«Η έρευνα απέδειξε πως 139 αντικείμενα έχουν ένα ιδιαζόντως προβληματικό ιστορικό», υπογράμμισε στην ανακοίνωσή της η Ένωση, διευκρινίζοντας πως «πολλά έργα τέχνης ανήκαν σε Εβραίους».
Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013
Έργα τέχνης που είχαν κλαπεί από τους Ναζί εντοπίστηκαν σε μουσεία της Oλλανδίας
«Η έρευνα απέδειξε πως 139 αντικείμενα έχουν ένα ιδιαζόντως προβληματικό ιστορικό», υπογράμμισε στην ανακοίνωσή της η Ένωση, διευκρινίζοντας πως «πολλά έργα τέχνης ανήκαν σε Εβραίους».
Αρχαιολογικός χώρος κηρύσσονται τα Μέγαρα
Σε έναν τεράστιο αρχαιολογικό χώρο, έκτασης περίπου 40.000 στρεμμάτων, κηρύσσονται τα Μέγαρα και η ευρύτερη περιοχή τους, μετά την ομόφωνη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Το ΚΑΣ έλαβε υπόψη του όλα τα αρχαιολογικά δεδομένα, όπως παρουσιάστηκαν λεπτομερώς μέσα από την πρόταση της Γ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, στην οποία συμπεριλαμβάνονται κηρύξεις παλιών και νέων θέσεων αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, όπως τα δύο λιμάνια της αρχαίας πόλης, οι Παγές στον Κορινθιακό και η Νισαία, σημερινή Πάχη, στον Σαρωνικό Κόλπο.
H ατζέντα του Νοεμβρίου. Συνέδρια Σεμινάρια Εκθέσεις
http://www.archaiologia.gr/%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B1/
Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013
Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, Cotsen Hall, Αναπήρων Πολέμου 9, Αθήνα
19.00
Info:
Οκτ
2013
2013
Διάλεξη
του Ιωάννη Τροχόπουλου, Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού «Κέντρο
Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος Α.Ε. (ΚΠΙΣΝ)» με θέμα «Δημιουργώντας
κοινό: Ο ρόλος των πολιτιστικών Ιδρυμάτων σε περιόδους κρίσεως».
Διοργάνωση: Σύλλογος Φίλων Γενναδείου Βιβλιοθήκης.
Μετά την ομιλία θα προσφερθεί κρασί.
Διοργάνωση: Σύλλογος Φίλων Γενναδείου Βιβλιοθήκης.
Μετά την ομιλία θα προσφερθεί κρασί.
Ιστορίες επικοινωνίας στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών της ακριτικής Πωγωνιανής
Την πρωτοβουλία για την ίδρυση του Μουσείου, το οποίο στεγάζεται στο ισόγειο της οικίας Α. Αλεξόπουλου –επί Τουρκοκρατίας σεράι Ομέρ Εφέντη– στην κεντρική πλατεία της Πωγωνιανής, είχε ο ερευνητής και συγγραφέας Κώστας Κωστούλας ο οποίος προσέφερε και μεγάλο μέρος των αντικειμένων που εκτίθενται σ’ αυτό.
Η σπουδαία συλλογή διατέθηκε από τον κ. Κωστούλα στον Φιλεκπαιδευτικό-Λαογραφικό-Πολιτιστικό Σύλλογο Πωγωνιανής με την επισήμανση ότι, εάν το Μουσείο πάψει κάποτε να λειτουργεί, τα εκθέματα από την Πωγωνιανή να μεταφερθούν στον ΟΤΕ και στα γενικά αρχεία του κράτους.
Τα εκθέματα αποτελούν υλικό της προ-ψηφιακής εποχής. Χειροκίνητα τηλέφωνα, μεταλλάκτες περασμένων δεκαετιών, της περιόδου εναέριας και ενσύρματου επικοινωνίας, μονωτήρες πορσελάνης από την εποχή της τουρκοκρατίας στην Ήπειρο, γραμματόσημα, φάκελοι αλληλογραφίας, φωτογραφικό υλικό, επιστολές από το 1914, διατάγματα, έγγραφα και πολλά άλλα. Από τα πιο σπάνια εκθέματα που φιλοξενούνται στο Μουσείο, είναι πρωτότυπα τηλεγραφήματα και γράμματα με τουρκικά γραμματόσημα και γραφή.
Άνοιξε τις σιδερένιες πύλες του το Ζινζιρλί τζαμί. Aποκαλύπτοντας την εκπληκτική του αρχιτεκτονική
Το Ζινζιρλί τζαμί βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα της πόλης των Σερρών, στην πλατεία Εμπορίου, και αποτελεί σημείο αναφοράς στην πολιτιστική ζωή του τόπου. Σύμφωνα με την περιγραφή της αρχαιολόγου Σταυρούλας Δαδάκη, πρόκειται για ένα μεσαίου μεγέθους τζαμί με έναν κεντρικό τετράπλευρο χώρο που στις τρεις πλευρές του, ανατολική, βόρεια και δυτική, περιβάλλεται από διώροφη κιονοστήρικτη στοά.
Όπως είπε και ο Καβάφης: Όποιος βιάζεται σκοντάφτει
Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013
Τέλος: από τον Σίμο Κακάλα και την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2013 13:58
Επιστημονική φαντασία ή μια σουρεαλιστική ενατένιση του σήμερα; Η ανήσυχη ομάδα από τη Θεσσαλονίκη έρχεται για πρώτη φορά στη Στέγη με ένα σαρκαστικό θέαμα για τη συντέλεια του κόσμου.
Τι θα έχει διασωθεί από τον πολιτισμό μας μελλοντικά; Τι θα θυμόμαστε και τι θα έχει παραδοθεί στη λήθη; Ποιες εικόνες θα μας κατακλύζουν σε ένα φουτουριστικό σύμπαν;
Παραφράζοντας τον Νίτσε και την περίφημη φράση «ο Θεός είναι νεκρός», η ομάδα του Σίμου Κακάλα, στην πρώτη της συνεργασία με την Στέγη, παρουσιάζει ένα σκηνικό θέαμα επιστημονικής φαντασίας και υπερρεαλιστικής αυτογνωσίας, που θα μπορούσε να έχει τον υπότιτλο «ο πολιτισμός είναι νεκρός». Γιατί τα πάντα στο Τέλος διαδραματίζονται σε μια απέραντη χωματερή, ένα νεκροταφείο του ανθρώπινου πολιτισμού. Στην κορυφή του επιβιώνει, στα όρια της εξαθλίωσης, μια αγέλη ανθρώπων.
Το νέο πρόσωπο του Βερολίνου
Το μέλλον για την Τέχνη και τον Πολιτισμό όπως το φαντάζεται ο γερμανός αρχαιολόγος Χέρμαν Πάρτσινγκερ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06:00
Χαρισματικός διανοούμενος και αρχαιολόγος με πανοραμική ματιά στους αρχαίους κόσμους, ο γερμανός Χέρμαν Πάρτσινγκερ έρχεται
στην Αθήνα για να μιλήσει για το μεγάλο πολιτιστικό στοίχημα της
γερμανικής πρωτεύουσας: Τη μεταμόρφωση των μεγάλων μουσείων στο Νησί
των Μουσείων και τη δημιουργία του νέου Forum των Τεχνών στην καρδιά του
Βερολίνου.
Ελληνικές αρχαιότητες «περιοδεύουν» σε ΗΠΑ και Καναδά
Εκθεση με τίτλο «Οι Έλληνες: από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 31/10/2013 BHMA
Περισσότερα από πεντακόσια εκθέματα, αριστουργήματα της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής, ζωγραφικής, κοσμηματοτεχνίας περιλαμβάνονται στην έκθεση «Οι Έλληνες: από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο», που θα ξεκινήσει το 2015 από το Μουσείο του Πολιτισμού της Οττάβας και στη συνέχεια θα περιοδεύσει στις ΗΠΑ. Ανάμεσα στους σταθμούς της είναι το Field Museum στο Σικάγο και το μουσείο του National Geographic της Ουάσινγκτον.
Κεντρικό θεματικό άξονα της έκθεσης αποτελούν οι Έλληνες ως μορφές
μέσα από τα ανασκαφικά δεδομένα, ξεκινώντας από τον ανώνυμο επιφανή
νεκρό, προχωρώντας στον μυθολογικό άνακτα Αγαμέμνονα, στον επώνυμο
αριστοκράτη και καταλήγοντας σε επιφανείς προσωπικότητες του πνεύματος
όπως ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης και σε ιστορικές φυσιογνωμίες όπως ο
Φίλιππος και ο Μέγας Αλέξανδρος.
ΝΑΤ: Ασύμφορη και πολυδάπανη η επισκευή του σπιτιού της Κάλλας
Γ.Βρούτσης: Εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους του Δήμου Αθηναίων
Το κτίριο της οδού Σκαραμαγκά όπου
διέμενε η Μαρία Κάλλας μέχρι το 1945 έχει υποστεί σοβαρές ζημιές στον
σεισμό της Αθήνας (Σεπτέμβριος 1999), με αποτέλεσμα να απαιτείται μεγάλη
δαπάνη για την επισκευή του, η οποία με δεδομένη την υποβάθμιση της
περιοχής και την κρίση στην αγορά ακινήτων, καθιστά ασύμφορη οποιαδήποτε
διαδικασία ανακαίνισης, σύμφωνα με έγγραφο του υπουργού Εργασίας Γιάννη
Βρούτση
«Ασύμφορη» και «πολυδάπανη»
χαρακτηρίζει το ΝΑΤ την επισκευή της οικίας όπου έζησε η Ελληνίδα ντίβα
της όπερας Μαρία Κάλλας, στην Αθήνα. Πρόκειται για το κτίριο επί της
οδού Πατησίων 61 και Σκαραμαγκά του αρχιτέκτονα Κώστα Κιτσίκη, ένα
νεοκλασικό κτίριο, στολίδι για την εποχή του, παραδομένο όμως σήμερα
στην εγκατάλειψη του χρόνου. Μοναδική μέχρι στιγμής ελπίδα για τη
διάσωσή του, αποτελεί το ενδιαφέρον που έχει επιδείξει ο δήμος Αθηναίων.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)