Σάββατο 13 Απριλίου 2013

Η Ιστορία πίσω από τις ιστορίες

 Η Ιστορία πίσω από τις ιστορίες

Μάιος 1919. Σμυρνιοί παρακολουθούν από το Σπόρτιγκ Κλαμπ τον ελληνικό στόλο στα ανοιχτά του λιμανιού της πόλης. Εικόνα από το περσινό ντοκιμαντέρ της Μαρίας Ηλιού «Σμύρνη: Η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης, 1900-1922», στο οποίο παρουσιάστηκαν άγνωστες εικόνες της Καταστροφής από αρχεία της Αμερικής και της Ευρώπης
 
Το ελληνικό ιστορικό μυθιστόρημα είναι πολύ παραγωγικό και δημοφιλές στο κοινό της χώρας μας. Αλλά, θεματικά, εξακολουθεί να έχει σχετικά μικρή εμβέλεια. Γιατί;

Ελληνικά έργα στο Μουσείο Πολιτισμών της Ευρώπης

Το Μουσείο Πολιτισμών της Ευρώπης και της Μεσογείου, που ανοίγει τις πύλες του σε λίγο καιρό, βρίσκεται στην αποβάθρα του λιμανιού της Μασσαλίας και διαιρείται σε δύο κτήρια.
Σε έκθεση αφιερωμένη στους πολιτισμούς της Μεσογείου, που θα φιλοξενηθεί για τρία χρόνια στο Μουσείο Πολιτισμών της Ευρώπης και της Μεσογείου στη Μασσαλία (Musee des Civilisations de l' Europe et de la Mediterannee), θα συμμετάσχουν 40 ελληνικά έργα από Μουσεία της Αθήνας.
Στο Μουσείο, που ανοίγει τις «πύλες» του σε λίγο καιρό και βρίσκεται στην αποβάθρα του λιμανιού της Μασσαλίας, θα φιλοξενηθούν έργα τέχνης από το Μουσείο της Ακρόπολης, το Εθνικό Αρχαιολογικό, το Επιγραφικό, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, αλλά και από συλλογές του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου, των ΚΕ΄, Γ΄και ΙΕ΄ Εφορειών Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.

Το 2050 έρχεται... νωρίτερα στον Ελληνικό Κόσμο

Μια διεθνής δημοφιλής έκθεση πολυμέσων για το περιβάλλον από την Κυριακή 21 Απριλίου
Το 2050 έρχεται... νωρίτερα στον Ελληνικό Κόσμο
«Τι θα τρώμε το 2050;», ένα από τα ερωτήματα που σπεύδει να απαντήσει η έκθεση «Ο Πλανήτης σε χρειάζεται! Ζήσε στο 2050».



 
Μια  ψηφιακή, διαδραστική έκθεση πολυμέσων που δίνει μια εικόνα  από τον κόσμο του 2050 και ερευνά το πώς θα επιβιώσει ο άνθρωπος σε ένα πλανήτη που αλλάζει φιλοξενείται από την Κυριακή 21 Απριλίου στον Ελληνικό Κόσμο με τίτλο «Ο Πλανήτης σε χρειάζεται!  Ζήσε στο 2050». Ο λόγος για τη δημοφιλή έκθεση για το περιβάλλον  που σχεδιάστηκε και πρωτοπαρουσιάστηκε στο Μουσείο Επιστημών του Λονδίνου. 

Οι συγγραφείς και η αφήγηση της κρίσης

Εκδήλωση στο Ευρωκοινοβούλιο με ομιλητές, αυτή τη φορά, τέσσερις συγγραφείς του Νότου.  
Η Ιταλίδα συγγραφέας Μαλιολίνα Βενέτζια μίλησε για τις σχέσεις των ανθρώπων του Νότου με τις παραδόσεις και ότι σ' αυτές πρέπει να αναζητηθεί η νέα αφήγηση: «Οι άνθρωποι αυτοκτονούν επειδή δεν έχουν χρήματα ή επειδή δεν έχουν αξίες; Ο μόνος τρόπος να ξεπεράσουμε την κρίση είναι να θυμηθούμε πώς ζούσαμε. Αυτό το δεσμό δεν τον έχουν οι νέοι, γιατί την αφήγηση δεν την κάνουν οι άνθρωποι, αλλά οι τηλεοράσεις. Για να ξεπεράσουμε την κρίση, πρέπει να συνδεθούμε με το παρελθόν. Οι χώρες του Νότου, με τις μακραίωνες παραδόσεις, μπορούν να συνομιλήσουν»  

Πειραιάς: Μνημεία χαρακτηρίστηκαν η «Παγόδα», το Λιμεναρχείο, το Τελωνείο και το «Παλατάκι»


Η πρωτοποριακή, σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο, αναρτημένη από ιστία στέγη του, που θυμίζει κατάστρωμα πλοίου και «συνομιλεί» χαρακτηριστικά με τον περιβάλλοντα χώρο, ήταν αυτή που έδωσε στον Σταθμό Επιβατών του ΟΛΠ στην Ακτή Μιαούλη το προσωνύμιο «Παγόδα».Το κτίριο αυτό τέθηκε στο επίκεντρο πολλών συζητήσεων και σχεδιασμών, με τον διαχειριστή του, Οργανισμό Λιμένα Πειραιά, να θέλει την κατεδάφιση και ανακατασκευή του, κάνοντας λόγο για στατική ανεπάρκεια της στέγης και οραματιζόμενος στον χώρο αυτό, πολυτελές ξενοδοχειακό συγκρότημα. Ομάδα καθηγητών του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου αντέδρασε κάνοντας έκκληση για τη σωτηρία του κτιρίου, με αίτημα που υπέβαλε προς το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Ο ιστορικός Σταθμός Επιβατών απασχόλησε χτες το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, τα μέλη του οποίου γνωμοδότησαν ομόφωνα υπέρ του χαρακτηρισμού του ως μνημείου, καθώς «αποτελεί ευτυχή συνάντηση της κορυφαίας αρχιτεκτονικής έκφρασης με την τεχνική και κατασκευαστική έκφραση στη δεκαετία του '60, που είναι μοναδική στην Ελλάδα και από τις ελάχιστες παγκοσμίως. Αποτελεί, επίσης, χαρακτηριστικό τοπόσημο στην περιοχή του Πειραιά και έχει ιδιαίτερη αρχιτεκτονική αξία».

Φεστιβάλ ελληνικών γεύσεων στην «Τεχνόπολις», από 12 έως 14 Απριλίου



Αυθεντικά ελληνικά προϊόντα, συνταγές που συνδυάζουν την παράδοση με την πρωτοτυπία και εκδηλώσεις γευσιγνωσίας συνθέτουν το πρόγραμμα του πρώτου φεστιβάλ ελληνικού γευστικού πολιτισμού «Ελλάδα Γιορτή Γεύσεις», που θα πραγματοποιηθεί από τις 12 έως τις 14 Απριλίου στην «Τεχνόπολις», στην Αθήνα.Τυριά, αλλαντικά, αλίπαστα, παραδοσιακά ζυμαρικά, μπαχαρικά, γλυκά και μαρμελάδες είναι μερικά μόνο από τα προϊόντα από κάθε γωνιά της Ελλάδας, που θα παρουσιαστούν στο φεστιβάλ.

Η Ελένη Γλύκατζη – Αρβελέρ στη Μεσσήνη για το Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος



ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΙ Η ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ

Η συμμετοχή της Βασιλικής Ακαδημίας της Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου με διασκευή των «Βακχών» του Ευριπίδη, δίνει ευρωπαϊκό αέρα στο φετινό 2ο Διεθνές Μαθητικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος που διοργανώνει το νομικό πρόσωπο «Αρχαία Μεσσήνη» από τις 20 έως τις 26 Απριλίου, στο χώρο του Εκκλησιαστηρίου της Αρχαίας Μεσσήνης.

Ανάδειξη ελαιοδένδρων ως μνημεία φυσικής ιστορίας.


      Ελιές αυτάρκεις και μοναδικές στη Μεσσηνία
 
Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Καλαμάτας, ως συντονιστικός φορέας του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «ΕΛΙΑ», σε συνεργασία με το ΤΕΙ Καλαμάτας – Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας, και συγκεκριμένα τον καθηγητή Κώστα Δελή,  τα συνεργαζόμενα ΚΠΕ και Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οργανώνει την καταγραφή υπεραιωνόβιων ελαιόδεντρων στη Μεσσηνίας αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Η παραπάνω διαδικασία είναι μέρος ενός προγράμματος στο οποίο ηγείται ο κ. Δελής.

Σύμφωνα με δηλώσεις του στο «Θ», «το δένδρο της ελιάς είναι η ζωντανή κληρονομιά της λεκάνης της μεσογείου στον κόσμο. Η ελιά με την έννοια της κληρονομιάς αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι και του δικού μας πολιτισμού καθώς συνεξελίχθηκε μέσα στην ιστορική διαδρομή της χώρας.

Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

Electronic Literature as Cultural Heritage

 Matthew G. Kirschenbaum University of Maryland

This is the text of a talk I gave on April 5, 2013 on the plenary panel at the Electronic Literature Showcase at the Library of Congress, curated by Kathi Inman Berens and Dene Grigar.


In a 2006 novel entitled Lisey’s Story, Stephen King recounted the thoughts of a best-selling writers’ widow as she fends off letters and phone calls from fans, collectors, and academics desperate to get their hands on her husband’s literary remains, his unfinished manuscripts, notes, drafts, correspondence—and the hard drives in his computers. “There were lots of words for the stuff Scott had left behind. The only one she completely understood was memorabilia, but there was another one, a funny one, that sounded like incuncabilla. That was what the impatient people wanted, the wheedlers, and the angry ones—Scott’s incuncabilla. Lisey began to think of them as Incunks.”

Παππούδες και γιαγιάδες απ' όλο τον κόσμο - με τα εγγόνια τους



12.4.2013 |LIFO
   Ένας δυνατός δεσμός 

 Magnify Image

Magnify Image


Όλες οι φωτογραφίες στο 
http://www.lifo.gr/team/omorfia/37453
 



Magnify Image