Τρίτη 8 Απριλίου 2014
Ο τελευταίος φύλακας ψυχών
ethnos.gr
Πίνει καυτή σλιβοβίτσα, κλείνει το μπουκάλι με το δυνατό αλκοολούχο
ποτό, βγαίνει από το μικρό καμαράκι και περιφέρεται ανάμεσα στα μνήματα,
στη μεγαλύτερη στρατιωτική νεκρόπολη της χώρας, τελευταία κατοικία για
20.500 Γάλλους, Σέρβους, Ιταλούς, Βρετανούς και Ρώσους, πεσόντες του Α'
Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο Γεώργιος Μιχαΐλοβιτς κουβαλά στην πλάτη του 86 χρόνια ζωής και
μοιάζει λες και βγήκε από το Underground του Εμίρ Κουστουρίτσα. Είναι ο
τελευταίος Σέρβος? στρατιώτης στην Ελλάδα, πιστός στο καθήκον του να
διατηρεί άσβεστη τη φλόγα στα καντήλια, στα Συμμαχικά Νεκροταφεία του
Ζέιτενλικ (στα τουρκικά ελαιώνας), στη δυτική Θεσσαλονίκη.
Πίνει καυτή σλιβοβίτσα, κλείνει το μπουκάλι με το δυνατό αλκοολούχο
ποτό, βγαίνει από το μικρό καμαράκι και περιφέρεται ανάμεσα στα μνήματα,
στη μεγαλύτερη στρατιωτική νεκρόπολη της χώρας, τελευταία κατοικία για
20.500 Γάλλους, Σέρβους, Ιταλούς, Βρετανούς και Ρώσους, πεσόντες του Α'
Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο Γεώργιος Μιχαΐλοβιτς κουβαλά στην πλάτη του 86 χρόνια ζωής και
μοιάζει λες και βγήκε από το Underground του Εμίρ Κουστουρίτσα. Είναι ο
τελευταίος Σέρβος? στρατιώτης στην Ελλάδα, πιστός στο καθήκον του να
διατηρεί άσβεστη τη φλόγα στα καντήλια, στα Συμμαχικά Νεκροταφεία του
Ζέιτενλικ (στα τουρκικά ελαιώνας), στη δυτική Θεσσαλονίκη.Νορβηγός αρχιμάστορας για σύγχρονους καιρούς
«Απαντα Ερρίκου Ιψεν» από τις εκδόσεις Gutenberg
https://www.efsyn.gr/?p=188018
Η σειρά ξεκινά με έναν τόμο με 4 έργα. Θα ολοκληρωθεί σε 50 τόμους τουλάχιστον. Είναι ένα πνευματικό γεγονός, πόσο μάλλον που βασίζεται σε νέες μεταφράσεις και υποστηρίζεται από πλήθος σχολίων και αναλύσεων.Της Νόρας Ράλλη
Πάντα αναγνωριζόταν ως ο συγγραφέας που ερευνά κι αποκαλύπτει τα άδυτα της ψυχής. Ο δημιουργός του μοντέρνου ρεαλιστικού θεάτρου. Με τα θεατρικά του έργα να παίζονται πάντα με μοναδική διαχρονικότητα, ο Νορβηγός Ερρίκος Ιψεν από πολλούς χαρακτηρίζεται ως ο σημαντικότερος θεατρικός συγγραφέας μετά τον Σέξπιρ. Στα 39 χρόνια της συγγραφής του έγραψε έργα που θίγουν κοινωνικά και ηθικά ζητήματα, προκαλώντας συχνά τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης και αφορισμούς περί «σκανδαλώδους» περιεχομένου. Οταν ανέβηκαν οι «Βρικόλακες» στην Ελλάδα, το 1893, δύο μόλις χρόνια μετά την πρεμιέρα τους στη Γερμανία, την παράσταση προλόγισε ο ίδιος ο Ξενόπουλος και δέχτηκε βροχή από μαξιλάρια. Οι θεατές δεν μπόρεσαν να δεχτούν το εντελώς ασυνήθιστο γι” αυτούς έργο.
Μέιπλθορπ: soft & hardcore
Μεγάλη έκθεση για τον Αμερικανό φωτογράφο στο ΠαρίσιΤο Grand Palais συγκέντρωσε πάνω από 250 έργα
από όλη τη σπουδαία, αλλά σύντομη διαδρομή του, που έσβησε το 1989 από
AIDS. Ερωτικός, τολμηρός, λάτρης του γυμνού και της ομορφιάς, γνήσιος
εκφραστής της νεοϋορκέζικης αβάν γκαρντ, δεν παύει να εκπλήσσει.
Tης Ηρας Φελουκατζή
Η αναζήτηση της αισθητικής τελειότητας στις φόρμες, στις συνθέσεις, στo σώμα, στη φύση, είναι η κυρίαρχη δύναμη έμπνευσης του διάσημου Αμερικανού ζωγράφου Ρόμπερτ Μέιπλθορπ, που παρουσιάζεται με ένα γιγαντιαίο αφιέρωμα στο παρισινό Μουσείο Grand Palais. Πάνω από 250 έργα, κυρίως ασπρόμαυρες φωτογραφίες, περιλαμβάνει η έκθεση αυτή, που συγκεντρώνει παραγωγή από όλη την καλλιτεχνική διαδρομή του φωτογράφου.
Στην είσοδο δεσπόζει η αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη. Απεικονίζεται ντυμένος στα μαύρα, κρατώντας ένα μπαστούνι με νεκροκεφαλή. Με τη φωτογραφία αυτή ο Μέιπλθορπ, που είχε πληγεί από την ασθένεια του AIDS, θέλησε να προαναγγείλει το τραγικό τέλος της σύντομης ζωής του (1946–1989).
Tης Ηρας Φελουκατζή
Η αναζήτηση της αισθητικής τελειότητας στις φόρμες, στις συνθέσεις, στo σώμα, στη φύση, είναι η κυρίαρχη δύναμη έμπνευσης του διάσημου Αμερικανού ζωγράφου Ρόμπερτ Μέιπλθορπ, που παρουσιάζεται με ένα γιγαντιαίο αφιέρωμα στο παρισινό Μουσείο Grand Palais. Πάνω από 250 έργα, κυρίως ασπρόμαυρες φωτογραφίες, περιλαμβάνει η έκθεση αυτή, που συγκεντρώνει παραγωγή από όλη την καλλιτεχνική διαδρομή του φωτογράφου.
Στην είσοδο δεσπόζει η αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη. Απεικονίζεται ντυμένος στα μαύρα, κρατώντας ένα μπαστούνι με νεκροκεφαλή. Με τη φωτογραφία αυτή ο Μέιπλθορπ, που είχε πληγεί από την ασθένεια του AIDS, θέλησε να προαναγγείλει το τραγικό τέλος της σύντομης ζωής του (1946–1989).
Ραχμάν Μουσταφάγεφ: Η Ελλάδα είναι πολύ δημοφιλής στη χώρα μου
Ο πρεσβευτής του Αζερμπαϊτζάν στην Αθήνα
μιλάει για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και ανταλλαγές, ρίχνοντας μια
ματιά στην ιστορία και στις σχέσεις των δύο λαών
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=583626
«Στο Σλαβικό Πανεπιστήμιο του Μπακού
δημιουργήθηκε πριν από λίγα χρόνια Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας και
Λογοτεχνίας, όπου πάνω από 50 αζέροι φοιτητές μελετούν την ελληνική
ιστορία, τον πολιτισμό, τη γλώσσα και τη λογοτεχνία» λέει στο «Βήμα» ο
Ραχμάν Μουσταφάγεφ
Ο Ραχμάν Μουσταφάγεφ ζει
στην Αθήνα τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Είναι ο πρεσβευτής του
Αζερμπαϊτζάν στη χώρα μας και ομολογουμένως τα ελληνικά του είναι
εντυπωσιακά. Μέσα στο πλαίσιο της ανάπτυξης στενότερων σχέσεων ανάμεσα
στις δύο χώρες, ο πρεσβευτής μιλάει στο «Βήμα» για τις πολιτιστικές
εκδηλώσεις που έχουν ήδη δρομολογηθεί και για τις στενές σχέσεις που
χάνονται στα βάθη των αιώνων....
Μιριέλ Μαγέτ: Εχουμε ανάγκη να γελάσουμε με ό,τι μας φοβίζει
Η καλλιτεχνική διευθύντρια της
Comedie-Francaise μιλάει στο «Βήμα», λίγο προτού ξεκινήσει για την
Αθήνα, για την παράσταση της «Αντιγόνης» αλλά και για την αντιπαράθεσή
της με το ιστορικό θέατρο που διευθύνει
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=583629Μιριέλ Μαγέτ: «Η ποιητική διάσταση μας επιτρέπει να δούμε καλύτερα την πραγματικότητα». Επάνω, σκηνή από την «Αντιγόνη»
Με τη δεύτερη θητεία της να ολοκληρώνεται τον προσεχή Αύγουστο, η Μιριέλ Μαγέτ (Murielle Mayette), καλλιτεχνική διευθύντρια της Comedie-Francaise από το 2006, μιλάει στο «Βήμα» για το ιστορικό θέατρο που διευθύνει. Ηθοποιός και σκηνοθέτρια η ίδια, μπήκε στην Comedie σε νεαρή ηλικία το 1985 και τρία χρόνια μετά έγινε το 477ο μέλος της. Στο πλούσιο βιογραφικό της (γεννήθηκε το 1964) συναντά κανείς, εκτός από τις προσωπικές της δουλειές, και συνεργασίες με τον Αντουάν Βιτέζ, τον Ζακ Λασάλ και τον Αλέν Φρανσόν. Ωστόσο η λήξη της θητείας της τη βρίσκει σε αντιπαράθεση με το θέατρο που διευθύνει.
Μαρκ Πακιέν: «Αντιγόνη» ή η δύναμη της προσωπικής αντίστασης
Ο γάλλος σκηνοθέτης που υπογράφει την «Αντιγόνη» του Ανούιγ μιλάει για σύμβολα και συμβολισμούς
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=583630
Μαρκ Πακιέν:«Το έργο κουβαλά την ελπίδα της εποχής του αλλά και της εποχής μας»
Η Comedie Francaise
έρχεται στην Αθήνα. Εχουν περάσει 60 χρόνια από τη μία και μοναδική φορά
που επισκέφθηκε τη χώρα μας το ιστορικό αυτό θέατρο της Γαλλίας, που
ιδρύθηκε το 1680 με το βασιλικό διάταγμα του Λουδοβίκου 14ου. Θα
παρουσιάσει την «Αντιγόνη» του Ανούιγ που έκανε πρεμιέρα στο Παρίσι, στο
Τheatre du Vieux-Colombier, στις 14 Σεπτεμβρίου 2012 και έκτοτε
περιοδεύει. Οι δύο παραστάσεις θα δοθούν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το
Σάββατο 26 και την Κυριακή 27 Απριλίου 2014. Εντάσσονται δε στο πλαίσιο
του προγράμματος «Ελλάς - Γαλλία - Συμμαχία 2014», που γίνεται σε
συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο.
Πώς ο Χατζιδάκις πανικόβαλε το Χόλιγουντ
Στοιχεία από το αρχείο ελληνοαμερικανού παραγωγού της 20th Century-Fox
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=583646
Ο Μάνος Χατζιδάκις στη Νέα Υόρκη, όπου
έμεινε έξι χρόνια, χωρίς όμως να αγγίξει το όνειρο του Σκούρα να δει
έναν έλληνα συνθέτη να κατακτά την Αμερική όπως είχαν ήδη επιτύχει η
Κάλλας και ο Μητρόπουλος
Είκοσι χρόνια μετά την
πρόωρη διαφυγή του στον κόσμο του ονείρου και της άσβεστης νιότης ο
Χατζιδάκις παραμένει ένας μύθος της μεταπολεμικής Ελλάδας. Τα αφιερώματα
στη ζωή του δεν θα λείψουν. Θα είναι όμως λειψά αν στηθούν μόνο στη
μαρτυρία φίλων και θαυμαστών. Η ιστορική αποτίμηση προϋποθέτει τεκμήρια
και απόσπαση από τον βιογραφούμενο. Τούτο παραμένει ακόμα ζητούμενο για
τον Χατζιδάκι.
Η Τράπεζα της Ελλάδος τίμησε τον Ηλία Βενέζη
Πραγματοποιήθηκε ειδική εκδήλωση παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=584753
Η Τράπεζα της Ελλάδος
τίμησε τη Δευτέρα τον μεγάλο συγγραφέα Ηλία Βενέζη, με αφορμή τη
συμπλήρωση 110 ετών από τη γέννησή του, σε ειδική εκδήλωση που
πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Γενικών Συνελεύσεων της Τράπεζας, παρουσία
του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια.
Στην εκδήλωση απηύθυνε χαιρετισμό ο Διοικητής Γεώργιος Προβόπουλος
και μίλησαν ο συγγραφέας Τάκης Χατζηαναγνώστου, ο οποίος ήταν προσωπικός
φίλος του Ηλία Βενέζη και είχε γράψει το σενάριο για την τηλεοπτική
μεταφορά της «Γαλήνης», ο συγγραφέας-αρθρογράφος Τάκης Θεοδωρόπουλος και
η κόρη του συγγραφέα Άννα Βενέζη Κοσμετάτου. Διηγήματα του Ηλία Βενέζη
διάβασε ο ηθοποιός Χρήστος Λούλης. Την εκδήλωση συντόνισε ο
δημοσιογράφος Νίκος Βατόπουλος.
Κυριακή 6 Απριλίου 2014
Επιστρέφει στο Παρίσι το χειρόγραφο του «120 ημέρες στα Σόδομα»
Δημοσίευση: 03 Απρ. 2014, 17:45
Μια απίθανη περιπέτεια
- Ο Μαρκήσιος Ντε Σαντ
Παρίσι, Γαλλία
Το
χειρόγραφο του διάσημου βιβλίου «120 ημέρες στα Σόδομα» που έγραψε ο
Σαντ το 1785 στη Βαστίλλη και το οποίο κρύφτηκε, κλέφτηκε, πουλήθηκε,
διεκδικήθηκε ενώπιον της ελβετικής και της γαλλικής δικαιοσύνης και
τέλος αγοράσθηκε έναντι 7 εκατ. ευρώ, επιστρέφει στο Παρίσι τη χρονιά
της 200ής επετείου από το θάνατο του συγγραφέα του.
«Το εξαιρετικό αυτό χειρόγραφο, το οποίο είχε κλαπεί το 1982, είχε επισημανθεί στην Ιντερπόλ και είχε διεκδικηθεί από δύο οικογένειες, επέστρεψε επιτέλους στη Γαλλία, στο τέλος μιας απίθανης περιπέτειας. Μου χρειάσθηκαν όμως τρία χρόνια σκληρών διαπραγματεύσεων» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο νέος ιδιοκτήτης του, Ζεράρ Λεριτιέ, πρόεδρος και ιδρυτής της Aristophil και του ιδιωτικού Μουσείου Επιστολών και Χειρογράφων.
«Το εξαιρετικό αυτό χειρόγραφο, το οποίο είχε κλαπεί το 1982, είχε επισημανθεί στην Ιντερπόλ και είχε διεκδικηθεί από δύο οικογένειες, επέστρεψε επιτέλους στη Γαλλία, στο τέλος μιας απίθανης περιπέτειας. Μου χρειάσθηκαν όμως τρία χρόνια σκληρών διαπραγματεύσεων» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο νέος ιδιοκτήτης του, Ζεράρ Λεριτιέ, πρόεδρος και ιδρυτής της Aristophil και του ιδιωτικού Μουσείου Επιστολών και Χειρογράφων.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)