Ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων προσκαλεί μικρούς και μεγάλους να συμμετέχουν στον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων (18.5), συμμετέχοντας στις εκδηλώσεις που διοργανώνει στα Μουσεία του, τα οποία την Παρασκευή 18 Μαΐου θα λειτουργήσουν με διευρυμένο ωράριο.
Τρίτη 15 Μαΐου 2018
Στον αέρα η ανασκαφή στον Πετρά Σητείας
Στον «αέρα» βρίσκεται η νέα ανασκαφική περίοδος (1/7-10/8/2018) της συστηματικής ανασκαφικής έρευνας στο προ- και παλαιο-ανακτορικό μινωικό νεκροταφείο Πετρά Σητείας (2800-1800 π.Χ.) σαράντα ημέρες πριν από την έναρξή της. Και τούτο γιατί δεν υπάρχει πλέον δρόμος πρόσβασης προς τον -κοινά αποδεκτό- σπουδαίο αρχαιολογικό χώρο που αναδεικνύεται από τη διεπιστημονική ομάδα, σπιθαμή προς σπιθαμή, καθώς οι παλαιοανθρωπολόγοι συγκεντρώνουν ακόμα και «με εργαλεία οδοντιάτρου τα κοκαλάκια» των νεκρών της τότε ελίτ κοινωνίας που αναπαύτηκαν στην κορυφή του λόφου χιλιάδες χρόνια πριν.
Δευτέρα 14 Μαΐου 2018
Γιατί είναι τόσο σημαντική η Νεκρόπολη του Φαλήρου;
Η Έφορος Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής, Πειραιώς και Νήσων δόκτωρ Στέλλα Χρυσουλάκη, υπεύθυνη αρχαιολόγος της ανασκαφής, μας είχε μυήσει πριν από δυο χρόνια στα «μυστήρια» της φαληρικής νεκρόπολης και των εκεί ανασκαπτικών προσπαθειών που η ίδια «τρέχει» αρκετά χρόνια τώρα, έχουν όμως ένα ενδιαφέρον ιστορικό που καλύπτει πάνω από ενάμιση αιώνα.
Ο Βωμός των Δώδεκα Θεών: Εκεί όπου οι Αθηναίοι πρόσφεραν τα δάκρυά τους
Kάπου ανάμεσα στον ναό και βωμό του Άρεως και στην Ποικίλη Στοά, στον χώρο της Αρχαίας Αγοράς, στην κεντρική περιοχή και πάνω στον τοίχο κοντά στη σιδηροδρομική γραμμή μόλις που ξεχωρίζει μέσα στη βλάστηση ένα τμήμα του περίβολου του Ιερού των Δώδεκα Θεών. Ο περιηγητής Παυσανίας το ονομάζει Βωμό του Ελέους, του θεού της ευσπλαχνίας. Αδιάψευστος μάρτυρας του ιερού, η επιγραφή που διακρίνεται ανάμεσα στις πέτρες που χορτάριασαν: «Λέαγρος ανέθεκεν, Γλαύκωνος δώδεκα θεοίσιν», δηλαδή «Ο Λέαγρος, γιος του Γλαύκωνος, αφιέρωσε το άγαλμα [που δεν υπάρχει πια] στους δώδεκα θεούς».
Πέμπτη 10 Μαΐου 2018
Τρεις εικόνες, πολλές ιστορίες
Το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο στις Γειτονιές της Αθήνας
Τι γυρεύει ένας άγιος με μορφή σκύλου στο Μουσείο; Ποιες ιστορίες κρύβει μια πριονισμένη εικόνα; Τι μπορεί να κρύβουν τρεις άγιοι… πίσω από την πλάτη τους;
Ο πολιτιστικός ρόλος των ιστορικών καφέ της Ευρώπης
Συνέδριο στην ισπανική πόλη Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα
Ο ρόλος των ιστορικών καφέ της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και ο «Κήπος» Χανίων, ως αναπόσπαστων κομματιών της πολιτιστικής κληρονομιάς, η σημασία των πολιτιστικών εκδηλώσεων σε αυτά, τα καφέ ως κουλτούρα και σημεία αναφοράς κάθε πόλης, καθώς και η ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τον τρόπο τουριστικής αξιοποίησης και προβολής τους, βρέθηκαν στο επίκεντρο συνεδρίου με θέμα «Πολιτιστική Κληρονομιά των Ιστορικών Καφέ μέσα στον χρόνο», που πραγματοποιήθηκε το διάστημα 3-5 Μαΐου, στην ισπανική πόλη Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα.
Τετάρτη 9 Μαΐου 2018
Ρεκόρ για το "κορίτσι" του Πικάσο στη δημοπρασία Ροκφέλερ
Ο πίνακας του Πάμπλο Πικάσο "La Fillette a la corbeille fleurie" που παρουσιάζει ένα γυμνό κορίτσι να κρατά ένα πανέρι με λουλούδια κατακυρώθηκε αντί 115 εκατομμυρίων δολαρίων στην πρώτη μεγάλη δημοπρασία που οργάνωσε ο οίκος Christie's στη Νέα Υόρκη με έργα της τεράστιας συλλογής Ροκφέλερ.
Το Τόκιο υποδέχεται το πρώτο digital μουσείο του
Το εντυπωσιακό μουσείο διαθέτει πολλαπλούς τρισδιάστατους χώρους σε μια κλίμακα 10.000 τετραγωνικών μέτρων και χρησιμοποιεί 520 υπολογιστές και 470 προβολείς.
Contemporary Minoans: Έλληνες δημιουργοί προβάλλουν τον Μινωικό πολιτισμό
Ο Οργανισμός Πολιτισμού Branding Heritage (BH) συνδιοργανώνει με το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, τη Βρετανική ΣχολήΑθηνών και την Περιφέρεια Κρήτης πολιτιστικό διήμερο στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018 με τίτλο «Contemporary Minoans» και στόχο την ανάδειξη της διαχρονικής επιρροής και ευρείας αποτύπωσης του Μινωικού Πολιτισμού στην παγκόσμια σκηνή της σύγχρονης δημιουργίας.
Independent: Γιατί τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να μείνουν στη Βρετανία
Πολλές χώρες συμπάσχουν με το ελληνικό αίτημα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, γράφουν οι Times. Την ίδια ώρα όμως ο Independent εκφράζει την άποψη ότι η σωστή τους θέση είναι στο Βρετανικό Μουσείο.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)