Σάββατο 6 Απριλίου 2013

Η Εδρα Καβάφη στις ΗΠΑ δεν κινδυνεύει

Συνέντευξη με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, Βασίλη Λαμπρόπουλο

 Καβάφης: Ένας πολυπολιτισμικός συγγραφέας

Μπήκαμε αισίως στον τέταρτο μήνα του Έτους Καβάφη κι ακόμα περιμένουμε να δούμε τι εορταστικές εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού. Στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, πάντως, όπου και η μοναδική στον κόσμο έδρα με το όνομα του Αλεξανδρινού ποιητή, η μελέτη, η ερμηνεία και η προώθηση του καβαφικού έργου συνεχίζονται ανεξάρτητα από επετείους. 



Η δημιουργία της Εδρας Καβάφη το 1999, στην πανεπιστημιούπολη του Αν Αρμπορ, στηρίχτηκε αποκλειστικά σε αμερικανικά κεφάλαια -«από το ελληνικό κράτος δεν ζητήθηκε δραχμή», θυμίζει ο κάτοχός της, καθηγητής Βασίλης Λαμπρόπουλος. Οπως μάλιστα ισχυρίζεται, «το μέλλον της είναι εξασφαλισμένο εις το διηνεκές, καθώς στο μεταξύ χρηματοδοτήθηκε πλήρως τόσο από το Πανεπιστήμιο όσο και από την ελληνική ομογένεια, ενώ εξακολουθεί να δέχεται διαρκώς χορηγίες και προικοδοτήσεις, χάρη στις επαφές που καλλιεργούμε με Ελληνες και φιλέλληνες δωρητές».

Αθήνα. Άραγε την ξέρετε αρκετά καλά;



Ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών διοργανώνει ένα πρόγραμμα δωρεάν ξεναγήσεων το μήνα Απρίλιο στην Αθήνα.  Μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσει κανείς τον πολιτιστικό πλούτο και τις ομορφιές της πόλης μας, μέσα από μια επιμορφωτική βόλτα υπό την καθοδήγηση έμπειρων  και εξειδικευμένων  ξεναγών.

Το πρόγραμμα ήδη γνωρίζει μεγάλη ανταπόκριση από τους κατοίκους της πόλης, καθώς αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία να ξεναγηθεί κανείς στα μουσεία και στους αρχαιολογικούς και ιστορικούς χώρους της.

Οι ξεναγήσεις πραγματοποιούνται ως επί το πλείστον Κυριακές και ορισμένα Σάββατα - για τους χώρους, που παραμένουν κλειστοί την Κυριακή (εκτός των καλοκαιρινών μηνών) και παρέχονται δωρεάν, με μόνη οικονομική επιβάρυνση το εισιτήριο εισόδου στους χώρους - όπου αυτό υπάρχει.

Πηγή, πρόγραμμα και περισσότερες πληροφορίες: www.cityofathens.gr
http://www.capital.gr

Μια ιστορία για τα Βαλκάνια ξετυλίγεται στα Μουσεία του Ομίλου Πειραιώς

Μια ιστορία για τα Βαλκάνια ξετυλίγεται στα Μουσεία του Ομίλου Πειραιώς

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ), σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen, παρουσιάζει την έκθεση «A Balkan Tale/ Μια βαλκανική ιστορία» που θα ταξιδέψει στο δίκτυο των μουσείων του, από τη Θράκη έως την Πελοπόννησο και από τη Θεσσαλία έως τα νησιά του Αιγαίου, αρχής γενομένης από το Μουσείο Μετάξης στο Σουφλί.
Πρόκειται για μία έκθεση αναφορικά με την ιστορία των Βαλκανίων, που συμβάλλει στην ανάδειξη και προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής. Παρουσιάζει πενήντα σημαντικά μνημεία που χτίστηκαν κατά την περίοδο της οθωμανικής περιόδου στα Βαλκάνια  - λουτρά, υδραγωγεία, εκκλησίες, τζαμιά, γέφυρες, πτωχοκομεία, σπίτια και επαύλεις - όπως τα απαθανάτισαν πέντε διακεκριμένοι φωτογράφοι από την Αθήνα, το Βελιγράδι, τα Σκόπια, τα Τίρανα και το Πρίζρεν.
Σημαντική βοήθεια προσφέρουν τόσο τα συνοδευτικά κείμενα, που πληροφορούν σχετικά με την κατασκευή, τη χρήση και την ιστορία των μνημείων όσο και το ντοκιμαντέρ «Ξεχασμένα Βαλκάνια», σε σενάριο και σκηνοθεσία του Ανδρέα Αποστολίδη, το οποίο βασίζεται στις πρώτες φωτογραφίες και ταινίες των λαών της περιοχής και προβάλλεται στη διάρκεια της έκθεσης.
Η έκθεση θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο Μετάξης (2554023700) από τις 5 Απριλίου έως τις 22 Ιουλίου, οι ημερομηνίες για τους επόμενους σταθμούς της δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί. 
Βαλσάμης Δουκάκης vdoukakis@athinorama.gr

Ο συντηρητής που χαρίζει χρόνια στην Ακρόπολη

Ο καθηγητής του Πολυτεχνείου, Χαράλαμπος Μπούρας, στο πρόσωπο του οποίου τιμήθηκε το έργο της αναστήλωσης του Παρθενώνα.
Ο συντηρητής που χαρίζει χρόνια στην Ακρόπολη
Αν η Ακρόπολη μπορούσε να έχει επίθετο, το πιθανότερο θα ήταν να πάρει το δικό του καθώς την έχει «παντρευτεί» εδώ και 38 χρόνια. Τόσα όσα και τα χρόνια που κρατά το τιμόνι – με ακεραιότητα και με την προσοχή που αρμόζει στο κορυφαίο σύνολο μνημείων της Κλασικής Αρχαιότητας – της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, η οποία τιμήθηκε πρόσφατα με το έγκριτο βραβείο της Europa Nostra.

Zαν-Λικ Μαρτινές: Το Λούβρο ομιλεί... ελληνικά

Zαν-Λικ Μαρτινές: Το Λούβρο ομιλεί... ελληνικά
Ο Ζαν-Λικ Μαρτινές έχει κάθε λόγο να αισθάνεται νικητής. Κέρδισε τη δυσκολότερη μάχη που έχει δώσει έως σήμερα. Κατάφερε να νικήσει την υπουργό Πολιτισμού της Γαλλίας Ορελί Φιλιπετί που είχε κηρύξει σταυροφορία υπέρ τού να καταλάβει τη θέση, για πρώτη φορά στην ιστορία του μουσείου με τα 445.000 έργα τέχνης στις συλλογές του, όχι απλώς μια γυναίκα αλλά η εκλεκτή της και άξια αντίπαλος, η Σιλβί Ραμόν, διευθύντρια του Μουσείου Καλών Τεχνών της Λυών.

Κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του Προέδρου Φρανσουά Ολάντ και να αφήσει πίσω του και τον δεύτερο αντίπαλό του, τον επικεφαλής του Κέντρου Πομπιντού της πόλης Μετς, τον Λοράν Λε Μπον. Και κατάφερε ύστερα από μισό αιώνα να γίνει ο πρώτος αρχαιολόγος που βρίσκεται στην κορυφή του γαλλικού μουσείου.

Αφιέρωμα στη γερμανική εισβολή του 1941 στην ιστοσελίδα της ΕΡΤ


Αφιέρωμα στη γερμανική εισβολή του 1941 στην ιστοσελίδα της ΕΡΤ

Πρωί της 6ης Απριλίου 1941. Τα γερμανικά στρατεύματα εισβάλουν ταυτόχρονα σε Ελλάδα και Γιουγκοσλαβία. Με αφορμή τα 72 χρόνια από τη γερμανική εισβολή, που συμπληρώνονται σήμερα, το αρχείο της ΕΡΤ ψηφιοποίησε και ανέβασε στις ιστοσελίδες της κρατικής ραδιοτηλεόρασης το επεισόδιο «Η γερμανική εισβολή» της σειράς ντοκιμαντέρ «Χρονικό Της Εθνικής Αντίστασης», του Αντώνη Βογιάζου, παραγωγής 1987.

«Πόλεμος» Ινδιάνων - Γάλλων για 70 ιερές μάσκες

«Πόλεμος» Ινδιάνων - Γάλλων για 70 ιερές μάσκες

Εχουν δικαίωμα οι εκσυγχρονισμένες κοινωνίες, οι προσαρμοσμένες στην παγκοσμιοποιημένη λογική να εκμεταλλεύονται με πρόφαση την καλλιτεχνική αξία κειμήλια από κοινότητες αυτόχθονων πολιτισμών; Ανήκουν τα θρησκευτικά κειμήλια στις φυλές τους ή η θέση τους αρμόζει σε μουσεία και κατ’ επέκταση σε ιδιωτικές συλλογές τέχνης;

Για τους Χόπι, οι μορφές αυτές φτιαγμένες με φτερά, ύφασμα, τρίχες αλόγου και δέρμα ζώων δεν είναι απλά μάσκες. Στη διάλεκτο τους είναι «Κιτσάμ», δηλαδή «φίλοι» διαποτισμένοι με θεϊκά πνεύματα. Και θεωρούν ιεροσυλία τη φωτογράφηση , την πώληση ή τη συλλογή τους.

ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΟΙ ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΥΠΗΡΞΑΝ!! ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΟΥΛΗΘΗΚΑΝ ΠΡΟΣ ΜΟΥΣΕΙΑ ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΩΝ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ ΚΑΙ ΛΟΝΔΙΝΟΥ!!!!

Φωτογραφία για ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΟΙ ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΥΠΗΡΞΑΝ!! ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΟΥΛΗΘΗΚΑΝ ΠΡΟΣ ΜΟΥΣΕΙΑ ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΩΝ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ ΚΑΙ ΛΟΝΔΙΝΟΥ!!!!
Το παρακάτω κείμενο δυστυχώς δεν μπόρεσα να το φωτοτυπήσω από τα εθνικά μας αρχεία μα αν κάποιος ενδιαφέρεται μπορεί να το βρει στην εθνική βιβλιοθήκη της Ελλάδος στο τμήμα αρχείων για να το διαβάσει.

Οι γυναίκες του Οίκου των Ρομάνοφ: το ύφος και ο χαρακτήρας τους

Фото царская семья Романовы
Φωτογραφία: ΡΙΑ-Νόβοστι

«Αυτοκράτειρες της Ρωσίας: μόδα και στυλ» - με τέτοια επωνυμία εγκαινιάστηκε στη Μόσχα έκθεση, αφιερωμένη στο 400ο ιωβηλαίο του Οίκου των Ρομάνοφ. Οι επισκέπτες της έκθεσης, που θα λειτουργεί από τις 4 ως τις 13 Απριλίου, μπορούν να δουν τα φορέματα των γυναικών της ρωσικής αυτοκρατορικής αυλής και να γνωρίσουν τα χόμπι και τις προτιμήσεις τους.

Sur le pont Alexandre-III passent aussi… les voleurs

Ils se sont attaqués à l’un des plus beaux ponts de Paris. Des trafiquants de métaux ont emporté deux plaques de bronze sculpté.


Pont Alexandre-III (VIIe-VIIIe), hier. Les plaques dérobées, il y a une quinzaine de jours, n’ont toujours pas été remplacées. Les touristes découvrent aujourd’hui ces sculptures de bronze vandalisées.

Pont Alexandre-III (VIIe-VIIIe), hier. Les plaques dérobées, il y a une quinzaine de jours, n’ont toujours pas été remplacées. Les touristes découvrent aujourd’hui ces sculptures de bronze vandalisées. | (LP/B.H.)

Les conducteurs de chantier ou les gestionnaires du réseau SNCF sont sensibilisés depuis longtemps au problème des vols de métaux. Mais les responsables du patrimoine municipal, eux, pensaient sans doute être épargnés par le phénomène. A tort!