Η έκθεση «90 Επιστολικά Δελτάρια από τη Σμύρνη» πήγε Αίγινα
Εβδομήντα επτά καλλιτέχνες χρησιμοποίησαν για έμπνευση φωτογραφίες από σμυρναίικα οικογενειακά άλμπουμ, αλλά και από την Καταστροφή. Κρατώντας αυστηρά τις διαστάσεις των καρτ ποστάλ (15χ21 εκ.) κατέθεσαν ο καθένας τη συγκίνηση και τη ματιά του.
Εβδομήντα επτά καλλιτέχνες χρησιμοποίησαν για έμπνευση φωτογραφίες από σμυρναίικα οικογενειακά άλμπουμ, αλλά και από την Καταστροφή. Κρατώντας αυστηρά τις διαστάσεις των καρτ ποστάλ (15χ21 εκ.) κατέθεσαν ο καθένας τη συγκίνηση και τη ματιά του
Της Βασιλικής Τζεβελέκου
Η Σμύρνη, πόλη-σύμβολο, εξακολουθεί να τροφοδοτεί μνήμη και αισθήματα. Μέχρι τη Μικρασιατική Καταστροφή επικρατούσα ήταν η ελληνική γλώσσα ανάμεσα σε Τούρκους, Αρμένιους, Εβραίους κι άλλες μειονότητες που έδιναν κοσμοπολίτικο αέρα στην πόλη. Το ελληνικό στοιχείο κυριαρχούσε στην πνευματική ζωή, τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, στην περίφημη προκυμαία, τα ζαχαροπλαστεία, τα καφενεία και τα θέατρα. Τα αρχοντικά σπίτια, τα λιθόστρωτα σοκάκια, οι πλατείες, αλλά και τα ξακουστά εμπορικά καταστήματα δημιούργησαν ένα σύμπαν που εξακολουθεί να μας αγγίζει μέχρι σήμερα.
Οι ιστορικές φωτογραφίες από τη ζωή στη Σμύρνη, από τα οικογενειακά άλμπουμ, αλλά και από την Καταστροφή, έγιναν πεδίο καλλιτεχνικής έμπνευσης για τους 77 νέους και καταξιωμένους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην ομαδική έκθεση «90 Επιστολικά Δελτάρια από τη Σμύρνη». Η διοργάνωση μεταφέρεται στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο της Αίγινας την προσεχή Τρίτη (13/8) και παρουσιάζει πίνακες ζωγραφικής σε μικρές, πανομοιότυπες διαστάσεις επιστολικών δελταρίων (15×21 εκ.). Τα έργα φιλοτεχνήθηκαν από διαφορετικά υλικά, αποτελούν ένα συμβολικό παλίμψηστο, έναν ελάχιστο χαιρετισμό στα συστατικά μιας πόλης που εξακολουθεί να απασχολεί την ιστορική μνήμη και το εσωτερικό βλέμμα, τις αισθήσεις και την ψυχή μας.