Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Ο Μολώχ του εικοστού αιώνα

http://www.kathimerini.gr/762071/article/politismos/kinhmatografos/o-molwx-toy-eikostoy-aiwna

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΟΥΡΑΣ
Ο Αδόλφος Χίτλερ αναδυόμενος σαν Καίσαρας από τον τάφο του Ρίχαρντ Βάγκνερ. Το φιλμ «Χίτλερ, μια ταινία από τη Γερμανία» αποτελείται από τέσσερα μέρη, όπως και το επικό «Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν» του φημισμένου μουσουργού.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ο Αδόλφος Χίτλερ αναδυόμενος σαν Καίσαρας από τον τάφο του Ρίχαρντ Βάγκνερ. Το φιλμ «Χίτλερ, μια ταινία από τη Γερμανία» αποτελείται από τέσσερα μέρη, όπως και το επικό «Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν» του φημισμένου μουσουργού.Ο μεγαλύτερος δαίμονας του εικοστού αιώνα και πάλι στη σκηνή. Το «Χίτλερ, μια ταινία από τη Γερμανία» (1977) του Χανς Γιούργκεν Ζίμπερμπεργκ ξαναβγαίνει σε μία αίθουσα από τη New Star σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε. Φιλμ-ποταμός, που μοιάζει σαν αλλόκοτη θεατρική υπερπαραγωγή, διαρκεί 410 λεπτά και φαντάζει άλλοτε σαν νοσταλγική αναζήτηση του «αγνού γερμανικού παρελθόντος» κι άλλοτε σαν παραλήρημα του ανώνυμου Γερμανού μικροαστού, ο οποίος βλέπει στον καθρέφτη του, στο παραμορφωμένο από τους προβολείς του ναζισμού είδωλό του, τον «νέο άνθρωπο» της Ιστορίας. «Χίτλερ: ο θαυματοποιός του γερμανικού μικροαστισμού», η φράση θα ταίριαζε για τίτλος αυτής της ταινίας.

Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Τα ΕΛΤΑ τιμούν την μεγάλη απεργία του 1942

 
Υπαίθρια εκδήλωση μνήμης στην πλατεία Κοτζιά τη Δευτέρα 14 Απριλίου
Τα ΕΛΤΑ τιμούν την μεγάλη απεργία του 1942
Με την ευκαιρία της επετείου, τα ΕΛΤΑ θα κυκλοφορήσουν ειδικό συλλεκτικό άλμπουμ με επετειακό γραμματόσημο και ειδικό φάκελο με αναμνηστική σφραγίδα
 
 
Την Μεγάλη Απεργία του 1942 των εργαζομένων στη δημόσια υπηρεσία  «Ταχυδρομεία - Τηλεφωνία -Τηλέγραφος», που επεκτάθηκε σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα κατά την διάρκεια της ναζιστικής κατοχής στην Ελλάδα, τιμούν για πρώτη φορά στην ιστορία τους τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), με μια υπαίθρια εκδήλωση μνήμης που θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία Κοτζιά την Δευτέρα 14 Απριλίου 2014, στις 12:30.

Σύμφωνα με τα ΕΛΤΑ, πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες στιγμές στην ιστορία του Πανευρωπαϊκού Εργατικού Κινήματος, η οποία ξεκίνησε από το Κεντρικό Ταχυδρομείο της Αθήνας, στο «Μέγαρο Μελά», στις 14 Απριλίου 1942.

Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

10.620 ευρώ πουλήθηκε σε δημοπρασία αυτόγραφο ποιήματος του Κ. Π. Καβάφη


Πέμπτη, 03 Απριλίου 2014 14:49
Αυτόγραφο του ποιήματος του Κ. Π. Καβάφη, με τίτλο «Επιθυμίες».

Ολοκληρώνεται η κατασκευή του Μουσείου στα Καρδάμυλα της Χίου


Το έργο θα ενταχθεί στη χρηματοδότηση του νέου ΕΣΠΑ
Δευτέρα, 07 Απριλίου 2014 07:30
Την πορεία του έργου και τις μελέτες που το συγκροτούν, για τη δημιουργία του πρώτου Ναυτιλιακού Μουσείου στα Καρδάμυλα της Χίου - το οποίο οδεύει στην τελική ευθεία - παρουσίασε σε σχετική ημερίδα στο Ιωνικό Κέντρο στην Πλάκα, η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Καρδαμύλια Ναυτοσύνη».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης,  που τίμησε με την παρουσία του πλήθος κόσμου της χιακής και ειδικότερα της καρδαμύλιας παροικίας, το κοινό ενημερώθηκε για τη διαδρομή και την ολοκλήρωση της πορείας του έργου δημιουργίας του Μουσείου, ενώ όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Χίου, κ. Γιανάρης, το έργο θα ενταχθεί στη χρηματοδότηση του νέου ΕΣΠΑ για την προγραμματική περίοδο 2014 - 2020 αμέσως μετά το άνοιγμα της σχετικής πρόσκλησης από την περιφέρεια.

Η «Αντιγόνη» στο Παρίσι για την αυλαία της Ελληνικής Προεδρίας


Στις 12 Ιουνίου, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Unesco
Δευτέρα, 07 Απριλίου 2014 17:38
UPD:17:38

Για μία μόνο βραδιά, στις 12 Ιουνίου, θα παιχτεί η «Αντιγόνη» στο Παρίσι, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Unesco. Η μόνιμη ελληνική αντιπροσωπεία στην Unesco σχεδιάζει να κλείσει το εξάμηνο της Ελληνικής Προεδρίας με την παράσταση που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία πέρυσι το καλοκαίρι σε συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών με τη Λυκόφως.

Η Κατερίνα Δασκαλάκη, πρέσβειρα της Ελλάδας στην Unesco, κάλεσε την παράσταση η οποία θα παρουσιαστεί πάνω στους ίδιους άξονες που παρουσιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη, με προσαρμογές που διατηρούν όμως τη βασική της δομή.

Ανατρεπτική «Λυσιστράτη» στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Η παράσταση «Lysistrata Project» θα παρουσιαστεί στις Βρυξέλλες, την Τρίτη 8 Απριλίου

Δευτέρα, 07 Απριλίου 2014 09:20 
http://www.naftemporiki.gr/story/791039/anatreptiki-lusistrati-sto-europaiko-koinoboulio
G.CHRYSOCHOIDIS
Με στόχο να αποκτήσει μια παγκόσμια διάσταση, να συνδεθεί με τη σύγχρονη συνθήκη και να υπενθυμίσει ότι το στοιχείο της «διαμαρτυρίας» δεν στέκεται ενάντια στην όποια εξουσία, αλλά συμβάλλει στην αφύπνιση και την αναγκαιότητα της συμμετοχής στα κοινά, μια ανατρεπτική «Λυσιστράτη» ταξιδεύει στις Βρυξέλλες.

Βασισμένη στη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη, η παράσταση «Lysistrata Project» θα παρουσιαστεί από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στις Βρυξέλλες, την Τρίτη 8 Απριλίου, στις 12.30 το μεσημέρι.

Η παράσταση - δρώμενο, σε απόδοση και σκηνοθεσία του Γιάννη Παρασκευόπουλου, θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο της έκθεσης «Θεσσαλονίκη 316 π.Χ. - 2014 μ.Χ.. Σταυροδρόμι πολιτισμών στον χώρο και τον χρόνο», η οποία στοχεύει στην ανάδειξη της πόλης της Θεσσαλονίκης στο Ευρωκοινοβούλιο,  δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της καθηγήτριας και ευρωβουλευτή Χρυσούλας Παλιαδέλη και υλοποιήθηκε με τη σύμπραξη του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Αμφισβητείται η αυθεντικότητα του πάπυρου που γράφει για την «σύζυγο του Ιησού»


Ο αμφιλεγόμενος πάπυρος στον οποίο γίνεται λόγος για τη "σύζυγο του Ιησού" πιθανότατα είναι όντως αρχαίος και δεν κατασκευάστηκε πρόσφατα, σύμφωνα με μια έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα στις ΗΠΑ και βασίζεται σε επιστημονικές αναλύσεις του εγγράφου.

Αμφισβητείται η αυθεντικότητα του πάπυρου που γράφει για την «σύζυγο του Ιησού»
Η ύπαρξη αυτού του ντοκουμέντου αποκαλύφθηκε το 2012 από την Κάρεν Κινγκ, καθηγήτρια ιστορίας στη Θεολογική Σχολή του Χάρβαρντ.
Ο πάπυρος, που αφήνει να εννοηθεί ότι ο Χριστός ήταν παντρεμένος, έγινε δεκτός με μεγάλο σκεπτικισμό από το Βατικανό, αλλά και από τους ιστορικούς που συμπέραναν ότι μάλλον ήταν πλαστός, επικαλούμενοι την ασαφή προέλευσή του, το σχήμα των γραμμάτων και τα γραμματικά λάθη του.

Μουσείο Τσιτσάνη στις παλιές φυλακές Τρικάλων

ΠΟΛΟΣ ΕΛΞΗΣ ΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΟΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ 
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22784&subid=2&pubid=63990715

Σε Μουσείο Τσιτσάνη θα μετατραπεί το κεντρικό κτίριο των παλαιών φυλακών Τρικάλων, το οποίο ανάγεται στις αρχές του 20ου αιώνα, έπειτα από την ένταξή του στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας, με απόφαση του Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστού.

Μουσείο Τσιτσάνη στις παλιές φυλακές Τρικάλων
Το έργο «Δημιουργία κέντρου έρευνας Βασίλης Τσιτσάνης» είναι προϋπολογισμού 2.816.109,00 ευρώ και η συγχρηματοδότησή του γίνεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης με ποσοστό 85%.
Στόχος του έργου είναι η αποκατάσταση της δομικής ενίσχυσης του κτιρίου, η οποία θα εξασφαλίσει τη φυσική διατήρηση του μνημείου. Η αποκατάσταση του κτιρίου -σε συνδυασμό και με το παρακείμενο τέμενος- θα διαμορφώσει μια σφαιρική εικόνα της αρχιτεκτονικής εκείνης της εποχής στην περιοχή.

«Από την Ελλάδα η πιο πρόσφατη επίθεση στον πολιτισμό»

Έντυπη Έκδοση

Αρνητικό παράδειγμα η χώρα μας στο πολιτιστικό Φόρουμ του Σαγιό στο Παρίσι
Μπορεί η ηγεσία του ΥΠΠΟ να έλαμψε διά της απουσίας της από το Φόρουμ του Σαγιό στις 4 και τις 5 Απριλίου στο Παρίσι -το καθήκον καλούσε τον Π.Παναγιωτόπουλο στην άλλη όχθη του Ατλαντικού-, αλλά σ' αυτή τη διεθνή συνάντηση πολιτικών, καλλιτεχνών, συγγραφέων, παραγωγών, εκδοτών και διανομέων πολιτιστικών αγαθών με τίτλο «Το Μέλλον του Πολιτισμού, Μέλλον της Ευρώπης» που οργάνωσε η Γαλλίδα ομόλογός του, Ορελί Φιλιπετί, η χώρα μας, έστω και δαχτυλοδεικτούμενη, είχε την τιμητική της.
 Πώς να γινόταν αλλιώς; Η διημερίδα συνέπεσε με την κατάργηση στην Ελλάδα της ενιαίας τιμής, εξέλιξη που απασχόλησε δεόντως και τους συνέδρους της πρώτης ευρωπαϊκής συνάντησης για το βιβλίο που διενεργήθηκε στο Μέγαρο Σαγιό τις ίδιες μέρες, με τη φροντίδα του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου της Γαλλίας (CNL).

Ο Κορνίλιους Γκούρλιτ δικαιώνεται

10/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Η γερμανική Δικαιοσύνη ανακοίνωσε πως το μεγαλύτερο μέρος του θησαυρού τού ανήκει
 
Εισαγγελείς στη Γερμανία αποφάσισαν να απελευθερώσουν 1.280 από τα έργα τέχνης που είχαν κατασχεθεί πριν από δύο χρόνια από το διαμέρισμα του συλλέκτη Κορνίλιους Γκούρλιτ στο Μόναχο. Ο πατέρας του αγόραζε και πουλούσε τέχνη στη διάρκεια του ναζιστικού καθεστώτος, ανάμεσά τους και πολλά που είχαν λεηλατηθεί από κατοικίες Εβραίων ή είχαν αγοραστεί με την άσκηση πίεσης σε εξευτελιστικές τιμές.

Οι δικηγόροι του συλλέκτη παραδέχονται τώρα ότι ένα μικρό μέρος των έργων που βρέθηκαν είναι όντως αμφισβητούμενα, αλλά επιμένουν ότι το μεγαλύτερο μέρος της συλλογής τού ανήκει και μπορεί να την κάνει ό,τι θέλει. Ο ίδιος ο Γκούρλιτ αναρρώνει από εγχείρηση καρδιάς και είναι άγνωστο πώς αντέδρασε στην απόφαση.