Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

«2ο Διεθνές Μαθητικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος»

ΑΠΟ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ

250 μαθητές-ηθοποιοί στο Εκκλησιαστήριο της Αρχαίας Μεσσήνης

  Για μία ολόκληρη εβδομάδα ο χώρος του Εκκλησιαστηρίου θα πλημμυρίσει από μαθητές που θα δώσουν παραστάσεις αρχαίου δράματος


Για μία ολόκληρη εβδομάδα ο χώρος του Εκκλησιαστηρίου θα πλημμυρίσει από μαθητές που θα δώσουν παραστάσεις αρχαίου δράματος
Για μία ολόκληρη εβδομάδα ο χώρος του Εκκλησιαστηρίου θα πλημμυρίσει από μαθητές, οι οποίοι θα δώσουν παραστάσεις με έργα της αρχαίας δραματουργίας.
«Το όραμα του καθηγητή Πέτρου Θέμελη, οι αρχαιολογικοί χώροι να είναι ανοιχτοί στην κοινωνία, υλοποιείται με πολύ επιτυχημένο τρόπο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Μεσσήνης, Στάθης Αναστασόπουλος.Στο φετινό Φεστιβάλ θα συμμετέχουν 11 σχολεία και περισσότεροι από 250 μαθητές-ηθοποιοί, οι οποίοι θα παρουσιάσουν παραστάσεις αρχαίου δράματος, όχι για να διεκδικήσουν κάποιο έπαθλο, αλλά για να αποκτήσουν βιωματική επαφή με την υψηλή αυτή τέχνη και να μυήσουν σε αυτή κι άλλους νεαρούς συμμαθητές τους.
Τις παραστάσεις αναμένεται να παρακολουθήσουν περισσότεροι από 5.000 μαθητές σχολείων και θεατές από διάφορα μέρη της Ελλάδας.
Την έναρξη της φετινής διοργάνωσης θα κηρύξει, το πρωί του Σαββάτου, η γνωστή βυζαντινολόγος Ελένη Γλύκατζη - Αρβελέρ, ενώ το απόγευμα της ίδιας ημέρας θα πραγματοποιήσει, στο αίθριο του δημαρχείου, ομιλία με θέμα «Αρχαία Ελλάδα και σύγχρονη κρίση».

Πηγή:  ethnos.gr

Κομμένο το ρεύμα της Εθνικής Βιβλιοθήκης στον Βοτανικό

Αγόρασε κτήριο παρ' όλο που γνώριζε ότι θα μεταστεγαστεί στο Φάληρο

Μοιάζει απίστευτο, αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό. Η Εθνική Βιβλιοθήκη αυτή τη στιγμή δεν διαθέτει ούτε εκατό ευρώ για να επισκευάσει ένα φωτοτυπικό μηχάνημα! Ως γνωστόν, η ετήσια επιχορήγησή της, χρόνια τώρα, είναι καθηλωμένη στα 390.000 ευρώ.

 

Εκείνο που δεν γνωρίζαμε, όμως, είναι πως από το παραπάνω ποσό δεν της μένει σχεδόν τίποτε ώστε να λειτουργεί έστω και υποτυπωδώς. Κι αυτό, επειδή τα 235.000 ευρώ του τακτικού της προϋπολογισμού καταβάλλονται ως τοκοχρεολύσια για δάνειο που ελήφθη για αγορά ακινήτου όπου στεγάζονται οι βοηθητικές της υπηρεσίες, ενώ άλλες 120.000 αναλογούν στα κοινόχρηστα που απαιτούνται για το συγκεκριμένο ακίνητο. Στην πραγματικότητα η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας οφείλει να τα βγάζει πέρα με 35.000 ευρώ.

Σπάνια βιβλία από 1 ευρώ


Κωνσταντίνος Καβάφης. Κωστής Παλαμάς. Κωνσταντίνος Θεοτόκης. Φώτης Κόντογλου. Σε πρώτες εκδόσεις. Χειρόγραφο τετράδιο του Αγρα. Αυτά είναι μόνον ορισμένα -τα πιο δημοφιλή- από τα 794 προς δημοπράτηση αντικείμενα. Που δεν είναι καθόλου νεκρά.

 

Ποιος χαρακτήρας της Αρχαιότητας είστε;

 Μάθετε εδώ:

 http://blog.oxforddictionaries.com/2012/04/which-classical-character-are-you/


The many and varied characters of classical mythology played such a large role in the cultural identity of Ancient Greece and Rome that tales of their exploits have endured and have been incorporated into literature and language worldwide. The names of the characters themselves are often listed in dictionaries and are frequently associated with particular character traits or certain predicaments. Herculean, for example, can be used to describe a feat of great difficulty comparable to The Twelve Labours, but can also portray the great physical strength of an individual. A beautiful woman can be a modern-day Helen of Troy, which, though an enviable attribute, could be described as your Achilles’ heel when it sparks a war!
To celebrate the publication of the new edition of The Oxford Classical Dictionary we’re giving you the chance to discover how you would fit into this fascinating world of ancient myth and legend.
Divine or mortal? Good or evil? Hero or zero? Find out which classical character you are with our interactive quiz…

 http://blog.oxforddictionaries.com/2012/04/which-classical-character-are-you/

Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

From Tate to the Louvre, the world's best museums and galleries online


Many gallery websites now offer a rich, behind-the-scenes look at their vast collections. Here, we take a virtual tour of the most (and least) innovative museums
, The Guardian,
The Louvre’s audio guide is designed for visitors but can be enjoyed from a distance. Photograph: Loic Venance/AFP/Getty Images

Best all-rounders

Tate, UK
FRANCE-ILLUSTRATION-MUSEUM-TOURISM-LOUVRETate galleries were among the first to recognise the value of the internet – both for engaging with visitors, and for offering multimedia exhibition guides. Their clear, easy-to-use website includes a wide range of blogs; a dedicated Tate Channel of artist video interviews and short films; and no fewer than 16 apps. These are mostly free, and range from the educational, such as the Tate Guide to Modern Art Terms, to the just-for-fun: the Muybridgizer allows you to create an Eadweard Muybridge-style animation using your iPhone camera. Most apps are only available for iPad and iPhone, but Tate is slowly developing availability for Android: I downloaded their guide to the current Roy Lichtenstein show at Tate Modern to my Samsung smartphone, and flicked through a selection of his paintings and scrapbooks from my desk. Brilliant. 10/10

Οι φωτογραφίες των νεκρών. Η πιο αλλόκοτη κι ανατριχιαστική παράδοση της Βικτωριανής Εποχής.

 [ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]
Magnify ImageΚατά τον 18ο και τον 19ο αιώνα, το να ζωγραφίζουν οι άνθρωποι πορτρέτα των νεκρών αγαπημένων τους προσώπων ήταν μία συνηθισμένη τακτική. Έτσι, όταν κατά την βικτωριανή εποχή άρχισε σιγά σιγά να διαδίδεται όλο και περισσότερο η τέχνη της φωτογραφίας, οι μεταθανάτιες φωτογραφίες των μελών μιας οικογένειας επικράτησαν σαν τακτική, σε σχέση με τα χρονοβόρα, κι ακριβότερα, πορτρέτα. Όλες οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες εποχής αποπνέουν, έτσι κι αλλιώς, κάτι το τρομακτικό κι απόκοσμο, αλλά οι εικόνες αυτές πηγαίνουν τον παράγοντα θρίλερ ένα -μεγάλο- βήμα παραπέρα
 
Η συνέχεια στο
http://www.lifo.gr/team/omorfia/37558

Οι φωτογραφίες των νεκρών. Η πιο αλλόκοτη κι ανατριχιαστική παράδοση της Βικτωριανής Εποχής. ΣΧΟΛΙΑ (6) 12 [ Από την Άλκηστη Γεωργίου ] Κατά τον 18ο και τον 19ο αιώνα, το να ζωγραφίζουν οι άνθρωποι πορτρέτα των νεκρών αγαπημένων τους προσώπων ήταν μία συνηθισμένη τακτική. Έτσι, όταν κατά την βικτωριανή εποχή άρχισε σιγά σιγά να διαδίδεται όλο και περισσότερο η τέχνη της φωτογραφίας, οι μεταθανάτιες φωτογραφίες των μελών μιας οικογένειας επικράτησαν σαν τακτική, σε σχέση με τα χρονοβόρα, κι ακριβότερα, πορτρέτα. Όλες οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες εποχής αποπνέουν, έτσι κι αλλιώς, κάτι το τρομακτικό κι απόκοσμο, αλλά οι εικόνες αυτές πηγαίνουν τον παράγοντα θρίλερ ένα -μεγάλο- βήμα παραπέρα Πηγή: www.lifo.gr

Τα σχολικά κτίρια, αρχαία και νέα, γιορτάζουν

18 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων

Χώροι Παιδείας, από την Ακαδημία Πλάτωνος μέχρι τη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία, που τμήματά της δεν χαρακτηρίστηκαν διατηρητέα, επιλέχτηκαν ως σύμβολα μιας εκδήλωσης που στέλνει μήνυμα διάσωσης και ένταξής τους στη σύγχρονη ζωή



«Η πολιτιστική κληρονομιά της εκπαίδευσης» ανά τους αιώνες βρίσκεται στο επίκεντρο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας των Μνημείων στις 18 Απρίλιου. Με σκοπό ν’ αναδειχτούν τα μνημεία, αλλά και να σταλεί μήνυμα για τη διάσωσή τους, φέτος φωτίζονται οι χώροι της Παιδείας -βιβλιοθήκες, πανεπιστήμια, σχολεία, ακαδημίες, μοναστήρια ή και ανοιχτοί χώροι- με έμφαση την Ακαδημία Πλάτωνος, το πρώτο πανεπιστήμιο του δυτικού κόσμου. Η δραστήρια Επιτροπή Κατοίκων Ακαδημίας Πλάτωνος συμμετέχει στη διοργάνωση με σειρά δράσεων ως ακόμα μια ευκαιρία να επικοινωνήσει το έργο της στο πλατύ κοινό.

Η 18η Απριλίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων και Χώρων από την UNESCO και το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών (ICOMOS). Κάθε χρόνο το ICOMOS προτείνει ένα επίκαιρο θέμα, ώστε να αναδειχτεί το νόημα της ημέρας. «Θέλουμε να αναδείξουμε τους χώρους της Παιδείας και να στείλουμε ένα μήνυμα για τη διάσωσή τους» ανέφερε η καθηγήτρια του Μετσόβιου Πολυτεχνείου στη σχολή Αρχιτεκτονικής, Σοφία Αυγερινού- Κολώνια, αντιπρόεδρος του ελληνικού ICOMOS. Και πρόσθεσε με νόημα: «Το θέμα του εορτασμού έχει επικαιρότητα και μπορεί να προσφέρει σημαντικά. Η ελληνική παιδεία σήμερα δοκιμάζεται, υποβαθμίζεται και στερείται πόρους – ιδιαίτερα η πανεπιστημιακή κοινότητα. Η υλική κληρονομιά μας αλλά και η άυλη βρίσκονται υπό πίεση. Ούτε στην Τουρκοκρατία δεν διώχθηκε τόσο η Παιδεία. Και ναι μεν μιλάμε για την υλική μας κληρονομιά, αλλά υπάρχει και το άυλο μέρος, που είναι ίσως και το πιο σημαντικό. Δεν είναι τυχαία η συμμετοχή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στον εορτασμό με όλες του τις δυνάμεις».

Σφραγίδες τα νέα αποκτήματα του Βιμηχανικού Μουσείου Φωταερίου

 Προέρχονται από δωρεά συλλέκτη
 
Σφραγίδες τα νέα αποκτήματα του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου
 
Είναι δύο απλές σφραγίδες γραφείου. Μόνον που αυτές, τις οποίες απέκτησε το νεοσύστατο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου χάρη στην ευγενική δωρεά ενός συλλέκτη προέρχονται από την εποχή της γαλλικής διοίκησης του εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας. Γι΄ αυτό άλλωστε είναι γραμμένες στα γαλλικά.

Η πρώτη σφραγίδα χρονολογείται στο 19ο αιώνα και ανήκει στην εταιρία που ίδρυσε το 1887 ο Ιωάννης Βαπτιστής Σερπιέρι, συγκεκριμένα την «Εταιρία Αεριόφωτος Αθηνών και Αλλων Πόλεων» (ή στα γαλλικά «Société du gaz d'Athènes et autres villes»).

Η δεύτερη, η οποία μάλιστα είναι και εσώγλυφη για χρήση με βουλοκέρι χρονολογείται στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα και αναφέρεται πλέον στην «Ελληνική Εταιρία Φωταερίου Αθηνών» («Société hellénique du gaz d'Athènes»).

Θυμίζουμε ότι το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου λειτουργεί στην Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 100, Γκάζι).
ΤΟ  ΒΗΜΑ

Εγκαινιάζεται την Τετάρτη το πωλητήριο του Βυζαντινού Μουσείου

Παρουσία του αναπληρωτή υπουργού για θέματα Πολιτισμού, Κ. Τζαβάρα
Εγκαινιάζεται την Τετάρτη το  πωλητήριο του Βυζαντινού Μουσείου
               
Εγκαινιάζεται αύριο Τετάρτη το πωλητήριο του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου στην Βασιλίσσης Σοφίας, ένα έργο που φέρνει ακόμη πιο κοντά την ολοκλήρωση της επέκτασης και ανακαίνισης του κτιριακού συγκροτήματος του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας.

Περιήγηση στη Φλωρεντία της Τέχνης

Υψηλού επιπέδου οι εκθέσεις που εγκαινιάστηκαν λίγο πριν από Πάσχα
Περιήγηση στη Φλωρεντία της Τέχνης
 
 
Μεγάλη εβδομάδα στη Φλωρεντία, γεμάτη τουρίστες από κάθε γωνιά της Γης. Ακαταμάχητη και «βαριά» η τουριστική βιομηχανία της πόλης, δίνει τον καλύτερο εαυτό της στο πεδίο των εκθέσεων υψηλού επιπέδου, όπως αυτές που εγκαινιάστηκαν λίγο πριν από το Πάσχα των Καθολικών για να προλάβουν το εαρινό εορταστικό πλήθος.