Διπλό το κέρδος από την απόφαση της ΔΕΗ
να βρει ένα χώρο μόνιμης έκθεσης του φωτογραφικού και κινηματογραφικού
της αρχείου: ο μοναδικός αυτός καλλιτεχνικός και οπτικοακουστικός
θησαυρός θα βρει τον δρόμο του προς το ευρύ κοινό και, ταυτόχρονα,
διασώζεται ένα από τα σημαντικά κτίρια της ευρύτερης πλατείας Αμερικής.
Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014
Ακαδημία «Μαρία Κάλλας» στο σπίτι της Πατησίων
Το κτίριο στην Πατησίων 61 όπου έζησε ως έφηβη η Μαρία Κάλλας.
ΟΠΕΡΑ. Μια ευχάριστη
είδηση που φέρνει ελπίδες για έναν «πολιτιστικό αγώνα» που ξεκίνησε πριν
από δεκαεπτά χρόνια και συνεχίζεται έως σήμερα, παρά τις αντιξοότητες,
ανακοίνωσε χθες σε συνέντευξη Τύπου η Βάσω Παπαντωνίου, πρόεδρος της
Εταιρείας για το Κτίριο της Οπερας και της Ακαδημίας Λυρικής Τέχνης
«Μαρία Κάλλας». «Αν και τα σχέδια για τη νέα Οπερα που δημιουργείται
στον Ιππόδρομο δεν συμπεριλαμβάνει τελικώς τις προσπάθειες της Εταιρείας
να στεγαστεί εκεί η Ακαδημία Λυρικής Τέχνης, παρόλα αυτά και μετά από
πολλές περιπέτειες ο δήμος Αθηναίων και το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο
έχουν συμφωνήσει να παραχωρηθεί το ιστορικό κτίριο στην Πατησίων
(απέναντι στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο) όπου έζησε ως έφηβη η Μαρία
Κάλλας προς ανάπλαση και στέγαση της Ακαδημίας», ανέφερε μεταξύ άλλων η
Βάσω Παπαντωνίου.
Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014
Χάλκινο άγαλμα του θεού Απόλλωνα στη Γάζα χαμένο επί αιώνες…
Ένα σπάνιο άγαλμα του Έλληνα θεού Απόλλωνα, που ήταν χαμένο επί αιώνες, βρέθηκε μυστηριωδώς στη Λωρίδα της Γάζας, όμως αμέσως κατασχέθηκε από την αστυνομία και πλέον δεν είναι γνωστό που βρίσκεται. Η ανακάλυψη του αγάλματος αυτού έχει εξάψει την φαντασία των αρχαιολόγων, όμως η αστυνομία δεν έχει ανακοινώσει πότε το μπρούτζινο άγαλμα σε φυσικό μέγεθος θα εμφανιστεί και πάλι ή πού θα εκτεθεί.
Ένας ψαράς από τη Λωρίδα της Γάζας δήλωσε ότι βρήκε το άγαλμα βάρους 500 κιλών στη θάλασσα, περίπου 100 μέτρα από την ακτή, τον Αύγουστο και το μετέφερε σπίτι του με ένα κάρο που το έσερνε ένα γαϊδούρι, χωρίς να έχει επίγνωση της αξίας του.
Κάποιοι άλλοι αμέσως μάντεψαν τη σημασία του και για μικρό χρονικό διάστημα το άγαλμα εμφανίστηκε στον ιστότοπο eBay προς πώληση για 500.000 δολάρια, τιμή πολύ χαμηλότερη της πραγματικής του αξίας. Προς μεγάλη τους αγανάκτηση, οι αρχαιολόγοι δεν έχουν καταφέρει να δουν το άγαλμα του Απόλλωνα και έχουν αναγκαστεί να αρκεστούν σε μερικές θολές φωτογραφίες του ανέπαφου αγάλματος του θεού, που είναι ξαπλωμένο πάνω σε μια κουβέρτα με τα Στρουμφάκια.
Φεστιβάλ Βερολίνου: Η σωτηρία των έργων τέχνης
Βασισμένη σε αληθινά περιστατικά η τελευταία ταινία του Τζορτζ Κλούνεϊ είναι μια ψυχαγωγική πολεμική περιπέτεια με σοβαρές ανησυχίες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/02/2014 05:45 http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=565120
Ο Τζορτζ Κλούνεϊ (αριστερά) συνομιλεί με τον Ζαν Ντιζαρντέν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της πολεμικής περιπέτειας «Μνημείων άνδρες»
Να πώς ο σεναριογράφος Γκραντ Χέσλοφ, δεξί χέρι του ηθοποιού, σκηνοθέτη και παραγωγού Τζορτζ Κλούνεϊ, θυμάται τη γέννηση της τελευταίας ταινίας τους, «Μνημείων άνδρες», η οποία δικαίως ανήκει στις μεγαλύτερες ατραξιόν της εφετινής κινηματογραφικής Μπερλινάλε, η αυλαία της οποίας σηκώθηκε την περασμένη Πέμπτη.
«Ο Τζορτζ ήθελε να γυρίσει μια μεγάλη, σχετικά διασκεδαστική περιπέτεια και εγώ, καθότι τρελός με την Ιστορία, είχα διαβάσει το "The Monuments Men: Allied Heroes, Nazi Thieves and the Greatest Treasure Hunt in History". Του είπα ότι το βιβλίο θα μπορούσε να γίνει ταινία. Το διάβασε, το ξαναδιάβασα και...» .
Τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους, γιατί στο Χόλιγουντ όταν κάτι αρέσει γίνεται. Μόλις δύο ημέρες χρειάστηκε να περάσουν για να δοθεί από το στούντιο της Fox το πράσινο φως για ένα σενάριο. Οι Κλούνεϊ - Χέσλοφ έχουν συμμετάσχει στη δημιουργία αρκετών«κυνικών ταινιών» όπως ο πρώτος αποκαλεί τις «Καληνύχτα και καλή τύχη» και «Αι ειδοί του Μαρτίου», και το γεγονός ότι αυτή τη φορά θα παρουσίαζαν «έναν κόσμο που δεν είναι και τόσο σάπιος» άρεσε στην 20th Century Fox.
Ο Πόλεμος που άλλαξε τη Μουσική
Οι εφετινές εκδηλώσεις μνήμης για τα 100 χρόνια από την έναρξη της πρώτης παγκόσμιας αιματηρής σύρραξης στρέφουν εκ νέου την προσοχή στα έργα συνθετών που έλαβαν μέρος στις μάχες. Οι νέοι δρόμοι που άνοιξαν επηρεάζουν τη δημιουργία ως τις ημέρες μας...
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/02/2014 05:45 http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=565135
Τα πολεμικά τραγούδια συνέβαλλαν στη διατήρηση του υψηλού φρονήματος των στρατιωτών «στα μέτωπα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου
Ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος επηρέασε τον χώρο της μουσικής με περισσότερους του ενός τρόπους. Ο πρώτος ήταν τα πολεμικά τραγούδια: τα λόγια και οι μελωδίες που συνέβαλλαν αποφασιστικά στη διατήρηση του υψηλού φρονήματος των στρατιωτών στα χαρακώματα. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, δεν είναι λίγοι όσοι υποστηρίζουν ότι η εφετινή επέτειος των 100 χρόνων από την κήρυξη της σύρραξης που άφησε πίσω της εκατομμύρια νεκρούς αποτελεί καλή αφορμή για τη συλλογή, συντήρηση και ψηφιοποίηση αυτού του ανεκτίμητου πολιτιστικού και γλωσσικού πλούτου...
Οι αρχαιότερες ανθρώπινες πατημασιές εκτός Αφρικής
Aνακαλύφθηκαν σε μια παραλία της ανατολικής Αγγλίας και χρονολογούνται στα 800.000 χρόνια
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=565371
Οι πατημασιές του Χάπισμπουργκ είναι πιθανό να ανήκουν σε μια οικογένεια πέντε ατόμω. Credit: (Martin Bates)
Λονδίνο
Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι ο ψηλότερος από αυτούς είχε ύψος 1,75 μέτρα και θα φορούσε παπούτσι νούμερο 42. Οι αρχαιότερες ανθρώπινες πατημασιές εκτός Αφρικής ανακαλύφθηκαν σε μια παραλία της ανατολικής Αγγλίας και χρονολογούνται στα 800.000 χρόνια, πολύ πριν από την εμφάνιση του σύγχρονου ανθρώπου ή του ανθρώπου του Νεάντερταλ.
H ανακάλυψη
Τα ίχνη, τα οποία παρουσιάζονται στην αμερικανική επιθεώρηση «PLoS ONE», «είναι μια από τις σημαντικότερες ανακαλύψεις στις [βρετανικές] ακτές» υπερηφανεύεται στο BBC οΝικ Άστον του Βρετανικού Μουσείου, επικεφαλής της μελέτης.
Η ανακάλυψη της ομάδας του «θα ξαναγράψει όσα γνωρίζουμε για τον αποικισμό της Βρετανίας και ολόκληρης της Ευρώπης». Οι πατημασιές εντοπίστηκαν τον περασμένο Μάιο στη διάρκεια της άπτωτης στην ακτή του Χάπισμπουργκ στο Νόρφολκ. Τα κύματα είχαν διαβρώσει την επιφάνεια της αμμώδους ακτής αποκαλύπτοντας λακκούβες με γνώριμο σχήμα.
H ανακάλυψη
Τα ίχνη, τα οποία παρουσιάζονται στην αμερικανική επιθεώρηση «PLoS ONE», «είναι μια από τις σημαντικότερες ανακαλύψεις στις [βρετανικές] ακτές» υπερηφανεύεται στο BBC οΝικ Άστον του Βρετανικού Μουσείου, επικεφαλής της μελέτης.
Η ανακάλυψη της ομάδας του «θα ξαναγράψει όσα γνωρίζουμε για τον αποικισμό της Βρετανίας και ολόκληρης της Ευρώπης». Οι πατημασιές εντοπίστηκαν τον περασμένο Μάιο στη διάρκεια της άπτωτης στην ακτή του Χάπισμπουργκ στο Νόρφολκ. Τα κύματα είχαν διαβρώσει την επιφάνεια της αμμώδους ακτής αποκαλύπτοντας λακκούβες με γνώριμο σχήμα.
Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014
Η «Ροτόντα της Ανατολής» θα ξανανοίξει την άνοιξη
http://www.kathimerini.gr/752468/article/politismos/polh/h-rotonta--ths-anatolhs-8a-3ananoi3ei-thn-anoi3h
ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ
Αιγύπτια συντηρήτρια διορθώνει φθορές από τις τοιχογραφίες
του ναού του Αγίου Γεωργίου στο Κάιρο. Από τα σημαντικότερα μνημεία της
χριστιανοσύνης στην Αφρική, βρίσκεται δίπλα στο ελληνορθόδοξο
νεκροταφείο της Αιγύπτου και δέχεται τις φροντίδες ειδικών.
Τα μηνύματα που έρχονταν πριν από τρία
χρόνια από το Κάιρο για τον Αγιο Γεώργιο, ήταν ανησυχητικά. Πολλά
στατικά προβλήματα που πολλαπλασιάζονταν με τον χρόνο: ρηγματώσεις,
καθιζήσεις, αλλοιώσεις και μέσα σε όλα αυτά και οι... νυχτερίδες.
Εμπαιναν εκατοντάδες από τα σημεία του τρούλου που είχαν ανοίξει από τις
φθορές. Και είναι αλήθεια ότι υπήρχαν στιγμές που το προσκύνημα έμοιαζε
με εφιάλτη για τους πιστούς. Θύμιζε τα «Πουλιά» του Χίτσκοκ.
Βέρντι και Βάγκνερ, μακριά από στερεότυπα και μυθοπλασίες
http://www.kathimerini.gr/752447/article/politismos/moysikh/vernti-kai-vagkner-makria-apo-stereotypa-kai-my8oplasies
ΝΙΚΟΣ Α. ΔΟΝΤΑΣ
Με αναθεωρημένες βιογραφίες έως μουσικο-ψυχαναλυτικές αναλύσεις τιμήθηκαν τα 200 χρόνια από τη γέννησή τους.
Το 2013 γιορτάστηκαν δύο από τις πλέον
εμβληματικές μορφές του 19ου αιώνα, δύο συνθέτες που ξεπέρασαν το στενό
πλαίσιο της τέχνης τους, εξέφρασαν ιδεολογίες και ανάχθηκαν σε εθνικά
σύμβολα: ο Ρίχαρντ Βάγκνερ και ο Τζουζέπε Βέρντι. Γεννήθηκαν το 1813 σε
εποχή που τα λυρικά θέατρα βρίσκονταν στην καρδιά των αστικών κοινωνιών:
στις σκηνές τους καθρεφτίζονταν οι ανησυχίες των πολιτών και συχνά από
εκεί ξεκινούσαν επαναστάσεις.
Το Λακκί της Λέρου, ένα μήνυμα από το παρελθόν
Στο Λακκί της Λέρου, από το 1930 έως το 1936, εκεί όπου
υπήρχε ένα μικρό ψαροχώρι, έχτισαν οι Ιταλοί μια νέα πόλη, το Porto
Lago: ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο που διασώζεται μέχρι σήμερα (φωτ.:
Αγγελής Τσότρας, www.agelistsotras.com).
Στο Αιγαίο υπάρχει ένα μέρος που όμοιό
του δύσκολα θα συναντήσεις. Ενα μικρό παραθαλάσσιο χωριό που μοιάζει με
πίνακα του Ντε Κίρικο ή σκηνικό ταινίας του Φελίνι. Αγνωστο και
ταυτόχρονα οικείο, παλιό και ταυτόχρονα σύγχρονο. Το Λακκί της Λέρου
είναι απρόσμενο: μια ολόκληρη, σχεδόν ανέπαφη, ιταλική πόλη του ’30,
«φυτεμένη» σε ένα αιγαιοπελαγίτικο νησί. Ενας αρχιτεκτονικός θησαυρός
που διασώθηκε μέχρι σήμερα μάλλον από τύχη.
Σοβαρές αλλά αντιμετωπίσιμες οι ζημιές στα μνημεία της Κεφαλονιάς
Σημαντικότερες οι ζημιές στο κτίριο του Μουσείου
Όσον αφορά τις αρχαιότητες, η κα Μενδώνη πληροφόρησε ότι περίπου 20 αγγεία του Αρχαιολογικού Μουσείου Αργοστολίου «άνοιξαν» στις συγκολλήσεις και 5-6 γυάλινα αγγεία έσπασαν, εκείνο όμως που υπέστη τις σημαντικότερες, και από ό,τι φαίνεται μη αναστρέψιμες, ζημιές ήταν το Μουσείο, στο οποίο παρατηρήθηκε μεταξύ πρώτου και δεύτερου μεγάλου σεισμού οριζόντια ρηγμάτωση στις κολόνες του ισογείου. «Το Κάστρο και τα μνημεία του έχουν πρόβλημα. Μαζί με το Μουσείο είναι δύο σημεία που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα και λόγω των συνεπειών στον τουρισμό», τόνισε.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)