Στον ισλαμικό κόσμο η σταύρωση σήμαινε πάντα εξευτελισμό και ο σταυρικός θάνατος του αθώου Ιησού, του απεσταλμένου του Θεού, αυτού που ο Μωάμεθ θεωρούσε τον προφήτη που βρίσκεται πιο κοντά του από όλους τους άλλους ήταν «ένα σκάνδαλο που δεν μπορούσε να ανεχθεί καμιά αραβική ψυχή», όπως χαρακτηριστικά γράφει στο εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο του για το ισλάμ ο αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος Γιαννουλάτος.
Η πολιτιστική ανάπτυξη της Κρήτης ήρθε ως απόρροια
αφενός της ακμής των Ιταλικών πόλεων και, κυρίως, της Βενετίας και
αφετέρου της ιστορικής συγκυρίας που χαρακτηρίστηκε από τη μετανάστευση
και εγκατάσταση στο νησί του πιο ζωογόνου, θα λέγαμε, ελληνικού
πληθυσμού∙ μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης (1453), η βυζαντινή
καλλιτεχνική παράδοση συνεχίστηκε σε νέα κέντρα που δημιουργήθηκαν εκτός
της οθωμανικής επικράτειας και, κυρίως, στην Κρήτη, στην οποία
μετανάστευσαν Κωνσταντινοπολίτες ζωγράφοι μεταλαμπαδεύοντας την τέχνη
της αγιογραφίας.