Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Παναγιώτης Τέτσης: Μια μέρα στη ζωή του μεγάλου ζωγράφου


Η καθημερινότητα, η τέχνη, η απλότητα και η μαγεία της ζωγραφικής
Παναγιώτης Τέτσης: Μια μέρα στη ζωή του μεγάλου ζωγράφου
 
Μπορεί η τέχνη να αλλάξει τη ματιά μας στη ζωή; Ποιος θα ήταν ο πλέον αρμόδιος να απαντήσει από έναν σπουδαίο ζωγράφο ο οποίος ζει με την τέχνη και βλέπει την καθημερινότητα μέσα από αυτήν. Γιατί το γαλανό βλέμμα του ακαδημαϊκού, πολύπειρου δασκάλου στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, χαϊδεύει, αναλύει και ανασυνθέτει τα πάντα γύρω του: την Ιστορία, τις ιδέες, την πολιτική, το τοπίο, τα μουσεία, την αισθητική στην καθημερινή ζωή, τη μαγειρική. «Για τέχνη δεν θα μιλήσουμε καθόλου;» λέει γελώντας. Μα εγώ νόμιζα ότι γι' αυτήν μιλούσαμε τόση ώρα, τόσο ζωντανά, παραστατικά και ονειρικά μαζί, όπως ακριβώς είναι και η συμβίωση του αειθαλούς Παναγιώτη Τέτση μαζί της. Και αυτή ήταν η κεντρική ιδέα που είχα στον νου μου: η καθημερινή συμβίωση του ίδιου του καλλιτέχνη και μέσω αυτού του θεατή με την τέχνη. Δεν χρειάστηκε να καταβάλω καμιά προσπάθεια να πάει η συζήτησή μας προς τα εκεί. Αρκεί να δώσεις ένα γεωγραφικό στίγμα, εγώ ανέφερα τον τόπο καταγωγής μου, τα Δωδεκάνησα - για να εκκινήσει η φιλική συζήτηση και να αρχίσει η ματιά του Παναγιώτη Τέτση να περιδιαβάζει το τοπίο των νησιών, περιπλάνηση που αενάως κάνει με τη ζωγραφική του στο σκηνικό της ζωής μας και να σταθεί για λίγο στη Σύμη «που έχει σπίτια χρωματισμένα, με αετώματα» και να πλανάται ονειροπόλα πάνω από το Αιγαίο.

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Σε δημοπρασία στο Λονδίνο έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη

ΑΡΧΙΚΗ ΤΙΜΗ ΜΕΧΡΙ 600.000 ΕΥΡΩ

Έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη To έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη «Προσευχή στο Όρος των Ελαιών» θα ηγηθεί της δημοπρασίας Bonhams στο Λονδίνο με έργα Ελλήνων ζωγράφων.

Έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη
Η αρχική τιμή εκτίμησης του έργου, που δημιουργήθηκε το 1930, κυμαίνεται μεταξύ 360.000 - 600,000 ευρώ και η δημοπρασία θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο στις 9 Απριλίου 2013.

Πώς ο Ανδρόνικος συνάντησε τον Φίλιππο Β΄

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22784&subid=2&pubid=63977457
Η «ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥΜΠΑ»


Μανόλης Ανδρόνικος και Αγγελική Κοτταρίδη στη Βεργίνα. Ο πρώτος περιέγραφε με συγκλονιστικό τρόπο τη στιγμή της ανακάλυψης του τάφου του Φιλίππου Β' στο βιβλίο του «Το χρονικό της Βεργίνας» Το «τσαπάκι της ανασκαφής» θα έπρεπε να έχει χρυσωθεί μετά από τέτοιο αποτέλεσμα. Πολλώ δε μάλλον ο χειριστής του. Ωστόσο, αν και ο Μανόλης Ανδρόνικος έκανε μια πολύχρυση και πολυσήμαντη ανακάλυψη, σε τίποτα δεν άλλαξαν ο ίδιος και η ζωή του. Εξακολούθησε, και μετά την εύρεση του τάφου του Φιλίππου Β', να εργάζεται αδιάκοπα, να μελετά, να αποφεύγει τις τιμές και τα πλήθη, έτοιμα να επευφημήσουν τον αρχαιολόγο που πιστοποίησε με τα ευρήματά του την ελληνικότητα της Μακεδονίας.

Η διάδοχος του Ανδρόνικου και οι νέοι θησαυροί της Βεργίνας

 
   

 
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΤΤΑΡΙΔΗ

Στα χνάρια της μεγάλης πολιτισμικής άνθησης που σημειώθηκε στη μακεδονική γη στους χρόνους της κλασικής αρχαιότητας βαδίζει η νέα «επική αποκάλυψη» των πέντε βασιλικών τάφων στη Βεργίνα.

Η Αγγελική Κοτταρίδη με τον αείμνηστο δάσκαλο Μανόλη Ανδρόνικο στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας.
Η Αγγελική Κοτταρίδη με τον αείμνηστο δάσκαλο Μανόλη Ανδρόνικο στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας.
Η επίμονη σκαπάνη της αρχαιολόγου Αγγελικής Κοτταρίδη, που χρόνια τώρα δουλεύει στη «Μακεδονίδα γη» του Ηροδότου και στους πρόποδες των Πιερίων όπου βρίσκονται οι Αιγές, η πρώτη πόλη των Μακεδόνων, φέρνει πιο κοντά στο φως τη ζωή των ένδοξων βασιλέων. Τους πέντε νέους βασιλικούς τάφους με την πλούσια διακόσμηση και τα μοναδικά κτερίσματα ανακάλυψε στη βασιλική νεκρόπολη των Αιγών η λάτρις της Ιστορίας αλλά και συνεχίστρια του Μανόλη Ανδρόνικου, Αγγελική Κοτταρίδη.

«Nautilus: Navigating Greece».


ΑΤΖΕΝΤΑ

 

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΤΟΥΠΑΚΗ 
http://www.kathimerini.gr/757948/article/politismos/atzenta/maties-ston-kosmo
ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
ΕΚΘΕΣΗ
Bozar
www.bozar.be


«Nautilus: Navigating Greece». Διοργανωμένη με την ευκαιρία της ανάληψης της ευρωπαϊκής προεδρίας από την Ελλάδα, η έκθεση «Ναυτίλος: Ταξιδεύοντας την Ελλάδα» εστιάζει στη στενή σχέση των Ελλήνων με τη θάλασσα της Μεσογείου διαμέσου των αιώνων. Σε ένα υποβλητικό σκηνικό, εκτίθενται περίπου εκατό αρχαία έργα (αγγεία, τοιχογραφίες, ορειχάλκινα και μαρμάρινα γλυπτά, κυκλαδικά ειδώλια, νομίσματα και σφραγιδόλιθοι, κοσμήματα, επιγραφικά μνημεία και ανάγλυφα), τα οποία ιχνηλατούν την ελληνική ιστορία και τον πολιτισμό από την αρχαϊκή εποχή ώς τα ελληνιστικά χρόνια, με αναφορές σε θέματα όπως η σχέση με τη φύση, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, οι κοινωνικές δομές και οι μετακινήσεις όλων των ειδών (περιήγηση, μετανάστευση, εμπόριο).

Θεσσαλονίκη: Εκδηλώσεις στη μνήμη θυμάτων του Ολοκαυτώματος



Λευκά γαρύφαλλα και πορεία προς τον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό
Θεσσαλονίκη: Εκδηλώσεις στη μνήμη θυμάτων του Ολοκαυτώματος
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=577481
Θεσσαλονίκη 
Λευκά γαρύφαλλα στη μνήμη των θυμάτων του Ολοκαυτώματος «φύτρωσαν» στις ράγες του Παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Θεσσαλονίκης, αφετηρία των θανάσιμων εκτοπίσεων των εβραίων της πόλης και κατάληξη της σημερινής πορείας μνήμης για όσους πλήρωσαν με αίμα τη ναζιστική θηριωδία.

Ξεκινώντας από την πλατεία Ελευθερίας, από όπου άρχισαν τα ανθεβραϊκά μέτρα τον Ιούλιο του 1942, και βαδίζοντας στην ίδια διαδρομή που αναγκάστηκαν να ακολουθήσουν πριν από ακριβώς 71 χρόνια (και μία μέρα) πάνω από 2.500 Θεσσαλονικείς εβραίοι προτού τούς στοιβάξουν στο πρώτο τρένο του θανάτου για το Άουσβιτς, όσοι επέστρεψαν, οι απόγονοί τους, αλλά και άνθρωποι με διαφορετική καταγωγή και θρήσκευμα έδωσαν το «παρών» στο προσκλητήριο της Ισραηλιτικής Κοινότητας, του Δήμου Θεσσαλονίκης και του ΑΠΘ.

Διευρύνεται το ωράριο των μουσείων από τον Απρίλιο


 
Διευρύνεται το ωράριο των μουσείων από τον Απρίλιο
Σύσκεψη με τους διευθυντές των Μουσείων και αρχαιολογικών χώρων που αναβαθμίζονται εν όψει της νέας τουριστικής περιόδου, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, υπό τον υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού,                           κ. Παναγιωτόπουλο.
«Όλα δείχνουν ότι ο τουρισμός φέτος θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο. Θέλουμε η συμμετοχή του πολιτισμού στην τουριστική εκτίναξη της χώρας να είναι όλο και πιο σημαντική. Η επέκταση του ωραρίου και η αναβάθμιση των 33 μνημείων και αρχαιολογικών χώρων που καλύπτουν το 95% της επισκεψιμότητας είναι ένα σχέδιο εθνικό. Και η δική σας συμβολή σε αυτό είναι καθοριστική».

Θεσσαλονίκη: “Μνήμες Κατοχής” στο Εβραϊκό Μουσείο


ΑΠΕ-ΜΠΕ
 
"Η μνήμη, όπου και να την αγγίξεις, πονεί" έγραφε ο Γιώργος Σεφέρης. Ιδιαίτερα δε, όταν η μνήμη είναι "δεμένη" με μαύρες σελίδες της Ιστορίας, ο πόνος γίνεται κραυγή και ξεπηδά από τα σωθικά για να βροντοφωνάξει "ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ".
Στις "Μνήμες Κατοχής" που ξεδιπλώνονται από αύριο και για τρεις εβδομάδες στο Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, μια σειρά τεκμηρίων με πυρήνα τη συλλογή του Μάνου Μαλαμίδη ανασύρει από τη λήθη πτυχές -ακόμη και άγνωστες- της καθημερινότητας μιας δύσκολης εποχής.

Ανησυχία για το μέλλον του ΟΜΜΑ


ΑΠΕ-ΜΠΕ

 Να διασφαλιστεί το μέλλον του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (ΟΜΜΑ) ζητάει με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων.
«Παρά τις ποικίλες τοποθετήσεις, κοινή παραδοχή όλων παραμένει ότι η ύπαρξη και λειτουργία του συγκεκριμένου Οργανισμού προάγει και ενισχύει την εικόνα της Αθήνας σε διεθνές επίπεδο» σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.
Αναφέρεται ακόμη από τον Σύνδεσμο ότι οι χώροι τού Μεγάρου έχουν ήδη επιλεγεί για διοργανώσεις διεθνών/ πανευρωπαϊκών και εθνικών συνεδρίων έως και το 2018, «με αποτέλεσμα οποιοδήποτε σενάριο διακοπής λειτουργίας του να εκθέτει ανεπανόρθωτα όχι μόνο τους εμπλεκόμενους επαγγελματίες της συνεδριακής αγοράς, αλλά και την Ελλάδα σε παγκόσμιο επίπεδο ως έναν μη αξιόπιστο και ικανό συνεδριακό προορισμό».

Saving Cultural Heritage, One Tweet at a Time



Example of a tweetPublish, publish, publish. If I have ever heard a mantra for academic archaeologists, it is this. Repeated over and over again to every aspiring undergraduate, graduate, and doctoral candidate, this phrase is the driving force in this field. But for whom are we publishing? More often than not, papers are geared towards other academics, which is a necessary and critical practice to advance research and gain awareness. However, when it concerns looting, smuggling, and trading illicit antiquities, there is an audience that needs even more attention — the general public.
Archaeologists are in a unique position to inform the public of issues regarding looting because many have firsthand experience with it. In the recent article “Archaeological Site Looting in “Glocal” Perspective: Nature, Scope, and Frequency,” Blythe Bowman Proulx surveyed 3,009 archaeologists and found that 78.5% encountered “looting or evidence of looting while participating in fieldwork of any kind.” Of those archaeologists, 24.1% had encountered “looters on-site and looting activity in progress” (Proulx 2013:119).