Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

"A Balkan Tale": Έκθεση Φωτογραφίας στο Ρέθυμνο

Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι η πολιτιστική κληρονομιά της οθωμανικής περιόδου στα Βαλκάνια απειλείται σοβαρά. Επιπλέον, ιστορικοί θεωρούν ότι ο τρόπος χρήσης της ιστορίας επηρεάζει την συνύπαρξη εθνών και εθνοτήτων στην περιοχή.
Το ‘A Balkan Tale / Μια Βαλκανική Ιστορία’ έχει ως στόχο να προκαλέσει τον δημόσιο διάλογο για την κοινή ιστορία των Βαλκανίων και να συμβάλει στη διατήρηση και προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής.

Τα 98 χρόνια ζωής συμπλήρωσε ο «Εθνικός Κήρυκας»

Τα 98 χρόνια ζωής συμπλήρωσε ο «Εθνικός Κήρυκας»

Δέκα χρόνια εκδοτικής προσπάθειας «μετρά» η «Greek News»

Η επιβίωση των ελληνόφωνων μέσων ενημέρωσης της ελληνο-αμερικανικής κοινότητας αποτελεί βασικό στοιχείο στη γενικότερη προσπάθεια για διαιώνιση της ελληνικής γλώσσας και κληρονομιάς ανάμεσα στις νέες γενιές.

Στις 2 Απριλίου 2013, η ημερήσια εφημερίδα «Εθνικός Κήρυκας» της Νέας Υόρκης συμπλήρωσε 98 χρόνια από την ημέρα της έκδοσής της, καταγράφοντας την ιστορική πορεία των Ελλήνων στον Νέο Κόσμο για σχεδόν ένα αιώνα.

Σλοβενία: 'Ι. Μπόκοβα: Ο κατάλογος Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO δεν είναι "διαγωνισμός ομορφιάς"

Πολιτιστική κληρονομιά δεν είναι μόνον οι πέτρες ή οι φυσικές ομορφιές, αλλά και οι αξίες και οι ιδέες διαφορετικών πολιτισμών που σήμερα είναι πιο αναγκαίες από ποτέ, τόνισε η Γενική Διευθύντρια της UNESCO Ιρίνα Μπόκοβα, σε συνέντευξή της στο σλοβενικό πρακτορείο ειδήσεων STA.
Η κ. Μπόκοβα, η οποία μετέχει στο Συμβούλιο Υπουργών Πολιτισμού της Νοτιανατολικής Ευρώπης, στο Μπρντο πρι Κράνιου της Σλοβενίας, εξέφρασε την πεποίθηση ότι η πολιτική βούληση είναι σημαντική για τη διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, όπως επίσης και η επίγνωση ότι η πολιτιστική κληρονομιά είναι τόσο σημαντική στις μέρες μας στον κόσμο.

Σλοβενία: Η ανάγκη ενσωμάτωσης του πολιτισμού "στην καρδιά της πολιτικής" τονίστηκε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Υπουργών Πολιτισμού ΝΑ Ευρώπης


Την ενσωμάτωση του πολιτισμού, της καινοτομίας και της τέχνης "στην καρδιά της πολιτικής" ζήτησε η Γενική Διευθύντρια της UNESCO, Ιρίνα Μπόκοβα, στην ομιλία της στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Υπουργών Νοτιανατολικής Ευρώπης (CoMoCoSEE) στη Λιουμπλιάνα.

Το μήνυμα αυτό πρέπει να συνεχίσουν να προωθούν οι Σλοβένοι που γιορτάζουν κάθε χρόνο στις 8 Φεβρουαρίου την Ημέρα Πολιτισμού, τόνισε η κ. Μπόκοβα.

Η περιοχή της Νοτιανατολικής Ευρώπης σε συνεργασία με την UNESCO έχει δημιουργήσει "πολιτιστικούς διαδρόμους" και έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη του πολιτισμού. Η UNESCO αγωνίζεται για ευρεία αντίληψη του πολιτισμού που μπορεί να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη και στη δημιουργία θέσεων εργασίας, είπε η γενική διευθύντρια της UNESCO τονίζοντας ότι η ΝΑ Ευρώπη μπορεί να ηγηθεί στη συγκεκριμένη πορεία.


Γεμίζει κολεόπτερα ο θόλος του Πλανητάριου

Γεμίζει κολεόπτερα ο θόλος του Πλανητάριου

Λουλούδια, δέντρα, χόρτα θα κατακλύζουν, για τους επόμενους έξι μήνες, τον θόλο του Ευγενίδειου Πλανητάριου. Στα 950 τετραγωνικά του- έκταση όση καταλαμβάνουν δύομισι γήπεδα μπάσκετ- στήνει την παράστασή της μια παρέα από κολεόπτερα και διηγείται τη «Ζωή του κυρίου Δεντρούλη».
Η νέα ψηφιακή παράσταση του Ευγενίδειου Πλανητάριου, μια τρυφερή ταινία, γεμάτη χρώματα και περιβαλλοντικά μηνύματα, απευθύνεται σε παιδιά από πέντε ετών και άνω, χωρίς να εξαιρούνται οι ενήλικες.

Το βαθύ γαλάζιο του Αιγαίου σε έκθεση ζωγραφικής στο Λονδίνο

Το βαθύ γαλάζιο του Αιγαίου σε έκθεση ζωγραφικής στο Λονδίνο

Βουτιές στα βαθυγάλαζα νερά του Αιγαίου. Γυμνά κορμιά στις παραλίες των Κυκλάδων. Λυτρωτικές στιγμές κάτω από τους καταρράκτες της Σαμοθράκης. Εικόνες που παραπέμπουν στον προσωπικό παράδεισο της διακεκριμένης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ζωγράφου Μαρίας Φιλοπούλου.

Η σύγχρονη Νίκη της Σαμοθράκης από ελληνίδα καλλιτέχνιδα στο Λονδίνο

Το έργο της 24χρονης Αιμιλίας Μελετίου παρουσιάζεται σε γκαλερί στο Νότινγκ Χιλ
 
Η σύγχρονη Νίκη της Σαμοθράκης από ελληνίδα καλλιτέχνιδα στο Λονδίνο
Το έργο της νεαρής καλλιτέχνιδας



 Πως θα ήταν η Νίκη της Σαμοθράκης -το γλυπτό που βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι- αν επιβίωνε στην σημερινή Ελλάδα; 

Ο πολιτισμός χρωστάει στην Κύπρο

Λίγες μέρες πριν η Μέρκελ και ο Σόιμπλε αποφασίσουν ότι «η Κύπρος χρωστάει» και γι’ αυτό πρέπει να την τιμωρήσουν με πρωτοφανή βαρβαρότητα, ισοπεδώνοντας την οικονομία και την κοινωνία της, δικαστήριο του Μονάχου αποφάσισε να επιστρέψουν στην αυτοκέφαλη κυπριακή Εκκλησία 173 εικόνες, ψηφιδωτά, τοιχογραφίες και άλλα εκκλησιαστικά κειμήλια, που είχε συλήσει μετά την εισβολή του Αττίλα ο διαβόητος Τούρκος αρχαιοκάπηλος Αϊντίν Ντικμέν από ναούς και μοναστήρια στα Κατεχόμενα.
Η απόφαση συμβολίζει αυτό που οι στυγνοί αρχιλογιστές του Βερολίνου και των Βρυξελλών προσποιούνται ότι αγνοούν: πως στα ζητήματα του πολιτισμού η Ευρώπη και η Δύση οφείλουν στην Κύπρο, όχι η Κύπρος σε εκείνες.
Γι’ αυτό έχει τεράστια σημασία να θυμηθούμε αυτή τη στιγμή τόσο το ανά τους αιώνες ξεγύμνωμα της Μεγαλονήσου από τους κάθε λογής αρχαιοκάπηλους και πορθητές όσο και τον εμπνευσμένο από τα ταξίδια του στην Κύπρο ποιητικό λόγο του Γιώργου Σεφέρη.

Τέχνη που τσακίζει κόκαλα





Τώρα που ξεμύτισε μια πρώιμη άνοιξη, είπα να πάω μια βόλτα στο Αρχαιολογικό Μουσείο, για να ξεχάσω τα οχληρά, να φύγω λίγες ώρες σ’ άλλο κόσμο. Τις μεγαλοπρεπείς αίθουσες της κλασικής γλυπτικής, δεν ξέρω γιατί, αλλά αυτήν τη φορά τις προσπέρασα – ίσως να με πλήγωνε η αρτιότητα αυτών των ευσταλών σωμάτων θεών και ηρώων, το απόρθητο της ομορφιάς τους.  Χάζεψα λοιπόν τις προθήκες με τα μελανόμορφα αττικά αγγεία, τη σιγουριά και την ελαφράδα αυτής της αμίμητης γραμμής, είδα την ευπάθεια των ντελικάτων πραγμάτων και το εύθραυστο των μορφών σ’ έναν συγκολλημένο παναθηναϊκό αμφορέα κι έπιασα τον εαυτό μου να σκέφτεται άθελά του ότι μόνο οι ραγισματιές ολοκληρώνουν την παράσταση της πλήρους ζωής…

Πριονίζοντας τον Παρθενώνα





 
Πώς τα συνεργεία του λόρδου Έλγιν ακρωτηρίασαν τον ναό της Αθηνάς και βανδάλισαν μεθοδικά τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης
«Δεν το βρίσκω λογικό», είπε ο νυν πρωθυπουργός της άλλοτε «μεγάλης» Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον σχολιάζοντας το ενδεχόμενο να επιστρέψουν στην Αθήνα τα μισοκατεστραμμένα γλυπτά που απέσπασε παράνομα από τον Παρθενώνα και την Ακρόπολη την αυγή του 19ου αιώνα ο λόρδος Τόμας Μπρους, 7ος κόμης του Έλγιν (Σκοτία 1766 - Παρίσι 1841). Συνεπώς, ο Κάμερον θεωρεί «λογικό» το ότι ο Σκότος (βαθύτατο...) διπλωμάτης και άκαπνος στρατιωτικός, πρεσβευτής του Λονδίνου στην Οθωμανική Αυτοκρατορία από το 1800 έως το 1804, χρηματοδότησε την παραμονή στην Αθήνα συνεργείων αρχαιοκαπήλων, με επικεφαλής τον «αντιπρόσωπό του» αιδεσιμότατο Φίλιπ Χαντ, έναν διαβολόπαπα, και τον Ιταλό ζωγράφο Τζιοβάνι Μπατίστα Λουζιέρι, έναν τυχοδιώκτη.
Μπροστά στο τι έκαναν και πώς το έκαναν αυτοί οι βάνδαλοι, σταματάει η λογική.