Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Καταδικάζει η UNESCO τις ζημιές στο φρούριο Κρακ των Ιπποτών

Καταδικάζει η UNESCO τις ζημιές στο φρούριο Κρακ των Ιπποτών

 Η UNESCO ανακοίνωσε ότι προκαλεί «έντονα συναισθήματα» η είδηση ότι προκλήθηκαν ζημιές στο φρούριο Κρακ των Ιπποτών, ένα μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, υποστηρίζοντας ότι οι καταστροφές αυτές δεν πρόκειται «παρά να εντείνουν το μίσος» στη Συρία.

Οι δύο οχυρώσεις που συναποτελούν το φρούριο, στο δυτικό τμήμα της χώρας, αποτελούν «εξαιρετικά υποδείγματα της στρατιωτικής αρχιτεκτονικής στην περιοχή, όπως αυτή αναπτύχθηκε κατά τις Σταυροφορίες ανάμεσα στον 11ο και στον 13ο αιώνα», υπογράμμισε η γενική διευθύντρια της UNESCO, Ιρίνα Μπόκοβα, σε ανακοίνωσή της.

Επαναπατρίστηκαν εκκλησιαστικά κειμήλια που είχε αφαιρέσει Τούρκος αρχαιοκάπηλος

Από σύληση ναών στα κατεχόμενα
Η τελετή παράδοσης των κειμηλίων πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Αστυνομίας του Μονάχου (φωτ. Εκκλησία της Κύπρου).
  από Archaeology newsroom - Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2013
Η αστυνομία της Βαυαρίας επέστρεψε στις κυπριακές αρχές και στην Εκκλησία της Κύπρου 173 κειμήλια εκκλησιαστικής τέχνης, τα οποία είχαν βρεθεί στα χέρια του Τούρκου αρχαιοκάπηλου Αϊντίν Ντικμέν έπειτα από σύληση ναών στα κατεχόμενα.

Πανδαισία χρωμάτων στις καλύτερες εικόνες της φύσης

Τις τράβηξαν οι καλύτεροι φωτογράφοι άγριας ζωής του κόσμου

Είτε πρόκειται για ελέφαντες της Αφρικής είτε για ένα «σύννεφο» από πεταλούδες, αυτές οι εικόνες είναι συγκλονιστικές. Οι φωτογραφίες εκτίθεται στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Βρετανίας και ανήκουν στους 10 καλύτερους φωτογράφους άγριας ζωής στον κόσμο.

Πινακοθήκη υπό κατασκευήν - Γλυπτοθήκη χωρίς σχόλια



Πινακοθήκη υπό κατασκευήν Το πρωινό του Σαββάτου, οι μπουλντόζες είχαν μπει στην Εθνική Πινακοθήκη και άρχιζαν οι εργασίες. Κάποιοι εργάτες στερέωναν στην πλευρά της Βασιλέως Κωνσταντίνου την ταυτότητα του έργου. Εύχομαι, όπως όλοι, να μη σκαλώσει το πρόγραμμα, να μην παγώσουν οι εργασίες κι εν τέλει να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια το 2015. Eπίσης να μην καταστραφεί ο κήπος με τις υπέροχες ιτιές. Aς μεταφερθούν κάπου επιτέλους αυτά τα μεγάλα αυτά δέντρα. Επίσης εύχομαι, ποτέ μα ποτέ κανένα μουσείο να μη ζήσει ξανά κλοπή. Αυτά τα προδοτικά κουτιά που βλέπετε ας πάρουν το δρόμο της χωματερής και να αντικατασταθούν με άλλα σύγχρονης τεχνολογίας ώστε να δουλεύουν πάντοτε κανονικά όπως αξίζουν σε ένα ευρωπαΐκό μουσείο. Με αυτές τις σκέψεις, αρκετά χαρούμενη και αισιόδοξη συνέχισα οδηγώντας προς την Γλυπτοθήκη στο Γουδί. Είχα να πάω χρόνια και ίδρωσα μέχρι να βρω την είσοδο. Εννοώ την Εθνική Γλυπτοθήκη της χώρας, της οποίας τη θέση υποδεικνύει αυτός ο καταπληκτικός περίτεχνος μουσαμάς με τις πινέζες. Στο ίδιο σημείο διακρίνει κανείς και αυτή την αφίσα-μπάνερ, της οποίας το βέλος δείχνει στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Αλλά τι να τις κάνεις τις σαφείς οδηγίες όταν έχεις αυτή τη διακοσμητική γλάστρα- σκουπιδοντενεκέ; Τελικά βρήκα τη σωστή είσοδο, παραβλέποντας την παραπλανητική και πάλι οδηγία του μουσαμά νούμερο 2, από τον οποίο είχε φύγει και μια πινέζα. Τα διακοσμητικά δοχεία απορριμάτων (το λέω κομψά) με το γνωστό ευοίωνο 13, αποκαλύπτουν ότι οι Ελληνες φίλαθλοι αν μη τι άλλο είναι και φιλότεχνοι. Τέλος πάντων, έχω αποφασίσει να αντιμετωπίζω τα πράγματα με χιούμορ. Ομως, αυτή η μιζέρια και το γνωστό σύνθημα "δεν έχουμε χρήματα" μου τρώει τα σωθικά. Ελεος. Δεν επιτρέπεται να έχεις μια και μοναδική Εθνική Γλυπτοθήκη στη χώρα και να μην υπάρχει μια αξιοπρεπής ταμπέλα που να οδηγεί τον κόσμο στο αυτονόητο: την είσοδο. Εκτός αν είσαι τόσο ξιπασμένος που νομίζεις ότι το μνημειώδες αυτό παγκοσμίου φήμης μέρος αυτό συναγωνίζεται τον Πύργο του Αΐφελ, που ούτως ή άλλως δεν έχει ανάγκη σήμανσης. Πηγή: www.lifo.gr
Πινακοθήκη υπό κατασκευήν
 
Πινακοθήκη υπό κατασκευήν Πηγή: www.lifo.gr
Πινακοθήκη υπό κατασκευήν Πηγή: www.lifo.gr
Πινακοθήκη υπό κατασκευήν Το πρωινό του Σαββάτου, οι μπουλντόζες είχαν μπει στην Εθνική Πινακοθήκη και άρχιζαν οι εργασίες. Κάποιοι εργάτες στερέωναν στην πλευρά της Βασιλέως Κωνσταντίνου την ταυτότητα του έργου. Εύχομαι, όπως όλοι, να μη σκαλώσει το πρόγραμμα, να μην παγώσουν οι εργασίες κι εν τέλει να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια το 2015. Eπίσης να μην καταστραφεί ο κήπος με τις υπέροχες ιτιές. Aς μεταφερθούν κάπου επιτέλους αυτά τα μεγάλα αυτά δέντρα. Επίσης εύχομαι, ποτέ μα ποτέ κανένα μουσείο να μη ζήσει ξανά κλοπή. Αυτά τα προδοτικά κουτιά που βλέπετε ας πάρουν το δρόμο της χωματερής και να αντικατασταθούν με άλλα σύγχρονης τεχνολογίας ώστε να δουλεύουν πάντοτε κανονικά όπως αξίζουν σε ένα ευρωπαΐκό μουσείο. Με αυτές τις σκέψεις, αρκετά χαρούμενη και αισιόδοξη συνέχισα οδηγώντας προς την Γλυπτοθήκη στο Γουδί. Είχα να πάω χρόνια και ίδρωσα μέχρι να βρω την είσοδο. Εννοώ την Εθνική Γλυπτοθήκη της χώρας, της οποίας τη θέση υποδεικνύει αυτός ο καταπληκτικός περίτεχνος μουσαμάς με τις πινέζες. Στο ίδιο σημείο διακρίνει κανείς και αυτή την αφίσα-μπάνερ, της οποίας το βέλος δείχνει στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Αλλά τι να τις κάνεις τις σαφείς οδηγίες όταν έχεις αυτή τη διακοσμητική γλάστρα- σκουπιδοντενεκέ; Τελικά βρήκα τη σωστή είσοδο, παραβλέποντας την παραπλανητική και πάλι οδηγία του μουσαμά νούμερο 2, από τον οποίο είχε φύγει και μια πινέζα. Τα διακοσμητικά δοχεία απορριμάτων (το λέω κομψά) με το γνωστό ευοίωνο 13, αποκαλύπτουν ότι οι Ελληνες φίλαθλοι αν μη τι άλλο είναι και φιλότεχνοι. Τέλος πάντων, έχω αποφασίσει να αντιμετωπίζω τα πράγματα με χιούμορ. Ομως, αυτή η μιζέρια και το γνωστό σύνθημα "δεν έχουμε χρήματα" μου τρώει τα σωθικά. Ελεος. Δεν επιτρέπεται να έχεις μια και μοναδική Εθνική Γλυπτοθήκη στη χώρα και να μην υπάρχει μια αξιοπρεπής ταμπέλα που να οδηγεί τον κόσμο στο αυτονόητο: την είσοδο. Εκτός αν είσαι τόσο ξιπασμένος που νομίζεις ότι το μνημειώδες αυτό παγκοσμίου φήμης μέρος αυτό συναγωνίζεται τον Πύργο του Αΐφελ, που ούτως ή άλλως δεν έχει ανάγκη σήμανσης. Πηγή: www.lifo.gr
Πινακοθήκη υπό κατασκευήν Το πρωινό του Σαββάτου, οι μπουλντόζες είχαν μπει στην Εθνική Πινακοθήκη και άρχιζαν οι εργασίες. Κάποιοι εργάτες στερέωναν στην πλευρά της Βασιλέως Κωνσταντίνου την ταυτότητα του έργου. Εύχομαι, όπως όλοι, να μη σκαλώσει το πρόγραμμα, να μην παγώσουν οι εργασίες κι εν τέλει να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια το 2015. Eπίσης να μην καταστραφεί ο κήπος με τις υπέροχες ιτιές. Aς μεταφερθούν κάπου επιτέλους αυτά τα μεγάλα αυτά δέντρα. Επίσης εύχομαι, ποτέ μα ποτέ κανένα μουσείο να μη ζήσει ξανά κλοπή. Αυτά τα προδοτικά κουτιά που βλέπετε ας πάρουν το δρόμο της χωματερής και να αντικατασταθούν με άλλα σύγχρονης τεχνολογίας ώστε να δουλεύουν πάντοτε κανονικά όπως αξίζουν σε ένα ευρωπαΐκό μουσείο. Με αυτές τις σκέψεις, αρκετά χαρούμενη και αισιόδοξη συνέχισα οδηγώντας προς την Γλυπτοθήκη στο Γουδί. Είχα να πάω χρόνια και ίδρωσα μέχρι να βρω την είσοδο. Εννοώ την Εθνική Γλυπτοθήκη της χώρας, της οποίας τη θέση υποδεικνύει αυτός ο καταπληκτικός περίτεχνος μουσαμάς με τις πινέζες. Στο ίδιο σημείο διακρίνει κανείς και αυτή την αφίσα-μπάνερ, της οποίας το βέλος δείχνει στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Αλλά τι να τις κάνεις τις σαφείς οδηγίες όταν έχεις αυτή τη διακοσμητική γλάστρα- σκουπιδοντενεκέ; Τελικά βρήκα τη σωστή είσοδο, παραβλέποντας την παραπλανητική και πάλι οδηγία του μουσαμά νούμερο 2, από τον οποίο είχε φύγει και μια πινέζα. Τα διακοσμητικά δοχεία απορριμάτων (το λέω κομψά) με το γνωστό ευοίωνο 13, αποκαλύπτουν ότι οι Ελληνες φίλαθλοι αν μη τι άλλο είναι και φιλότεχνοι. Τέλος πάντων, έχω αποφασίσει να αντιμετωπίζω τα πράγματα με χιούμορ. Ομως, αυτή η μιζέρια και το γνωστό σύνθημα "δεν έχουμε χρήματα" μου τρώει τα σωθικά. Ελεος. Δεν επιτρέπεται να έχεις μια και μοναδική Εθνική Γλυπτοθήκη στη χώρα και να μην υπάρχει μια αξιοπρεπής ταμπέλα που να οδηγεί τον κόσμο στο αυτονόητο: την είσοδο. Εκτός αν είσαι τόσο ξιπασμένος που νομίζεις ότι το μνημειώδες αυτό παγκοσμίου φήμης μέρος αυτό συναγωνίζεται τον Πύργο του Αΐφελ, που ούτως ή άλλως δεν έχει ανάγκη σήμανσης. Πηγή: www.lifo.gr
Το πρωινό του Σαββάτου, οι μπουλντόζες είχαν μπει στην Εθνική Πινακοθήκη και άρχιζαν οι εργασίες. Κάποιοι εργάτες στερέωναν στην πλευρά της Βασιλέως Κωνσταντίνου την ταυτότητα του έργου.
 Εύχομαι, όπως όλοι, να μη σκαλώσει το πρόγραμμα, να μην παγώσουν οι εργασίες κι εν τέλει να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια το 2015. Eπίσης να μην καταστραφεί ο κήπος με τις υπέροχες ιτιές. Aς μεταφερθούν κάπου επιτέλους αυτά τα μεγάλα αυτά δέντρα.
Επίσης εύχομαι, ποτέ μα ποτέ κανένα μουσείο να μη ζήσει ξανά κλοπή. Αυτά τα προδοτικά κουτιά που βλέπετε ας πάρουν το δρόμο της χωματερής και να αντικατασταθούν με άλλα σύγχρονης τεχνολογίας ώστε να δουλεύουν πάντοτε κανονικά όπως αξίζουν σε ένα ευρωπαΐκό μουσείο.

Απαγόρευσαν σε 11χρονη να μπει σε μουσείο με το αναπηρικό της καροτσάκι επειδή ήταν βρώμικο!

Οργή και θυμό προκαλεί η είδηση ότι υπεύθυνοι μουσείου απαγόρευσαν σε ανάπηρο 11χρονο κορίτσι να επισκεφθεί τους χώρους του μουσείου, επειδή με το αναπηρικό καροτσάκι «θα βρώμιζε τη μοκέτα».
Ο λόγος για την Lexi Haas η οποία πήγε με την οικογένειά της να επισκεφθεί το ναυτικό μουσείο στη Savannah της Τζόρτζια στις 7 Ιουλίου. Εκεί συνάντησαν μια γυναίκα καθισμένη σε γραφείο η οποία και απαγόρευσε στην μικρή την είσοδο στο μουσείο επειδή το καρότσι της ήταν βρώμικο και θα λέρωνε τα χαλιά.
b2bbfe4a95605a11dab98693f7eed154.jpg

Εγκαίνια του μουσείου Ιστορίας και Πολιτιστικής κληρονομίας Πραισού

σητεια προσκληση μουσειο
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πραισού 
Μουσείο Ιστορίας και Πολιτιστικής Κληρονομιάς 
σας προσκαλεί την Κυριακή 21 Ιουλίου και ώρα 18.30 
στον οικισμό του Αγίου Σπυρίδωνα Πραισού Σητείας 
στα εγκαίνια του μουσείου Ιστορίας και Πολιτιστικής κληρονομίας Πραισού
 με την θεματική ενότητα «Κρήτη 1830-1913».

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

Σπάνιες φωτογραφίες εμβληματικών έργων τέχνης που μεταφέρονται για να διασωθούν από τον πόλεμο [εικόνες]

Σπάνιες φωτογραφίες εμβληματικών έργων τέχνης που μεταφέρονται για να διασωθούν από τον πόλεμο [εικόνες]

Υπό την απειλή του πολέμου το 1938 πολλοί χώροι τέχνης στη Γαλλία εκκενώθηκαν και πολλά από τα διάσημα έργα τέχνης μεταφέρθηκαν σε γαλήνιες τοποθεσίες της γαλλικής υπαίθρου, μακριά από στρατηγικούς στόχους προκειμένου να διασωθούν.
Ανάμεσα στα διάσημα έργα τέχνης που μετακινήθηκαν βρέθηκε η Μόνα Λίζα που έφυγε από το Λούβρο στις 28 Αυγούστου, 1939 ενώ όταν κηρύχτηκε ο πόλεμος στις 3 του Σεπτέμβρη οι αρχές αποφάσισαν όλα τα πολύτιμα έργα να μεταφερθούν μέχρι το τέλος της ημέρας.
Στοιβαγμένα σε αρκετές εκατοντάδες κιβώτια 3.690 γλυπτά, διακοσμητικά αντικείμενα και έργα τέχνης πήραν τους δρόμους και οι δρόμοι της Γαλλίας γέμισαν με τριάντα επτά φορτηγά που άφηναν πίσω τους την πόλη.
Στις εντυπωσιακές εικόνες δίνεται η δυνατότητα να δει κάποιος από απόσταση αναπνοής τα εμβληματικά έργα του Λούβρου, στα οποία συγκαταλέγονται η Νίκη της Σαμοθράκης, η Αφροδίτη της Μήλου, η Μόνα Λίζα και άλλα πολλά.

100 χρόνια ανασκαφές στον Κεραμεικό της Αθήνας από το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Αθηνών

Την Τρίτη 16 Ιουλίου το Γερμανικό Αρχαιλογικό Ινστιτούτο Αθηνών γιορτάζει τα 100 χρόνια της ανασκαφής του Κεραμεικού.




Ο Κεραμεικός ανήκει μαζί με την Ακρόπολη, την Αγορά και τους Στύλους του Ολυμπίου Διός στους σημαντικότερους ανεσκαμμένους αρχαιολογικούς χώρους στο κέντρο της Αθήνας. Ο χώρος που έχει διαμορφωθεί σε αρχαιολογικό πάρκο καλύπτει έκταση 35.000 m². Το 2012 οι καταμετρημένοι επισκέπτες ανήλθαν στους 65.000.
Ο χώρος της ανασκαφής περιλαμβάνει το μεγαλύτερο σωζόμενο τμήμα των αρχαίων αστικών τειχών με τις δύο πύλες, το Δίπυλον και την Ιερά Πύλη, που είναι γνωστές από τις αρχαίες γραπτές πηγές. Το μεγαλύτερο μέρος του σημερινού χώρου ωστόσο καταλαμβάνουν τα νεκροταφεία της αρχαίας Αθήνας που βρίσκονταν εκτός των τειχών και οι οποίες ήτανε σε συνεχή χρήση για πάνω από 1600 χρόνια. Ιδιαίτερης σημασίας είναι η εξαιρετικά σωζόμενη ταφική οδός του 5ου και 4ου αι. π.Χ. που περιλαμβάνει μοναδικά μνημεία της αρχαίας τέχνης, οπως το ταφικό ανάγλυφο του Αθηναίου ιππέα Δεξίλεω και το περίφημο ανάγλυφο της Ηγησούς.
Η ανακάλυψη των νεκροταφείων ξεκίνησε πριν από 150 χρόνια. Μετά τα πρώτα τυχαία ευρήματα το 1863 ακολούθησαν συστηματικές ανασκαφές, οι οποίες διεξήχθησαν αρχικώς και για πενήντα έτη από την εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία.

Επετειακός τόμος για τα 20 χρόνια λειτουργίας του Τμήματος ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ήταν το 1991, σε μια μεταβατική περίοδο σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο και με την ιδιωτική τηλεόραση να κάνει τα πρώτα της βήματα, όταν ξεκινούσε τη λειτουργία του το Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είκοσι και πλέον χρόνια μετά το Τμήμα γιορτάζει με έναν επετειακό τόμο.
Ο επετειακός τόμος «Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. 20 χρόνια και κάτι...» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg, με την επιμέλεια του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας του Τμήματος.
http://www.dardanosnet.gr//books/9581030.jpg

«Θέλαμε να αφήσουμε ένα ίχνος των ετών λειτουργίας του Τμήματος, που πιστεύουμε ότι είναι πρωτοπόρο στη χώρα στους τομείς της Επικοινωνίας και των Μέσων Ενημέρωσης» εξήγησε ο καθηγητής Μιχάλης Μεϊμάρης, διευθυντής του Ινστιτούτου και πρώην πρόεδρος του Τμήματος από το 1999 ως το 2003, κατά τη διάρκεια της αποψινής παρουσίασης του τόμου στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Εκδηλώσεις μνήμης από τον σύλλογο Κυπρίων

Εβδομάδα σκέψης και μνήμης για την Κύπρο, διοργανώνει ο σύλλογος Κυπρίων Ρόδου, από τις 14 ως τις 21 Ιουλίου.
kypros eisboli
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων έχει ως εξής:
14-21 Ιουλίου: Εκθεση Κυπριακού βιβλίου. Στο κατάλυμα της Ισπανίας στην οδό Ιπποτών, ανοικτή 10.00 έως 20.00
14-21 Ιουλίου: Εκθεση καταστροφής πολιτιστικής κληρονομιάς. Στο κατάλυμα της Ισπανίας στην οδό Ιπποτών, ανοικτή από 10.00 έως 20.00
20 Ιουλίου: Εκδήλωση τιμής στον αγνοούμενο Γιώργο Στεργενάκη που γεννήθηκε στην Κρεμαστή. Σε συνεργασία με τον πολιτιστικό σύλλογο Κρεμαστής “Η ΠΡΟΟΔΟΣ”. Συμμετέχει η χορωδία Κρεμαστής. Στο πολιτιστικό κέντρο Κρεμαστής στις 20.00
21 Ιουλίου: Επιμνημόσυνη δέηση. Για τους πεσόντες στο προδοτικό πραξικόπημα και την τουρκική εισβολή το 1974, στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού στις 9.45 π.μ. - Ομιλία από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Κυπριακών Οργανώσεων Ελλάδας κ. Σταματάρη.
21 Ιουλίου: Εκδήλωση μνήμης και τιμής - 39 χρόνια κατοχής. Θυμόμαστε και τιμούμε τους απλούς πολίτες που πρόσφεραν τα δύσκολα χρόνια του 1974. Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, αίθουσα “Γεώργιος Καραγιάννης” στις 19.00
http://www.rodiaki.gr/article.php?id=257370&catid=5&maincatid=1