Τρίτη 30 Απριλίου 2013
Archaeological Looting is an Environmental Issue
Thoughts on the Tragedy of Iraqi Cultural Heritage
Inevitable Destruction of Syria’s Heritage: the death of history
History's Shadow
Exploring the link between history and today
http://historysshadow.wordpress.com/tag/cultural-heritage/
The destruction of a famous minaret dating from the Umayyad Dynasty in Aleppo, Syria’s second city, is a sad but unsurprising development in the increasingly bitter civil war that is tearing the country asunder.
Δευτέρα 29 Απριλίου 2013
Σχολικά κτήρια σε κίνδυνο
Άυλο μήνυμα από την Παγκόσμια Ημέρα Χορού
Το μπαλέτο του «Cloud Gate Dance Theatre» της Ταϊβάν.
Ξεπερνώντας τα πολιτικά, πολιτιστικά και εθνικά όρια μέσα από την οικουμενικότητά της, η τέχνη της μούσας Τερψιχόρης, ο χορός, γιορτάζει την παγκοσμιότητά του, εμπνέοντας την καρδιά και την ψυχή να μιλήσουν με τη γλώσσα του σώματος και να νιώσουν το νέο συμβολικό μήνυμά του.
Καθιερωμένη από την Επιτροπή Χορού του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου - UNESCO, το 1982, η Παγκόσμια Ημέρα Χορού, η οποία εορτάζεται στις 29 Απριλίου με έναυσμα την ημερομηνία γέννησης του δημιουργού του σύγχρονου μπαλέτου, Ζαν - Ζορζ Νοβέρ (1727 - 1810), γιορτάζει την 31η επέτειό της.
Καθιερωμένη από την Επιτροπή Χορού του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου - UNESCO, το 1982, η Παγκόσμια Ημέρα Χορού, η οποία εορτάζεται στις 29 Απριλίου με έναυσμα την ημερομηνία γέννησης του δημιουργού του σύγχρονου μπαλέτου, Ζαν - Ζορζ Νοβέρ (1727 - 1810), γιορτάζει την 31η επέτειό της.
Συμπληρώνονται σήμερα 150 χρόνια από τη γέννηση του Κωνσταντίνου Καβάφη
Το 2013 έχει ανακηρυχθεί από το υπουργείο Παιδείας «Έτος Κ.Π. Καβάφη»
Ενάμισης αιώνας συμπληρώνεται σήμερα από τη γέννηση του μεγάλου Αλεξανδρινού ποιητή, Κωνσταντίνου Καβάφη.
Το 2013 έχει ανακηρυχθεί από το υπουργείο Παιδείας «Έτος Κ.Π. Καβάφη» με αφορμή την επέτειο των 150 χρόνων από τη γέννηση του κορυφαίου ποιητή.
Ο Κωνσταντίνος Καβάφης (1863 - 1933) είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Η ποίησή του χαρακτηρίζεται από έντονη συμβολιστική τάση και συνδυάζεται με λιτό λόγο αλλά διαχρονικά επίκαιρο.
Η ειρωνική διάθεση, αυτό που αποκλήθηκε καβαφική ειρωνεία, συνδυάζεται με την τραγικότητα της πραγματικότητας και αποτέλεσε το σημείο αναφοράς για πολλούς μεταγενέστερους ποιητές.
Το έργο του έγινε αντικείμενο μακρόχρονης μελέτης σε όλο τον κόσμο και ποιήματά του έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, αγγλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, γιαπωνέζικα και σε πολλές άλλες γλώσσες.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: TO BHMA
Κ. Π. Καβάφης: «Δώστε πίσω τα Μάρμαρα»
Πολλοί δεν ξέρουν ότι ο μεγάλος Αλεξανδρινός ήταν ο πρώτος που στηλίτευσε δημόσια, με πύρινα και ειρωνικά άρθρα, τους Βρετανούς ζητώντας την επιστροφή τους
Όλοι θυμόμαστε τους αγώνες της Μελίνας Μερκούρη για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο. Άλλωστε η Μελίνα μας έμαθε να τα λέμε «Μάρμαρα του Παρθενώνα» και όχι Ελγίνεια, όπως τα ονόμασαν οι Βρετανοί αποικιοκράτες. Κάποιοι αναγνώστες ίσως θυμούνται τις επιστολές του Καβάφη, στις οποίες είχε θέσει δημόσια το θέμα της επιστροφής των Μαρμάρων. Είναι η εποχή που η Αίγυπτος είναι κομμάτι της βρετανικής αυτοκρατορίας. Οι Βρετανοί είναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι της Ανατολικής Μεσογείου και απαιτούν να βάλουν χέρι και στο εμπόριο του βαμβακιού, στο οποίο μέχρι τότε δραστηριοποιείται η ελληνική παροικία.
Υπαίθρια έκθεση για την αρχαία γειτονιά του Μουσείου Ακρόπολης
Αγάλματα θεών και σφαίρες θνητών στα ευρήματα
Συντήρηση σε μαρμάρινο δάπεδο του 5ου μ.Χ. αιώνα
Κατοίκηση που μετράει …μερικές χιλιάδες χρόνια, σπίτια, δρόμοι, κρήνες, δεξαμενές, εργαστήρια που αποκαλύφθηκαν το ένα πάνω στο άλλο, αρχαία αγάλματα που βρέθηκαν ακόμη και μέσα σε πηγάδια, αρχαία αλλά και σύγχρονα «εγκαίνια» στη θεμελίωση των οικιών για την προκοπή των ιδιοκτητών τους, ακόμη όμως και σφαίρες, χειροβομβίδες και άλλο πολεμικό υλικό!
Τα ευρήματα στο οικόπεδο Μακρυγιάννη όπου κτίσθηκε το Μουσείο Ακρόπολης υπήρξαν πολλά και σπουδαία, τώρα όμως έφθασε η ώρα της ανάδειξής τους ακριβώς εκεί όπου βρέθηκαν. Μέρος τους άλλωστε είναι ορατό τόσο από την αυλή του μουσείου όσο και από το εσωτερικό χάρη στα γυάλινα δάπεδά του.
Της... μοδός έγινε η κρίση
Τιμώμενη χώρα η Ελλάδα στο Φεστιβάλ Θεατρικών Εργων της γερμανικής Χαϊδελβέργης με έξι έργα
http://www.enet.gr Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΚΛΕΦΤΟΓΙΑΝΝΗ
Η ελληνική κρίση έχει και τα καλά της. Εκτός ελληνικών συνόρων όμως. Και το πραγματικά αξιοπερίεργο, εντός της γερμανικής επικράτειας. Το σημαντικότατο Φεστιβάλ Θεατρικών Εργων της Χαϊδελβέργης, που διεξάγεται ετησίως στην Κρατική Σκηνή της πόλης, παρουσιάζει -και ταράσσει- αυτές τις μέρες στο γερμανικό κοινό (έως και τις 5 Μαΐου) μερικά από τα πιο δυνατά σύγχρονα ελληνικά θεατρικά κείμενα.
Από τον «Αθανάσιο Διάκο» και το «Αουστρας ή η αγριάδα» της Λένας Κιτσοπούλου, μέχρι το «Πόλη-Κράτος» της ομάδας «Κανιγκούντα» και το «Τυφλό Σημείο» του Γιάννη Μαυριτσάκη.
Ηχεί αλλόκοτο αλλά είναι γεγονός. Είμαστε τιμώμενη χώρα σε ένα γερμανικό φεστιβάλ εξαιτίας των επιπτώσεων που έχει η ευρωπαϊκή οικονομική κρίση στην ελληνική κοινωνία και κατ' επέκταση στη θεατρική σκηνή της. Τους Γερμανούς δεν τους απασχολεί μονάχα το πώς θα αποπληρώσουμε το δάνειο που μας έδωσαν. Τους προβληματίζει -τουλάχιστον ένα κομμάτι- και κάτω από ποιες συνθήκες μπορεί και γίνεται θέατρο σε συνθήκες ύφεσης και κοινωνικής έντασης.
Η «Ωραία Κοιμωμένη» με το όνομα... Αθήνα
Ο Ολλανδός αρχιτέκτονας Μάρτιν Κνάιτ που θα αναπλάσει το κέντρο, μιλάει στην «Κ» | |||
Του Γιωργου Λιαλιου | |||
Εχοντας περάσει εκατοντάδες ώρες το τελευταίο έτος σε κάθε γωνιά του κέντρου, δείχνει να γνωρίζει καλά τι συμβαίνει: τόσο τα καλά, όσο και τα κακά. Γνώση απαραίτητη γι’ αυτόν, αλλά και χρήσιμη για όλους μας, καθώς στην πρόταση της ομάδας του κ. Κνάιτ θα βασιστεί η ανάπλαση του κέντρου με άξονα την οδό Πανεπιστημίου. «Για να κάνεις μια τέτοια παρέμβαση, πρέπει πρώτα να καταλάβεις την πόλη και τους ανθρώπους της. Να την περπατήσεις δρόμο δρόμο και να την ζήσεις όλες τις στιγμές της ημέρας. Αυτό με ενδιαφέρει και όχι τόσο οι αρχιτεκτονικές φόρμες», λέει. |
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)