Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

Aπλά μαθήματα πολιτικής αφασίας


ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ Της Πέπης Ρηγοπούλου

Το λεξικό της απάτης είναι παλιά υπόθεση. Διδαχτήκαμε στο πετσί μας ότι «διάσωση» της οικονομίας σημαίνει καταστροφή. Οτι «σωτηρία» σημαίνει διάλυση και κατοχή της χώρας. «Διαρθρωτικές αλλαγές», μαζικές απολύσεις στον δημόσιο τομέα και ξεπούλημα της περιουσίας του κράτους. «Απελευθέρωση» της εργασίας, αποχαλίνωση της νεοφιλελεύθερης εκμετάλλευσης.

Τα πράγματα όμως έχουν πια προχωρήσει αλλού. Πάρτε τη συγκλονιστική διαμάχη ανάμεσα στους εκπροσώπους του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τα υποτιθέμενα «λάθη» που έγιναν στο πρόγραμμα «διάσωσης» της Ελλάδας. «Αναγνωρίζουμε ότι έγιναν κάποια λάθη» ομολογούν μεγαλόψυχα οι μεν. «Είναι όντως παρήγορο ότι κάποιοι κάνουν προόδους στην αυτοκριτική τους» απαντούν αφ’ υψηλού οι άλλοι. Ο λόγος όλων αυτών των κυρίων έχει από την πλαστογράφηση των εννοιών προχωρήσει στην εκκένωσή τους από κάθε περιεχόμενο. Είναι πιο αφασικός και από τη βουβαμάρα των πτωμάτων/ανδρεικέλων στην περίφημη «Τάξη» του Ταντέους Καντόρ. Εκτός κι αν όλο το περιεχόμενο βρίσκεται στο υστερόγραφο, στο οποίο συμπίπτουν όλοι οι σωτήρες μας: «Εν πάση περιπτώσει λάθη πάντα γίνονται, και οι Ελληνες καλά θα κάνουν να συνεχίσουν να οδεύουν ευπειθώς προς την ολέθρια σωτηρία τους».

Η ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ


 
DIASTIXO.GR Κυριακή, 09 Ιούνιος 2013 11:57
ΑΡΘΡΑ
Η ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥτης Νατάσας Αβούρη
Η ανάγκη για έκφραση με κάθε εικαστικό μέσο θεωρείται πλέον εγγενής του ανθρώπινου είδους, εφόσον μάλιστα η ενασχόληση με την Τέχνη αποτελεί ένα από τα βασικά γνωρίσματα διαχωρισμού του homo sapiens sapiens από τα προηγούμενα ανθρωποειδή. Απανταχού της Γης ο άνθρωπος της Εποχής του Λίθου φιλοτέχνησε σπηλαιογραφίες, πρωτόγονες αναπαραστάσεις του ζωικού, του φυτικού βασιλείου και του υπερφυσικού σύμπαντος που τον περιέβαλλε, στην ασυνείδητη ίσως προσπάθειά του να αφήσει το ίχνος της ύπαρξής του. Και αν οι πρόγονοί μας ήταν «δέσμιοι» του χρόνου και επομένως της δυνατότητας ελέγχου και εκμετάλλευσης του περιβάλλοντος, στην ιστορική μας πορεία βρήκαμε και αξιοποιήσαμε πολλά και ποικίλα μέσα, εργαλεία, υλικά, τεχνικές και μεθόδους έκφρασης, που ουσιαστικά συμπυκνώνονται σε ένα: το λόγο.
Κοινό στοιχείο των πνευματικών ανθρώπων κάθε εποχής και λαού, από τον homo sapiens sapiens μέχρι τον homo universalisτης αναγεννησιακής ελπιδοφόρας «κύησης» ενός νέου είδους, είναι η έλλογη (= με λόγο και/ή λογική) έκφραση των φιλοσοφικών μας αναζητήσεων και διατύπωση των ίδιων αέναων ερωτημάτων, που μας επιτρέπει τη διακίνηση σε ένα ευρύ φάσμα επιστημών και τεχνών με την ανθολόγηση κάθε φορά των αναζητούμενων γνώσεων. Διακίνηση, που πολλές φορές δυστυχώς παρεμποδίζεται, περιορίζεται ή και απαγορεύεται από τις εξωτερικές πολιτικές, ιδεολογικές, θρησκευτικές και λοιπές συνθήκες. Τούτο μεταφράζεται με πολλές μορφές στέρησης, εξαναγκασμού ή τροποποίησης των μέσων έκφρασης κάθε πνευματικού ανθρώπου και καθενός από εμάς γενικότερα.

Γάλλοι εστιάτορες θέλουν να προστατεύσουν τον όρο «ρεστοράν


»
Ζητούν να μην ονομάζονται έτσι τα εστιατόρια που προσφέρουν έτοιμα φαγητά
Γάλλοι εστιάτορες θέλουν να προστατεύσουν τον όρο «ρεστοράν»
Το διάσημο παριζιάνικο εστιατόριο Les Deux Magots

Γάλλοι εστιάτορες επιθυμούν να προστατεύσουν νομικά τον όρο «ρεστοράν», ο οποίος θεωρούν πως κινδυνεύει από την πρόσφατη τάση κάποιων συνάδελφων τους να σερβίρουν προκατασκευασμένα γεύματα στον κατάλογο τους.
Ο όρος «restaurant» στη γαλλική κουζίνα σημαίνει «μέρος όπου το φαγητό παρασκευάζεται από φρέσκα υλικά εκείνη την στιγμή». Όμως ο τόσο σημαντικός αυτός γαστριμαργικός θεσμός για τους Γάλλους απειλείται από την νέα συνήθεια πολλών παριζιάνικων εστιατόριων να σερβίρουν στους πελάτες τους πιάτα που εχουν προκατασκευαστεί, αντί οι σεφ τους να κάθονται επιτόπου και να τα προετοιμάζουν.

Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

Γαλλικό κανάλι μετέδωσε το δελτίο του στα ελληνικά!



Σε μια εκπληκτική κίνηση συμπαράστασης και αλληλεγγύης απέναντι στην κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ προχώρησε το γαλλικό κανάλι «ARTE Tv».

Στην κεντρική του ιστοσελίδα έχει ανεβάσει μια ειδική έκδοση του απογευματινού δελτίου, μεταγλωτισμένη στα ελληνικά. «Αλληλεγγύη στη δημόσια ραδιοτηλεόραση, της οποίας η μετάδοση διακόπηκε με βάρβαρο τρόπο», είναι το μήνυμα της εφημερίδας, η οποία εκφράζει με αυτό τον τρόπο την αντίθεσή της στο κλείσιμο της ΕΡΤ.

Βάρκες της Εποχής του Χαλκού στη Βρετανία

Οκτώ προϊστορικές λέμβοι μπαίνουν στο ψυγείο για να συντηρηθούν
Βάρκες της Εποχής του Χαλκού στη Βρετανία
Μια λέμβος είναι διακοσμημένη με σταυρούς, οι ειδικοί όμως δεν γνωρίζουν αν το σύμβολο είχε κάποια ιδιαίτερη σημασία Πηγή Cambridge Archaeological Unit
 
Οκτώ λέμβοι της Εποχής του Χαλκού που βρέθηκαν κοντά στο Πιτερμπόρο της Ανατολικής Αγγλίας μπήκαν σε ειδικό... ψυγείο προκειμένου να συντηρηθούν. Οι λέμβοι, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από «μασίφ» κορμούς δέντρων, δεν είναι οι πρώτες αυτής της εποχής που ανασκάπτονται στη Βρετανία. Είναι όμως η πρώτη φορά που ένας τόσο μεγάλος αριθμός προϊστορικών σκαφών έρχεται στο φως στο ίδιο σημείο. Καθώς προέρχονται από διαφορετικές χρονικές στιγμές και έχουν διασωθεί σε άριστη κατάσταση, είναι σε θέση να δώσουν πολύτιμες πληροφορίες για τον τρόπο ζωής και τις συνήθειες των κατόχων τους, οι οποίοι υπήρξαν οι βόρειοι σύγχρονοι των δικών μας Μινωιτών.

Τα τανκς μπήκαν στη Λιλιπούπολη

tvxs.gr/node/ΦΩΤΕΙΝΗ ΛΑΜΠΡΙΔΗ

Η Ελλάδα περνάει την πιο σκοτεινή της περίοδο. Όπως απογυμνώνει ο φασισμός τους υποτιθέμενους δημοκρατικούς, έτσι πρέπει όλοι οι πραγματικά δημοκρατικοί με τη σειρά τους να απογυμνώσουν τον φασισμό, τονίζει η Δήμητρα Γαλάνη. Αυτή η αμφίβολης νομιμότητας κυβέρνηση κλείνει τις μόνες νόμιμες συχνότητες, διαπιστώνει ο Κώστας Τριπολίτης. Ο Διαγόρας Χρονόπουλος αναρωτιέται για τον ρόλο του προέδρου της δημοκρατίας. Για πραξικοπηματική τριτοκοσμική απόφαση κάνει λόγο ο Βασίλης Βασιλικός. Την αγριότητα των ημερών τονίζουν οι Κάτια Γέρου, ο Κώστας Καλδάρας και ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. Να εκφράσουμε τον αποτροπιασμό και τον θυμό μας προτείνει η Καριοφυλιά Καραμπέτη. Τα τανκς μπήκαν στη Λιλιπούπολη λέει ο Χρήστος Θηβαίος. Και η στιχουργός της Λιλιπούπολης Μαριανίνα Κριεζή που το έργο της είναι άμεσα συνδεδεμένο με το τρίτο πρόγραμμα του Μάνου Χατζιδάκι δηλώνει έτοιμη να συμμετάσχει σε μια ισχυρή γραμμή άμυνας που πρέπει οπωσδήποτε να δημιουργηθεί όπως μας είπε.

Ο Θάνατος της ΕΡΤ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
Συμπατριώτισσες και συμπατριώτες,
Η εκλεγμένη Δημοκρατικά Κυβέρνηση του κ. Σαμαρά στην πατρίδα μας, παίρνοντας μαθήματα από την επίσης Δημοκρατικά εκλεγμένη Κυβέρνηση του κ. Ερντογκάν της Τουρκίας, Αποφάσισε και Διέταξε με Δικτακτορικό διάταγμα και Φασιστική νοοτροπία το κλείσιμο του ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ κρατικού καναλιού στην Ελλάδα, της ΕΡΤ.
Η ΕΡΤ που ειδικά για εμάς τους Μετανάστες ήταν ο συνδετικός κρίκος, ο Ομφάλιος Λώρος με την πατρίδα μας, εκτελέστηκε από την Κυβέρνηση και τον κ. Σαμαρά.
Η ΕΡΤ που μας μεγάλωσε και μας κράτησε συντροφιά από τότε που γεννηθήκαμε, γεμίζοντας τα σπίτια μας, με εικόνα και ήχο από τα βουνά, τον κάμπο και την θάλλασσα της Πατρίδας, έπαψε να λάμπει από χθές!
Η ΕΡΤ που μας μετέδωσε όλα αυτά τα χρόνια, τα μεγάλα Ιστορικά, Πολιτικά, Αθλητικά, γεγονότα, έπαψε με Υπουργική Δικτακτορική απόφαση να ζεί.
Η ΕΡΤ που ήταν για μας μια αχτίδα φωτός, για ένα λαό που μέσα στα βάσανα που περνάει, είναι αναγκασμένος να ξεχνιέται με Τούρκικες Σειρές των ιδιωτικών καναλιών, όπως ακριβώς συμφώνησε και αποφάσισε ο Δημοκρατικά εκλεγμένος Δικτάκτορας Πρωθυπουργός της Ελλάδα Σαμαράς, με την στήριξη του ΠανελλήνιουΣΟΚ και της ΔΗΜαγωγικής ΑΡιστεράς, αναγκάσθηκε με την βοήθεια των ΜΑΤ και της Αστυνομίας, να κατεβάσει διακόπτες.
Η ΕΡΤ είναι ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ και Πολιτιστική Κληρονομιά των Ελλήνων.

Μικρές πόλεις με μεγάλη κληρονομιά

 

Όταν οι «μικροί και ταπεινοί» επηρεάζουν την οικουμένη!

Οι μητροπόλεις και οι παγκόσμιες πρωτεύουσες έχουν τη δύναμη να επιβάλουν νέα ήθη στον κόσμο λειτουργώντας ως πόλος έλξης για τα γράμματα και τις τέχνες, τον πλούτο και την πολιτική επιρροή.

Από τις ξακουστές μητροπόλεις του αρχαίου κόσμου μέχρι και τα σύγχρονα αστικά κέντρα, η Ιστορία γράφεται τις περισσότερες φορές εντός των τειχών τους.

Τι γίνεται όμως με μικρότερες πόλεις που βρυχώνται κάποιες φορές δυνατότερα από κάθε αντίζηλο μεγαθήριο;

Μιλάμε για κωμοπόλεις με κληρονομιά και άνεμο επιρροής που υπερβαίνει κατά πολύ τα στενά όριά τους, καταφέρνοντας το σχεδόν ακατόρθωτο: να αφήσουν το στίγμα τους βαθιά χαραγμένο στον πλανήτη.

Η λίστα μας δεν περιλαμβάνει φυσικά όλα τα παραδείγματα του κόσμου, λειτουργεί απλώς ως υπενθύμιση για το πώς οι μικροί και ταπεινοί μπορούν να κάνουν πράγματα μεγάλα...

Μπέθελ - ΗΠΑ
Πληθυσμός: 4.255 κάτοικοι



Η παντελώς άγνωστη αμερικανική κωμόπολη έγινε δημοφιλής το 1969 όταν 500.000 άνθρωποι κατέκλυσαν τη φάρμα του Max Yasgur για «Τρεις Ημέρες Ειρήνης και Μουσικής». Σωστά καταλάβατε, μιλάμε για το φεστιβάλ Woodstock που κράτησε τελικά 4 μέρες αντί για τις 3 προγραμματισμένες. Από τις 15-18 Αυγούστου 1969 η γιορτή της μουσικής έβαλε την Μπέθελ στον παγκόσμιο χάρτη όταν οι 60.000 κόσμου που περίμεναν οι διοργανωτές άγγιξαν το μισό εκατομμύριο! Το τέλος μάλιστα του θρυλικού μουσικού γεγονότος συνοδεύτηκε με το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό κομφούζιο της αμερικανικής ιστορίας, παραλύοντας τους δρόμους της Νέας Υόρκης. Το αντιπολεμικό και χίπικο φεστιβάλ είχε μόλις γεννηθεί...

ΕΡΤ και η Εθνική μας κληρονομιά! Σειρές και εκπομπές - αριστουργήματα


Η ΕΡΤ για όλους εμάς, ποτέ δεν πρόκειται να κλείσει! Γιατί ήταν, είναι και θα παραμείνει Εθνική μας κληρονομιά!


Ιστορική επιμέλεια: Πύρινος Λόγιος

Αργά χτές το βράδυ, μαθαίνοντας το τραγικό νέο της κυβερνητικής απόφασης δια στόματος Κεδίκογλου, στο νου των περισσότερων αμέσως ήρθαν αμέσως οι τηλεοπτικές σειρές και οι εκπομπές που άφησαν ιστορία, από την εποχή που η δημόσια τηλεόραση το μοναδικό τηλεοπτικό μέσο στην Ελλάδα, αλλά και αργότερα.

Η εκπομπή ''Αλάτι και Πιπέρι'' του Φρέντυ Γερμανού κατά τη δεκαετία του '70 αποτέλεσε σταθμό στα τηλεοπτικά δρώμενα, με καλεσμένους διάφορα διάσημα πρόσωπα της εποχής.

Από τα πρώτα βήματα της δημόσιας τηλεόρασης ιστορικές σειρές έκαναν την εμφάνισή τους στους δέκτες, ανάμεσά τους σπουδαίες τηλεοπτικές μεταφορές βιβλίων μεγάλων Ελλήνων συγγραφέων.

Tον...χορό αυτών των "εθνικών κειμηλίων", άνοιξε το αριστουργηματικό "Οι Εμποροι των Εθνών" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ποντίκα το 1973, και ακολούθησαν μετά ο ''Γιούνγκερμαν'' και ο ''Συνταγματάρχης Λιάπκιν'' του Μ. Καραγάτση σε σκηνοθεσία Κώστα Κουτσομύτη, ''Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται'' του Ν. Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη ή η ''Μενεξεδένια Πολιτεία'' του Α. Τερζάκη, η "Γαλήνη" του Ηλία Βενέζη σε σκηνοθεσία Κώστα Λυχναρά, ο "Περίπλους" και το "Ρεμπελιό των Ποπολάρων" του Διονύση Ρώμα, οι εκπληκτικοί "Αθλιοι των Αθηνών" του Ι. Κονδυλάκη και ο απίστευτος "Συμβολαιογράφος" του Αλεξ. Ραγκαβή (και τα δύο σκηνοθετημένα απο τον Γιώργο Μιχαηλίδη) και φυσικά σειρές όπως ο "Αγνωστος Πόλεμος" του Νίκου Φώσκολου, η "Βασίλισσα Αμαλία" του Γιώργου Ρούσσου,  το ''Λούνα Παρκ'' του Γιάννη Δαλιανίδη και η κωμική σειρά ''Εκείνες και εγώ'' με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα.

Οταν το Χόλιγουντ σιώπησε για τον Χίτλερ


 
H μελέτη του Τόμας Ντόχερτι θυμίζει ότι ενώ η Ευρώπη βίωνε την άνοδο του Χίτλερ, τα αμερικανικά στούντιο σιωπούσαν για την πολιτική του ναζισμού
Οταν το Χόλιγουντ σιώπησε για τον Χίτλερ
Γυρισμένη στα τέλη της δεκαετίας του 1930, η ταινία «Εξομολογήσεις ενός κατασκόπου» του Ανατόλ Λίτβακ είναι μία από τις ελάχιστες που κατέκριναν ανοιχτά τη δικτατορία του Χίτλερ. Στα αριστερά της φωτογραφίας εικονίζεται ο Εντουαρντ Τζ. Ρόμπινσον