Την επέκταση της Πινακοθήκης υπογράφουν τα γραφεία
«Αρχιτεκτονική ΕΠΕ Γραμματόπουλος-Πανουσάκης» και «Δ. Βασιλόπουλος &
Συνεργάτες Ε.Ε.».
Ο διαπεραστικός ήχος των κομπρεσέρ
δονούσε για τα καλά χθες το πρωί τη γη στο οικόπεδο της Εθνικής
Πινακοθήκης. Οι περίοικοι είχαν εβδομάδες, ίσως και μήνες, να
αντιληφθούν τόσο έντονη δραστηριότητα σε ένα εργοτάξιο που ύστερα από
μια εξαιρετικά δυναμική εκκίνηση (καθαιρέσεις τοίχων, εκσκαφές κ.λπ.)
κατέπεσε στη συνέχεια σε ένα καθεστώς πιο υποτονικών ρυθμών. Τουλάχιστον
αυτή ήταν η εντύπωση των περαστικών που παρατηρούσαν μια απότομη πτώση
στην κατασκευαστική δραστηριότητα.Σάββατο 22 Μαρτίου 2014
Η εξόριστη τέχνη της εποχής των ναζί
ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ
http://www.kathimerini.gr/759188/article/politismos/eikastika/h-e3oristh-texnh-ths-epoxhs-twn-nazi
Μαξ Μπέκμαν, «Αναχώρηση», λάδι σε καμβά, 1932-35.
Μόναχο, καλοκαίρι του 1937. Μια μεγάλη
έκθεση Μοντέρνας Τέχνης ανοίγει στη γερμανική μεγαλούπολη και σχεδόν
αμέσως τραβά το ενδιαφέρον του κοινού. Πήγαιναν άραγε να θαυμάσουν τα
έργα του Νόλντε και του Κίρχνερ ή για να περιγελάσουν τους
«παρακμιακούς», τυφλωμένοι από την γκεμπελική προπαγάνδα; Το γεγονός
είναι πάντως πως η έκθεση, αποτέλεσμα της κατάσχεσης-λεηλασίας χιλιάδων
έργων μοντέρνων καλλιτεχνών, έκοψε συντριπτικά περισσότερα εισιτήρια από
την αντίστοιχη έκθεση των «εγκεκριμένων». Σχεδόν 80 χρόνια μετά, οι
πληγές στο σώμα της Τέχνης είναι ανοιχτές, με πάρα πολλά έργα να
αγνοούνται ή να θεωρούνται κατεστραμμένα από εκείνη την εποχή. Η
πρόσφατη ταινία του Τζορτζ Κλούνεϊ «Μνημείων Ανδρες» έφερε ξανά το θέμα
στο προσκήνιο, όπως είχε γίνει και με την υπόθεση Γκούρλιτ προ διετίας.
«Δώστε τους αρχαιολογικούς χώρους στον λαό»
Είναι τόσο τέλειος που, αν δεν υπήρχε, θα
έπρεπε να τον εφεύρουμε. Σαν να έρχεται από το μέλλον. Ο καθηγητής
Αρχαιολογίας, που ανασκάπτει και αναστηλώνει επί 27 χρόνια μια πόλη και
τη μετατρέπει σε πρότυπο για Ελλάδα και εξωτερικό, τιμάται σήμερα στο
αμφιθέατρο του Μουσείου της Ακρόπολης
«Χώροι σαν τη Μεσσήνη δεν μπορούν να λειτουργούν στο πλαίσιο μιας Εφορείας Αρχαιοτήτων, που έχει πάμπολλες ευθύνες και πολλές φορές δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα αιτήματα. Αυτοί οι χώροι πρέπει να διοικούνται από αρχαιολόγους μάνατζερ, οι οποίοι να επιλέγονται με διαγωνισμό για ορισμένα χρόνια. Να διαχειρίζονται τα έσοδα και φυσικά να αποδίδουν λογαριασμό στο κράτος με απόλυτη διαφάνεια και να ελέγχονται
«Χώροι σαν τη Μεσσήνη δεν μπορούν να λειτουργούν στο πλαίσιο μιας Εφορείας Αρχαιοτήτων, που έχει πάμπολλες ευθύνες και πολλές φορές δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα αιτήματα. Αυτοί οι χώροι πρέπει να διοικούνται από αρχαιολόγους μάνατζερ, οι οποίοι να επιλέγονται με διαγωνισμό για ορισμένα χρόνια. Να διαχειρίζονται τα έσοδα και φυσικά να αποδίδουν λογαριασμό στο κράτος με απόλυτη διαφάνεια και να ελέγχονται
Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014
Οι Ρωσίδες της πρωτοπορίας
0/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ Εκθεση στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στη Θεσσαλονίκη
Τα παραμύθια των φτωχών Εβραίων στα Βαλκάνια
Η Αννα Αγγελοπούλου μετέφερε στα ελληνικά τη συλλογή της Σίνθια Κρους
Λίγο πριν από τον Β΄Παγκόσμιο μια 27χρονη
Αγγλίδα από το Κέιμπριτζ γύρισε επί πέντε ολόκληρα χρόνια από
Βουκουρέστι μέχρι Σαράγεβο και Θεσσαλονίκη, καταγράφοντας τις προφορικές
διηγήσεις των Σεφαραδιτών, που μιλούσαν ακόμα παλαιοϊσπανικά. Το
εκπληκτικό αυτό υλικό κυκλοφόρησε από την «Απόπειρα».
Της Νόρας Ράλλη
Ανθρωπολόγος και ψυχαναλύτρια, η Αννα Αγγελοπούλου ασχολείται με το προφορικό παραμύθι εδώ και τριάντα χρόνια. Πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις Απόπειρα «Τα Σεφαραδίτικα Παραμύθια των Βαλκανίων», σε δική της επιμέλεια. Πρόκειται για κείμενα ξεχασμένα, που δεν είχαν ποτέ μεταφραστεί, ανθολογημένα από την Αγγλίδα Σίνθια Κρους. Το έργο έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον, καθώς παρουσιάζει αφηγήσεις από τον καιρό που στις βαλκανικές κοινότητες των εκδιωγμένων -από τους Φερδινάνδο και Ισαβέλλα- Εβραίων της Ισπανίας κάποιοι από αυτούς (οι φτωχοί κυρίως) μιλούσαν μόνον ισπανικά, l’espanyol, όπως συνήθιζαν ν’ αποκαλούν τη γλώσσα τους, ή el djudesmo. Γλώσσα μειονοτική, εσωτερικής κυκλοφορίας, που διαμόρφωνε προσωπική και κοινοτική ταυτότητα.
Πετρολούκας Χαλκιάς: Ηπειρώτικο κλαρίνο με ψυχή
Ο δεξιοτέχνης μουσικός της παραδοσιακής
μουσικής εμφανίζεται με το συγκρότημά του και τον Αντώνη Κυρίτση στις 24
και 25 Μαρτίου στο Half Note
«Η μουσική για μένα είναι στο αίμα
μας. Πάνω στη σκηνή φαντάζομαι το χωριό μου, την ιδιαίτερη πατρίδα μου.
Κλείνω τα μάτια μου και ταξιδεύω» λέει ο Πετρολούκας Χαλκιάς
Κλέφτικα, τσάμικα και
συρτά, παραδοσιακά τραγούδια που τραγουδούσαν στην Ελλάδα κατά την
Επανάσταση του 1821 παρουσιάζει το πρόγραμμα του Πετρολούκα Χαλκιά, την
προσεχή Δευτέρα και Τρίτη, στο τζαζ κλαμπ «Half Note». Ο ίδιος στο
κλαρίνο, ο Αντώνης Κυρίτσης στο τραγούδι και το τετραμελές συγκρότημα
του ηπειρώτη δεξιοτέχνη. «Κοίτα να δεις, παιδί μου, εμείς θα κάνουμε
ένα αφιέρωμα στην 25η Μαρτίου, με τα τραγούδια που έλεγαν εκείνες τις
εποχές. Και θα είναι χαρούμενα τραγούδια, τα φτιάξαμε, τα ετοιμάσαμε και
θα τα πούμε με την ψυχή μας».
Προς έκδοση τα ημερολόγια του Λόρενς Φερλινγκέτι
Αποκαλυπτικές για τη γενιά Μπιτ και την ιστορία της είναι οι σελίδες του θρυλικού ποιητή και εκδότη
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=579059
Ο Λόρενς Φερλινγκέτι έξω από το βιβλιοπωλείο City Lights Bookstore στο Σαν Φρανσίσκο.
Η «γενιά Μπιτ» των πολύ
γνωστών Τζακ Κέρουακ, Άλεν Γκίνσμπεργκ και Γουίλιαμ Μπάροουζ ίσως δεν θα
είχε μείνει στην Ιστορία αν δεν υπήρχε το τέταρτο μέλος επιφανές μέλος
αυτής της ιερής-ανόσιας τετράδας: ο ποιητής Λόρενς Φερλινγκέτι ιδρυτής του βιβλιοπωλείου και εκδοτικού οίκου City Lights Books, που εξέδωσε τα έργα των Μπιτ.
Από όλους αυτούς ο 94χρονος Φερλινγκέτι είναι εκείνος που ζει ακόμη και όπως, έγραψαν οι New York Times,
ετοιμάζεται να εκδώσει τα ταξιδιωτικά του ημερολόγια και τα
σημειωματάριά του που καλύπτουν ένα διάστημα εξήντα χρόνων από το 1950
ως το 2013. Περιγράφουν ταξίδια του στην Κούβα κατά την επανάσταση του
Κάστρο, στην Αφρική, στην Αϊτή και στο Μεξικό, στην Ισπανία του Φράνκο,
στη Σοβιετική Ρωσία και στη Νικαράγουα των Σαντινίστας καθώς και
διαστήματα της ζωής του στη Γαλλία και στην Ιταλία.
Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014
Όλη η ιστορία της Κρήτης μέσα από... Playmobil!!!
Παντελής Γιαΐτσης | Πέμπτη, 20 Φεβρουάριος 2014 06:47
Βαν Γκογκ – Αντονέν Αρτό: τέχνη και τρέλα
Μια διαφορετική έκθεση του μεγάλου Ολλανδού στο Μουσείο του ΟρσέΜε οδηγό ένα βιβλίο του Αρτό, που πίστευε ότι ο
Βαν Γκογκ οδηγήθηκε στην αυτοκτονία από την κοινωνία και τον ψυχίατρό
του, το παρισινό μουσείο ρίχνει νέο φως σε σαράντα πέντε πίνακές του.
Δύο γίγαντες της τέχνης, που σε όλη τη ζωή τους εξέφρασαν το φως με τη δημιουργία τους και βίωσαν το σκοτάδι στην υπαρξιακή τους περιπέτεια, συναντήθηκαν σε ένα μοναδικό καλλιτεχνικό ραντεβού, στην έκθεση που οργάνωσε το παρισινό Musée d’Orsay με τίτλο «Βαν Γκογκ / Aρτό, η αυτοκτονία της κοινωνίας». Η έκθεση αυτή επικεντρώνεται στο πορτρέτο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ από τον Αντονέν Αρτό σε ένα υπέροχο κείμενο που έγραψε το 1947, μετά από επίσκεψη στην έκθεση που είχε αφιερώσει στον ζωγράφο το Μουσείο Ορανζερί.
ΠΑΡΙΣΙ Της Ηρας Φελουκατζή
Δύο γίγαντες της τέχνης, που σε όλη τη ζωή τους εξέφρασαν το φως με τη δημιουργία τους και βίωσαν το σκοτάδι στην υπαρξιακή τους περιπέτεια, συναντήθηκαν σε ένα μοναδικό καλλιτεχνικό ραντεβού, στην έκθεση που οργάνωσε το παρισινό Musée d’Orsay με τίτλο «Βαν Γκογκ / Aρτό, η αυτοκτονία της κοινωνίας». Η έκθεση αυτή επικεντρώνεται στο πορτρέτο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ από τον Αντονέν Αρτό σε ένα υπέροχο κείμενο που έγραψε το 1947, μετά από επίσκεψη στην έκθεση που είχε αφιερώσει στον ζωγράφο το Μουσείο Ορανζερί.
Το φτηνό βιβλίο και η φτήνια των τεχνοκρατών
9/03/14
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΝΙΑΙΑ ΤΙΜΗ
Του Κώστα Δαρδανού*
Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο νυν υπουργός Ανάπτυξης υπόσχεται… σύμπτυξη της τιμής του βιβλίου, προτείνοντας κατάργηση του νόμου περί ενιαίας τιμής πώλησής του, όπου ο εκδότης καθορίζει τη λιανική τιμή και όχι ο ανταγωνισμός.
Πρέπει να υπάρχει κρατική προστασία στην τιμή πώλησης του βιβλίου; Μήπως πρόκειται για σοβιετικό μοντέλο οικονομίας; Ναι, αν… μπολσεβίκοι κυβερνούν τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία, τη Δανία, την Ολλανδία, την Πορτογαλία, την Αυστρία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο κ.ά. Αυτές οι χώρες διατηρούν την ενιαία τιμή πώλησης του βιβλίου.
«Αν θα διαβάσει κάποιος Ντοστογιέφσκι θα εξαρτηθεί από την τιμή του; Μήπως πρέπει να του δημιουργηθεί πρώτα η ανάγκη να μελετήσει τα μεγάλα κείμενα και μετά να τα αγοράσει; Και πώς θα γίνει αυτό δίχως παιδεία και μεγάλο δίκτυο οργανωμένων βιβλιοθηκών στην Ελλάδα;».
Του Κώστα Δαρδανού*
Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο νυν υπουργός Ανάπτυξης υπόσχεται… σύμπτυξη της τιμής του βιβλίου, προτείνοντας κατάργηση του νόμου περί ενιαίας τιμής πώλησής του, όπου ο εκδότης καθορίζει τη λιανική τιμή και όχι ο ανταγωνισμός.
Πρέπει να υπάρχει κρατική προστασία στην τιμή πώλησης του βιβλίου; Μήπως πρόκειται για σοβιετικό μοντέλο οικονομίας; Ναι, αν… μπολσεβίκοι κυβερνούν τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία, τη Δανία, την Ολλανδία, την Πορτογαλία, την Αυστρία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο κ.ά. Αυτές οι χώρες διατηρούν την ενιαία τιμή πώλησης του βιβλίου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)