Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Λίφτινγκ στον αρχαίο ναΐσκο του Αγάθωνα στον Κεραμεικό

Στόχος να αντιμετωπιστεί οριστικά το πρόβλημα φθοράς του μνημείου
Λίφτινγκ στον αρχαίο ναΐσκο του Αγάθωνα στον Κεραμεικό
 
Σήμερα είναι κενός αλλά στην αρχαιότητα ο ναΐσκος του Αγάθωνα στον Κεραμεικό διέθετε γραπτό διάκοσμο, από τον οποίο όμως μόνον ίχνη διασώθηκαν κι αυτά, μερικά μόλις χρόνια από την αποκάλυψή τους εξαφανίσθηκαν, λόγω της έκθεσής τους στις καιρικές συνθήκες. Ακριβώς 150 χρόνια μετά (!), μία μελέτη, η οποία υπήρξε προϊόν συνεργασίας του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου και της Γ΄Εφορείας Αρχαιοτήτων πρόκειται να αντιμετωπίσει οριστικά το πρόβλημα της φθοράς του μνημείου, χωρίς όμως να μπορεί να επαναφέρει πλέον τον διάκοσμό του. Ετσι τα μόνα ουσιαστικά στοιχεία που διαθέτουμε γι΄αυτόν είναι τα σχέδια του Seveso.

10,6 εκατ. ευρώ για την «Προσευχή του Αγίου Δομίνικου»



Τα έσοδα από την πώληση του πίνακα του Ελ Γκρέκο θα διατεθούν για σκοπούς της Unicef
10,6 εκατ. ευρώ για την «Προσευχή του Αγίου Δομίνικου»



 
Ο πίνακας του Ελ Γκρέκο Η προσευχή του Αγίου Δομίνικου που δημοπρατήθηκε για πρώτη φορά, πωλήθηκε έναντι 10,6 εκατομμυρίων ευρώ σε δημοπρασία του οίκου Sotheby's στο Λονδίνο.

Ο διάσημος ζωγράφος δημιούργησε το έργο αυτό τον 17ο αιώνα στο Τολέδο. Η τιμή πώλησής του συνιστά ρεκόρ για πίνακα του Ελ Γκρέκο.

Το σπίτι του συγγραφέα Πάτρικ Λη Φέρμορ στην Καρδαμύλη πρωταγωνιστεί στην ταινία Πριν τα Μεσάνυχτα.



To σπίτι του μεγάλου «ταξιδευτή» και συγγραφέα σερ Πάτρικ Λι Φέρμορ (1915-2011), στην Καρδαμύλη επέλεξε ως βασικό σκηνικό στην ταινία Πριν τα Μεσάνυχτα ο σκηνοθέτης Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ.
Το σπίτι του συγγραφέα Πάτρικ Λη Φέρμορ στην Καρδαμύλη πρωταγωνιστεί στην ταινία Πριν τα Μεσάνυχτα.
Στιγμιότυπο από την ταινία Πριν τα Μεσάνυχτα
 
       
Οι δύο πρωταγωνιστές, Ιθαν Χοκ και Ζιλί Ντελπί, κινούνται στα… σκηνικά και τις γωνιές που σχεδίασε ο αρχιτέκτων Νίκος Χατζημιχάλης για τον Πάτρικ Λη Φέρμορ όταν αυτός αποφάσισε με τη σύζυγο του, τη φωτογράφο Τζόαν Λι, να ζήσουν στη Μεσσηνιακή Μάνη. Μετά το θάνατό του Φέρμορ - τον Ιούνιο του 2011 - το σπίτι του στην  Καρδαμύλη περιήλθε στην κατοχή του Μουσείου Μπενάκη. Η κατοικία, όπως είχε συμφωνηθεί με το δωρητή, αρκετά χρόνια πριν από το θάνατό του, θα χρησιμοποιείται για τη φιλοξενία ερευνητών, ποιητών και πεζογράφων οι οποίοι επισκέπτονται περιοδικά την Ελλάδα για να εργαστούν. Παράλληλα, για ορισμένα χρονικά διαστήματα το Μουσείο Μπενάκη θα έχει τη δυνατότητα ενοικίασης της κατοικίας προκειμένου να εξασφαλίζει τα έξοδα συντήρησης και φιλοξενίας. Το σπίτι διαθέτει μία μεγάλη βιβλιοθήκη με πολλούς τίτλους και ένα σημαντικό αρχείο.

Κατέστρεψαν πυραμίδα 4.000 χρόνων στο Περού

ΔΥΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

Επέζησε 4.000 χρόνια για να χαθεί τελικά πριν από λίγες μέρες όταν μηχανήματα κατέστρεψαν το παλαιότερο αρχαιολογικό αξιοθέατο του Περού, κοντά στην πρωτεύουσα, Λίμα.

Κατέστρεψαν πυραμίδα 4.000 χρόνων στο Περού

Σύμφωνα με τις αρχές του Περού, υπεύθυνες για την καταστροφή της ύψους έξι μέτρων πυραμίδας, είναι δύο εταιρείες ακινήτων, οι οποίες πλέον διώκονται για κακουργηματική πράξη, αφού σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, το μνημείο έχει υποστεί «ανεπανόρθωτη ζημιά».
Η πυραμίδα είχε βρεθεί, μαζί με άλλες 11, στο συγκρότημα του El Paraiso, θεωρούνταν ηλικίας τουλάχιστον 4.000 ετών και βρισκόταν λίγα χιλιόμετρα βόρεια της Λίμα.

Σύμφωνα μάλιστα με το υπουργείου Τουρισμού του Περού, η πυραμίδα ήταν θρησκευτικό και διοικητικό κέντρο πολύ πριν η περιοχή κατοικηθεί από τους προ-Κολομβιανούς Ίνκας.
Σύμφωνα με κυβερνητικό αξιωματούχο, η καταστροφή της πυραμίδας έγινε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, όταν εργάτες των εταιρειών, χρησιμοποιώντας βαριά μηχανήματα αποπειράθηκαν να καταστρέψουν τρεις άλλες πυραμίδες, πριν τους σταματήσουν αυτόπτες μάρτυρες. Ο αξιωματούχος επιβεβαίωσε ακόμη ότι η κυβέρνηση θα κινηθεί δικαστικά κατά των δύο εταιρειών.
ΕΘΝΟΣ On Line
12:27 4/7

Μαρμαρωμένος βασιλιάς



Πορεία αιώνων, σύμβολο αρχαίου πολιτισμού, αρχιτεκτονικό ιδίωμα, αντικείμενο καλλιτεχνικής έκφρασης, κομμάτι της γης. Είναι οξύμωρο κάτι τόσο διαχρονικό να λαμβάνεται ως περιοδική τάση. Αλλά αυτή είναι η γοητεία του μαρμάρου: να ανανεώνει συνεχώς τον παγιωμένο χαρακτήρα του και δύσκολα να χάνει τον θρόνο του.
Μαρμαρωμένος βασιλιάς
«The Secret Garden» της Zaha Hadid για την Citco
 
Πρόσφατα η πρωτεύουσα του Τουρκμενιστάν καταχωρήθηκε στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες για τα 543 κτίρια της από λευκό μάρμαρο, σε  συνολική έκταση 4.514.000 τ.μ. Εντυπωσιακό αλλά όχι αρκετό για να επισκιάσει την ελληνικότητα του μαρμάρου. Δύσκολα μπορεί κάτι να ξεπεράσει την σπουδαιότητα της Ακρόπολης και των γλυπτών της και αδύνατον να αγνοήσει κανείς την ιστορική σημασία των κυκλαδίτικων ειδωλίων αλλά και το πλήθος των πλούσιων λατομείων μας. Δεν είναι τυχαίος ο ζήλος του Λόρδου Έλγιν, να αποσπάσει τα μάρμαρα του Παρθενώνα,  στις αρχές του 19ου αιώνα και να τα μεταφέρει στη χώρα του ως εξαιρετική λεία.

Οικία Cavallini: Tο σπίτι με το ηλιακό ρολόι


Σήμα κατατεθέν στο νησί των Κυθήρων, αποτελεί σημείο αναφοράς για τον οικισμό του Αβλέμονα και διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός μνημείου.
Οικία Cavallini: Tο σπίτι με το ηλιακό ρολόι
 
 
Σε στενή συνεργασία με τον σημερινό ιδιοκτήτη, απόγονο της οικογένειας Cavallini, το αρχιτεκτονικό γραφείο R.C.TECH ανέλαβε την πλήρη επισκευή και αποκατάσταση του σημαντικού αυτού κτιρίου διατηρώντας τα ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά του στοιχεία και την ιστορία του.

Τιμή ρεκόρ για πίνακα του Ελ Γκρέκο

9,15 εκατ. λίρες για την “Προσευχή του Άγιου Δομίνικου”
Τιμή ρεκόρ, στην παρθενική του εμφάνιση σε δημοπρασία, έπιασε ο πίνακας “Η προσευχή του Άγιου Δομίνικου” του Ελ Γκρέκο καθώς πουλήθηκε έναντι 9,15 εκατομμυρίων λιρών σε δημοπρασία του οίκου Sotheby's, στο Λονδίνο.
 
  Το έργο που φιλοτεχνήθηκε στην πατρίδα του καλλιτέχνη, στην πόλη Τολέδο της Ισπανίας, τον 17ο αιώνα έκανε ρεκόρ σε δημοπρασία για τον Ισπανό ζωγράφο, ένω ένας άλλος πίνακας του Ελ Γκρέκο, “Ο Χριστός στο Σταυρό” πουλήθηκε έναντι 3,4 εκατ. λιρών.
“Οι μοναδικοί πίνακες του Μεγάλου Δάσκαλου έχουν μια αξεπέραστη ποιότητα στο χρόνο που ξεπερνά την εποχή τους και τους χαρίζει ένα ενδιαφέρον για το κοινό σήμερα, όπως επιβεβαιώνουν η αποψινή παγκόσμια προσφορά και το αποτέλεσμα ρεκόρ για τον Ελ Γκρέκο”, δήλωσε στο BBC εκ μέρους του οίκου δημοπρασιών Sotheby's ο Άλεξ Μπελ.
Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν από την πώληση του πίνακα με τον Άγιο Δομήνικο του Ελ Γκρέκο μαζί με άλλα έργα, μέρος ιδιωτικής συλλογής Γερμανού βιομηχάνου, και τα οποία ξεπερνούν τα 12 εκατομμύρια λίρες θα διατεθούν στη Unicef.
Newsroom Enet

Συνελήφθη αρχαιοκάπηλος στη μαρίνα Φλοίσβου

Σπάνια αρχαία αντικείμενα, που προέρχονται από οικισμό της νεολιθικής περιόδου βρέθηκαν στην κατοχή 53χρονου αρχαιοκαπήλου, ο οποίος συνελήφθη σε χώρο στάθμευσης στη μαρίνα Φλοίσβου, σε συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση.
Φωτογραφία από την αστυνομία 
 Φωτογραφία από την αστυνομία
Κατασχέθηκαν συνολικά 616 αρχαία αντικείμενα, χρονολογούμενα στη νεολιθική περίοδο και 840 αρχαία νομίσματα, κυρίως ελληνιστικής εποχής, τα οποία εμπίπτουν στις προστατευτικές διατάξεις του νόμου «Περί Προστασίας Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς».  Ο 53χρονος φέρεται ότι σχεδίαζε να πωλήσει τα εν λόγω αντικείμενα έναντι 600.000 ευρώ.

Το ελληνικό καλοκαίρι του Jacques Lacarrière

Ομαδική εικαστική έκθεση στην IANOS Αίθουσα Τέχνης

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Μικρή Άρκτος
Επιμέλεια Έκθεσης: Ίρις Κρητικού
Εγκαίνια: Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013, 20:00

«Έκανα το πρώτο μου ταξίδι στην Ελλάδα στα 1947 και το τελευταίο το φθινόπωρο του 1966. Η τελευταία εικόνα μου: ένα νησί του Αιγαίου, άδεντρο, μ' ένα μοναδικό χωριό- τοπίο απογυμνωμένο με τη μιζέρια και την ομορφιά συναρμοσμένες σαν δυό πλαγιές του ίδιου λόφου. Μιζέρια και ομορφιά. Σύζευξη των αντιθέτων, όπως η φράση του Ηράκλειτου που τα κυκλαδίτικα τοπία δεν παύουν να τη συλλαβίζουν μέσα στο φως τους: "Αρμονίη κόσμου παλίντροπος". Αν η εικόνα αυτού του χαμένου νησιού παραμένει μέσα μου τόσο έντονη, είναι ίσως επειδή στάθηκε η τελευταία. Ωστόσο, κοιτώντας απ' την απόσταση του χρόνου, συνειδητοποιώ μέχρι ποιού σημείου μπλέκονται μέσα στη μνήμη μου οι αναμνήσεις σαν σε παιχνίδι αινιγματικό. Γιατί τάχα ορισμένες τους, τόσο ανώνυμες φαινομενικά, παραμένουν επίμονες λες κι ήθελαν να υπογραμμίσουν ένα μήνυμα που το νόημά του δεν καταφέρνω ακόμα να συλλάβω; [...]

Οι clubbers πάνε μουσείο

Τα ρούχα των Λονδρέζων clubbers και η επιρροή τους στον κόσμο της μόδας, γίνονται έκθεση στο Victoria & Albert Museum.

 Όλο και πιο φρέσκο γίνεται το πρόγραμμα του λονδρέζικου μουσείου Victoria & Albert, που συνδέει τις εκθέσεις του συχνά με τη ζωή της πόλης που βρίσκεται. Αυτή τη φορά, λοιπόν, στρέφει το ενδιαφέρον του στα 80ς και τη σκηνή του clubbing στο Λονδίνο, τότε που τα clubs άνθιζαν και οι λονδρέζοι φορούσαν τα πιο ευφάνταστα και ακραία ρούχα τους για ένα βράδυ στην πόλη.