Κυριακή 16 Ιουνίου 2013

Οι ταινίες του Τιμ Μπάρτον, σαν παλιά, αγαπημένα, φθαρμένα βιβλία


  FLIX.GR 13 ΙΟΥΝ 2013  /  Γιώργος Κρασσακόπουλος 
Τις βλέπουμε ξανά και ξανά. Αν ήταν paperbacks θα τα ξεφυλλίζαμε συνέχεια. Και ίσως να είχαν αυτά τα εξώφυλλα.
H καρδιά, που αποτελεί το κοινό στοιχείο, τον συνδετικό κρίκο, στα πέντε φιλμ του Μπάρτον που ο graphic designer Χάντσον Φίλιπς αποφάσισε να μετατρέψει σε εξώφυλλα βιβλίων, δεν επιλέχθηκε στην τύχη.
Οι ταινίες του αγαπημένου σκηνοθέτη που μεταμορφώνει μεγαλύτερα ή μικρότερα τραύματα σε σχεδόν μαγικά παραμύθια για μεγάλα παιδιά, στοχεύουν κατ΄ ευθείαν στην καρδιά. Και βρίσκουν εκεί την θέση τους.
Μπορεί να μην αγαπάτε όλες τις ταινίες του Τιμ Μπάρτον το ίδιο, αλλά δεν μπορεί παρά να αγαπάτε τον τρόπο του να βλέπει τον κόσμο, τους ήρωες του. Τον μελαγχολικό ρομαντισμό του, την στραβή ματιά του στη ζωή, το μαύρο χιούμορ του.
Και είμαστε σίγουροι ότι και στη δική σας καρδιά υπάρχει λίγος ξεχωριστός χώρος για κάποιες από τις ταινίες του. Ειδικά, αν όπως κι αυτές στις αφίσες που ακολουθούν, έχει κι εκείνη, μικρά ή μεγαλύτερα σημάδια...

The Cronenberg Project


FLIX.GR  14 ΙΟΥΝ 2013  /  Μανώλης Κρανάκης 
Με τη μεγαλύτερη έκθεση που διοργανώθηκε ποτέ για τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, τιμάει το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο τον μεγαλύτερο εν ζωή Καναδό σκηνοθέτη.
Η έκθεση που θα εγκαινιαστεί το Νοέμβριο του 2013 και θα διαρκέσει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου του 2014 έχει τον γενικό τίτλο «The Cronenberg Project» και περιγράφεται από τους διοργανωτές της ως μια «φιλόδοξη, πολυσυλλεκτική γιορτή του έργου του εμβληματικού Καναδού σκηνοθέτη».
Πυρήνα της έκθεσης θα αποτελεί το «Cronenberg: Evolution», μια διαδρομή στο κινηματογραφικό σύμπαν του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, όπου θα εκτεθούν συλλεκτικά props, φωτογραφίες και άλλα υλικά από τις ταινίες του (ανάμεσά τους το κράνος από το «Videodrome» του 1983, οι video game κονσόλες από το «eXistenZ» του 1999, τα χειρουργικά εργαλεία από τους «Διχασμένους» του 1988, οι λάμες για τα σπασμένα πόδια από το «Crash» του 1996, οι γραφομηχανές από το «Γυμνό Γεύμα» του 1991 και ο θάλαμος τηλεμεταφοράς από τη «Μύγα» του 1986) και μετά το Τορόντο θα ταξιδέψει σε επιλεγμένες πόλεις σε όλον τον κόσμο.

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για την ΕΡΤ


  FLIX.GR  14 ΙΟΥΝ 2013  /  Λήδα Γαλανού  
Με ανακοίνωσή της, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου δηλώνει ότι το κλείσιμο της ΕΡΤ στερεί από τους πολίτες το δικαίωμα στη δημόσια ενημέρωση και στον πολιτισμό της χώρας.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, με μια απλή αλλά βροντερή επιστολή, εκθέτει την άποψή της για το βίαιο κλείσιμο της ΕΡΤ και τη σημασία του στην ελληνική δημοκρατία. Διαβάστε αυτούσια την επιστολή της Ε.Α.Κ. παρακάτω.
ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΩΣ ΖΟΦΕΡΟ ΜΗΝΥΜΑ
Είναι τρεις μέρες τώρα που η χώρα συνεχίζει να ζει χωρίς δημόσιο ραδιόφωνο και τηλεόραση, χωρίς αυτό το δημόσιο αγαθό που αποτελεί συνταγματικό δικαίωμα του κάθε Ελληνα πολίτη.
Η σκέψη μας είναι στους εργαζόμενους και στις οικογένειες που χάνουν τη δουλειά τους. Η σκέψη μας είναι στους ενεργούς κινηματογραφιστές και σε όλους τους καλλιτέχνες και δημιουργούς που βρίσκονται κυριολεκτικά «στον αέρα», καθώς η ΕΡΤ είναι το μοναδικό κανάλι που υποστηρίζει εμπράκτως τον σύγχρονο πολιτισμό αυτής της χώρας. Η σκέψη μας είναι στον κάθε Ελληνα πολίτη ο οποίος στερείται από τη μια στιγμή στην άλλη, μια από τις βασικές προϋποθέσεις ενός δημοκρατικού πολιτεύματος: το δικαίωμα στη δημόσια ενημέρωση και στον πολιτισμό της χώρας.
Πέρα από την πολιτική πλευρά της απόφασης (αν είναι ορθή ως προς το περιεχόμενό της), για την οποία υπάρχουν πλευρές με διαφορετικά επιχειρήματα (τα οποία ακούμε με ενδιαφέρον και μπορούμε να συμβάλλουμε με τις απόψεις μας, αν κληθούμε), υπάρχει κυρίως η πολιτειακή πλευρά και εκεί έχουμε να κάνουμε με μια εκτροπή των βασικών δημοκρατικών αρχών. Στοιχειώδης λογική αρκεί για να καταλάβει κανείς ότι εξυγίανση της ΕΡΤ δεν συνιστά έκτακτη περίπτωση εξαιρετικώς επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης.

Μια μεγάλη ημέρα για το ευρωπαϊκό σινεμά


 Η πολιτιστική εξαίρεση παραμένει αλώβητη στις εμπορικές σχέσεις Ευρωπαικής Ενωσης - ΗΠΑ 
Μετά από μια περίοδο αντιδράσεων, συζητήσεων και πιέσεων από τη Γαλλία και το σύνολο των Ευρωπαίων κινηματογραφιστών, η «πολιτιστική εξαίρεση» παραμένει αλώβητη στις διαπραγματεύσεις για τη συμφωνία «ελεύθερου εμπορίου» ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Ενωση και τις ΗΠΑ. Οχι, όμως, και εκτός κινδύνου...
Κώστας Γαβράς, Μπερενίζ Μπεζό, Ραντού Μιχαϊλεάνου και Λουκά Μπελβό: η αποστολή των Ευρωπαίων Κινηματογραφιστών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Οι Υπουργοί Εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης έφτασαν σε συμφωνία την Παρασκευή 14 Ιουνίου, σχετικά με την πολυσυζητημένη «πολιτική εξαίρεση» που υπήρξε το αίτημα της πλειοψηφείας των Ευρωπαίων κινηματογραφιστών αλλά και της ίδιας της Γαλλίας, ώστε τα πολιστικά προϊόντα να παραμείνουν ανεπηρέαστα από τη νέα συμφωνία «ελεύθερου εμπορίου» που θα καταρτιστεί μέσα στο καλοκαίρι ανάμεσα σε Ευρωπαϊκή Ενωση και ΗΠΑ.

H Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ για την ΕΡΤ


14 ΙΟΥΝ 2013  /  Flix.GR Σχόλια
Συνέχεια των ανακοινώσεων από κινηματογραφικές ενώσεις που αντιδρούν στο κλείσιμο της ΕΡΤ. Αυτή τη φορά η Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ δηλώνει «Θα προσπαθήσουμε όλοι μαζί να σβήσουμε αυτή την ντροπή».
Η νεοσύστατη Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ - δημιουργήθηκε μόλις το Μάρτιο του 2013 - δηλώνει κι αυτή με τη σειρά της (μετά τη ΣΑΠΟΕ και την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου) την αντίθεσή της στο βίαιο κλείσιμο της ΕΡΤ (διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix) με μια ανακοίνωση που, ανάμεσα σε άλλα, επισημαίνει και το ρόλο της κρατικής τηλεόρασης στην άνθιση του δημιουργικού ντοκιμαντέρ, τόσο μέσω της χρηματοδότησής ταινιών, όσο και με την προβολή τους αλλά και τις διεθνείς συμπαραγωγές που αυξήθηκαν σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Διαβάστε εδώ τις ανακοινώσεις της Ενωσης Σκηνοθετών - Παραγωγών (ΣΑΠΟΕ) και της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Διαβάστε παρακάτω αυτούσια την ανακοίνωση της Ενωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ:

«Ο Φίλος μου κι Εγώ». Μια συνάντηση μετά από χρόνια με μια αγαπημένη ταινία


Μια από τις καλύτερες κωμωδίες του βρετανικού σινεμά κι ένα φιλμ με το δικό του cult, το «Withnail and I» του Μπρους Ρόμπινσον είναι το θέμα μιας φωτογραφικής έκθεσης που θα ανοίξει σύντομα στο Λονδίνο.
http://flix.gr/uploads/images/1371293833.jpg
Γυρισμένο το 1987, δοξασμένο από τους κριτικούς, δεν έγινε ποτέ η εμπορική επιτυχία που θα μπορούσε στην εποχή του, αλλά πήρε πολύ γρήγορα την εκδίκησή του. Απέκτησε από την αρχή κι όλας ένα αληθινά αφοσιωμένο κοινό που επαναλάμβανε μερικές από τις αξέχαστες ατάκες του, έβλεπε την ταινία ξανά και ξανά στις προβολές της ή σε βιντεοκασέτες.
Οι ήρωες του φιλμ είναι ο Γουιδνέιλ τον οποίο υποδύεται στην καλύτερη ίσως ερμηνεία της καριέρας του ο Ρίτσαρντ Ε Γκραντ και ο Μάργουντ (ο οποίος δεν ονοματίζεται ποτέ στην ταινία) του Πολ ΜακΓκάν, δυο άνεργοι ηθοποιοί που φυτοζωούν στο Λονδίνο, πίνοντας και καπνίζοντας τεράστιες ποσότητες χόρτου, προσπαθώντας να βρουν δουλεία και να επιβιώσουν στο άθλιο διαμέρισμα που μοιράζονται.

Οι χειρότεροι μπαμπάδες της κινηματογραφικής ιστορίας

  FLIX.GR   /  Μανώλης Κρανάκης 
Με αφορμή τη διεθνή «Ημέρα του Πατέρα», το Flavorwire συγκέντρωσε σε ένα απολαυστικό βίντεο όλους τους κινηματογραφικούς μπαμπάδες που δεν θα θέλαμε να είχαμε ποτέ...
Ο Τζιν Χάκμαν - το αντίθετο ενός υποδειγματικού πατέρα στο «The Royal Tenenbaums» του Γουες Αντερσον
Από τον Ρόγιαλ Τενενμπάουμ μέχρι τον Darth Vader και από τον Τζον Χιούστον στο «Chinatown» μέχρι τον Τζακ Νίκολσον στη «Λάμψη», η κινηματογραφική ιστορία βρίθει από μπαμπάδες που δεν υπήρξαν υποδείγματα πατρικής στοργής, αλλά μάλλον υπήρξαν κάποιοι που δεν θα ήθελες ποτέ να σε έχουν γεννήσει, πόσο μάλλον να σε αναθρέψουν (σχεδόν στην ίδια ποσότητα με τις χειρότερες μητέρες που άλλαξαν όλα όσα ξέραμε για το «μάνα είναι μόνο μία» στο σινεμά - διαβάστε εδώ τη λίστα του Flix.)

Ανεμόμυλοι: οι πέτρινοι γίγαντες του Αιγαίου


Σήμα κατατεθέν του κυκλαδίτικου τοπίου, κυλινδρόσχημες ψηφίδες ομορφιάς, πολιτισμού και παράδοσης ξεπροβάλλουν διάσπαρτοι στις κορυφογραμμές των λόφων σαν σιωπηλοί μάρτυρες του μόχθου των κατοίκων μιας άλλης εποχής. Αυτή η αξιοθαύμαστη εφεύρεση, προάγγελος της βιομηχανικής περιόδου και τρανό παράδειγμα οικολογικής σκέψης, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την ανεξάντλητη ενέργεια του ανέμου για να εξασφαλίσει από τη δούλεψή της το πιο ποθητό απόκτημα στην καθημερινότητα όλων των ανθρώπων: το ψωμί!
Οι ανεμόμυλοι εμφανίστηκαν στον ελλαδικό χώρο κατά τον 12ο με 13ο αιώνα. Η ομορφιά κι η λεβεντιά τους περιγράφηκε από περιηγητές∙ αποτυπώθηκε σε χαρακτικά∙ έκανε τον γύρο του κόσμου μέσα από χιλιάδες φωτογραφίες και καρτ- ποστάλ…
Κυκλαδίτικα μυλοτόπια
Στην κυκλαδική πολυνησία λειτούργησαν πάνω από 600 ανεμόμυλοι! Η κατασκευή τους, δύσκολη και πολυδάπανη όσο κι ενός μεγάλου ιστιοφόρου σε πολλές περιπτώσεις, απαιτούσε προσεκτική επιλογή της τοποθεσίας που θα κατασκευάζονταν ο μύλος. Ιδανικό ήταν το σημείο που οι βοριάδες ξεδίπλωναν όλη τους την ένταση: σε ξάγναντα∙ ρεματιές∙ στην έξοδο κάποιου φαραγγιού∙ σε «γλώσσες» ακρωτηρίων…
Η απόσταση του μύλου από την κατοικημένη περιοχή ήταν εξίσου σημαντική. Ο ανεμόμυλος χτιζόταν σε μέρος προσπελάσιμο από υποζύγια, κοντά σε οικισμούς, αλλά σε μακρινή ακτίνα από άλλα οικοδομήματα ώστε να μην παρεμποδίζεται η ομαλή λειτουργία του. Εξάλλου, το ανεμπόδιστο του αέρα απ’ όλα τα μέρη μνημονεύεται ρητά στις αγοραπωλησίες των ανεμόμυλων.

Ένα μουσείο χωρίς ταμπέλα «μην αγγίζετε»


Είναι ένα από τα πιο σπουδαία μουσεία της χώρας μας. Οι επισκέπτες του είναι άτομα που χρήζουν τον σεβασμό όλων μας. Είναι ίσως και το μοναδικό μέρος που μπορούν να έρθουν σε επαφή με την πολιτιστική μας κληρονομιά. Σε αυτό του μουσείο η ταμπέλα «μην αγγίζετε» δεν εχει καμιά θέση.
Πρόκειται για το Μουσείο Αφής που ιδρύθηκε από το 1984 και δίνει την δυνατότητα στους επισκέπτες να αγγίζουν τα εκθέματα, τα οποία είναι πιστά αντίγραφα των πρωτοτύπων που εκτίθενται σε άλλα Μουσεία της χώρας μας. Το συγκεκριμένο μουσείο είναι ένα από τα 5 Μουσεία του είδους στον κόσμο και ανήκει στο Φάρο τυφλών Ελλάδος. Στεγάζεται στο παλαιό διώροφο νεοκλασικό κτήριο του ΦΤΕ, δωρεά Εμπειρίκου, επί της οδού Δοϊράνης 198 στην Καλλιθέα. Το 1999 καταστράφηκε από τον σεισμό αλλα με επιχορηγήσεις από το υπουργείο υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και τις χορηγίες της οργάνωσης American Friends of the Blind in Greece αποκαταστάθηκε τον Ιανουάριο του 2004.
mousio_tiflon
Τα εκθέματα του Μουσείου Αφής, αγάλματα, αγγεία, γλυπτά και χρηστικά αντικείμενα είναι πιστά αντίγραφα των πρωτοτύπων που εκτίθενται σε Μουσεία της χώρας μας όπως το Εθνικο Αρχαιολογικο Μουσείο, τα Μουσεία Ακροπόλεως, Δελφών, Ολυμπίας, Ηρακλείου και το Κυκλαδικό Μουσείο, και ανήκουν στην Κυκλαδική, Μινωική, Γεωμετρική, Αρχαϊκή, Αυστηρού Ρυθμού, Κλασική, Ελληνιστική και Ρωμαϊκή περίοδο.

Στόχος η εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς

Κυριακή 9 Ιούνη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΝΕΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ


Η περαιτέρω ενδυνάμωση του νέου Μουσείου Ακρόπολης μέσω του οργανισμού του που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στα τέλη του περασμένου Μάη, δεν πέρασε απαρατήρητη από τους αρχαιολόγους, οι οποίοι βλέπουν, την ίδια στιγμή, την αποδυνάμωση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και μέσω του οργανισμού της ΓΓ Πολιτισμού, όπως... κατέληξε να είναι το πρώην υπουργείο Πολιτισμού μετά την ενσωμάτωσή του στο υπουργείο Παιδείας.Πρόκειται για μια αναμενόμενη εξέλιξη στο πλαίσιο της πολιτικής εμπορευματοποίησης του πολιτισμού, όπου τα μουσεία έχουν κυρίαρχο ρόλο λόγω των πολλαπλών δυνατοτήτων τους όπως τις αντιλαμβάνεται η αγορά.