Τρίτη 28 Μαΐου 2013

Ιστοσελίδα και έντυπο με τις μυθικές διαδρομές στο βασίλειο του Μ.Αλεξάνδρου


Ιστοσελίδα και έντυπο με τις μυθικές διαδρομές στο βασίλειο του Μ.Αλεξάνδρου  
 
Παρουσιάστηκε στη Σχολή Αριστοτέλους στη Νάουσα της Ενδοπεριφερειακής-Διαδημοτικής Συνεργασίας. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν το κοινό έντυπο
 «Στις ρίζες του Μεγαλέξανδρου. Μυθικές διαδρομές, αληθινές εικόνες» και η ιστοσελίδα στο διαδίκτυο (www.ancientmacedonia.gr).
 Πρόκειται για δύο κοινές δράσεις, οι οποίες υλοποιήθηκαν από τους Δήμους Βέροιας, Δίου-Ολύμπου, Ηρωικής πόλης Νάουσας, Πέλλας και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με τη συνεργασία των Αρχαιολογικών Υπηρεσιών ΙΖ΄ ΕΠΚΑ, ΚΖ΄ ΕΠΚΑ και Α.Π.Θ.-Αρχαιολογικό Τμήμα, με σκοπό την ανάδειξη και την προβολή των αρχαιολογικών μνημείων Ημαθίας, Πέλλας, Πιερίας (Αιγές-Βεργίνα, Δίον, Πέλλα, Σχολή Αριστοτέλους, Μακεδονικοί Τάφοι Ανθεμίων, Αρχαίο Θέατρο Μίεζας).
 Μπαίνοντας στην ιστοσελίδα, ο επισκέπτης διαβάζει: "Οι Αιγές, το Δίον, η Μίεζα και η Πέλλα δεν είναι μόνον τέσσερις από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους στους οποίους μπορεί να περιηγηθεί ο επισκέπτης, αλλά είναι οι πόλεις που συστήνουν την καρδιά του αρχαίου βασιλείου των Μακεδόνων. Είναι η γη όπου οι απόγονοι του Δία και του Ηρακλή ίδρυσαν το κράτος που επρόκειτο να φτάσει έως τα πέρατα του κόσμου, η γη όπου ανατράφηκαν και ανδρώθηκαν ο Φίλιππος Β' και ο Αλέξανδρος ο Μέγας, η γη από όπου ρίζωσε, διαδόθηκε και ταξιδεύει ακόμα ο ελληνικός πολιτισμός στην πιο ανοιχτή, ανεκτική, ευφυή και γονιμοποιό του διάσταση", ενώ παρακάτω μπορεί να λάβει πληροφορίες για τα αρχαιολογικά μνημεία.
 Πληροφορίες για τα μνημεία της συγκεκριμένης περιοχής, μπορεί να πάρει ο αναγνώστης και από το έντυπο «Στις ρίζες του Μεγαλέξανδρου. Μυθικές διαδρομές, αληθινές εικόνες». 
27 Μαΐου 2013,  http://www.imerisia-ver.gr

Παλαιόπολη Ανδρου: Ενας αρχαιολογικός χώρος αποκλεισμένος από τον κόσμο

Παρατημένο παρά την Κοινή Υπουργική Απόφαση
Παλαιόπολη Ανδρου: Ενας αρχαιολογικός χώρος  αποκλεισμένος από τον κόσμο
 
Αρχαιολογικός χώρος χωρίς πρόσβαση απέμεινε η Παλαιόπολη (η αρχαία πόλη) της Ανδρου μετά από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στο οποίο είχαν προσφύγει κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι διαφωνούν με την διάνοιξη οδού, που θα φθάνει στον αρχαιολογικό χώρο.
 Κι αυτό, παρά την υπάρχουσα ήδη _από το 2006_ Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία εκδόθηκε ύστερα από γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου αλλά και από αυτοψία μελών του, οι οποίοι είχαν εντοπίσει την αδυναμία προσέγγισης στις σπουδαίες αρχαιότητες του νησιού.

Αρκεί να αναφερθεί, ότι αυτή τη στιγμή το μόνο που υφίσταται είναι ένα δύσβατο και στενό μονοπάτι, το οποίο μάλιστα διέρχεται μέσα από ιδιωτικές εκτάσεις ενώ γενικότερα πρόκειται για μία περιοχή δυσκολότατης πρόσβασης. Ούτε η ανασκαφή λοιπόν μπορεί να διαξαχθεί απρόσκοπτα, ούτε η ανάδειξη των αρχαιοτήτων που έχουν αποκαλυφθεί ως τώρα, πολλώ δε μάλλον η πιθανότητα επίσκεψής τους από τουρίστες σε περίπτωση που έχουν την περιέργεια να μάθουν από πού έχουν προέλθει όλα τα αρχαία που εκτίθενται στο Μουσείο Παλαιόπολης.

Το Μουσείο της Ιστορίας της Ευρώπης

 
Τρίτη 28 Μαΐου 2013
Κεντρικό Πανεπιστήμιο (Αμφιθέατρο «Ιω. Δρακόπουλος»), Πανεπιστημίου 30, Αθήνα
19.30
 
Διάλεξη της Μαίρης Μιχαηλίδου (Επιτ. Γεν. Δ/ντρια Υπουργ. Πολιτισμού, Μέλος Ακαδημαϊκής Επιτροπής Μουσείου Ιστορίας της Ευρώπης) με θέμα:

«Μουσείο και προοπτική στον 21ο αιώνα. Η περίπτωση του Μουσείου της Ιστορίας της Ευρώπης».

Η διάλεξη πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Θ′ Κύκλου Ομιλιών που διοργανώνει το Κέντρο Μουσειακών Ερευνών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Είσοδος ελεύθερη.

«Χνάρια ελληνοχριστιανικού πολιτισμού» στην Καππαδοκία


Τα «χνάρια ελληνοχριστιανικού πολιτισμού», στην «αγιοτόκο» και «αγιοτρόφο» Καππαδοκία, όπου έδρασαν πατέρες της Εκκλησίας, όπως ο Βασίλειος ο Μέγας, ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, ο Γρηγόριος Νύσσης, προσπάθησαν να αποτυπώσουν οι διοργανωτές και οι ομιλητές στο συνέδριο με θέμα «Καππαδοκία… χνάρια ελληνοχριστιανικού πολιτισμού», που διοργάνωσαν η Ιερά Μητρόπολη Νεαπόλεως-Σταυρουπόλεως, το Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού και η Κοινωφελής Επιχείρηση Νεάπολης-Συκεών, στο Κλειστό Δημοτικό Θέατρο Νεάπολης.
Στα πάνω από 100 «πετρομονάστηρα» (υπόσκαφοι ναοί) της Καππαδοκίας, μπορεί κανείς να αναζητήσει το Βυζάντιο σε όλο του το μεγαλείο, επεσήμανε η αναπληρώτρια καθηγήτρια Βυζαντινής Αρχαιολογίας στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, Μαρία Καζαμία-Τσέρνου.
Σε αρκετούς από τους ιδιόμορφους μορφολογικά αυτούς τόπους λατρείας, άσκησης και προσευχής έχει διατηρηθεί ο εντοίχιος διάκοσμός τους, ο οποίος συνίσταται σε εκτενείς αφηγηματικούς εικονογραφικούς κύκλους από την Παλαιά, την Καινή Διαθήκη αλλά και την αγιολογική γραμματεία.

Τι συμβαίνει στη Ρήνεια;

 Η Ρήνεια από δορυφόρο (φωτ. Google Maps).

Καταγγελίες, ερωτήματα και απαντήσεις

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η νήσος Ρήνεια, με αφορμή ένα ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Alpha με τίτλο «Χτίζουν ανενόχλητοι στον αρχαιολογικό χώρο της Ρήνειας».
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αν και η Ρήνεια είναι αρχαιολογικός χώρος μη επισκέψιμος, «για κάποιους Μυκονιάτες είναι το ιδιωτικό τους νησί με τις παραθεριστικές τους κατοικίες». Στο ρεπορτάζ αναφερόταν χαρακτηριστικά ότι «περισσότερα από 60 παράνομα σπίτια με παράνομες επεκτάσεις παλαιών κελιών έχουν χτιστεί πάνω στον αρχαιολογικό χώρο». Η κάμερα του Alpha κατέγραψε σπίτια με ηλιακούς θερμοσίφωνες και φωτοβολταϊκές μονάδες, εκσκαφείς και άλλα σκαπτικά μηχανήματα στις αυλές των σπιτιών. Επιπλέον, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, κάποιοι διοργανώνουν ακόμα και κρουαζιέρες με παροχές διαμονής και διασκέδασης με μπάρμπεκιου στη Ρήνεια τις οποίες δεν διστάζουν να διαφημίζουν και στο διαδίκτυο.

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Δεν θα επιτρέψουμε το ξεπούλημα του Σκοπευτηρίου






Την έντονη αντίθεσή τους στην ένταξη του Σκοπευτηρίου στα προς αξιοποίηση ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ εκφράζει το δημοτικό συμβούλιο και οι δημότες Καισιαριανής
Σε ψήφισμά τους, υπογραμμίζεται: «Οποιαδήποτε σκέψη για ξεπούλημα από το ΤΑΙΠΕΔ αυτού του ιστορικού – μνημειακού χώρου, ενταγμένη σε μια συνολική μεθόδευση που απαξιώνει και παραγκωνίζει τις λαϊκές ανάγκες είναι απαράδεκτη και δεν θα υλοποιηθεί. Απαιτούμε την άμεση αποκατάσταση της ιστορικής μνήμης και τον τερματισμό των ακραίων και ανιστόρητων επιλογών της κυβέρνησης».
Υπογραμμίζουν, δε: «Πρέπει να κατανοήσουν όλοι ότι το Σκοπευτήριο αποτελεί όχι μόνο ελληνικό, αλλά και παγκόσμιο μνημείο κατά του φασισμού και χώρος στον οποίο θυσιάστηκαν χιλιάδες πατριώτες για τη λευτεριά της Ελλάδας. Για το λόγο αυτό είναι η ζωντανή ιστορία της πόλης μας και ολόκληρου του έθνους και κανείς Καισαριανιώτης, κανένας Έλληνας δεν θα δεχθεί το ξεπούλημά του, για κανέναν λόγο και για καμία, δήθεν, ανάπτυξη, καθώς δεν υπάρχει ανάπτυξη αποσυνδεδεμένη από το σεβασμό προς την ιστορία μας και τα ελληνικά ιδεώδη».

Εγκαινιάζεται απόψε η έκθεση για τη ''Μεσαιωνική Τέχνη της Σερβίας''


ek8es.servia2

Μια ιδιαίτερα σημαντική έκθεση με 55 σερβικά έργα τέχνης του 13ου και 14ου αιώνα, κάποια από τα οποία δεν έχουν βγει ποτέ εκτός των εθνικών συνόρων τους, εγκαινιάζεται απόψε στις 20:00 στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο από τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κώστα Τζαβάρα, και τον υπουργό Πολιτισμού και Πληροφόρησης της Σερβικής Δημοκρατίας, Μπρατισλάβ Πέτκοβιτς (Bratislav Petkovic).
Μέσα από την έκθεση «Μεσαιωνική Τέχνη της Σερβίας», που διοργανώνεται σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Βελιγραδίου –το οποίο ετοιμάζει την επανέκθεσή του- θα παρουσιαστούν στην Ελλάδα για πρώτη φορά σημαντικά πρωτότυπα έργα τέχνης, αλλά και εξαιρετικά αντίγραφα τοιχογραφιών, που αποτελούν μέρος της σερβικής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ανακαίνιση και εγκαίνια στο σπίτι του Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη

Ανακαίνιση και εγκαίνια στο σπίτι του Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/ellada-kosmos/item/26226-anakainisi-spiti-kemal
Παρουσία Υπουργών από την Ελλάδα και την Τουρκία θα γίνουν τα εγκαίνια του - επισκευασθέντος - σπιτιού που γεννήθηκε ο Ατατούρκ στην Θεσσαλονίκη και το οποίο λειτουργεί ως Μουσείο, γράφει η τουρκική εφημερίδα Vatan.
Η καθυστέρηση των εγκαινίων οφείλεται πλέον στην επιστροφή των επίπλων του κτηρίου από την Τουρκία όπου είχαν σταλεί  για επισκευή, αναφέρει η εφημερίδα που γράφει σχετικά με τον τίτλο: «το σπίτι του Ατατούρκ περιμένει τα έπιπλα».

Κρατούμενοι μετατρέπουν τοίχους στον Κορυδαλλό σε έργο τέχνης με τη βοήθεια του εικαστικού Μανώλη Χάρου [εικόνες]

Κρατούμενοι μετατρέπουν τοίχους στον Κορυδαλλό σε έργο τέχνης με τη βοήθεια του εικαστικού Μανώλη Χάρου [εικόνες]
Σε έργο τέχνης μετατράπηκαν οι καμένοι τοίχοι της θεραπευτικής κοινότητας του ΚΕΘΕΑ «Εν Δράσει» στις ανδρικές φυλακές Κορυδαλλού, από τους υπό θεραπεία κρατούμενους χρήστες.
Πρόκειται για το «σπίτι» τους που κάηκε ολοσχερώς από την πυρκαγιά τον περασμένο Σεπτέμβριο, στις ανδρικές φυλακές Κορυδαλλού. Σε αυτή την καταστροφή οι κρατούμενοι απάντησαν με δημιουργία, ζωγραφίζοντας πάνω στα απομεινάρια των καμένων τοίχων, υπό την καθοδήγηση του γνωστού εικαστικού Μανώλη Χάρου.

Διαδικτυακό «κυνήγι» για βανδαλισμό αιγυπτιακής αρχαιότητας από κινέζο μαθητή

«Ο Ντινγκ Τζινχάο ήταν εκεί» έγραψε ο μαθητής και λίγο καιρό μετά θα ευχόταν να μην το είχε κάνει 
«Ο Ντινγκ Τζινχάο ήταν εκεί» έγραψε ο μαθητής και λίγο καιρό μετά ο Ντινγκ Τζινχάο θα ευχόταν να μην ήταν εκεί και θα ευχόταν να μην το είχε κάνει 
Κάιρο, Αίγυπτος
Πριν από μερικά χρόνια ο κινέζος μαθητής, Ντινγκ Τζινχάο, έκανε το λάθος να γράψει πάνω σε μία αιγυπτιακή αρχαιότητα στο Λούξορ της Αιγύπτου.

Μερικά χρόνια αργότερα θα ευχόταν να μην το είχε κάνει ποτέ, καθώς διαδικτυακοί «ντετέκτιβ» τον ανακάλυψαν και δημοσιοποίησαν την ημερομηνία γέννησής του και το σχολείο όπου φοιτά.

Το αγόρι έγραψε πάνω σε αιγυπτιακό έργο τέχνης που βρίσκεται σε ναό στο Λούξορ τη φράση «Ο Ντινγκ Τζινχάο ήταν εδώ». Πολύ καιρό μετά, ο Ντινγκ Τζινχάο θα ευχόταν να μην είχε ποτέ βρεθεί εκεί.