Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Ο πολιτισμός χρωστάει στην Κύπρο

 ,
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ ART,
τεύχος 306 στις 28 Μαρτίου 2013
Ποντίκι Art
Λίγες μέρες πριν η Μέρκελ και ο Σόιμπλε αποφασίσουν ότι «η Κύπρος χρωστάει» και γι’ αυτό πρέπει να την τιμωρήσουν με πρωτοφανή βαρβαρότητα, ισοπεδώνοντας την οικονομία και την κοινωνία της, δικαστήριο του Μονάχου αποφάσισε να επιστρέψουν στην αυτοκέφαλη κυπριακή Εκκλησία 173 εικόνες, ψηφιδωτά, τοιχογραφίες και άλλα εκκλησιαστικά κειμήλια, που είχε συλήσει μετά την εισβολή του Αττίλα ο διαβόητος Τούρκος αρχαιοκάπηλος Αϊντίν Ντικμέν από ναούς και μοναστήρια στα Κατεχόμενα.
Η απόφαση συμβολίζει αυτό που οι στυγνοί αρχιλογιστές του Βερολίνου και των Βρυξελλών προσποιούνται ότι αγνοούν: πως στα ζητήματα του πολιτισμού η Ευρώπη και η Δύση οφείλουν στην Κύπρο, όχι η Κύπρος σε εκείνες.

Μαραθώνας: Η «μητέρα των μαχών» για τον δυτικό πολιτισμό

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ,
τεύχος 1754 στις 4 Απριλίου 2013
Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης
Η μάχη που έλαβε χώρα πριν από δυόμισι χιλιετίες στον Μαραθώνα υπήρξε, όπως οι περισσότεροι ιστορικοί συμφωνούν, καθοριστικής σημασίας για την εξέλιξη του δυτικού κόσμου. Πριν από αυτή τη μάχη, οι πιθανότητες της επικράτησης των Αθηναίων ήταν ελάχιστες. Αντίθετα, η περσική αυτοκρατορία με τη συντριπτική υπεροχή έναντι των αντίπαλων δυνάμεων ήταν κάτι περισσότερο από αναμενόμενο ότι θα έσερνε τους Αθηναίους αιχμάλωτους στην Περσία για να δικαστούν από τον Μεγάλο Βασιλέα Δαρείο, όπως ήδη είχε συμβεί το 494 με τους Μιλήσιους και το 490 με τους Ερετριείς…

Μαχητής σε ρόλο αρχαιολόγου

 
Ανακάλυψε μια υπόγεια πόλη κάτω από τα ερείπια της Εμπλα στη Συρία
Ενας μαχητής κατά των στρατευμάτων του Μπασάρ αλ Ασαντ, ο κ. Shibleh, καθώς περπατούσε στα ερείπια της αρχαίας Εμπλα (σημερινό Ταλ Μαρντίκ) στη βόρεια Συρία, έκανε μια μεγάλη ανακάλυψη.
Ο κ. Shibleh, καθώς περπατούσε στα ερείπια της αρχαίας Εμπλα (σημερινό Ταλ Μαρντίκ) στη βόρεια Συρία, έκανε μια μεγάλη ανακάλυψη. Ο κ. Shibleh, καθώς περπατούσε στα ερείπια της αρχαίας Εμπλα (σημερινό Ταλ Μαρντίκ) στη βόρεια Συρία, έκανε μια μεγάλη ανακάλυψη. Σήκωσε κάτι που έμοιαζε με ξερό ραβδί ή ανθρώπινο οστό. Το πίεσε με τα δάχτυλά του και αυτό έσπασε. Τότε διαπίστωσε ότι ήταν ένα ανθρώπινο οστό. Ο κ. Shibleh και μερικοί ακόμη μαχητές που αυτοαποκαλούνται «Τα βέλη της Δεξιάς» βρίσκονταν πίσω από ένα αρχαίο ανάχωμα το οποίο υψώνεται πάνω από την πεδιάδα Ιντλίμπ.

Μωαμεθανική υπεροχή

 

ΕΝΑ ΣΙΡΙΑΛ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ, ΤΡΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ !
Ξεκίνησαν για πλάκα το 2005 και μάλιστα με έναν ελληνοτουρκικό έρωτα (Τα σύνορα της αγάπης), με φόντο το Αιγαίο. Ομως, από το 2010 και μετά αυξάνονται και πληθύνονται σαν τη λερναία ύδρα. Ενα τουρκικό σίριαλ τελειώνει, τρία μπαίνουν στη θέση του.
Οι τουρκικές σειρές υπερέχουν αριθμητικά, και ειδικά τον τελευταίο χρόνο, στα ιδιωτικά κανάλια Οι τουρκικές σειρές υπερέχουν αριθμητικά, και ειδικά τον τελευταίο χρόνο, στα ιδιωτικά κανάλια Πέρα από τις ατέλειωτες συζητήσεις για το ποιοι τα βλέπουν, γιατί τα βλέπουν και τον ύπουλο προπαγανδιστικό χαρακτήρα τους, υπάρχει κάτι πιο σημαντικό. Η πραγματική αριθμητική τους υπεροχή σε σχέση με τις ελληνικές παραγωγές. Αλλο να το φαντάζεσαι και άλλο να το βλέπεις στα χαρτιά.

«Ζωγραφίζοντας την Ελλάδα

_DGZ1589.jpgΠαρασκευή 12 Απριλίου 2013

Στα εγκαίνια της έκθεσης «Ζωγραφίζοντας την Ελλάδα» στο Κέντρο Τεχνών-
Πάρκο Ελευθερίας του Δήμου Αθηναίων, ανακοινώθηκαν οι νικητές του
μαθητικού διαγωνισμού ζωγραφικής που διοργάνωσε η μη-κερδοσκοπική
οργάνωση Heritage&Museums (Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά
& Μουσεία), σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, τον ΟΠΑΝΔΑ
(Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων) και το
Κέντρο Τεχνών Πλάκα.

Κυριακή 14 Απριλίου 2013

Marseille 2013, capitale des musées fermés

Le MuCEM n'est pas la seule victime de ce (très long) retard à l'allumage.
Le MuCEM n'est pas la seule victime de ce (très long) retard à l'allumage. Crédits photo : GERARD JULIEN/AFP
Alors que la cité phocéenne est cette année «Capitale européenne de culture», la plupart de ses musées sont fermés pour cause de travaux.

C'est la meilleure blague du Vieux Port. Quel est le comble d'une capitale culturelle? Avoir la plupart de ses musées fermés. La majorité d'entre-eux n'ont en effet toujours pas ouvert leurs portes... La faute à des retards de chantiers. Trouver une expo accessible à Marseille, en ce mois d'avril, relève tout simplement du parcours du combattant. Le Palais Longchamp qui abrite le Museum d'Histoire naturelle et le Musée des Beaux-Arts est fermé jusqu'en mai pour le premier et jusqu'au 13 juin pour le second, le temps qu'une de ses façades soit restaurée. Idem pour le Musée d'art contemporain. Le Mémorial des Camps de la Mort? Interdit au public à cause des travaux du MuCEM, situé juste à côté, qui n'ouvrira que le 7 juin. Porte close également au Musée des Docks Romains, déjà peu connu des Marseillais. Là, c'est une inondation qui prive le public d'y accéder.

Archéologie. Halte au pillage du patrimoine

Archéologie. Halte au pillage du patrimoine
Archéologie. Halte au pillage du patrimoine

Rapide balade sur un site de vente en ligne, de particulier à particulier. Une photo postée il y a trois semaines depuis le Tarn : «objets romains flèche et fibule». Mise à prix 150€. Un autre site, à présent… Des monnaies frappées à l'effigie de Louis XIV qui valent désormais plus que le liard qu'elles représentaient à l'époque : de 5 à 165 € réclamés par des vendeurs en nombre. Mieux ? Un doublon en or à 1 500 €, une bague sceau médiévale, une hache votive préhistorique, un poids juif antique… Officiellement ? C'est la collection privée de feu grand-père, un souvenir de famille qu'on revend. Officieusement ?

Le torchon brûle entre le Louvre et Berlin

<i>L'enfer des oiseaux </i>(détail)<i></i>de Max Beckmann: les médias allemands voient dans cette œuvre une allégorie de la dictature nazie.
L'enfer des oiseaux (détail)de Max Beckmann: les médias allemands voient dans cette œuvre une allégorie de la dictature nazie. Crédits photo : ADAGP 2013, Paris © Richard L. Feigen
L'exposition « De l'Allemagne », jugée caricaturale outre-Rhin, a déclenché une vive polémique. Ses organisateurs regrettent un malentendu.

Elle était censée contribuer au rapprochement franco-allemand. Mais l'exposition du Louvre «De l'Allemagne, 1800-1939. De Friedrich à Beckmann» a eu l'effet inverse. Voulue par François Hollande et Angela Merkel dans le cadre des festivités du cinquantenaire de la réconciliation gravée dans le traité de l'Élysée, elle a déclenché une vive polémique outre-Rhin. Les critiques des grands médias déplorent que le Louvre ait cédé à la facilité du cliché en présentant une vision réductrice et caricaturale de l'art allemand s'appuyant sur un regard sombre et des obsessions liées au nazisme.

Accord entre l'Unesco et le CERDOTOLA pour la promotion des cultures africaines

PARIS (Xinhua) - La directrice générale de l' Unesco, Irina Bokova, et le secrétaire exécutif du Centre international de recherche et de documentation sur les traditions et les langues africaine (CERDOTOLA), Charles Binan Bikoi, ont signé vendredi dernier un accord pour l' établissement de liens de coopération renforcés et formalisés entre les deux organisations, afin de combiner leurs expertises respectives dans le domaine de la culture, de la sauvegarde et de la promotion des langues africaines et du patrimoine en Afrique. 
 
Accord entre l'Unesco et le CERDOTOLA pour la promotion des cultures africaines
Emblème de l'Ua.

Ανοιξε ξανά το Ρέικσμουζεουμ στο Αμστερνταμ ύστερα από 10 χρόνια

Τις πύλες του, μετά από δεκαετή ανακαίνιση, άνοιξε το Σάββατο το Κρατικό Μουσείο της Ολλανδίας στο Άμστερνταμ, γνωστό και ως Ρέικσμουζεουμ



Ανοιξε ξανά το Ρέικσμουζεουμ στο Αμστερνταμ ύστερα από 10 χρόνια

 Το μουσείο γιορτάζει την επαναλειτουργία του με πυροτεχνήματα και δωρεάν είσοδο.

Το Σάββατο, η είσοδος είναι ελεύθερη και το μουσείο θα παραμείνει ανοιχτό μέχρι τα μεσάνυχτα.

Χιλιάδες άνθρωποι συγκεντρώθηκαν έξω από το μουσείο για να παρακολουθήσουν τα εγκαίνια, καθώς η βασίλισσα Βεατρίκη έδινε το σύνθημα για τη ρίψη των πυροτεχνημάτων.