Κυριακή 7 Ιουλίου 2013

Moυσείο Ακρόπολης: Ανανεωμένο πρόγραμμα θεματικών παρουσιάσεων

Αρχαιολόγοι – φροντιστές αποκαλύπτουν κρυφές ιστορίες των εκθεμάτων

Το Μουσείο Ακρόπολης, το οποίο πριν λίγες ημέρες γιόρτασε τα τέταρτα γενέθλιά του, δίνει στους επισκέπτες τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε παρουσιάσεις επιλεγμένων εκθεμάτων μέσα από το ανανεωμένο του πρόγραμμα. Οι αρχαιολόγοι - φροντιστές είναι στη διάθεση των επισκεπτών για να συζητούν μαζί τους και να λύνουν τις απορίες τους καθημερινά από τι 9 π.μ. έως τις 5 μ.μ.

Το νέο πρόγραμμα των θεματικών

Ακροβατώντας στο 2ο Διεθνές Φεστιβάλ Τσίρκου

Στον χώρο της Τεχνοπόλης
Ακροβάτες, ζογκλέρ, μουσικοί, χορευτές και καλλιτέχνες όλου του φάσματος των εναλλακτικών παραστατικών τεχνών, παίρνουν μέρος σε μια διήμερη γιορτή.
Η «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων, σε συνεργασία με τη Circus Dayz, διοργανώνουν το 2ο Διεθνές Φεστιβάλ Τσίρκο και Εναλλακτικών Μορφών Έκφρασης, στον χώρο της Τεχνοπόλης, το Σάββατο 6 και την Κυριακή 7 Ιουλίου, από τις 10.30 το πρωί μέχρι τις 12 το βράδυ.

Με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, ακροβάτες, ζογκλέρ, μουσικοί, χορευτές και καλλιτέχνες όλου του φάσματος των εναλλακτικών παραστατικών τεχνών, παίρνουν μέρος σε μια διήμερη γιορτή, με επιδείξεις, σεμινάρια τεχνικών τσίρκο, θέατρο δρόμου, juggling meeting, παιδότοπο και παιδικό τσίρκο, θεάματα με φωτιές, performers’ market και open stage για νέους καλλιτέχνες.

Μυκονιάτικη μουσική βραδιά στο «1ο Φεστιβάλ των Σταθμών ΑΣΚΤ»


Έχοντας σκοπό να αποτελέσει την αφετηρία ενός θεσμού - ενεργού μέλους του κοινωνικού ιστού και της καλλιτεχνικής πρωτοπορίας, το «Φεστιβάλ των Σταθμών ΑΣΚΤ» διοργανώνεται για πρώτη φορά από τη Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) και τη Μικρή Όπερα του Κόσμου.

Με τους Σταθμούς να αποτελούν κτηριακές υποδομές της ΑΣΚΤ σε έξι μέρη της Ελλάδας, που λειτουργούν ως πυρήνες δημιουργίας τόσο από τους φοιτητές, όσο και από τους καθηγητές της Σχολής, το Φεστιβάλ ξεκινά από το Γρυπάρειο Πολιτιστικό Κέντρο της Μυκόνου, όπου ο κόντρα τενόρος Νίκος Σπανάτης και η τσεμπαλίστα Κατερίνα Κτώνα θα παρουσιάσουν ένα πρόγραμμα με ελισαβετιανή μουσική, με τίτλο «Τραγουδώντας στην αυλή της Ελισάβετ Α΄», την Κυριακή 7 Ιουλίου στις 9.30 το βράδυ.

Το καλοκαίρι έφτασε, ο κήπος του Μεγάρου άνοιξε


Ο καταπράσινος και φιλόξενος χώρος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών πρωταγωνιστεί και φέτος το καλοκαίρι μεταξύ των αναρίθμητων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων που προσφέρει αυτό το διάστημα η πόλη.
Κάθε βράδυ μία διαφορετική συναυλιακή πρόταση χτυπάει δυνατά στην καρδιά της Αθήνας, προσφέροντας ξεγνοιασιά, ανάλαφρη διάθεση, έναστρες νύχτες με μουσική, τραγούδι και χορό. Γιατί οι συναυλίες βρίσκονται μέσα στη φύση και όχι σε μαγαζιά και τσιμέντο, με τιμές αρκετά προσιτές για τους καιρούς μας. Στον κήπο δεν ανησυχείς αν θα βρεις καλή θέση γιατί... δεν υπάρχουν θέσεις. Μπορείς να σταθείς δίπλα στους αγαπημένους σου καλλιτέχνες ή να κάτσεις πιο πίσω, πάνω στο γκαζόν, τα βουναλάκια και τα λοφάκια, ενώ μπορείς να φέρεις προαιρετικά και τη δική σου ψάθα ή σκαμνάκι. Το μόνο που χρειάζεσαι πραγματικά είναι η καλοκαιρινή σου όρεξη και διάθεση, σαν να βρίσκεσαι σε διακοπές.

ΤΑΠΑ: Ένα ταμείο χωρίς βενζίνη, μελάνι και φαξ


Σαράντα πέντε εκατομμύρια ευρώ ετήσια έσοδα έχει το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων. Η «χρυσοτόκος όρνις» του υπουργείου Πολιτισμού δεν μπορεί να βοηθήσει τις περιφερειακές υπηρεσίες και τα μουσεία να καλύψουν έκτακτα έξοδά τους, σε ύψος 5% του προϋπολογισμού του. Και μην πάει ο νους σας σε πολυτέλειες. Μιλάμε για φως, νερό, τηλέφωνο

Τηλε-εμπάργκο στον πολιτισμό των άλλων


Επί 17 ολόκληρα χρόνια κανένα μεγάλο κανάλι και κανένα κεντρικό μέσο ενημέρωσης δεν προβάλλει ουσιαστικά το Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ, τον μοναδικό θεσμό που φέρνει τόσο συστηματικά κοντά σε χιλιάδες Έλληνες επί ένα τριήμερο, κάθε καλοκαίρι τέλη Ιουνίου με αρχές Ιουλίου, τους πολιτισμούς των μεταναστών – απ’ την τέχνη μέχρι το φαγητό, από την αγωνία για συνύπαρξη στην ξενιτιά μέχρι τα τεράστια προβλήματα στις «μητέρες - πατρίδες» (άντε, ας χρησιμοποιήσω κι εγώ έναν επικίνδυνα φορτισμένο όρο, που κάποτε ήταν ο τίτλος του κόμματος του Τουργκούτ Οζάλ στην Τουρκία).
Τηλε-εμπάργκο στον πολιτισμό των άλλων. Τυχαίο; Καθόλου. Είναι επιλογή πολιτική, μισαλλόδοξη και ύποπτη.

Σάββατο 6 Ιουλίου 2013

Φελίνι και Αγγελόπουλος τιμώνται στην Μόστρα

Η αφίσα της 70ης διοργάνωσης είναι αφιερωμένη στους δυο σκηνοθέτες
 



 
Φόρο τιμής στον Θόδωρο Αγγελόπουλο (1935 - 2012) και τον Φεντερίκο Φελίνι (1920 - 1993) αποτίει με την επίσημη αφίσα του το εφετινό, 70ό φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας. Δημιουργία του καρτουνίστα, γραφίστα  και σκηνοθέτη Στέφανο Μάσι, η αφίσσα παραπέμπει αμέσως στην εικόνα του Μπρούνο Γκαντς σε σκηνή από την ταινία του Αγγελόπουλου «Μια αιωνιότητα και μια ημέρα» (1998), ενώ ο ρινόκερος μέσα στο πλοίο που διακρίνεται στ' αριστερά της αφίσας, είναι μια σαφής αναφορά σε μια από τις πιο παράξενες ταινίες του Φελίνι, το «Και το πλοίο φεύγει» (1983).

Αγκαλιά κοιμάται η νεολιθική οικογένεια

Ανοίγει σύντομα το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας

Πώς να ήταν άραγε ένα σπίτι στη νεολιθική εποχή; Πώς ήταν οργανωμένο, πού έτρωγαν και πού κοιμούνταν οι άνθρωποι; Αποκαλυπτική είναι η εικόνα της καθημερινής ζωής μιας οικογένειας της νεολιθικής εποχής που μας προσφέρει ένα πήλινο ομοίωμα σπιτιού το οποίο βρέθηκε κάτω από το δάπεδο μιας κατοικίας της Νεότερης Νεολιθικής (5300-5000 π.Χ.) στον προϊστορικό οικισμό Πλατιά Μαγούλα Ζάρκου Τρικάλων.
Χρυσά ελάσματα με χαραγμένα τα απόκρυφα μυστηριακής λατρείας
Χρυσά ελάσματα με χαραγμένα τα απόκρυφα μυστηριακής λατρείας  Το μοναδικό αυτό εύρημα θα δούμε στο Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας, που ετοιμάζεται να υποδεχθεί τους πρώτους επισκέπτες του και να τους παρουσιάσει μεταξύ άλλων την πλουσιότερη συλλογή νεολιθικών ειδωλίων της Ελλάδας.

Θεσσαλονίκη, η μόνη βυζαντινή πόλη της Ευρώπης

Ο Πάολο Οντορίκο για τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα, την Ευρώπη, το Βυζάντιο
Άποψη των ευρημάτων που ήρθαν στο φως στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης (φωτ. ΑΠΘ).
 
  από Archaeology newsroom - Παρασκευή, 5 Ιουλίου 2013
“Η Θεσσαλονίκη είναι η μόνη, η πλέον “βυζαντινή πόλη” σ΄ όλη την Ευρώπη. Ίσως και σ΄ όλο τον κόσμο . Η μόνη “πόλη-βυζαντινό μουσείο” που διαθέτει ακόμη αυτό το στοιχείο διαχρονίας του Βυζαντίου σ΄ όλες τις περιόδους του (πρωτοβυζαντινά -μεταβυζαντινά χρόνια) με “δείγματα” απ΄ όλες τις εκφάνσεις του (ιστορία, αρχιτεκτονική, θρησκεία , καθημερινή ζωή).
Η καταστροφή των ευρημάτων στο σταθμό του μετρό που επιχειρείται θα αποτελέσει – αν τελικά γίνει- αν όχι την … τέταρτη Άλωση της πόλης στο σύγχρονο κόσμο- σίγουρα μια σημαντική λεηλασία στο παρελθόν – αλλά και στο παρόν της πόλης . Η αξιοποίηση, η ανάδειξη και προβολή των συγκλονιστικών αυτών ευρημάτων είναι επένδυση (ιστορική, αρχιτεκτονική, επιστημονική αλλά και τουριστική και εν τέλει οικονομική) και για το σήμερα – και κυρίως το αύριο της Θεσσαλονίκης”.

100 χρόνια από τη γέννηση του συλλέκτη Γιώργου Κωστάκη

Εορτασμός στην Κρατική Πινακοθήκη Τρετιακόφ της Μόσχας στη Ρωσία
Η πινακοθήκη Τρετιάκοφ στη Μόσχα.
 
  από Archaeology newsroom - Παρασκευή, 5 Ιουλίου 2013
Μία ιδιαίτερη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην Κρατική Πινακοθήκη Τρετιακόφ της Μόσχας, αφιερωμένη στα 100 χρόνια από τη γέννηση του Γεωργίου Κωστάκη, του διάσημου συλλέκτη, την συλλογή του οποίου μοιράζονται σήμερα το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης και η Κρατική Πινακοθήκη Τρετιακόφ της Μόσχας.