Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Το «Χίλτον» έγινε 50 ετών



Η ιστορία του «Χίλτον» είναι πολύ ελληνική: χτυπήθηκε στην εποχή του, αναγνωρίστηκε αργότερα. Και σήμερα δεν μπορούμε να διανοηθούμε το κέντρο της Αθήνας χωρίς τη στιβαρή του σιλουέτα, αυτήν που κατηγορήθηκε κάποτε για αλαζονεία ή ανταγωνισμό απέναντι στην παντοδυναμία του Ιερού Βράχου στον αττικό ορίζοντα.
Όμως το «Χίλτον» δεν ήταν προϊόν μιας αμφιλεγόμενης πολιτικο-οικονομικής συναλλαγής στα πρώτα άγουρα χρόνια της μεταπολεμικής Ελλάδας. Ακόμα κι αν υπήρξαν σκιές, κανείς δεν το θυμάται: οι λεπτομέρειες του «πώς» και του «γιατί» (στις αρχές του 1957, η τότε κυβέρνηση αποδέχθηκε την πρόταση του εφοπλιστή Απόστολου Πεζά, καθώς και του Κόνραντ Χίλτον, για την ανέγερση ενός μεγάλου, πολυτελούς ξενοδοχείου στην Αθήνα και, λίγους μήνες αργότερα, η Κυβερνητική Οικονομική Επιτροπή αποφάσισε την παραχώρηση στον κ. Πεζά έκτασης 16.000 πήχεων αντί 750.000 δολαρίων) βρίσκονται κάπου ξεχασμένες μαζί με τη σκόνη της Ιστορίας.

Την κουκούλα του Τρέιβον Μάρτιν θέλει το Σμιθσόνιαν

ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΟ 2015

Το φούτερ με κουκούλα (hoodie όπως το αποκαλούν οι Αμερικανοί), που φορούσε ο Τρέιβον Μάρτιν, ο αφροαμερικανός έφηβος που έπεσε νεκρός από το όπλο του εθελοντή ασφαλείας Τζορτζ Ζίμερμαν είναι το αντικείμενο που θέλει να προσθέσει στην πλούσια συλλογή του το εθνικό μουσείο των ΗΠΑ.

Την κουκούλα του Τρέιβον Μάρτιν θέλει το Σμιθσόνιαν
Είναι ίσως το πιο πολυσυζητημένο ένδυμα στις ΗΠΑ τον τελευταίο καιρό. Κι αυτό γιατί το hoodie που φορούσε ο αδικοχαμένος αφροαμερικανός έγινε στη συνέχεια σύμβολο μιας γενιάς αλλά και της αχρείαστης αστυνομικής βίας και του ρατσισμού.

Ένα ένα βγαίνουν τα πέπλα

Ολόκληρος ο όροφος με τη μόνιμη συλλογή αρχαιοτήτων άνοιξε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
image_4
Σταδιακά αποκαλύπτονται για το κοινό οι σπουδαίες συλλογές του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου, το οποίο είχε κλείσει για επισκευές το 2006. Πριν από ένα χρόνο άνοιξε μία μόνον αίθουσα για τη βασική συλλογή και σήμερα ανοίγει ολόκληρος όροφος με τη μόνιμη συλλογή των αρχαιοτήτων των γεωμετρικών, αρχαϊκών, κλασικών, ελληνιστικών και ρωμαϊκών χρόνων από διάφορα μέρη της Κρήτης, με κορυφαία τα μινωικά ευρήματα. 

 
  Η εκδήλωση με την οποία θα αποδοθεί στους επισκέπτες ο συγκεκριμένος χώρος θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 6 μ.μ.
Το θέμα του ορόφου θα είναι: «Η Κρήτη από τους Δωριείς στους Ρωμαίους, 11ος αι. π.Χ. - 4ος αι. μ. Χ.».
Στην έκθεση, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, περιλαμβάνονται σημαντικά έργα τέχνης που απεικονίζουν και αποτυπώνουν μορφές και όψεις από την επίσημη και ιδιωτική ζωή, τους θεσμούς, τη λατρεία και τις ταφικές πρακτικές από τη δωρική κοινωνία των πρώιμων ιστορικών χρόνων μέχρι τον πολιτισμικά σύνθετο ελληνορωμαϊκό κόσμο της ύστερης αρχαιότητας.

Οι «Ελληνες» πάνε Αμερική

Κυκλαδικά ειδώλια και χρυσές προσωπίδες, προτομές φιλοσόφων, το χρυσό στεφάνι της Μήδας από τους βασιλικούς τάφους της Βεργίνας αλλά και οι περικνημίδες του Φιλίππου, θα ταξιδέψουν στον Καναδά και την Αμερική για να "μιλήσουν" για μας.

Ο Λεωνίδας θα αποσταλεί από το μουσείο Σπάρτης. Ιδιαίτερη έμφαση στην έκθεση δίνεται στη Μακεδονία και στον Μέγα Αλέξανδρο
Ο Λεωνίδας θα αποσταλεί από το μουσείο Σπάρτης.
Ιδιαίτερη έμφαση στην έκθεση δίνεται στη Μακεδονία και στον Μέγα Αλέξανδρο 
 
Πεντακόσιες εξήντα δύο αρχαιότητες, πέντε προπλάσματα, μερικά αντίγραφα και τρία αναπλασμένα πρόσωπα θα παρουσιαστούν στη μεγάλη έκθεση με τίτλο: "Οι Ελληνες: από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο" που θα γίνει με έξοδα των διοργανωτών.
"Οι Ελληνες" θα φιλοξενηθούν στο Royal Ontario Museum, Tορόντο (Δεκέμβριος 2014 - Απρίλιος 2015) και στο Canadian Museum of Civilization, Οτάβα (Ιούνιος 2015 - Οκτώβριος 2015). Κατόπιν θα ταξιδέψουν στις ΗΠΑ, στο The Field Museum, Σικάγο (Δεκέμβριος 2015 - Απρίλιος 2016) και μετά στο The National Geographic Museum, Ουάσιγκτoν (Ιούνιος 2016 - Σεπτέμβριος 2016).

Κλειστά παρέμειναν πολλά Μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι

Κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα από τους εργαζόμενους του ΥΠΠΟA
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκαν στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης στην Αθήνα, από τις 9 το πρωί.

Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού συνεχίστηκαν και σήμερα, Παρασκευή 2 Αυγούστου, σε όλη τη χώρα. Οι εργαζόμενοι του ΥΠΠΟΑ αντιδρούν στην απόφαση να τεθούν σε διαθεσιμότητα (και τελικά να οδηγηθούν σε απόλυση) 500 συνάδελφοί τους.

Φεστιβάλ Σερίφου 2013

Φεστιβάλ Σερίφου 2013
26 Ιουλίου – 20 Αυγούστου
Θέατρο Σερίφου, Κάτω Χώρα
 
Το Φεστιβάλ Σερίφου, μετά από την ολόθερμη υποδοχή που του επεφύλαξαν την περσινή χρονιά, συνεχίζει με δύναμη και με τις καλύτερες προοπτικές την πορεία του για δεύτερο καλοκαίρι.

Με κέφι, με χαμόγελο και με διάθεση να χαρίσει πιο όμορφες στιγμές, γεμάτες νότες χαράς και ψυχαγωγίας, μας υποδέχεται από τις 26 Ιουλίου ως τις 20 Αυγούστου, παρέα με εκλεκτούς καλλιτέχνες, στο γραφικό θεατράκι της Χώρας, μοναδικό για την απεριόριστη θέα του στο Αιγαίο...

Σπήλαιο Θεόπετρας: πέντε χρόνια λειτουργίας

Ειδήσεις: Θεσσαλική προϊστορία
Πόλος έλξης Ελλήνων και ξένων επισκεπτών
 
Είσοδος στο σπήλαιο της Θεόπετρας 
 
  από Archaeology newsroom - Παρασκευή, 2 Αυγούστου 2013
Πέντε χρόνια ο χώρος του σπηλαίου της Θεόπετρας είναι ανοιχτός και το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων επισκεπτών χρόνο με το χρόνο μεγαλώνει, ενώ πολλά είναι και τα σχολεία που επισκέπτονται καθημερινά τον χώρο.
«Οι ανασκαφές στο σπήλαιο της Θεόπετρας ήρθαν να επιβεβαιώσουν την προς τα πίσω άρρηκτη συνέχεια του Νεολιθικού πολιτισμού με την παρουσία της Μεσολιθικής περιόδου για πρώτη φορά στη Θεσσαλία, αλλά και τη σύνδεση της τελευταίας με τις προγενέστερες βαθμίδες, την Ανώτερη και τη Μέση Παλαιολιθική, και να αποδείξουν με τα σχετικά ευρήματα πως και η καθιέρωση της καλλιέργειας και η κεραμική τεχνολογία υπήρξαν το αποτέλεσμα προσπαθειών πολλών χιλιετιών που μετέτρεψαν το άγριο σε καλλιεργημένο και τον πηλό σε κεραμική» αναφέρει η αρχαιολόγος Nίνα Κυπαρίσση-Αποστολίκα, επίτιμη διευθύντρια της Εφορείας Παλαιοανθρωπολογίας και Σπηλαιολογίας του Υπουργείου Πολιτισμού, με αφορμή τη συμπλήρωση, φέτος, πέντε χρόνων από τότε που το σπήλαιο «αποκάλυψε» τους θησαυρούς του στο κοινό.

Ο τάφος της Τσιγγάνας

Εντυπωσιακή ταφή επιφύλαξαν Έλληνες Ρομά σε επιφανές θηλυκό μέλος τους σύμφωνα με φωτογραφίες που εμφανίστηκαν σε μεγάλο αριθμό ειδησεογραφικών ιστοτόπων.
Όπως φαίνεται, αντίθετα με τις σύγχρονες παραδόσεις που επιτάσσουν απλή ταφή (και γρήγορη εκταφή), η εκλιπούσα Τσιγγάνα ταξιδεύει στον άλλο κόσμο με όλες τις ανέσεις, καθώς στον ταφικό της λάκκο ξαναστήθηκε ουσιαστικά η κρεβατοκάμαρα του σπιτιού της, πλήρης με πολυθρόνα, συρταριέρα, τουαλέτα, ρολόι στον τοίχο και…τηλεόραση “πλάσμα”!!!Μόνο το κρεβάτι έχει αντικατασταθεί από το φέρετρο με το σώμα. Περιττό να πούμε ότι τα τοιχώματα του τάφου είναι ασβεστωμένα και ασταρωμένα ενώ το δάπεδο είναι καλυμμένο με μωσαϊκό.
Αν οι αρχαιολόγοι του μέλλοντος κάνουν χαρές και πανηγύρια στην περίπτωση που εντοπίσουν κάποτε τον τάφο ( που ελπίζουμε να μείνει απείραχτος “for the generations to come”), θα μπορέσουν άραγε να τον ερμηνεύσουν;

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Ashmolean embraces blue-chip contemporary art

Oxford museum to borrow works collected by Oxford graduate who made his fortune in America

Malcolm Morley's Winner’s Circle, 2005, copyright, the artist; photo, Tom Powel; courtesy Sperone Westwater, New York
The Ashmolean plans to show the work of leading contemporary artists thanks to a partnership with the New York-based Hall Art Foundation. Borrowing works from the 5,000-strong collection built by Andrew and Christine Hall opens the way for the University of Oxford's museum of art and archaeology to show works by blue-chip, post-war artists, such as Anselm Kiefer, Georg Baselitz, Ed Ruscha and Andy Warhol. The first display from the Halls' collection at the Ashmolean, which is due to open in October, will feature around 30 works by the British born, US-based artist Malcolm Morley. This and future displays are being organised by Norman Rosenthal, the leading curator who is a trustee of the foundation.
Rosenthal, a friend of the Ashmolean's director, Christopher Brown, introduced the museum to the British born, US-based Halls and suggested the collaboration. Andrew Hall, an Oxford graduate who represented the university at rowing and made his fortune trading oil, needed a little convincing, however. "He remembered the Ashmolean as it used to be," says Brown. Seeing the new Ashmolean, which has been transformed by a modernisation and expansion unveiled in 2009, helped change Andrew Hall's mind, says Brown. Rotating displays of works from the Hall Art Foundation will hang in a central, double-height space currently featuring sculpture.

Erasing the Greek Christian past in Turkey

On July 5th the mufti of Trabzon gathered with other citizens for the first Friday prayers of the holy fasting month of Ramadan, not at a mosque but at an ancient Byzantine church. The gathering was a symbolic re-enactment of the conquest in 1462 of this ancient Greek Black Sea port by Mehmet II, the Ottoman sultan who had wrested Constantinople from the Byzantines in 1453. He marked his victory by converting the Haghia Sophia cathedral of today’s Istanbul into a mosque.

Erasing the Greek Christian past in Turkey
Byzantine wall frescoe showing the Healing of the Paralyzed Man from
the Church of Hagia Sophia at Trabzon [Credit: Travel Link Turkey]
Haghia Sophia’s sister of the same name in Trabzon is less grand. Yet with its dazzling frescoes and magnificent setting overlooking the sea, the 13th-century building is regarded as one of the finest examples of Byzantine architecture.