Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Ευρωπαϊκή «παρέμβαση» για την Γέφυρα Κοράκου στον Αχελώο


Υπέρ της ανακατασκευής η επικεφαλής της Επιτροπής Πολιτισμού Ευρωκοινοβουλίουhttp://www.tovima.gr/culture/article/?aid=581394
Ευρωπαϊκή «παρέμβαση» για την Γέφυρα Κοράκου στον Αχελώο
Η ιστορική γέφυρα ανατινάχθηκε το 1949 από τον Δημοκρατικό Στρατό
 
Την ανακατασκευή της Γέφυρας Κοράκου στην Κοιλάδα του Αχελώου ζητά με παρέμβασή της η γερμανίδα επικεφαλής της Επιτροπής Πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου,  Ντόρις Πακ, με αφορμή τα 65 χρόνια από την ανατίναξη  και τα 500 από την κατασκευή της.

Στην δήλωσή της αναφέρει πως «η γέφυρα Κοράκου συνδέεται άμεσα και απτά με ιστορικά γεγονότα και ζωντανές παραδόσεις, ιδέες και πεποιθήσεις, της περιοχής η οποία είναι ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς και σημασίας. Αποτελούσε δε εξέχον και αντιπροσωπευτικό δείγμα των μειζόνων σταδίων εξέλιξης της ιστορίας της Κοιλάδας του Αχελώου».

Φένια Παπαδόδημα: «Ολα έχουν καταστραφεί στην Αθήνα»

Μέσα από το έργο της «Πωλούνται δάκρυα ελιάς» μιλάει για την πόλη που χάνεται
Φένια Παπαδόδημα: «Ολα έχουν καταστραφεί στην Αθήνα»

 
«Αφορμή για το έργο στάθηκε το βιβλίο του Καμπούρογλου και ο συγκινητικός τρόπος που μιλάει για την Αθήνα και τον Ελαιώνα» λέει η Φένια Παπαδόδημα που αυτές τις μέρες παρουσιάζει στη Β' Σκηνή του Θεάτρου της οδού Κεφαλληνίας το έργο της «Πωλούνται δάκρυα ελιάς». Μαζί με τη Μαρία Σκουλά, που ερμηνεύει τον κεντρικό γυναικείο λόγο, μοιράζονται μια ιδιαίτερη θεατρική εμπειρία.

«Εχουν όλα καταστραφεί» επανέρχεται η Φένια Παπαδόδημα, η μουσική καλλιτέχνις που γράφει, σκηνοθετεί και παίζει, θέλοντας να εκφράσει όλες τις πτυχές της προσωπικότητάς της. «Εχουν όλα καταστραφεί στην πόλη μας. Απέχουμε από τις εποχές εκείνες που μπορούσαμε να διακρίνουμε και να απολαύσουμε τη φύση, την ομορφιά...». Η δική της προσέγγιση σε όλο αυτό το χαμένο παρελθόν ίσως να έχει αφορμή τα έντεκα χρόνια που έζησε, σπούδασε και δούλεψε στο Παρίσι. «Ναι, ίσως είναι ο νόστος, η πατρίδα που μου έλειψε...».

Πάνος Παναγιωτόπουλος: «Η πολιτιστική κληρονομιά πρέπει να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο»


Ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού μίλησε στη RAI 1 εν όψει των εγκαινίων της έκθεσης «Κλασικισμός και Ευρώπη»

Πάνος Παναγιωτόπουλος: «Η πολιτιστική κληρονομιά πρέπει να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο»



 
 
«Η έκθεση την οποία προγραμματίστηκε να εγκαινιάσουν οι Πρόεδροι της Ελληνικής και της Ιταλικής Δημοκρατίας, ο κ. Παπούλιας και ο κ. Ναπολιτάνο αντίστοιχα, είναι ένα ξεχωριστό γεγονός. Όχι μόνο για την Ελλάδα και την Ιταλία, αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη, διότι είναι ακριβώς ο Ελληνικός και ο ρωμαϊκός πολιτισμός που αποτελούν το υπόβαθρο της κοινής Ευρωπαϊκής πολιτιστικής μας ταυτότητας». Με αυτή τη δήλωση ξεκίνησε η συνέντευξη που έδωσε ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος στη δημοσιογράφο της RAI 1 Τιτσιάνα Ντι Σιμόνε με αφορμή τα εγκαίνια της έκθεσης «Κλασικισμός και Ευρώπη. Το Ευρωπαϊκό πεπρωμένο της Ελλάδας και της Ιταλίας» που γίνονται σήμερα Παρασκευή στο Προεδρικό Μέγαρο της Ιταλίας, στη Ρώμη.

Museums matter: what makes our cultural institutions so special?

 

http://www.theguardian.com/culture-professionals-network/culture-professionals-blog/2014/mar/26/museums-matter-special-museum-week
From wellbeing to the magic of discovery, five museum pros from across the world reveal why they love doing what they do 
The Corpus museum in Leiden, Netherlands
What makes your local museum special? The Corpus museum in Leiden, Netherlands. Photograph: Linda Nylind for the Guardian

Tamsin Loveless, head of communications and development,
National Maritime Museum Cornwall

In every museum there is a little bit of you, whether it's a recognition that history does mean something to you – and that maybe you should have listened harder at school – or finding that one object that makes your heart sing. It could be an appreciation that your family has connections with years of heritage, or simply a connection to the environment by which you're surrounded.
Whatever, wherever, you will discover a little bit of you in every museum.

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Το Βατικανό ανοίγει τα αρχεία του στην Αποστολική Διακονία Ελλάδα

  http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=5742&catid=3
ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ  Πέμπτη, 27 Μαρτίου, 2014 | 15:31
Κείμενο Λουδάρος Ανδρέας Φωτογραφίες Γιώργος Φερδής | Δόγμα
Πρόσβαση στη Βιβλιοθήκη αλλά και στα αρχεία του Βατικανού αποκτά πλέον η Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη συνάντηση που είχε ο γενικός διευθυντής του εκδοτικού οργανισμού της Εκκλησίας της Ελλάδος, επίσκοπος Φαναρίου κ. Αγαθάγγελος, με τον διευθυντή της Βατικάνειας Βιβλιοθήκης Αρχιεπίσκοπο Ζαν Λουί Μπρουγκές αλλά και με στελέχη του εκδοτικού οίκου της Αγίας Έδρας.

Από τις συναντήσεις της αντιπροσωπείας της Αποστολικής Διακονίας προέκυψαν τρεις εξόχως σημαντικές συνεργασίες, η κάθε μια με τη δική της σημασία.

ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ

Το έτος 2015 είναι αφιερωμένο από την Εκκλησία της Ελλάδος στις διώξεις των χριστιανών του Πόντου οι οποίες κατέληξαν σε μια από τις πιο μαύρες σελίδες της παγκόσμιας Ιστορίας, την Γενοκτονία του Πόντου.

70 χρόνια ελληνικό animation. Τώρα και online!


http://flix.gr/news/greek-animation-site.html
Με ένα καλοσχεδιασμένο, πλήρες και εν είδει αρχείου κινηματογραφικό site, o σκηνοθέτης Αγγελος Ρούβας συγκεντρώνει την 70χρονη πορεία του ελληνικού animation, αποδεικνύοντας πως η ελληνική κινηματογραφική παραγωγή κινουμένων σχεδίων είναι πλουσιότερη απ' όσο θα φανταζόταν κανείς.
 
«Το έτος 2015 συμπληρώνονται 70 χρόνια από την πρώτη ελληνική ταινία κινουμένων σχεδίων, την ασπρόμαυρη δημιουργία του Σταμάτη Πολενάκη "Ο Ντούτσε Αφηγείται", που υλοποίησε στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής και κινηματογράφησε το 1945 με την απελευθέρωση. Θέλοντας να τιμήσει την επέτειο αυτή, ο σκηνοθέτης-ερευνητής, Αγγελος Ρουβάς, έστησε μια βάση δεδομένων στο ίντερνετ, σε μια προσπάθεια καταγραφής και παρουσίασης όλων των ελληνικών δημιουργιών στο χώρο του Κινουμένου Σχεδίου, των συντελεστών τους, των εταιρειών παραγωγής, των φεστιβάλ, των βραβείων και γενικά όλων των πληροφοριών που συνθέτουν την ιστορία του "Greek animation".

«Η Αττική και η Κρήτη υποδέχονται τους πρόσφυγες του ’22»



Εγκαίνια της έκθεσης στα Χανιά
Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη

Δημοκρατία και η Αδελφότητα Μικρασιατών Ν. Χανίων, εγκαινιάζουν την έκθεση «Η

Αττική και η Κρήτη υποδέχονται τους πρόσφυγες του ’22», στο Τζαμί Κιουτσούκ

Χασάν (Γιαλί Τζαμισί) στα Χανιά, την Κυριακή 30 Μαρτίου 2014 στις 19.30.

Η αρχική έκθεση με τίτλο «Η αττική γη υποδέχεται τους πρόσφυγες του ’22»

είχε παρουσιαστεί το 2006 στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος της Βουλής στην

Αθήνα. H έκθεση στα Χανιά είναι εμπλουτισμένη με τοπικά στοιχεία και καταγράφει

τη διπλή εμπειρία της υποδοχής των προσφύγων του 1922 στην Αττική και την Κρήτη.