτίμηση προϋποθέτει τεκμήρια και απόσπαση από τον βιογραφούμενο. Τούτο παραμένει ακόμα ζητούμενο για τον Χατζιδάκι.

Η Τράπεζα της Ελλάδος τίμησε τον Ηλία Βενέζη


Πραγματοποιήθηκε ειδική εκδήλωση παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας
Η Τράπεζα της Ελλάδος τίμησε τον Ηλία Βενέζη

 
 
Η Τράπεζα της Ελλάδος τίμησε τη Δευτέρα τον μεγάλο συγγραφέα Ηλία Βενέζη, με αφορμή τη συμπλήρωση 110 ετών από τη γέννησή του, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Γενικών Συνελεύσεων της Τράπεζας, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια.

Στην εκδήλωση απηύθυνε χαιρετισμό ο Διοικητής Γεώργιος Προβόπουλος και μίλησαν ο συγγραφέας Τάκης Χατζηαναγνώστου, ο οποίος ήταν προσωπικός φίλος του Ηλία Βενέζη και είχε γράψει το σενάριο για την τηλεοπτική μεταφορά της «Γαλήνης», ο συγγραφέας-αρθρογράφος Τάκης Θεοδωρόπουλος και η κόρη του συγγραφέα Άννα Βενέζη Κοσμετάτου. Διηγήματα του Ηλία Βενέζη διάβασε ο ηθοποιός Χρήστος Λούλης. Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος Νίκος Βατόπουλος.

Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Επιστρέφει στο Παρίσι το χειρόγραφο του «120 ημέρες στα Σόδομα»

Μια απίθανη περιπέτεια

Επιστρέφει στο Παρίσι το χειρόγραφο του «120 ημέρες στα Σόδομα»
Ο Μαρκήσιος Ντε Σαντ  
 
Παρίσι, Γαλλία
Το χειρόγραφο του διάσημου βιβλίου «120 ημέρες στα Σόδομα» που έγραψε ο Σαντ το 1785 στη Βαστίλλη και το οποίο κρύφτηκε, κλέφτηκε, πουλήθηκε, διεκδικήθηκε ενώπιον της ελβετικής και της γαλλικής δικαιοσύνης και τέλος αγοράσθηκε έναντι 7 εκατ. ευρώ, επιστρέφει στο Παρίσι τη χρονιά της 200ής επετείου από το θάνατο του συγγραφέα του.
«Το εξαιρετικό αυτό χειρόγραφο, το οποίο είχε κλαπεί το 1982, είχε επισημανθεί στην Ιντερπόλ και είχε διεκδικηθεί από δύο οικογένειες, επέστρεψε επιτέλους στη Γαλλία, στο τέλος μιας απίθανης περιπέτειας. Μου χρειάσθηκαν όμως τρία χρόνια σκληρών διαπραγματεύσεων» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο νέος ιδιοκτήτης του, Ζεράρ Λεριτιέ, πρόεδρος και ιδρυτής της Aristophil και του ιδιωτικού Μουσείου Επιστολών και Χειρογράφων.

«Κανένας να μη νιώθει αποκομμένος κι ας ζει μακριά»

06/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ https://www.efsyn.gr/?p=187603
Στέφανος Νόλλας Είναι η ψυχή ενός αξιοθαύμαστου προγράμματος που λέγεται «Αγονη Γραμμή Γόνιμη». Για όγδοη χρονιά, εκτός τουριστικής περιόδου, δέκα νησιά δέχονται πλήθος καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών εκδηλώσεων, όχι συμβατικών, αλλά ευφάνταστων. Και μόνο με τη βοήθεια χορηγών.
 
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΝΟΛΛΑΣΤης Παρής Σπίνου

Το μεγαλύτερο εκπαιδευτικό και πολιτιστικό πρόγραμμα για τα απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου, η «Αγονη Γραμμή Γόνιμη», οργανώνεται για όγδοη χρονιά με πλούσιες και ενδιαφέρουσες δράσεις, που κινητοποιούν τους ακρίτες νησιώτες μας. Φέτος το πρόγραμμα απλώνεται, εκτός τουριστικής περιόδου, σε δέκα νησιά -Χάλκη, Ηρακλειά, Σχοινούσα, Θηρασιά, Αρκούς, Πάτμο, Λειψούς, Καστελόριζο, Κάρπαθο, Γαύδο- και κορυφώνεται με συναυλίες από τις εξωστρεφείς ορχήστρες μας, την Εθνική Λυρική Σκηνή και την Κρατική Ορχήστρα.

Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να μυηθούν στο kung-fu από τον παγκόσμιο πρωταθλητή Γιώργο Διβάνη, να πάρουν μέρος σε μουσικά εργαστήρια πιάνου και κιθάρας με καθηγητές του Ωδείου Φίλιππος Νάκας, να διδαχτούν ψηφιδωτό από την Ειρήνη Συριανού, να παρακολουθήσουν σεμινάρια φλαμένκο από το Studio Flamenco Pellizco και μαθήματα χιπ χοπ από τον αφρικανικής καταγωγής Mc Yinka. Mέχρι και ένα Κινητό Πλανητάριο επιστρατεύεται…

Ενας Σεφέρης για τον 21ο αιώνα

  https://www.efsyn.gr/?p=187608
Γιώργος Σεφέρης
«Ποιήματα»
(Νέα έκδοση)
Επιμέλεια: Δημήτρης Δασκαλόπουλος
Ικαρος, 2014, σελ. 505

Του Χαράλαμπου Γιαννακόπουλου

Η έβδομη ποιητική συλλογή του Γιώργου Σεφέρη, το «Ημερολόγιο Καταστρώματος Β΄», είχε πρωτοκυκλοφορήσει στην Αλεξάνδρεια το καλοκαίρι του 1944 σε μια «αποκλειστικά ιδιωτική» έκδοση 75 αντιτύπων. Επανεκδόθηκε ωστόσο έναν χρόνο αργότερα στην Αθήνα από τις εκδόσεις Ικαρος και αποτέλεσε την αρχή της συνεργασίας του ποιητή με τον ιστορικό εκδοτικό οίκο, που εκδίδει έκτοτε όλα του τα βιβλία. Η πρώτη πλήρης συγκεντρωτική έκδοση των σεφερικών ποιημάτων θα κυκλοφορήσει από τον Ικαρο το 1972 και θα ανατυπώνεται στην ίδια ακριβώς μορφή για τα επόμενα σαράντα χρόνια. Μέχρι σήμερα δηλαδή οπότε ο εκδοτικός οίκος θέτει σε κυκλοφορία μια νέα έκδοση των «Ποιημάτων» και του «Τετραδίου γυμνασμάτων, β΄», το οποίο κυκλοφορούσε ώς τώρα αυτοτελώς.

Ιστορίες νοσταλγίας και φιλίας



Έντυπη Έκδοση

Ο Φίλιππος Κουτσίνας κατάφερε να συνδυάσει το επιχειρηματικά πνεύμα με την αγάπη του για την τέχνη και να δημιουργήσει μια αξιοζήλευτη συλλογή
Εκανε συνεργούς στην τρέλα του τους Εγγονόπουλο, Εμπειρίκο, Γαϊτη, Μιγαδη, Φασιανό και Βελλούδιο. Εξω από το σπίτι του είχε τοποθετήσει κάποτε την επιγραφή «μηδεις μη τρελός εισιτω»
Η Τιτίνα Κουτσίνα, όπως την είδε στον καμβά ο Παναγιώτης Τέτσης το 1949 και με ζωγραφισμένη την πλάτη της από τον ΓΙάννη Τσαρούχη σε αποκριάτικο χορό, το 1960. Ζωγράφος και η ίδια, είχε την τύχη να γνωρίσει τον παθιασμένο με την τέχνη σύζυγό της και μαζί να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα  
Η Τιτίνα Κουτσίνα, όπως την είδε στον καμβά ο Παναγιώτης Τέτσης το 1949 και με ζωγραφισμένη την πλάτη της από τον ΓΙάννη Τσαρούχη σε αποκριάτικο χορό, το 1960. Ζωγράφος και η ίδια, είχε την τύχη να γνωρίσει τον παθιασμένο με την τέχνη σύζυγό της και μαζί να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα Καταγόμενος από παλιά εμποροβιομηχανική οικογένεια της Θεσσαλίας, αρχικά ο Φίλιππος Κουτσίνας δεν ενδιαφερόταν να μπει στο εμπόριο υφασμάτων. Τον ενδιέφερε αποκλειστικά η τέχνη. Υπήρξε μέλος της ομάδας του βραχύβιου «περιθωριακού» περιοδικού «Πάλι»

Επιτέλους, «Open House» στην Αθήνα

http://www.kathimerini.gr/761283/article/politismos/polh/epiteloys-open-house-sthn-a8hna

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ
8ο Λύκειο «Μιχαήλ Νομικός», Νικοπόλεως 33, Κάτω Πατήσια. Αρχιτέκτων Γεώργιος Πάντζαρης, 1931. Σταθμός Διανομής ΔΕΗ, 3ης Σεπτεμβρίου 111 & Ρίζου, Βικτώρια. Αρχιτέκτων: Κλέων Κραντονέλλης, 1977. Kτίριο στην οδό Σαλαμίνος 72, σημερινή έδρα του πολιτιστικού οργανισμού Atopos. 8ο Λύκειο «Μιχαήλ Νομικός», Νικοπόλεως 33, Κάτω Πατήσια. Αρχιτέκτων Γεώργιος Πάντζαρης, 1931. Σταθμός Διανομής ΔΕΗ, 3ης Σεπτεμβρίου 111 & Ρίζου, Βικτώρια. Αρχιτέκτων: Κλέων Κραντονέλλης, 1977. Kτίριο στην οδό Σαλαμίνος 72, σημερινή έδρα του πολιτιστικού οργανισμού Atopos.

Η είδηση δεν είναι ότι αυτό το Σαββατοκύριακο έρχεται στην Αθήνα ο θεσμός του Open House, αλλά το γεγονός ότι άργησε τόσο πολύ. Ομως τίποτα δεν είναι τυχαίο. Η... «αθηναιομανία» που προέκυψε μέσα στην κρίση σε ένα πλαίσιο αναζωπύρωσης της ανάγκης για να καλυφθούν κενά ως προς την αστική μας αυτογνωσία, δίνει ζωή σε μια σειρά από πρωτοβουλίες που έχουν την ίδια αφετηρία αλλά σχηματίζουν αυτόνομους κύκλους. Στην προκειμένη περίπτωση έβαλε το χεράκι της και η επιτυχία των πρώτων δύο διοργανώσεων του Open House στη Θεσσαλονίκη.

Δύο τενόροι στα μπουζούκια;

http://www.kathimerini.gr/761088/article/politismos/moysikh/dyo-tenoroi-sta-mpoyzoykia

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ
Η υπόθεση απλή. Δύο τενόροι της όπερας, χτυπημένοι από την ανεργία λόγω οικονομικής κρίσης, βλέπουν σανίδα σωτηρίας σε μια αγγελία εφημερίδας: «Ζητούνται δύο μουσικοί για εμφανίσεις σε νυχτερινό κέντρο διασκέδασης. Πρόσληψη μετά από οντισιόν». Φυσικά το κέντρο διασκέδασης αποδεικνύεται κανονικό «σκυλάδικο» και οι τενόροι αναγκάζονται να περάσουν μια δοκιμασία με βαρύ λαϊκό πρόγραμμα προκειμένου να πείσουν τον ιδιοκτήτη και να πάρουν τη δουλειά.

Οι ασυγχώρητοι του Αρονόφσκι

  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΟΥΡΑΣ
 http://www.kathimerini.gr/761098/article/politismos/kinhmatografos/oi-asygxwrhtoi-toy-aronofski
Η Κιβωτός του Νώε κατά τον Ντάρεν Αρονόφσκι κινδυνεύει να γίνει Τιτανικός. Εντός της έχει ξεκινήσει μια μονομαχία ανάμεσα στους εκλεκτούς και τους έκπτωτους.

Η Κιβωτός του Νώε κατά τον Ντάρεν Αρονόφσκι κινδυνεύει να γίνει Τιτανικός. Εντός της έχει ξεκινήσει μια μονομαχία ανάμεσα στους εκλεκτούς και τους έκπτωτους.Ο κύκλος των blockbuster άνοιξε θεαματικά πριν από το Πάσχα με την ιστορία του Νώε στην ομώνυμη ταινία του Ντάρεν Αρονόφσκι. Σκοτεινό, δυστοπικό έργο, ειδικά στο δεύτερο μέρος του που είναι και πιο ενδιαφέρον: Ενας φονταμενταλιστής Νώε - τιμωρός αφουγκράζεται, ή έτσι νομίζει, τον λόγο ενός Θεού που δεν συγχωρεί για κανένα λόγο. Και αν οι ελάχιστοι εκλεκτοί εκ των αμαρτωλών στο τέλος τη γλιτώνουν είναι γιατί στο Χόλιγουντ θα ’ταν αδιανόητος ακόμη και ένας Κατακλυσμός χωρίς χάπι εντ. Ο κύκλος των blockbuster θα κλείσει μάλλον πιο επικά με τον Μωυσή στο «Exodos: Gods and Kings» του Ρίντλεϊ Σκοτ τον ερχόμενο Δεκέμβρη.