Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

"Εμπόριον. Πύλη εισόδου του ελληνικού πολιτισμού στην ιβηρική χερσόνησο" & “Φώκαια 1913-1920. Η μαρτυρία του Φελίξ Σαρτιώ"

Έως την Κυριακή, 19 Ιανουαρίου 2014 παρατείνεται η φιλοξενία των δύο παράλληλων εκθέσεων "Από την αποικία, στη μητρόπολη", στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας":
"Εμπόριον. Πύλη εισόδου του ελληνικού πολιτισμού στην ιβηρική χερσόνησο" &  “Φώκαια 1913-1920. Η μαρτυρία του Φελίξ Σαρτιώ"

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
28ης Οκτωβρίου 2
GR 461 00  Ηγουμενίτσα
Τ.: 2665 0 28539, 21417
F.: 2665 0 25133
e-mail: amig@culture.gr (Aρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας)
            lbepka@culture.gr (ΛΒ΄ ΕΠΚΑ)

«Θα πρέπει να διαφυλάξουμε τον δημόσιο χαρακτήρα των μουσείων, εφόσον επιθυμούμε ένα μουσείο ανοικτό στην κοινωνία»


  Elliniki Gnomi, 14 Dec 2013

«Αυτό που πάντα έλειπε από την Ελλάδα […] είναι ο εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός για τη μουσειακή πολιτική [...]».



Συνέντευξη με τη
Δρ. Αγαθονίκη Δ. Τσιλιπάκου,
Διευθύντρια Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού

Επιμέλεια: Δρ. Νικόλαος Β. Παππάς

tsilipakou2 
Η κυρία Αγαθονίκη Τσιλιπάκου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου και ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές της (Ελληνικό Κολλέγιο-Δημοτικό, Γυμνάσιο–Λύκειο Γερμανικής Σχολής). Σπούδασε στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (1988) με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.), καθώς και στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. (1992). Συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές, ως υπότροφος του Ι.Κ.Υ., στη Βυζαντινή Αρχαιολογία του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ. (1993), όπου και αναγορεύτηκε Διδάκτωρ (2002). Η διδακτορική της διατριβή με θέμα «Η μνημειακή ζωγραφική στη Βέροια το 17ο αι.», τελεί υπό έκδοση από το Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Μακεδονίας-Θράκης.

Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

Η Οπερα γίνεται. Η Ακαδημία;


05/01/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ενδιαφέρον Καμίνη για τη στέγασή της στο κτίριο όπου έζησε η Μαρία Κάλλας

Του Δημήτρη Γκιώνη

Πριν από 17 χρόνια (1997), η υψίφωνος Βάσω Παπαντωνίου, έχοντας διανύσει διεθνή καριέρα στο λυρικό θέατρο, αποφασίζει να βοηθήσει στην πραγματοποίηση δύο καθοριστικών έργων για την προαγωγή της λυρικής τέχνης στον τόπο μας: τη δημιουργία ενός κτιρίου που θα στεγάσει την άστεγη Λυρική μας Σκηνή, και, παράλληλα, μιας Ακαδημίας Λυρικής Τέχνης, με το όνομα της Μαρίας Κάλλας.
ΒΑΣΩ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ
Τρία χρόνια αργότερα (2000) η πρωτοβουλία της ενισχύεται με την ίδρυση της «Εταιρείας για το κτίριο της Οπερας και της Ακαδημίας Λυρικής Τέχνης “Μαρία Κάλλας”», με πρόεδρο την ίδια, γενικό γραμματέα τον συγγραφέα και σύζυγό της Βασίλη Βασιλικό και μέλη ανθρώπους και φίλους της τέχνης.