Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

«Βία κατά εκπροσώπων του λαού: 50 χρόνια από τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη»


 
Τo Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο «Βία κατά εκπροσώπων του λαού: 50 χρόνια από τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη» στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος της Βουλής, επί της λεωφόρου Αμαλίας 14.

Η έκθεση η οποία εγκαινιάστηκε την Τρίτη 18 Ιουνίου 2013 από τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, κ. Ευάγγελο-Βασίλειο Μεϊμαράκη, θα διαρκέσει έως τις 27 Απριλίου 2014.

Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Μυκηναϊκή πόλη κάτω από το Αργος

Έντυπη Έκδοση

Δύο ακέραιοι απανθρακωμένοι καρποί ελιάς 4 χιλιάδων χρόνων που βρέθηκαν μέσα σε έναν τάφο Μεσαοελλαδικής περιόδου (2000-1650 π.Χ.) στο λόφο της Ασπίδας, στον Προφήτη Ηλία του Αργους, τεκμηριώνουν ότι καλλιεργούνταν ελαιόδενδρα στην ίδια περιοχή από τότε, όπως επίσης ότι καρποί χρησιμοποιούνταν σε τελετουργικές πράξεις.
Χρυσό περίαπτο  
Χρυσό περίαπτο Από τις αρχαιολογικές έρευνες των τελευταίων χρόνων μαθαίνουμε ακόμη ότι η σύγχρονη πόλη του Αργους έχει οικοδομηθεί σε ένα βαθμό πάνω από τη μυκηναϊκή πόλη. Για την άγνωστη εν πολλοίς πρώιμη ιστορία του Αργους ξεκινώντας από την πρώτη οργανωμένη κατοίκηση της 2ης χιλιετίας στο λόφο της Ασπίδας ώς την ίδρυση της πόλης-κράτους τον 7ο αι. π.Χ. θα μιλήσει απόψε στις 6 μ.μ. στους Φίλους του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (Τοσίτσα 1) η Αννα Φίλιππα-Touchais, που μαζί με τον G. Touchais ερευνούσαν το λόφο από το 1974-1990 και από το 2005-2011 για λογαριασμό της Γαλλικής Σχολής Αθηνών. Και όπως η ίδια υποστηρίζει «το Αργος μπορεί να μην αναδείχτηκε σε ένα από τα ένδοξα μυκηναϊκά ανακτορικά κέντρα της Αργολίδας, αλλά διάνυσε τελικά μια πορεία πολύ μακρύτερη και αναδείχτηκε σε ένα δρομέα μακρών αποστάσεων».

Η παλαιότερη εικόνα της Νύμφης του Θερμαϊκού

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1863
 http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=23135&subid=2&pubid=63989275

Την τεκμηριωμένα παλαιότερη μέχρι τώρα φωτογραφία της Θεσσαλονίκης, που τραβήχτηκε το 1863 από τον φωτογράφο Γιόζεφ Ζέκελι και αποτελεί ένα μοναδικό ιστορικό ντοκουμέντο, παρουσιάζει για πρώτη φορά στο πλαίσιο μίας έκθεσης το Μορφωτικό Ιδρυμα της Εθνικής Τραπέζης.

Τραβηγμένη από τον φωτογράφο Γιόζεφ Ζέκελι το 1863, η παλαιότερη φωτογραφία της Θεσσαλονίκης παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Πολιτιστικό Κέντρο της Εθνικής Τράπεζας στη Βίλα Καπάντζη από την ερχόμενη
Τραβηγμένη από τον φωτογράφο Γιόζεφ Ζέκελι το 1863, η παλαιότερη φωτογραφία της Θεσσαλονίκης παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Πολιτιστικό Κέντρο της Εθνικής Τράπεζας στη Βίλα Καπάντζη από την ερχόμενη Παρασκευή
Στην έκθεση, που θα εγκαινιαστεί στο Πολιτιστικό της Κέντρο στη Βίλα Καπάντζη την ερχόμενη Παρασκευή, παρουσιάζεται ένα δίπτυχο φωτογραφικό πανόραμα 150 χρόνων και η πολυσχιδής ιστορία της συγκεκριμένης φωτογραφίας.

Επιστρέφει σπάνιος θησαυρός του 12ου αιώνα

ΕΙΧΕ ΚΛΑΠΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22784&subid=2&pubid=63989850

«Ευαγγελίζει χαράν μεγάλην» προς την Ελλάδα το Μουσείο Ζαν Πολ Γκετί, το οποίο μας επιστρέφει μια χειρόγραφη Καινή Διαθήκη του 12ου αιώνα, η οποία είχε κλαπεί κατά τη δεκαετία του '60 από τη Μονή Διονυσίου του Αγίου Ορους.

Μικρογραφίες των Ευαγγελιστών από τη χειρόγραφη Καινή Διαθήκη του 12ου αιώνα, η οποία είχε κλαπεί κατά τη δεκαετία του ’60 από τη Μονή Διονυσίου του Αγίου Ορους
Μικρογραφίες των Ευαγγελιστών από τη χειρόγραφη Καινή Διαθήκη του 12ου αιώνα, η οποία είχε κλαπεί κατά τη δεκαετία του ’60 από τη Μονή Διονυσίου του Αγίου Ορους
Το αμερικανικό μουσείο ανακοίνωσε χθες ότι επιστρέφει το κειμήλιο «εθελοντικά», καθώς πληροφορήθηκε ότι είχε μετακινηθεί παράνομα από το μοναστήρι εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια.

Διαμάντια ενός θρύλου της χαρακτικής

ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΤΣΟΥΛΙΔΗ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΗ

Τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του κορυφαίου χαράκτη Α. Τάσσου γιορτάζει η γενέτειρά του Μεσσήνη με έκθεση έργων του από την Εταιρεία Εικαστικών Τεχνών Α. Τάσσος στο Μουσείο Χαρακτικής «Τάκης Κατσουλίδης».

Η έκθεση στο Μουσείο Κατσουλίδη σε συνεργασία με την Εταιρεία Εικαστικών Τεχνών Α. Τάσσος θα διαρκέσει μέχρι τις 19 Μαΐου και θα είναι ανοιχτή καθημερινά συγκεκριμένες ώρες, καθώς και τα Σαββατοκύριακ
Η έκθεση στο Μουσείο Κατσουλίδη σε συνεργασία με την Εταιρεία Εικαστικών Τεχνών Α. Τάσσος θα διαρκέσει μέχρι τις 19 Μαΐου και θα είναι ανοιχτή καθημερινά συγκεκριμένες ώρες, καθώς και τα Σαββατοκύριακα. Ο μόχθος του λαού έχει ξεχωριστή θέση στα έργα του Α. Τάσσου

Ο τελευταίος φύλακας ψυχών

ethnos.gr

Πίνει καυτή σλιβοβίτσα, κλείνει το μπουκάλι με το δυνατό αλκοολούχο ποτό, βγαίνει από το μικρό καμαράκι και περιφέρεται ανάμεσα στα μνήματα, στη μεγαλύτερη στρατιωτική νεκρόπολη της χώρας, τελευταία κατοικία για 20.500 Γάλλους, Σέρβους, Ιταλούς, Βρετανούς και Ρώσους, πεσόντες του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο Γεώργιος Μιχαϊλοβιτς δείχνει με υπερηφάνεια φωτογραφίες στρατιωτών, παράσημα, αναμνηστικά. Στα Συμμαχικά Νεκροταφεία του Ζέιτενλικ έχουν ταφεί 20.500 Γάλλοι, Σέρβοι, Ιταλοί, Βρετανοί και Ρώσοι στρατ
Ο Γεώργιος Μιχαϊλοβιτς δείχνει με υπερηφάνεια φωτογραφίες στρατιωτών, παράσημα, αναμνηστικά. Στα Συμμαχικά Νεκροταφεία του Ζέιτενλικ έχουν ταφεί 20.500 Γάλλοι, Σέρβοι, Ιταλοί, Βρετανοί και Ρώσοι στρατιώτες
Ο Γεώργιος Μιχαΐλοβιτς κουβαλά στην πλάτη του 86 χρόνια ζωής και μοιάζει λες και βγήκε από το Underground του Εμίρ Κουστουρίτσα. Είναι ο τελευταίος Σέρβος? στρατιώτης στην Ελλάδα, πιστός στο καθήκον του να διατηρεί άσβεστη τη φλόγα στα καντήλια, στα Συμμαχικά Νεκροταφεία του Ζέιτενλικ (στα τουρκικά ελαιώνας), στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Νορβηγός αρχιμάστορας για σύγχρονους καιρούς

Θ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ, Η. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ, Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ
07/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
«Απαντα Ερρίκου Ιψεν» από τις εκδόσεις Gutenberg

https://www.efsyn.gr/?p=188018

Η σειρά ξεκινά με έναν τόμο με 4 έργα. Θα ολοκληρωθεί σε 50 τόμους τουλάχιστον. Είναι ένα πνευματικό γεγονός, πόσο μάλλον που βασίζεται σε νέες μεταφράσεις και υποστηρίζεται από πλήθος σχολίων και αναλύσεων.
 

Της Νόρας Ράλλη

Πάντα αναγνωριζόταν ως ο συγγραφέας που ερευνά κι αποκαλύπτει τα άδυτα της ψυχής. Ο δημιουργός του μοντέρνου ρεαλιστικού θεάτρου. Με τα θεατρικά του έργα να παίζονται πάντα με μοναδική διαχρονικότητα, ο Νορβηγός Ερρίκος Ιψεν από πολλούς χαρακτηρίζεται ως ο σημαντικότερος θεατρικός συγγραφέας μετά τον Σέξπιρ. Στα 39 χρόνια της συγγραφής του έγραψε έργα που θίγουν κοινωνικά και ηθικά ζητήματα, προκαλώντας συχνά τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης και αφορισμούς περί «σκανδαλώδους» περιεχομένου. Οταν ανέβηκαν οι «Βρικόλακες» στην Ελλάδα, το 1893, δύο μόλις χρόνια μετά την πρεμιέρα τους στη Γερμανία, την παράσταση προλόγισε ο ίδιος ο Ξενόπουλος και δέχτηκε βροχή από μαξιλάρια. Οι θεατές δεν μπόρεσαν να δεχτούν το εντελώς ασυνήθιστο γι” αυτούς έργο.

Μέιπλθορπ: soft & hardcore

07/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ https://www.efsyn.gr/?p=187963
Μεγάλη έκθεση για τον Αμερικανό φωτογράφο στο ΠαρίσιΤο Grand Palais συγκέντρωσε πάνω από 250 έργα από όλη τη σπουδαία, αλλά σύντομη διαδρομή του, που έσβησε το 1989 από AIDS. Ερωτικός, τολμηρός, λάτρης του γυμνού και της ομορφιάς, γνήσιος εκφραστής της νεοϋορκέζικης αβάν γκαρντ, δεν παύει να εκπλήσσει.

Tης Ηρας Φελουκατζή

Η αναζήτηση της αισθητικής τελειότητας στις φόρμες, στις συνθέσεις, στo σώμα, στη φύση, είναι η κυρίαρχη δύναμη έμπνευσης του διάσημου Αμερικανού ζωγράφου Ρόμπερτ Μέιπλθορπ, που παρουσιάζεται με ένα γιγαντιαίο αφιέρωμα στο παρισινό Μουσείο Grand Palais. Πάνω από 250 έργα, κυρίως ασπρόμαυρες φωτογραφίες, περιλαμβάνει η έκθεση αυτή, που συγκεντρώνει παραγωγή από όλη την καλλιτεχνική διαδρομή του φωτογράφου.

Στην είσοδο δεσπόζει η αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη. Απεικονίζεται ντυμένος στα μαύρα, κρατώντας ένα μπαστούνι με νεκροκεφαλή. Με τη φωτογραφία αυτή ο Μέιπλθορπ, που είχε πληγεί από την ασθένεια του AIDS, θέλησε να προαναγγείλει το τραγικό τέλος της σύντομης ζωής του (1946–1989).

Ραχμάν Μουσταφάγεφ: Η Ελλάδα είναι πολύ δημοφιλής στη χώρα μου


Ο πρεσβευτής του Αζερμπαϊτζάν στην Αθήνα μιλάει για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και ανταλλαγές, ρίχνοντας μια ματιά στην ιστορία και στις σχέσεις των δύο λαών
Ραχμάν Μουσταφάγεφ: Η Ελλάδα είναι πολύ δημοφιλής στη χώρα μου
«Στο Σλαβικό Πανεπιστήμιο του Μπακού δημιουργήθηκε πριν από λίγα χρόνια Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, όπου πάνω από 50 αζέροι φοιτητές μελετούν την ελληνική ιστορία, τον πολιτισμό, τη γλώσσα και τη λογοτεχνία» λέει στο «Βήμα» ο Ραχμάν Μουσταφάγεφ
 
 
Ο Ραχμάν Μουσταφάγεφ ζει στην Αθήνα τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Είναι ο πρεσβευτής του Αζερμπαϊτζάν στη χώρα μας και ομολογουμένως τα ελληνικά του είναι εντυπωσιακά. Μέσα στο πλαίσιο της ανάπτυξης στενότερων σχέσεων ανάμεσα στις δύο χώρες, ο πρεσβευτής μιλάει στο «Βήμα» για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που έχουν ήδη δρομολογηθεί και για τις στενές σχέσεις που χάνονται στα βάθη των αιώνων....

Μιριέλ Μαγέτ: Εχουμε ανάγκη να γελάσουμε με ό,τι μας φοβίζει


Η καλλιτεχνική διευθύντρια της Comedie-Francaise μιλάει στο «Βήμα», λίγο προτού ξεκινήσει για την Αθήνα, για την παράσταση της «Αντιγόνης» αλλά και για την αντιπαράθεσή της με το ιστορικό θέατρο που διευθύνει
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=583629
Μιριέλ Μαγέτ: Εχουμε ανάγκη να γελάσουμε με ό,τι μας φοβίζει
 
 

Μιριέλ Μαγέτ: «Η ποιητική διάσταση μας επιτρέπει να δούμε καλύτερα την πραγματικότητα». Επάνω, σκηνή από την «Αντιγόνη»

Με τη δεύτερη θητεία της να ολοκληρώνεται τον προσεχή Αύγουστο, η Μιριέλ Μαγέτ (Murielle Mayette), καλλιτεχνική διευθύντρια της Comedie-Francaise από το 2006, μιλάει στο «Βήμα» για το ιστορικό θέατρο που διευθύνει. Ηθοποιός και σκηνοθέτρια η ίδια, μπήκε στην Comedie σε νεαρή ηλικία το 1985 και τρία χρόνια μετά έγινε το 477ο μέλος της. Στο πλούσιο βιογραφικό της (γεννήθηκε το 1964) συναντά κανείς, εκτός από τις προσωπικές της δουλειές, και συνεργασίες με τον Αντουάν Βιτέζ, τον Ζακ Λασάλ και τον Αλέν Φρανσόν. Ωστόσο η λήξη της θητείας της τη βρίσκει σε αντιπαράθεση με το θέατρο που διευθύνει.