Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Το φλαμένκο αλλιώς

 

Ο φημισμένος χορευτής και χορογράφος Ισραέλ Γκαλβάν παρουσιάζει στην Αθήνα την τελευταία του παράσταση
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=583548
Το φλαμένκο αλλιώς
 
Ο χορός του Ισραέλ Γκαλβάν δεν μοιάζει με αυτό που έχουμε στο μυαλό ως παραδοσιακό φλαμένκο, γι'αυτό και υπάρχουν πολλοί που τον θεωρούν αβανγκάρντ στο είδος του. Κανείς όμως δεν μπορεί να αμφισβητήσει την τεχνική του διεθνούς φήμης bailaor και χορογράφου - οι κινήσεις του μπορούν να σου κόψουν την ανάσα με την ενέργεια και την ταχύτητά τους.

Στην παράσταση «Lo Real» (θα παιχτεί από την Τετάρτη 23 έως την Κυριακή 27 Απριλίου, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών) αγγίζει ένα θέμα, αν όχι ταμπού, τότε σίγουρα κάπως αγνοημένο, τη συστηματική εξόντωση των τσιγγάνικων πληθυσμών της Ευρώπης από τους Ναζί. Αφορμή για την επιλογή του θέματος ο ρατσισμός που καλά κρατεί ακόμη και σήμερα στην ήπειρό μας απέναντι στις κοινότητες των Ρομά.

Στα άδυτα της Finos Film μέσα από μια ψηφιακή βιβλιοθήκη


Διαθέσιμη στο κοινό ιστορικής σημασίας ιστοσελίδα για τον ελληνικό κινηματογράφο
Στα άδυτα της Finos Film μέσα από μια ψηφιακή βιβλιοθήκη
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη φωτογραφημένη με τον Φιλοποίμενα Φίνο.
 
Διαθέσιμη στο διαδίκτυο είναι πλέον η ψηφιακή βιβλιοθήκη της Finos Film, με λεπτομερή στοιχεία για τις 187 ταινίες της, 3000 σπάνιες φωτογραφίες, καθώς και πάνω από 200 βιογραφίες σπουδαίων συντελεστών, που συνέβαλαν καθοριστικά στον ελληνικό πολιτισμό (http://www.finosfilm.com)

Εκτός πολλών άλλων, ο «χάρτης» της ιστοσελίδας περιέχει πληροφορίες για την ιστορική διαδρομή της FF, συνεντεύξεις καλλιτεχνών, και πλήρη φιλμογραφία των ταινιών της FF για κάθε ηθοποιό που εμφανίστηκε σε παραγωγή της.

Διατηρητέα ακόμη δέκα κτίρια στου Γουδή


Απαγορεύεται κάθε αφαίρεση, αλλοίωση ή καταστροφή των στοιχείων τους

Διατηρητέα ακόμη δέκα κτίρια στου Γουδή
Το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή αλλάζει όψη

 
Διατηρητέα χαρακτηρίζονται δέκα κτίρια τα οποία βρίσκονται στο Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή. Πρόκειται για κτίρια των αρχών του 20ού αιώνα, τα περισσότερα εκ των οποίων αποτελούσαν τμήμα των στρατώνων του Ιππικού. 
Ειδικότερα, με απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, διατηρητέα χαρακτηρίζονται τα διώροφα κτίρια του Οδοντιατρείου Φρουράς Αθηνών και του Διοικητηρίου του Συντάγματος του Ιππικού, τα δύο κτίρια διοίκησης, οι τρεις στάβλοι Ιππικού, οι δύο στάβλοι και το λιθόστρωτο που τους περιβάλλει, η φυλακή των «έξι» και η λιθόκτιστη δεξαμενή ύδατος με φρέαρ, η οποία βρίσκεται δίπλα στο κτίριο της Υπηρεσίας Στρατιωτικών Αρχείων.

Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

Είχε τα κλεμμένα «Φρούτα» του Γκογκέν στην κουζίνα

Έντυπη Έκδοση
Ενας φιλότεχνος εργάτης της Φίατ είχε επί τριάντα εννιά χρόνια κρεμασμένα στην κουζίνα του μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τα οποία αντιμετώπιζε -και σωστά- ως υψηλή τέχνη.

Η ιστορία είναι εκπληκτική. Αφορά δύο έργα των Γάλλων ιμπρεσιονιστών Πολ Γκογκέν και Πιερ Μπονάρ, που είχαν κλαπεί στο Λονδίνο τη δεκαετία του '70 και βρέθηκαν από τους καραμπινιέρους στην Ιταλία.

Δεν φεύγει η χάλκινη Αθηνά

Έντυπη Έκδοση
Ενα ξεκάθαρο «όχι» στη μεταφορά του χάλκινου αγάλματος της θεάς Αθηνάς, που εκτίθεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, είπε προχθές το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στο αίτημα παρουσίασης του εμβληματικού αυτού έργου στην έκθεση «Μνημειακά χάλκινα της ελληνιστικής εποχής» που θα γίνει στο Παλάτσο Στρότσι της Φλωρεντίας (14 Μαρτίου-21 Ιουνίου 2015) και στη συνέχεια στο Μουσείο Γκετί στο Λος Αντζελες (28 Ιουλίου-1 Νοεμβρίου 2015) και στην Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσιγκτον (6 Δεκεμβρίου 2015-13 Μαρτίου 2016).
Ζητήθηκε επίσης μια χάλκινη κεφαλή ανδρός από τη Δήλο (100 π.Χ.) από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ένα έργο «ύψιστης πολιτιστικής αξίας», σύμφωνα με το ΚΑΣ, για το οποίο όμως δεν ελήφθη τελική γνωμοδότηση γιατί πρέπει να εξετασθεί κατά πόσον η κατάσταση διατήρησης του γλυπτού επιτρέπει τη μετακίνησή του.
Παρ' όλο που η έκθεση αυτή οργανώνεται πρωτίστως από το Μουσείο Γκετί, το γνωστό για τα γκρίζας προέλευσης αρχαία που διαθέτει στις συλλογές του, με την πρώην διευθύντριά του Μάριον Τρου να έχει γι' αυτό προβλήματα με τη Δικαιοσύνη σε Ελλάδα και Ιταλία, στο ΚΑΣ παρουσιάστηκε ως μια πολύ σημαντική διοργάνωση από την οποία δεν θα πρέπει να λείπει η Ελλάδα.

Πιάτα με γεύση από Κάλλας

Έντυπη Έκδοση
Μουσείο το 2015
Μαγείρευε η Μαρία Κάλλας; Ναι αν πιστέψουμε τους αντιδημάρχους του Δήμου Αθηναίων, που μαζί με το δήμαρχο, Γιώργο Καμίνη, παρουσίασαν χτες τη μουσειολογική και μουσειογραφική μελέτη για το μουσείο που θα φέρει το όνομα της ντίβας, στο κτήριο της οδού Μητροπόλεως 44, το οποίο στο ισόγειό του θα διαθέτει και μπιστρό, με πιάτα έμπνευσης της Κάλλας.
Θέα από τον 3ο όροφο του κτιρίου 
  Θέα από τον 3ο όροφο του κτιρίου Με ωφέλιμους χώρους 1.070 τ.μ. και εγκαίνια το 2015 το νέο μουσείο, στην καρδιά της Αθήνας, φιλοδοξεί να γίνει πόλος έλξης ντόπιων και φυσικά τουριστών και να λειτουργεί ως αυτοχρηματοδοτούμενο.

Είναι αυθεντικό το μοναδικό χρυσό νόμισμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου;

Έντυπη Έκδοση
Οάνθρωπος που ψάχνει στα παζάρια της Ασίας και ξετρυπώνει ανεκτίμητους θησαυρούς, ο ίδιος που έχει ανακαλύψει εδώ και χρόνια το μοναδικό χρυσό νόμισμα που φέρει την προτομή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο δρ Οσμουντ Μποπεράτσι (Osmund Bopearachchi), καθηγητής των Πανεπιστημίων Σορβόνης και Μπέρκλεϊ, διευθυντής του Τμήματος Αρχαιολογίας «Ελληνισμός και Πολιτισμοί της Ανατολής» του Γαλλικού Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (CNRS-ENS), ήρθε στην Αθήνα για να εγκαινιάσει την έκθεση «Τα ελληνικά βασίλεια της Βακτρίας και της Ινδίας» στο Νομισματικό Μουσείο (μέχρι τις 16 Ιουνίου 2014).

Το χρυσό νόμισμα του Αλεξάνδρου «είναι αναμνηστικό μετάλλιο που κόπηκε μετά τη Μάχη του Υδάσπη Ποταμού και την ήττα του Ινδού βασιλιά Πώρου», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Εκτιμά μάλιστα πως «θα πρέπει να υπήρχαν κι άλλα τέτοια μετάλλια με το ίδιο πορτρέτο, που διανεμήθηκαν μεταξύ των στρατηγών του». Και επαναλαμβάνει ότι πρόκειται για «το πρώτο πορτρέτο του Μεγάλου Αλεξάνδρου». Τον απεικονίζει φέροντα στην κεφαλή τη δορά ενός ελέφαντα (σύμβολο της Ινδίας), ενώ διακρίνονται η αιγίδα της Γοργόνας και το κέρατο του Διός Αμμωνος.

Τη βαφτίζουν Ελληνίδα και την κάνουν ρωσική

Έντυπη Έκδοση
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΜΑΙΑΣ Η ΡΩΣΙΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΞΑΝΑΠΕΙ ΤΑΥΡΙΔΑ
Μια πρόσφατη είδηση από τη Ρωσία ήρθε να ενισχύσει στο διαδικτυακό κόσμο το αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας των Ελλήνων. Γράφτηκε στο ρωσικό Τύπο και μεταφράστηκε στα ελληνικά Μέσα η είδηση: «Οι Ρώσοι δίνουν στην Κριμαία την αρχαία ελληνική ονομασία Ταυρίδα».
 
Η είδηση δεν ήταν καθόλου αβάσιμη! Η Ρωσία, στη σύγκρουσή της με την Ουκρανία και την προσπάθεια να ενσωματώσει πλήρως την στρατηγικής σημασίας Κριμαία, φαίνεται ότι επεξεργάζεται σχέδια για αλλαγή της ονομασίας, ώστε και σε συμβολικό επίπεδο να εδραιώσει τη ρωσική κυριαρχία. Η λέξη «Κριμαία» προέρχεται από το Qirim και είναι ταταρικής προέλευσης.
Ο Τύπος λοιπόν ενημέρωσε ότι με πρόταση στη Δούμα οι Ρώσοι «ετοιμάζονται να δώσουν και πάλι στην Κριμαία το αρχαίο ελληνικό όνομα Ταυρίς ή Ταυρίδα, δράττοντας τη μοναδική αυτή ιστορική στιγμή». Κάνουν δηλαδή αυτό που έκανε και η Αικατερίνη η Μεγάλη το 1783, όταν η Χερσόνησος προσαρτήθηκε στη Ρωσική Αυτοκρατορία. Και ο συμβολισμός δεν είναι καθόλου τυχαίος.

Ο Ματίς με ψαλίδι και χαρτί

02/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Η έκθεση «The Cut-Outs» στην Tate Modern
 
ΑΝΡΙ ΜΑΤΙΣ
Είναι μια έκθεση που δεν έχει ξαναγίνει, κι ας είναι ο Ανρί Ματίς (1869-1954) ένας από τους κορυφαίους και πιο αναγνωρίσιμους ζωγράφους, πρωτοπόρος του μοντερνισμού και τα γνωστά. Η Tate Modern του Λονδίνου κάτω από τον τίτλο «Henri Matisse: The Cut-Οuts» (Tα κολάζ) συγκέντρωσε 120 έργα από την τελευταία δημιουργική περίοδο της ζωής του (1936-1954), τότε που άρρωστος και καταπονημένος και μην μπορώντας να χειριστεί εύκολα το πινέλο ανακάλυψε στην ουσία μια νέα τεχνοτροπία. Με όπλα το ψαλίδι και το χαρτί.

Δυο αρχαία αποσύρθηκαν από δημοπρασίες

03/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗhttps://www.efsyn.gr/?p=187015
Ο Χρήστος Τσιρογιάννης κατήγγειλε ότι είναι προϊόντα αρχαιοκαπηλίας από Ιταλία
 

Δύο ελληνικές αρχαιότητες αποσύρθηκαν χθες από δημοπρασίες των Crhistie’s και Bonham’s έπειτα από καταγγελίες ότι αποτελούν προϊόντα λαθραίας εξαγωγής από την Ιταλία. Τις εντόπισε ο αρχαιολόγος Χρήστος Τσιρογιάννης, που ζει στην Αγγλία και ειδικεύεται σε θέματα πάταξης αρχαιοκαπηλίας. Πριν από τέσσερα χρόνια είχε αποδείξει ότι τέσσερα ρωμαϊκά γλυπτά που θα δημοπρατούνταν από τους Bonham’s προέρχονταν από παράνομο εμπόριο.