Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Οι φωτογραφίες των νεκρών. Η πιο αλλόκοτη κι ανατριχιαστική παράδοση της Βικτωριανής Εποχής.

 [ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]
Magnify ImageΚατά τον 18ο και τον 19ο αιώνα, το να ζωγραφίζουν οι άνθρωποι πορτρέτα των νεκρών αγαπημένων τους προσώπων ήταν μία συνηθισμένη τακτική. Έτσι, όταν κατά την βικτωριανή εποχή άρχισε σιγά σιγά να διαδίδεται όλο και περισσότερο η τέχνη της φωτογραφίας, οι μεταθανάτιες φωτογραφίες των μελών μιας οικογένειας επικράτησαν σαν τακτική, σε σχέση με τα χρονοβόρα, κι ακριβότερα, πορτρέτα. Όλες οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες εποχής αποπνέουν, έτσι κι αλλιώς, κάτι το τρομακτικό κι απόκοσμο, αλλά οι εικόνες αυτές πηγαίνουν τον παράγοντα θρίλερ ένα -μεγάλο- βήμα παραπέρα
 
Η συνέχεια στο
http://www.lifo.gr/team/omorfia/37558

Οι φωτογραφίες των νεκρών. Η πιο αλλόκοτη κι ανατριχιαστική παράδοση της Βικτωριανής Εποχής. ΣΧΟΛΙΑ (6) 12 [ Από την Άλκηστη Γεωργίου ] Κατά τον 18ο και τον 19ο αιώνα, το να ζωγραφίζουν οι άνθρωποι πορτρέτα των νεκρών αγαπημένων τους προσώπων ήταν μία συνηθισμένη τακτική. Έτσι, όταν κατά την βικτωριανή εποχή άρχισε σιγά σιγά να διαδίδεται όλο και περισσότερο η τέχνη της φωτογραφίας, οι μεταθανάτιες φωτογραφίες των μελών μιας οικογένειας επικράτησαν σαν τακτική, σε σχέση με τα χρονοβόρα, κι ακριβότερα, πορτρέτα. Όλες οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες εποχής αποπνέουν, έτσι κι αλλιώς, κάτι το τρομακτικό κι απόκοσμο, αλλά οι εικόνες αυτές πηγαίνουν τον παράγοντα θρίλερ ένα -μεγάλο- βήμα παραπέρα Πηγή: www.lifo.gr

Τα σχολικά κτίρια, αρχαία και νέα, γιορτάζουν

18 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων

Χώροι Παιδείας, από την Ακαδημία Πλάτωνος μέχρι τη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία, που τμήματά της δεν χαρακτηρίστηκαν διατηρητέα, επιλέχτηκαν ως σύμβολα μιας εκδήλωσης που στέλνει μήνυμα διάσωσης και ένταξής τους στη σύγχρονη ζωή



«Η πολιτιστική κληρονομιά της εκπαίδευσης» ανά τους αιώνες βρίσκεται στο επίκεντρο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας των Μνημείων στις 18 Απρίλιου. Με σκοπό ν’ αναδειχτούν τα μνημεία, αλλά και να σταλεί μήνυμα για τη διάσωσή τους, φέτος φωτίζονται οι χώροι της Παιδείας -βιβλιοθήκες, πανεπιστήμια, σχολεία, ακαδημίες, μοναστήρια ή και ανοιχτοί χώροι- με έμφαση την Ακαδημία Πλάτωνος, το πρώτο πανεπιστήμιο του δυτικού κόσμου. Η δραστήρια Επιτροπή Κατοίκων Ακαδημίας Πλάτωνος συμμετέχει στη διοργάνωση με σειρά δράσεων ως ακόμα μια ευκαιρία να επικοινωνήσει το έργο της στο πλατύ κοινό.

Η 18η Απριλίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων και Χώρων από την UNESCO και το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών (ICOMOS). Κάθε χρόνο το ICOMOS προτείνει ένα επίκαιρο θέμα, ώστε να αναδειχτεί το νόημα της ημέρας. «Θέλουμε να αναδείξουμε τους χώρους της Παιδείας και να στείλουμε ένα μήνυμα για τη διάσωσή τους» ανέφερε η καθηγήτρια του Μετσόβιου Πολυτεχνείου στη σχολή Αρχιτεκτονικής, Σοφία Αυγερινού- Κολώνια, αντιπρόεδρος του ελληνικού ICOMOS. Και πρόσθεσε με νόημα: «Το θέμα του εορτασμού έχει επικαιρότητα και μπορεί να προσφέρει σημαντικά. Η ελληνική παιδεία σήμερα δοκιμάζεται, υποβαθμίζεται και στερείται πόρους – ιδιαίτερα η πανεπιστημιακή κοινότητα. Η υλική κληρονομιά μας αλλά και η άυλη βρίσκονται υπό πίεση. Ούτε στην Τουρκοκρατία δεν διώχθηκε τόσο η Παιδεία. Και ναι μεν μιλάμε για την υλική μας κληρονομιά, αλλά υπάρχει και το άυλο μέρος, που είναι ίσως και το πιο σημαντικό. Δεν είναι τυχαία η συμμετοχή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στον εορτασμό με όλες του τις δυνάμεις».

Σφραγίδες τα νέα αποκτήματα του Βιμηχανικού Μουσείου Φωταερίου

 Προέρχονται από δωρεά συλλέκτη
 
Σφραγίδες τα νέα αποκτήματα του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου
 
Είναι δύο απλές σφραγίδες γραφείου. Μόνον που αυτές, τις οποίες απέκτησε το νεοσύστατο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου χάρη στην ευγενική δωρεά ενός συλλέκτη προέρχονται από την εποχή της γαλλικής διοίκησης του εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας. Γι΄ αυτό άλλωστε είναι γραμμένες στα γαλλικά.

Η πρώτη σφραγίδα χρονολογείται στο 19ο αιώνα και ανήκει στην εταιρία που ίδρυσε το 1887 ο Ιωάννης Βαπτιστής Σερπιέρι, συγκεκριμένα την «Εταιρία Αεριόφωτος Αθηνών και Αλλων Πόλεων» (ή στα γαλλικά «Société du gaz d'Athènes et autres villes»).

Η δεύτερη, η οποία μάλιστα είναι και εσώγλυφη για χρήση με βουλοκέρι χρονολογείται στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα και αναφέρεται πλέον στην «Ελληνική Εταιρία Φωταερίου Αθηνών» («Société hellénique du gaz d'Athènes»).

Θυμίζουμε ότι το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου λειτουργεί στην Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 100, Γκάζι).
ΤΟ  ΒΗΜΑ

Εγκαινιάζεται την Τετάρτη το πωλητήριο του Βυζαντινού Μουσείου

Παρουσία του αναπληρωτή υπουργού για θέματα Πολιτισμού, Κ. Τζαβάρα
Εγκαινιάζεται την Τετάρτη το  πωλητήριο του Βυζαντινού Μουσείου
               
Εγκαινιάζεται αύριο Τετάρτη το πωλητήριο του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου στην Βασιλίσσης Σοφίας, ένα έργο που φέρνει ακόμη πιο κοντά την ολοκλήρωση της επέκτασης και ανακαίνισης του κτιριακού συγκροτήματος του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας.

Περιήγηση στη Φλωρεντία της Τέχνης

Υψηλού επιπέδου οι εκθέσεις που εγκαινιάστηκαν λίγο πριν από Πάσχα
Περιήγηση στη Φλωρεντία της Τέχνης
 
 
Μεγάλη εβδομάδα στη Φλωρεντία, γεμάτη τουρίστες από κάθε γωνιά της Γης. Ακαταμάχητη και «βαριά» η τουριστική βιομηχανία της πόλης, δίνει τον καλύτερο εαυτό της στο πεδίο των εκθέσεων υψηλού επιπέδου, όπως αυτές που εγκαινιάστηκαν λίγο πριν από το Πάσχα των Καθολικών για να προλάβουν το εαρινό εορταστικό πλήθος.

ΕΚΕΒΙ«Παύουμε να δουλεύουμε για την Εκθεση Βιβλίου»

Παύουν οι εργαζόμενοι του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, από την ερχόμενη Δευτέρα, 22 Απριλίου, να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους για την προετοιμασία της Διεθνούς Εκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης, για την ενημέρωση της ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ και για τις υπόλοιπες δράσεις.

Κ. Τζαβάρας: θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν να περισωθούν κάποιοι εργαζόμενοι
Κ. Τζαβάρας: θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν να περισωθούν κάποιοι εργαζόμενοι

Η Ελλάδα μέσα από τον φακό του Χέρμπερτ Λιστ

©Herbert List / Magnum Photos/Herbert List

Αποτυπώνοντας το όραμα μιας υπέροχης κλασικής Ελλάδας, η έκθεση του παγκοσμίου φήμης γερμανού φωτογράφου, με τίτλο «The treasures of Greece» (Οι θησαυροί της Ελλάδας), παρουσιάζεται στην Enigma Gallery, έως τις 27 Απριλίου.

Πλημμυρισμένο από φως και ομορφιά, το πρόσωπο της Ελλάδας ξεπροβάλλει μέσα από το έργο του φιλέλληνα φωτογράφου Χέρμπερτ Λιστ, αποκαλύπτοντας τους ανεκτίμητους θησαυρούς της χώρας μας.

Ιστορικός τόπος κηρύχθηκαν τα Τρίκορφα Αρκαδίας




Η περιοχή των Τρίκορφων έχει αφήσει το στίγμα της στην ελληνική ιστορία καθώς εκεί δόθηκαν πολλές μάχες, που συνδέονται με τους απελευθερωτικούς αγώνες των Ελλήνων πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την Επανάσταση του 1821.

Από τις πιο σημαντικές ήταν οι συγκρούσεις επί Ορλωφικών, που έγιναν τον Μάρτιο του 1770, ενώ από τον Απρίλιο ως τον Σεπτέμβριο του 1821 η περιοχή έπαιξε σημαντικό ρόλο ως στρατηγείο των αγωνιστών κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της Τριπολιτσάς. Επίσης, στις 24 Ιουνίου 1825 πραγματοποιήθηκε η Μάχη στα Τρίκορφα μεταξύ των Ελλήνων υπό τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη και των Οθωμανών υπό τον Ιμπραήμ, που οδήγησε στην ήττα των πρώτων.

Σήμερα, το τοπίο των Τρίκορφων παραμένει αλώβητο, με τα μόνα ορατά ανθρώπινα σημάδια τα ταμπούρια, τις λίθινες κατασκευές που χρονολογούνται οι παλαιότερες από τα τέλη του 18ου αιώνα, πιθανότατα και άλλα ιστορικά κατάλοιπα που ακόμα δεν έχουν αναγνωριστεί. Επίσης, στην ευρύτερη περιοχή σώζονται υπολείμματα οχυρών πύργων του 14ου και 15ου αιώνα, οι οποίοι βρίσκονταν πάνω σε τείχη.

Πηγή: ΑΜΠΕ       http://www.enet.gr

Οι «πριγκίπισσες» τη νύχτα στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Αρχόντισσες ή πριγκίπισσες, ιέρειες ή θεραπεύτριες και μάγισσες, γυναίκες με κύρος γένους ή γνώσης, ντόπιες που ξεχώρισαν ή άλλες που παρέλαβαν και υιοθέτησαν πολιτισμικά στοιχεία άλλων κοινωνιών. Αυτές είναι οι γυναίκες που εξετάζει η έκθεση «Πριγκίπισσες της Μεσογείου στην αυγή της Ιστορίας», στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, η οποία θα παραμείνει ανοιχτή το βράδυ της Πέμπτης, 18 Απριλίου, με μειωμένο εισιτήριο.

«Πριγκίπισσες της Μεσογείου στην αυγή της Ιστορίας», στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Στην εικόνα: αναπαράσταση της Ιέρειας από τη Σίνδο της Μακεδονίας που χρονολογείται στο 525-500 π.Χ. Τα αντικείμενα και τα χρυσά μοναδικής τέχνης κοσμήματα της φυλάσσονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. (πηγή: facebook.com/CycladicArtMuseum)

«Πριγκίπισσες της Μεσογείου στην αυγή της Ιστορίας», στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
 Στην εικόνα: αναπαράσταση της Ιέρειας από τη Σίνδο της Μακεδονίας που χρονολογείται στο 525-500 π.Χ. Τα αντικείμενα και τα χρυσά μοναδικής τέχνης κοσμήματα της φυλάσσονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. (πηγή: facebook.com/CycladicArtMuseum)

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Κινδυνεύει ο πύργος του Βιλλεαρδουίνου στη Μεθώνη

 16/4
Σταμάτησαν οι εργασίες αποκατάστασης
Κινδυνεύει ο πύργος του Βιλλεαρδουίνου στη Μεθώνη

Ελλείψει εργατών, οι εργασίες έχουν σταματήσει στο κάστρο της Μεθώνης, η αποκατάσταση του οποίου είχε αρχίσει πριν από λίγο καιρό, μέσα στο χειμώνα. Διαδικαστικά προβλήματα _στην πραγματικότητα ένας τραγέλαφος συνεννόησης μεταξύ διαφόρων υπηρεσιών_ τα οποία έχουν να κάνουν με τις προσλήψεις συμβασιούχων στέρησαν το έργο από ανθρώπινο δυναμικό και έτσι εδώ και δύο μήνες παραμένει στάσιμο.